Yine başka filmler ve yine başka yönetmenler üzerinden film eleştirileri.Çektiğim her karenin filmle katkısı var.Baştaki bulaşık sahnesi aslında filmin görüntülü özetiydi.Dünyanın temizlenmesi gerektiğini anlatan bir sahneydi.Daha böyle çok sayabilirim ama lütfen başka filmler üzerinden gitmeyelim.Çok gerçekçi ve faydalı eleştiriler gelmiyor ne yazık ki.
Saygılar
Yine başka filmler ve yine başka yönetmenler üzerinden film eleştirileri.Çektiğim her karenin filmle katkısı var.Baştaki bulaşık sahnesi aslında filmin görüntülü özetiydi.Dünyanın temizlenmesi gerektiğini anlatan bir sahneydi.Daha böyle çok sayabilirim ama lütfen başka filmler üzerinden gitmeyelim.Çok gerçekçi ve faydalı eleştiriler gelmiyor ne yazık ki.
Saygılar
Yağmurla temizlenen bir sokakla birlikte kurgulasaydınız belki anlaşılabilirdi bu dediğiniz...(Bence)
Filmdeki sahnelerin neden çekildiklerini, neden orada olduklarını anlamlandırmak güç. Örneğin baştaki bulaşık yıkama sahnesi neden vardı? Öykü ya da tema ile ne tür bir ilgisi vardı? Sanki minimalist bir film çekmek istemiş gibisiniz ama minimalizmi yanlış anlamış gibisiniz. Yeni bir Apichatpong Weerasethakul mu olmak istiyorsunuz? Onun filmlerinde bile bir hikaye ve anlam bütünlüğü var gerçi. Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles gibi açılıyor, O thiasos gibi bitiyor. Dünyanın en sıkıcı filmini izlerim ama en anlamsız filmine katlanamam.
Hmm...
Yine başka filmler ve yine başka yönetmenler üzerinden film eleştirileri.Çektiğim her karenin filmle katkısı var.Baştaki bulaşık sahnesi aslında filmin görüntülü özetiydi.Dünyanın temizlenmesi gerektiğini anlatan bir sahneydi.Daha böyle çok sayabilirim ama lütfen başka filmler üzerinden gitmeyelim.Çok gerçekçi ve faydalı eleştiriler gelmiyor ne yazık ki.
Saygılar
Pekala, başka filmler ile kıyaslamayacağım. Bunu siz istediniz.
Yukarıda koyu olarak işaretlediğim yere bakınız. Bu dediğinizi hangi seyirci anlayabilirdi acaba? Böylesi bir anlam çıkartmak için falcı olmak gerekir sanırım. Filmdeki alt metinlerin belli bir akıl yürütme yoluyla yapılması / bulunması gerekir. Sağduyu bunu gerektirir. Oradaki bulaşık yıkama sahnesi tamamen sizin kişisel yorumunuzdur, hem de bir hayli zorlama bir yorum. İmgeler bu şekilde kullanılmıyor. Örneğin, kadın televizyonda şiddet ve savaş görüntülerinin olduğu bir haber yayınını izledikten sonra kalkıp bulaşık yıkasa idi, bahsettiğiniz gibi bir anlam bağı kurulabilirdi pekala. Ancak sizin yöntemle gidersek, emin olun Recep İvedik filmlerinden hayatın anlamını bile bulabiliriz. Neyse geçelim bunu. Diyelim ki, gerçekten de dünyanın temizlenmesi gerekiyor. Peki, bu temanın filmin geri kalanı ile alakası ne? Yolculuk ile alakası ne? Hani yolculuk anlatıyordunuz? Kuşların olduğu sahne neden var? Binlerce film izlemiş insanım, en sürrealist sinemalarda bile görüntüler belli bir anlam bütünlüğünde ilerler.
Kusura bakmayın ama ele kamera alınıp, sırf film çekmek için çekildiği her halinden belli olup ve bir şey anlatmadığı gün gibi ortada olduğu halde yönetmeninin kalkıp ''Ben orada aslında yok kaybolan masumiyeti, yok efendim taşra insanının yalnızlığını'' anlattım gibi argümanlara sığınması gerçekten kabul edilebilir bir şey değil. Hevesinizi kırmak gibi olmasın ama, bu şekilde hiçbir yere varamazsınız. Eğer gerçekten imgelerle ve ''ima ederek'' bir şeyler anlatmak (gerçekten severim bu tarzı) istiyorsanız sahneler arasındaki duygu bütünlüğünü oluşturmalısınız. Hiç değilse, bulaşık yıkama sahnesi ile ilgili olan örneğimi baz alarak.
Truffaut'u severim Godard'dan ötürü!
Yapılan bütün yorumlar için teşekkür ediyorum.
çok durağan bir filim ya sonuna kadar izlemeyemedim sabrım yetmedi
Bunu sonuna kadar izledim, bu filmdede bütünlük yok.
İlk plandaki anlatmak istediğini izleyicinin anlaması için bağlam oluşturman lazım dostum. Örneğin bi çöp yığınını devrilirken çekseydin, sonra aynı açıyla devrilen tavayı, sonra tavayı yıkayan eli, tavanın temizlenişi vs. Bunu anlatsaydın bile yine film hikayesiyle yani yolculukla ya da yol gitmekle bağdaşmayan bi düşünceyi işlemiş olurdun filminde, dramatik yapıda yine bütünlük sağlanamazdı. Bu tip anlatı tekniklerinden ziyade, biraz temelden başlasan senin için daha iyi olabilir, senaryo yazımı, hikaye oluşturma, karakter oluşturma gibi.. Sonra senaryoda olay örgüsü, dramatik yapı diye devam eder gidersin, öğrenmek ayıp değildir dostum, bende hala öğrenmeye çalışıyorum.
Başarılar.
gerçekten çok kötü ayriyetten gereksiz sahneler vardı ve oyuncu yoktu giriş tarafı berbattı,başlıkla tema hiç uymuyordu kesinlikle kendini geliştirmelisin ve bu senin ilk çalışman değilse gerçekten bu işleri bırakmalısın
çok durağan bir filim ya sonuna kadar izlemeyemedim sabrım yetmedi
Üzgünüm ancak bende bu yoruma katılıyorum.