Çıktıyı bende quicktime mov alıyorum.
"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."
Teşekkürler Fulgura-McFly. Bu arada McFly sizin vimeodaki teaserleri izledim ve filminizi heyecanla bekliyorum. Hep aynı çözünürlük(neydi?) ve lensler mi kullandınız? Araba içi lens olarak geniş almak için ne kullandınız sormamda sakınca yoksa?
Sakınca yok tabi zaten kurguyu tamamlayınca burada paylaşacağım. Bütün çekimlerde anamorphic 2x lens ve 37mm 50mm 135mm lensler kullandım, araç içinde genelde 50mm birkaç sahnede 37mm kullandım, çözünürlük hep aynıydı 960x480.
"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."
RAW açısından sınır veri yazma hızı. Bu hızın altında kalan değişik yöntemler var. Oynayabileceğiniz parametreler, çözünürlük ve fps. Genelde fps sabit tutulup (24 veya 25) çözünürlük değiştirilerek gidilebilir ki McFy'ın yukarıdaki yaklaşımı bu. Gördüğüm kadarıyla çözünürlük asla ve asla 0.5 megapiksel'in üzerine çıkamıyor. Ayrıca çözünürlükten bu derece taviz verince stretch işlemi gerekiyor ve bu da keyfi kaçırıyor. Yani yakalayamadığnız pikselleri sonradan sahte olarak oluşturuyorsunuz. Bu da netlikten ve ayrıntıdan kayıp demek.
Diğer yöntem ise çözünürlüğü olabildiğince yüksek tutup fps'den taviz vermek. Bu da hareket algılanışını değiştiriyor ama hareket yoksa durum daha iyi. Bu durumda da fps override ile 1728x576 gibi 3:1 ya da 1728x434 gibi 2.39:1 gibi çözünürlükleri sonradan upscale etmeden ya da daha a ederek kullanabiliyorsunuz. Çözünürlük 0.75 ila 1 megapiksele çıkıyor. Sonrasında da eksik olan kareleri frameblend ya da Twixtor ile tamamlıyorsunuz. Manzara vb oturtma çekimlerinde bence işe yarıyor. McFly'ın verdiği çözünürlükler bana düşük geldi. Ayrıca 720p modu da pek ahım şahım değil ama rawda belki daha katlanılabilir. Gerçi 3:2 çekiyorsanız ve anamorphic lensiniz varsa durum daha iyidir ama çözünürlük kaybı benim hoşuma gitmiyor. Süre olarak ise max 30 sn bence yeterli. Daha uzun plan pek olmaz zaten. Hatta 20 sn dahi kabul denebilir. Bu durumda 16-17 saniyeler elde ettim ve makul hareketlerle sonuç bence güzel. Bir de üzerine dual iso yaparsanız süper olur ki ben 1728x 736'da (1.3 megapiksel, 2.35:1) 10 saniye alıyorum.
İster çözünürlükten taviz verin ve sonra stretch yapın, isterse de fpsden taviz verin, ikisinin de artı ve eksileri var. Bir noktadan sonra bıkıyorsunuz. Ne demişler: Onlar konuşur, BMPCC yapar.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Evet Fulgura aynen anlattığın gibi. Ben çözünürlüğü düşürerek yaptım, çıkan sonuç da tatmin edici oldu. Raw ile çalışmayı gördükten sonra daha mov çekmeyeceğim için benimde tercihim de BMPCC'den yana. Ama bir yandan da aynı fiyatlara 2. el 5d mark II alabilirmiyim diye bakınıyorum. İkisi arasındayım şu anda.
"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."
RAW açısından sınır veri yazma hızı. Bu hızın altında kalan değişik yöntemler var. Oynayabileceğiniz parametreler, çözünürlük ve fps. Genelde fps sabit tutulup (24 veya 25) çözünürlük değiştirilerek gidilebilir ki McFy'ın yukarıdaki yaklaşımı bu. Gördüğüm kadarıyla çözünürlük asla ve asla 0.5 megapiksel'in üzerine çıkamıyor. Ayrıca çözünürlükten bu derece taviz verince stretch işlemi gerekiyor ve bu da keyfi kaçırıyor. Yani yakalayamadığnız pikselleri sonradan sahte olarak oluşturuyorsunuz. Bu da netlikten ve ayrıntıdan kayıp demek.
Diğer yöntem ise çözünürlüğü olabildiğince yüksek tutup fps'den taviz vermek. Bu da hareket algılanışını değiştiriyor ama hareket yoksa durum daha iyi. Bu durumda da fps override ile 1728x576 gibi 3:1 ya da 1728x434 gibi 2.39:1 gibi çözünürlükleri sonradan upscale etmeden ya da daha a ederek kullanabiliyorsunuz. Çözünürlük 0.75 ila 1 megapiksele çıkıyor. Sonrasında da eksik olan kareleri frameblend ya da Twixtor ile tamamlıyorsunuz. Manzara vb oturtma çekimlerinde bence işe yarıyor. McFly'ın verdiği çözünürlükler bana düşük geldi. Ayrıca 720p modu da pek ahım şahım değil ama rawda belki daha katlanılabilir. Gerçi 3:2 çekiyorsanız ve anamorphic lensiniz varsa durum daha iyidir ama çözünürlük kaybı benim hoşuma gitmiyor. Süre olarak ise max 30 sn bence yeterli. Daha uzun plan pek olmaz zaten. Hatta 20 sn dahi kabul denebilir. Bu durumda 16-17 saniyeler elde ettim ve makul hareketlerle sonuç bence güzel. Bir de üzerine dual iso yaparsanız süper olur ki ben 1728x 736'da (1.3 megapiksel, 2.35:1) 10 saniye alıyorum.
İster çözünürlükten taviz verin ve sonra stretch yapın, isterse de fpsden taviz verin, ikisinin de artı ve eksileri var. Bir noktadan sonra bıkıyorsunuz. Ne demişler: Onlar konuşur, BMPCC yapar.
Onlar konuşur, BMPCC yapar 🙂 Eyyy BMPCC haddini bil haddini 🙂 Neyse şaka bir tarafa Fulgura haklısın da ne yapalım bizdeki de cahil cesareti bir umut. Para kazanmak ve önceliklerden sıyrılmak gerekiyor. Birgün alırız belki 🙂
Evet Fulgura aynen anlattığın gibi. Ben çözünürlüğü düşürerek yaptım, çıkan sonuç da tatmin edici oldu. Raw ile çalışmayı gördükten sonra daha mov çekmeyeceğim için benimde tercihim de BMPCC'den yana. Ama bir yandan da aynı fiyatlara 2. el 5d mark II alabilirmiyim diye bakınıyorum. İkisi arasındayım şu anda.
Aslında elimde bir 650d, 50d olsaydı çok da yükseği düşünmezdim ama 550d raw düşünenleri direk BMPCC ye yönlendiriyor. Sorunsuz raw..
Sorunsuz raw demişken bazı karelerde pembemsi olrak ekranı ya tam yada yarım bölecek şekilde bozulmalar oluyor. bu kullandığım ml sürümünden mi yoksa kameranın sensöründen mi meydana geliyor? McFly yaşıyor musun böyle bir problem?
O sorun ML kullanmanın bir sonucu. Her 10 çekimden birinde ben de sorun yaşıyorum. Kesin bir çaresi yok gibi.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Çok nadir de olsa bende de oldu. Yani diyebilirim ki şimdiye kadar 300 adet raw kaydı yapmışsam 3'ünde olmuştur onlarda da arada 2-3 kare kadar. Bir yerde okumuştum ekrandaki çizgilerden grafiklerden (global draw) kaynaklanıyormuş. 1. deneme videomda 01:50'de de var hatta.
"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."
bugün iş yerindeki 70d ile raw çekmeyi denedim. 1600x900 de 20 30 saniye kadar sorunsuz çekiyordu. kart çok iyi değil diye üstünü pek zorlamadım. soracağım şey şu; şimdi raw ile 14 bite kavuşuyoruz ama rawın dynamic range etkisi oluyor mu? çekerken olmuyor sanırım ama postta oynarken daha geniş bir dynamic range ile mi oynuyoruz? bana böyle bir şey yok gibi geliyor bir sorayım dedim.
McFly filmi çektiysen raw modülü ile değilde mlv modülü ile yaptıysan kaydı, sorabilir miyim kadrajı nasıl ayarlıyorsun? Mlv kayda girince biliyorsun çerçeve kayboluyor ve haliyle neyi çektiğimizi o an bilmiyoruz onu nasıl hallettin?
@desert333 onun ayarı var menüde. Kayıt başladığında da ekrandaki çerçeve, sağ sol ses dengesi çubukları, ettr, vs. gibi özellikler ekranda kalsın diyebiliyorsun. mlv modulünde de işe yarıyor bu özellik, hatta ben sesli kayıt aldım ses modulünü de açtım.
70D raw kayıtlarına baktım biraz çok iyiymiş, ama henüz alpha sürümü var sanırım. Bence ilerde düşünülebilir.
"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."
Valla çok yardımcı oldun sağolasın bu sorunu da çözdüm.
bugün iş yerindeki 70d ile raw çekmeyi denedim. 1600x900 de 20 30 saniye kadar sorunsuz çekiyordu. kart çok iyi değil diye üstünü pek zorlamadım. soracağım şey şu; şimdi raw ile 14 bite kavuşuyoruz ama rawın dynamic range etkisi oluyor mu? çekerken olmuyor sanırım ama postta oynarken daha geniş bir dynamic range ile mi oynuyoruz? bana böyle bir şey yok gibi geliyor bir sorayım dedim.
Zaten bu işle bu kadar uğraşılmasının tek nedeni yüksek dinamik derinlik. 8 bitin bütün dertlerinden kurtuluyorsun gibi düşün. Pozlama ve renk çalışmasında çok daha rahat itip kakabiliyorsun her şeyi.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.