Forum

Kırışık / Wrinkle -...
 

Kırışık / Wrinkle - 2013

18 Gönderi
10 Üyeler
0 Reactions
3,227 Görüntüleme
 eren
(@eren)
Gönderi: 0
 

Onlarca yonetmen tanidim simdiye kadar, kendi oyuncusuna kotu oynamis diyenle ilk defa karsilasiyorum.

Tekrar basarilar dilerim.

 
Gönderildi : 13/06/2014 5:08 am
(@gurur-sonmez)
Gönderi: 7
Başlığı açan
 

Sanırım abartılı olmak mizacınızla alakalı bir durum 🙂 müsterih olunuz. Mainstream veya bağımsız bir çok yönetmenin kendi oyuncu performanslarıyla ilgili kötü yargıları vardır araştırırsanız bulursunuz.

Nuri Bilge ceylan'ın kurgu günlüklerinde, bazı kısımlarda yılmaz erdoğan'ın oyunculuğunu beğenmediğini söyler. Hatta seti tekrar kurup tekrar çekmeyi bile düşünür. (kurgu boyunca gittikçe iyileştiğini söyler ancak.)

Motorcu, günlük 50 liraya tutulan, alalde birisiydi. Yukarıda katıldığım eleştirilerler doğrultusunda hem diyologların uzun olması, hem oyuncunun kötü olması o sahneyi yavan yaptı.

 
Gönderildi : 13/06/2014 6:40 am
 eren
(@eren)
Gönderi: 0
 

Oyunculuk deneyimi olmayan birinin kotu yazilmis bir diyalog uzerine bundan daha iyi bir performans vermesi zaten beklenemez. Bu nedenle arkadas her kimse gayet iyi bir is cikarmis. Diyaloglarin uzun olmasi problem degil. Bence o kisimdaki diyalog uzun da degil zaten.

Bir de o mainstream ve bagimsiz film yonetmenlerinin kotu yargilari, odeme yapilan profesyonel oyuncular hakkindadir. Ki bu gayet normal. Benim bahsettigim yonetmenler, filmlerinde profesyonel yada amator oyunculari odeme yapmadan oynatan yonetmenler. Genelde kisa yada uzun metraj indie filmler cekenler yani. Bu endustri icindeki yonetmenler kendi oyunculari kotu performans sergileseler dahi acik acik sizin yaptiginiz gibi kotulemezler. Bunun da iki nedeni vardir. Birincisi, oyuncu zaten odeme yapilmaksizin sirf size ve sizin filminize yardimci olabilsin diye kendi zamanini ve eforunu harcamaktadir. Senaryonuzu okumak icin saatlerini harcar. Senaryonuzu anlamak icin saatlerini harcar. Diyalog ezberlemek icin saatlerini harcar. Sizi, yonetmeni anlamak icin saatlerini harcar. Sete gelir sette saatlerini harcar. Bu durumda hala gidip de kotu performans sergiliyorsa bunun tek nedeni yonetmenin ta kendisidir. Yonetmen, oyuncu yonetimini basaramamistir. Ve bu bahsettigim yonetmenler bunun farkindadirlar. Bu nedenle ne zaman bir izleyici, bir oyuncunun kotu performansindan bahsetse bu yonetmenler suçu kendilerindeymis gibi gosterirler, iyi yonetemedim derler. Zaten bunu diyemiyorlarsa o yonetmenlerden pek birsey beklenemez.

Ikinci nedeni ise her iyi yonetmen bilir ki filmle alakali olarak sette gerceklesen her turlu problemin kaynagi kendileridir. Filmle ilgili bir basarisizlik varsa hata yonetmendedir. Makyaj kotuyse bu yonetmenin bu problemi onceden fark etmeyisinden kaynaklanir. Oturma odasinda kullanilan kanepenin rengi kotuyse bu set tasarimcisinin yada sanat yonetmeninin problemi degil, filmin yonetmeninin problemidir cunku zamaninda bu problemi fark edememistir. Yada kendini dogru ve yeterli bir sekilde ifade edememistir.

Bu nedenle en iyisi siz yukarida yazilan butun elestirileri tekrardan bir okuyup o bahsedilen butun hatalari kendi hatanizmis gibi bir algilamaya calisin ilk once. Hayir bunu yapmazsaniz bir sonraki filminizde de ayni hatalarla karsilasabilirsiniz haberiniz olsun.

Son olarak da gercekte oyuncu olmayip da oyunculuk yapmasi icin odeme yapilarak tutulan biriyle ilk kez karsilasiyorum. Cok ilginc. Etrafinizda hic mi motor kullanabilen amator yada profesyonel bir oyuncu yoktu?

 
Gönderildi : 13/06/2014 7:36 am
Sayfa 2 / 2
Paylaş: