Forum

Kara Çim - Black Gr...
 

Kara Çim - Black Grass (Kısa Film)

13 Gönderi
8 Üyeler
0 Reactions
3,284 Görüntüleme
(@mcfly)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

http://www.vimeo.com/132657522 Şifre: karacim

Vimeo'da plus hesap olmayınca tekrar encoding yaparken kalite çok düşüyor, bu yüzden renklerde hafif bir kayma olmuş ve detaylar biraz kaybolmuş.

Upload ettiğim dosyadan ekran görüntüleri:

Ek olarak maximum bitrate ile alınan çıktıyı izlemek isterseniz dropbox'a yükledim (1.8 gb):
https://www.dropbox.com/s/8x4u4x242z8n2 ... p.mp4?dl=1

Kurguyu tamamlamadan önce yapmış olduğum önizleme çalışmaları da aşağıdadır:
Teaser: http://www.vimeo.com/128499905
Trailer: http://www.vimeo.com/129884107

Sizlerden gelecek değerli yorumlar bizim için çok önemlidir. Bir iki kelime de olsa yazarsanız sevinirim.

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 06/07/2015 4:12 pm
(@vizyonsuzhayat)
Gönderi: 0
 

Özenli bir iş gibi duruyor. Bi kere mevzuyu kapmak için izledim. Bi kere de bi şeyler yazabilmek için. Benim gözüme çarpan en büyük sorun kurgu. Genel bir kurgu sıkıntısı var. Senaryo olarak değil görüntü kurgusu. Baştaki benzinlik sahnesinde mesela çok fazla açı kullanılmış. Adam alt tarafı yürüyor markete giriyor. Sokolovdu galiba ilk prensiplerinden biri 'kesmek için sebebin olsun'. Gene bu fazla kesmeleri bank sahnesinde görüyoruz. Yine bank sahnesinde renkli gözlü arkadaşın bazı yerlerde bakış boşluğu kaymış. Aks mevzusuna biraz kafayı yorun. Metro sahnesinde oyuncular birbirlerine yürürken açı-karşı açı yapmak istemişsiniz ama yine aks atlaması var. Tabi bu eleştiriler bilerek -veya özel bir anlam ifade edebilir- aks atlamadıysanız. Sesler gayet temizdi. Oyunculuklar yapaydı. Müzik kullanımı hoşuma gitti. Görüntüler genel olarak iyiydi. Kadrajlar uğraşılmış. Renkler soğuk olsa belki temaya faydası dokunurdu. İşi genel olarak umut vadedici buldum. Tebrikler.

When you have to shoot, shoot. Don't talk.

 
Gönderildi : 06/07/2015 6:06 pm
 tute
(@tute)
Gönderi: 0
 

görüntü yönetimini beğendim. kurgu bazı yerlerde çok kötü bazı yerlerde iyiydi. özellikle banka oturup konuştukları sahne açılardan dolayı rahatsız etti. görüntü atlıyormuş gibi geldi. hikaye ve görüntü olarak primer filmini çağrıştırdı bana. anlatım olarak da onun kadar karmaşık. o yüzden senaryo hakkında bir şey diyemiyorum. oyunculuk da pek iyi değil. ama genel olarak teknik olarak iyi. bazı eksikler olmasaymış gayet güzel bir film çıkarmış. bir de acaba hangi ekipmanları kullandınız?

 
Gönderildi : 06/07/2015 6:18 pm
(@halostendap)
Gönderi: 0
 

metruk bi yer seçelim kendimize mi dedi oradan sonra devam etmedim...zaten tam da bu adamlar hiç konuşma diliyle konuşmuyorlar diye düşünüyordum. senaryoyu anlamadım, kurgu ve oyunculuk ve sesteki devamlılık olmamış... rengini ve netliği beğendim. ne ile çektiniz acaba, arabadaki çekimleri nasıl yaptınız?

insta https://www.instagram.com/morehalityalcin

 
Gönderildi : 06/07/2015 7:30 pm
(@mcfly)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Ayrıntılı yorumlar için teşekkür ederim.

@huseyinuyanik0, aks atlamasını özellikle yapmadık. Kurgudaki kesmelerin sebebi de ilk sahnede dinamikliği arttırması için bank sahnesinde ise mecburiyetten oldu (devamlılık bozuluyordu).

@tute @intercapiller, çekim ekipmanını yazmayı atlamışım:
Kamera: Canon 550D
Lensler: 37mm, 50mm, 135mm ve anamorphic lens
Sabitleyiciler: Benro KH25 tripod ve vakumlu tutacak (araç çekimleri için)
Ses: Rode Videomic ve 3m tahtadan yapma "kendin yap" boom sopası

@intercapiller, arabadaki çekimler için en ucuz bulunabilecek vakumlu tutucu kullandık. Alırken pek ümidim yoktu tutucudan ama 550D+50mm metal lens+anamorphic lens (metal) nereden baksan 1,3 kilo eder ama hiç sarsılmadı veya düşmedi.

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 06/07/2015 8:47 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Önce kusurlar:

Neden bu kadar gürültü (noise) var? Gündüz çekiminde yüksek ISO mu kullandınız? Hatchback içi (0:57, 1:49), adamların ceketleri (0:58, 1:16, 05:58) vb hep dikey gürültü (fpn) dolu nedense. Siz yüksek ISO kullanmadıysanız sanırım çekimleri auto ya da shutter modda vb yaptınız ve kamera da auto ISO yapmış. Bir miktar denoise yapılması gerekli bence. RAW denediyseniz ondan diyeceğim ama bu derece gürültü olmamalı.

5:35'lerdeki vignette'in nedeni sanırım anamorphic aparat. Yalnız filmin bir kısmını normal bir kısmını da anamorphic çekmek olmamış. Biraz scale (%105 vb) ile o karanlıklar yok edilebilirdi. Ya da basit bir maske ile köşelerin parlaklığını arttırabilirsiniz.

Diyalog ve diksiyon biraz zorlama kalmış. Araç içindeki konuşmalarda izleyici kopabilir. İngilizce altyazı konusunda sağlam birinden yardım almanızı öneririm. Hem dilbilgisi hem de anlam hataları çok. Bir de bu casusvari adamlar bana hiç de profesyonel gelmediler. Kamera dolu metroda çanta değiştirmeler, şehir manzarasına bakarak hesaplaşma ve adam vurma vb. Sanki tamamlanmamış bir film gibi kaldı. Sonunda ne oldu? Devamı mı gelecek acaba? Aradaki kağıt ve üzerindeki şifreler vb havada kalan detaylar. Herhalde daha büyük bir projenin bir parçası olacak bu çalışma.

Kaputüstü çekimlerin stabilize edilmesi gerek. Basit bir operasyondur ve hala yapabilirsiniz.

Müzik ise coğrafyaya çok uymamış gibi geldi bana. Bank sahnesinde rüzgar uğultusu var. Bazı yerlerde dip gürültüsü atlamaları olmuş.Genel renklendirme ise videovari kalmış. Filminize karakter katacak bir grade seçmenizi öneririm. İzleyeni gerçek görünen başka bir diyara götürdüğünüz izlenimini vermelisiniz.

Kurgu ve açı sorunu zaten söylenmiş.

Olumlu noktalar:

Küçük ekibe rağmen prodüksiyon cesur olmuş. Zahmet var. Çok açı kullanılmış, emek harcanmış ama bunların biraraya getirilmesinde deneyimsizlikten kaynaklı sorunlar olmuş. Bu derece cüretkar girişimler bu işin devamının geleceğine işarettir diye düşünüyorum. Bu filmdeki 100 hata bir sonrakinde olmayacak 100 artı noktadır demek lazım. Kolay gele.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 06/07/2015 10:02 pm
(@mcfly)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Ayrıntılı yorum için çok teşekkür ederim @Fulgura:

Raw kullandığım için görüntüyü upscale etmem gerekiyordu. Upscale ederken nnedi ile birlikte grainfactory kullandım. Başka uygulamalar da denedim fakat en beğendiğim bu oldu. Upscale ve grain kullanmadan aldığım trailer ve teaser'de zaten fark açıkça belli ediyor kendini. Siyaha yakın renklerde dikey noise oluşmasının sebebi mlvdump'dan kaynaklanıyormuş. Bunu maalesef sonradan öğrendim. MlRaw'da mlrawviewer'dan şaşmamak gerekiyor. DNG'ye çevirdikten sonra mlv dosyalarını sildiğim için dikey noise'yi düzeltemedim.

Lens konusunda ise filmin tamamını anamorphic çektik (Özellikle araç içinde bokeh'lerde zaten belli oluyor). 1-2 sahnede oluşan vignette'in sebebi 37mm lens 2x anamorphic lens'e biraz geniş açı geldi. Normalde aps-c sensörlerde 50mm'den aşağısı 2x anamorphic için vignette oluşturuyor (full framede de 85mm imiş) ama o sahnelerde mecburen geniş açı lazımdı o yüzden vignette'e razı geldim.

Bazı sahnelerdeki rüzgar sesini o sahneler esnasında kamera başında olamadığım için farkedemedim, post aşamasında da bir türlü gideremedim. Sanırım rüzgarlı alanlarda çekim esnasında windshield kullanmaktan başka çare yok bundan sonrası için.

Film uzun metrajın son kısmı olarak düşünülüyordu ama ekibi genişletmeden uzuna girmemiz çok zor (toplamda 3 oyuncu dahil sette 5 kişiydik).

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 07/07/2015 11:23 am
(@desert333)
Gönderi: 0
 

Bu projeyi raw olarak kaydettiğinizi biliyordum yazışmalarımızdan. Öncelikle ellerinize sağlık. Artılar ve eksiler konuşulmuş ama burada bence en önemlisi az bir ekiple dng dosya ve ses hengamesinden kurtularak ortaya çıkmış bir film var ve bende şu raw işi ile uğraştığım için zor bir işin üstesinden gelmeye çalışmış olduğunuzu bilmekteyim. Teaserde noise yoktu ve güzel görünüyordu ama böyle gerçekten göz noiselere takılıyor. Onun dışında filmi 960^3.. gibi bir çözünürlükte çekmiştiniz sanıyorum yanlışsam düzeltin. Bu noktada şunu sormam gerekecek acaba daha yüksek çözünürlük çalışamaz mıydınız? Bunu şunun için soruyorum zaten bolca kesme yapılmış filmde ve yanılmıyorsam hemen hemen 40sn üzerine çıkan sahne görmedim. Acaba mesela 1586^308 3:1 de 1 dakika 45sn miydi neydi kaydediyordu kullanıp daha iyi bir görüntü alamaz mıydınız? Ama tabi siz 16.9 u geniş açı sebebiyle de tercih etmek istemiş olabilirsiniz. Renkler konusunda da siz sadece acr de mi düzenleme yapıyorsunuz yoksa herhangi bir kurgu programında da renkle uğraşıyor musunuz? Tekrar azminizi kutlarım kolaylıklar.

 
Gönderildi : 07/07/2015 12:54 pm
(@mcfly)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

@desert333 teşekkürler. Film anamorphic olarak çekileceğinden dolayı çözünürlük oranı 3:2 civarında olmalıydı. Örneğin 3:1 oranında yüksek çözünürlük ile çekseydik 2x anamorphic ile görüntü 6:1 oranında olacaktı. O yüzden 1:1.2 oranında bir çözünürlük gerekiyordu ki 2x anamorphic lens ile 2.35:1 oranında görüntü alabilelim. 960x800 çözünürlükte bütün görüntüleri aldık (ML'deki 1.67 strech ile).

Renklerle ACR'de oynamadım sadece exposure light shadow ve constrat ayarı yaptım. Bütün görüntüleri aynı beyaz dengesine oturtunca da filmin tamamına colorista üzerinde grade uyguladım.

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 07/07/2015 3:07 pm
(@secretdirector)
Gönderi: 32
 

Kadrajlarınıza daha çok dikkat edin derim. Genellerde, kesilen çok kafa vardı. Ki bir tarz olarak benimsediğinizi düşünmüyorum çünkü filmin konusuna da estetik güzelliğe de uygun hissetmedim. Oyunculuklar zorluydu. Laflar fazlasıyla karmaşıktı. Seyircinin o kadar hızlı ve ardı ardına anlamasını beklemek biraz hayalcilik olur. Teknik bilgilere ve bilgisayar diline hakim olmama rağmen bir yerden sonra "ne diyor bunlar, nereye varacaklar" oldum. Tabi burada elde etmek istediğiniz etki de bu olabilir, bilmiyorum.
Çanta değişme sahnesi mizanseni iyi olamamış. Kesmelerde güzel açılara geçiyoruz ama çok erken kestiğiniz de çok plan vardı. Sahnenin tamamı kesmeler açısından bir ahenk içinde ilerlemiyordu.
Bundan sonraki çalışmalarınızı da izleyeceğimi biliyorum.
İyi filmler.

 
Gönderildi : 07/07/2015 3:53 pm
(@mcfly)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

@secretdirector, ayrıntılı yorum için teşekkür ederim. Evet geniş planlarda iki yerde pratiğini iyi yapamadığımız yanlış kadrajlar vardı, post aşamasında da alternatif bulamadığımdan kullandım.

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 07/07/2015 4:45 pm
(@kamerabey)
Gönderi: 69
 

Filmden biraz bağımsız bi' sorum olacak ama Anamorphic lens nedir, neden tercih sebebidir açıklayabilir misiniz?

kamerabey [@] gmail.com
http://twitter.com/kamerabey

 
Gönderildi : 14/07/2015 7:13 am
(@mcfly)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Anamorphic lens görüntünün normal lenslere göre farklı görünmesini sağlar, özellikle netlik alanının dışındaki öğeler farklı görünür, örneğin aşağıdaki gibi (soldaki normal sağdaki anamorphic lens görüntüsü):

Tercih sebebi kişiseldir, yönetmen veya görüntü yönetmeninin tercihidir. Çıkışı 1950'li yıllardadır (Cinemascope), 35mm'lik filmde şöyle bir görünüm sağlar:

Anamorphic çekilen filmler projeksiyonlara takılan anamorphic adaptör ile sinemalarda gösterilir, en boy oranı böylece gösterim esnasında olması gerektiği gibi gözükür. Anamorphic lensler çok pahalıdır zaten çoğunlukla kiralanır, anamorphic filmlerin çoğu panavision kamera ve lensler ile çekilir. Bizim gibi amatörler (veya düşük bütçe ile çalışmak zorunda olan bağımsızlar) anamorphic görüntüyü normal lensin önüne takılan anamorphic adaptör ile elde eder (projeksiyonlarda anamorphic filmi gösterim esnasında normale dönüştüren adaptör):

"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

 
Gönderildi : 14/07/2015 11:39 am
Paylaş: