Final projemiz çok aceleye geldi, bana sorarsanız çok hata var ama yinede izleyip eleştirin.
Hv30, Brevis35 ve Nikon lenslerle çekildi.
[vimeo] http://www.vimeo.com/5024211 [/vimeo]
KARANLIK
Yazan ve Yöneten Yiğit Şener
-Oyuncular:
Mustafa Bilgin
Sinem İslamoğlu
Murat Şahin
İrem Aktaş
-Görüntü Yönetmeni:
Berk Büyükakın
-Kurgu, Montaj:
Yiğit Şener
-Ses:
Gözde Akıncı
-Işık:
Uğur Serdaroğlu
-Makyaj:
Pelin Ülgen
Teşekkürler,
Kadir Köymen
Işık Aksoy
Gönenç Köroğlu
Bilkent COMD 3
yiğit slm ellerinize sağlık.. genel olarak temiz ve derli toplu bir iş. öykü seçimin konusunda bir şey demek doğru gelmiyor bana herkesi çeken öykü farklı tabi. ama öyküyü senaryolaştırmak apayrı bir konu. bence filmdeki büyük sorunlardan biri bu. dramatulujiyi güçlendircek bir kurgu ve diyalog eksikliği mevcut. belki daha özenli dialoglar filmi toparlayabilir. diğer bir durumda çok fazla detay çekmemiş olman. özellikle portre çekimlerin çok az ve uzak. sahnenin en dramatik olduğu anlarda bile bizi karakterle yüzleştirmiyorsun, ona yakınlaştırmıyorsun. bu bir tercih olabilir elebette ama bu durumda da dramatik etkisi azalıyor bence. goruntuler temiz, ama kadrajlar ve tercihler daha cesur olabilirmiydi acaba die düşündüm açıkcası. kurulan ışıkda, özellikle banyodaki ışık, hem patlaması hemde yanlış bir konumda olması tüm yoğun duyguyu dağıtıyor .oyuncuklar fena değil. bu kadar kısa zamanda iş çıkarmak zorunda kalmak hepimizin handikapı ne yazikki. ama yinde kendini izlettiren temizliğiyle beni yormayan bir film olmuş. tekrar tüm ekibi tebrik ediyorum..
düzelttim 🙂
saol erso, yorumlarının büyük bir kısmına ben de katılıyorum... Diyalogları geliştiremedik çünkü proje zamanı kısıtlıydı, 7 dakika bile fazla olduğu için eleştirildi. Ama dediğin gibi daha detaylı çalışabilseydik senaryonun hakkını daha iyi verebilirdik..
tekrar saol..
Bilkent COMD 3
yiğit slm ellerinize sağlık..genel olarak temiz ve derli toplu bir iş.öykü seçimin konusunda bir şey demek doğru gelmiyor bana herkesi çeken öykü farklı tabi.ama öyküyü senaryolaştırmak apayrı bir konu.bence filmdeki büyük sorunlardan biri bu.dramatulujiyi güçlendircek bir kurgu ve diyalog eksikliği mevcut.belki daha özenli dialoglar filmi toparlayabilir.diğer bir durumda çok fazla detay çekmemiş olman.özellikle portre çekimlerin çok az ve uzak.sahnenin en dramatik olduğu anlarda bile bizi karakterle yüzleştirmiyorsun, ona yakınlaştırmıyorsun.bu bir tercih olabilir elebette ama bu durumda da dramatik etkisi azlıyor bence.goruntuler temiz, ama kadrajlar ve tercihler daha cesur olabilirmiydi acaba die düşündüm açıkcası.kurulan ışıkda, özellikle banyodaki ışık, hem patlaması hemde yanlış bir konumda olması tüm yoğun duyguyu dağıtıyor.oyuncuklar fena değil.bu kadar kısa zamanda iş çıkarmak zorunda kalmak hepimizin handikapı ne yazikki.ama yinde kendini izlettiren temizliğiyle beni yormayan bir film olmuş.tekrar tüm ekibi tebrik ediyorum..
Erso, şu cümle sonundaki noktalardan sonra bir boşluk bıraksan ne güzel olur biliyor musun, tadından yenmez. Gözlerim pörtledi yine.
Girişteki fazla açıklayıcı dialoglar dışında iyi bir film.
Filmin sonunda verilmek istenen etkiyi ben hissettim.
Güzel bir düş kırıklığıydı.
Temiz bir iş, tebrikler.
Filmi pek anlayamasam da üzerimde güzel bir etki bıraktı. Sevdim baya. Kıvam iyi tutturulmuş.
Kör adam merdivenleri nasıl çıktı öyle ya 🙂 Orasına takıldım ilk olarak. İkinci olarak ise filmin adı ve film Türkçe ama sondaki jenerik İngilizce. Onu pek anlayamadım. Okul içinse ve okul İngilizceyse diye düşündüm ama o zaman da filmin ismine takıldım vs. Bu konu da benim için bir muamma oldu.
Filmi pek anlayamasam da üzerimde güzel bir etki bıraktı. Sevdim baya. Kıvam iyi tutturulmuş.
Kör adam merdivenleri nasıl çıktı öyle ya 🙂 Orasına takıldım ilk olarak. İkinci olarak ise filmin adı ve film Türkçe ama sondaki jenerik İngilizce. Onu pek anlayamadım. Okul içinse ve okul İngilizceyse diye düşündüm ama o zaman da filmin ismine takıldım vs. Bu konu da benim için bir muamma oldu.
Bu filmi nasıl anlamadın ya? 😀 😀
Player takıldı ondan sanırım. Oradaki diyalogları kaçırmışım. Codec sorunum var ne anlamadım.
Edit: Filmi şimdi anladım.
film isminde Türkçe veya İngilizce sıkıntımız yok ama jenerik İngilizce olmak zorundaydı...
Yorumlarınız için çok çok teşekkür ederim..
Bilkent COMD 3
Baştaki fazlasıyla açıklayıcı ve biraz doğal olmayan diyaloglar dışında ben çok beğendim. Verilmek istenen etkiyi aldım. Her zaman yapılabileceği gibi üstünde çekim açısından daha fazla çalışılsaymış, olayların nedenleri üzerine daha farklı fikirler üretilseymiş daha iyi olurmuş, Hikaye güzel çünkü. Ha bir de unutmadan asıl söylemek istediğimi yazayım.
şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...
Filmin ilk kısımlarında, Gökhan bardağı düşürdükten sonra kadın geliyor ve orada konuşurlarken, Gökhan'ın aktif kamerayla oluşturulduğu kadraj çok iyiydi.
Ses alımı bence çok çok iyiydi. Mikrofon ne kullandınız ?
Mustafa abiyi tekrar görmek çok güzel . Emeğinize sağlık güzel film olmuş...
Akın var güneşe akın! Güneşi zaaptedeceğiz güneşin zaptı yakın!Toprak bakır gök bakır.Haykır güneşi içenlerin türküsünü,hay-kır haykıralım!
Maske attığınızda feather vermeyi unutmayın maskelere. Yoksa buradaki gibi adamın kafasında niye ok var diye düşündürtürsünüz seyirciyi. Bir de neredeyse net plan yoktu filmde, göz yoruyor bu da bir yerden sonra.
Ben pek sevemedim filmi. Oyunculuklar ve kurgu güzel ancak görüntü vasat kalıyor ve dilenen etkiyi yaratamıyor, müziği bile dolduramıyor bence. Netlik problemi de bunun 1. sebebi. Hadi hareketli açılarda netleme yapmak zor anlıyorum da kadının tuvalette ağladığı sahnede netliğin duvarda olması affedilemez bir hata..
Güzel bir konu bulup onu pek iyi işleyememişsiniz diye düşünüyorum. Biraz daha uğraşılsa, en azından monitör bulunup netlik sorunu halledilse ve mantık hataları da biraz giderilse çok daha iyi bir film çıkabilirmiş. Muhtemelen zaman darlığından dolayı olmuştur, anlayabiliyorum da o nedenle.
Genel olarak başarılı bir kısa bence, keşke aceleye gelmeseymiş dedirtiyor sadece.
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Filmde genel olarak netlik sorunu var. Bu da ister istemez, izlerken gözü yoruyor. Kurguda da yer yer hatalar var. Örneğin 35. saniyeden 36. saniye geçerken çekim ölçeği değişmiş. Eğer dramatik bir değişiklik yoksa bunu yapmak pek uygun olmaz. Çünkü algıda bir sıçrama hissi oluşabilir. Bu da izleyicinin dikkatini dağıtabilir. 01.21'de de görüntüye bir şey eklenmiş. O çizgiler çok keskin görünüyor. Görüntüyü tam ekran izlediğim için hemen dikkatimi çekti. Ama genel olarak kurgu iyi.
Mustafa Bilgin'i Şayin'de bayağı beğenmiştim. O filmdeki oyunculuğundan dolayı mı yoksa sempatik görüntüsünden dolayı mı, bilmiyorum ama bu filmdeki role pek gitmemiş. Gene de oyunculuklar yeterli.
Filmin konusu, daha doğrusu anlatımı beni pek etkilemedi. Konunun basmakalıp olması çok sorun değil. Önemli olan anlatım. Ama bu filmde farklı bir anlatım göremedim. Aynı anlatımla, aynı konu defalarca işlendi. Türk Sineması'nda da bunun örnekleri çoktur.
Bir de yerli kısa filmlerde sık sık karşılaştığım bir durum var; varlıklı insanların hayatı işleniyor ve filmlerde karamsar bir hava var. Bu beni sıkıyor ve samimi gelmiyor. Haliyle bu tarz filmlerde beni yakalayamıyor ve farklı beklentiler içerisine giriyorum.
İyi çalışmalar dilerim.
kadir köymen filmlerinin dışında mustafa yı başka bi yerde başka rolle görmen gerçekten güzel. bence yine oyunculuğunun hakkını vermiş ben beğendim. film bence sonuna kadar izletiyor kendini ve sonundada etkiliyor ama tüm herkezin söylediği gibi anlatımı daha etkileyici olabilirdi. sanırım zaman azlığı bunun en büyük suçlusu ama daha işler çıkacağının kokusuda var filmde.
başarılarınızı devamını diliyorum.
ANKARADAN AYDIN