oncelikle tbrklr bir çok anlamda temiz bir iş..özellikle iki sahneyide tek plan çekmen hem anlatım hemde csaret açısından kayde değer ve ii olmuş.kamera hareketleri bazı yerlede cuk olmuş ama bazı zamanlarda da biraz daha hafiflemesini istedim ben açıkcası.stedy bilmem ama omuz aparatı ve ii bir operatorlukle daha bir sonuç çıkarmış bana göre.eve girerken zoomla sırta girip çıkman bana gaspar noe'nin donuş yokdaki sekans geçişlerini hatırlattı hastası oldum 🙂 ah bide şu iç çamaşırı çıkarmadan ilişkiye girme durumu.izmirde festivalinde de aynı durum vardı bir filmde orda da aynı eleştiriyi yaptım.o kısmı gerçekten başka şekilde çözmen gerekiordu çünkü orda filmden inanılmaz kopuosun.tüm inandırıcılık bencee bitior.tabi zor bi sahne kesinlikle katılıotum ama çözümsüz de değil.ışık genel olarak ii..kontrast konusunda kararsızım.bu kadar yorumu filmi beğediğim ve daha ii olabileceğine inandığım için yazıyorum..tekrar tbrk ediorum hepinizi..
Yorumlar için teşekkürler
''Yapıcı'' eleştiri dünyanın her yerinde geçerli. Foruma has birşey değil. Eleştirmek, filmi çekmek kadar kafa yormayı gerektirir. Filmin Son 5 saniyesi önemli. Ve filmin sonuna dikkat edilmesini istemem, filmi ,gözüyle izlemeyen insanlar içindi 🙂 Bazen sonu geldi diye kapatanlar olabiliyor. Filmin derinliği bu son 5 saniyede.
O yüzden yapıcı olduğunuz için teşekkürler.
Kamera hareketleri tam anlamıyla kasıtlı.Filmdeki psikolojik düzeni bozmamıza yardımcı oluyor.Stedycam imizde var. Ama bu bir tercihti. Sinematografik olarak sinemasal kalitede işlerde çektim ama, daha kısacı olduğumuz için yönetmen bunu düşünememiştir ve bu onun bir hatası olarak olmuştur olarak yorumlanabilir. Doğrudur.
İlginçtir ki,senaryoyu yazarken ( Orda da sayfa ikiye bölünmüştü ) bayanın iç çamaşırı olmadığını hayal ederek yazdım fakat filmde izleyenlerin çoğu zaten ''hımm demek ki iç çamaşırı yokmuş'' yorumunu verdi. Sonuçta böyle bi kareyi masa başında hesaplıyorsanız, böyle birşeyi de göz ardı edemezsiniz. Ve izlerken de '' erkek sevişmeye başladığına göre iççamaşırı yokmuş bayanın '' demeniz çok zor değil.Zaten daha devam ederse bu konuyla ilgili şeyler,cevap vermiycem 🙂
Bu arada Vimeo'da Rated R nasıl veriliyor ?
Herkese teşekkürler...
eraydinc.com
vimeo.com/eraydinc
atladığın bir nokta kadının çamaşırının olmaması değil.bence erkeğin çamaşırının ilişkiye girebilecek kadar inmiyor olması.tabi göreceli bir mevzu,ama eet üzerinde çok tartışalabilecek bir şey değil ve cevap vermeme gereği duyuyorsan saygı duyarım.film senin tecihlerinin bir sonucudur.eleştirilerimizde bizim tercihlerimizin sonucudur.
Videonun adına yazabilirsin +18 vs diye.
Baco, anlamamak ile emin olmamak arasında fark var. Sen anlamadım deyince ben hiçbir şey anlamadın, hiçbir fikrin yok gibi algıladım.
Ben de birebir Ali'nin dediğini düşündüm ama biraz da saçma geldi bana o son, Bayram'ın söylediği son çok daha mantıklı ve güzel duruyor şu anda :).
Bayram'ın hoşlanmadığı kamera sallanmaları benim çok hoşuma gitti, teknik açıdan yaklaşıldığında da olması gereken o zaten. Bir filmde hiçbir kamera hareketi, teknik detay vs. boş yere kullanılmaz. Bizde filmci geçinenlerin çoğu bunu bilmez, ama burada öyle bir şey sözkonusu değil. Burada da gereğindne uzun bir odak uzunluğu kullanılmış, tahminimce titreşim etkisini arttırmak için kullanılmış, uzun odak uzunluğunun esas amacı baskıcı bir kadraj oluşturmaktır ama mekân seçiminden dolayı o etki yaratılmamış burada tabii. Ama sallantı öyle güzel dağıtıyor ki adamı, "taam bu herif birazdan ya adam öldürür, ya da intihar eder" diyorsun daha hiçbir şey izlemeden. O adamın ruh halini anlatmanın en iyi yolu o sallanma yani..
Narc'ın açılış sahnesini izle bir Bayram, al hatta buldum ben sana: . 2 numaradır benim için (Carlito's Way 1 numara). Muhteşem bir filmdir Narc bu arada, tavsiye olunur. Minimalist polisiye :).
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
bende cok sevemedim filmi..
senaryodan kaynaklı sanırım analamadım pek onun disinda da sıradandı kosma sahnesi cok asırı titreme vardı...narc taki kovalamada bile o kadar yok sanırım...rahatsıy etti hos narctakide rahatsz etti zatende...ama kurgu gercekten guzel ve bir film izliyomus havası veriyor...
temiz iş.
iyi çalışmalar.
http://www.camurfilms.com" onclick="window.open(this.href);return false;
güzel çalışma gerçekten elinize sağlık..
ANKARADAN AYDIN
Zamanlamadaki başarı takdiri hak ediyor. Çok başarılı bir kısa film. Bir sorum olacak. Bu filmde de uygulanan sağ/sol pan geçişlerin nasıl yapıldığını merak ediyorum. Yavaş pan yapıp montajda hızlandırma olayı mı var yoksa farklı bir effect de uygulanıyor mu?
tebrikler,eline emeğine sağlık..
bir garip ölmüş diyeler,üç günden sonra duyalar,kısa film ile yuğalar,şöyle garip bencileyin
şunu anlayamadım
bir ayrıntı mı atladım acaba?
bir garip ölmüş diyeler,üç günden sonra duyalar,kısa film ile yuğalar,şöyle garip bencileyin
şunu anlayamadım
bir ayrıntı mı atladım acaba?
bir de
şimdi daha çok seviyorum seni hayat, hadi...
İzlerken biraz daha dikkat etmenizi öneriyorum.
Saygılar
eraydinc.com
vimeo.com/eraydinc
16-18 Mayıs 2008 tarihleri arasında yapılacak olan Fırat Kısa Film Festivali yapılan tören ile başladı.
8. Jüri En İyi Görüntü Ödülü
SONRASIZLAR
Eray Dinç
Tebrikler Eray...
16-18 Mayıs 2008 tarihleri arasında yapılacak olan Fırat Kısa Film Festivali yapılan tören ile başladı.
8. Jüri En İyi Görüntü Ödülü
SONRASIZLAR
Eray Dinç
Tebrikler Eray...
Teşekkürler 🙂
eraydinc.com
vimeo.com/eraydinc
2.Koç Üniversitesi Kısa Film Festivalinde üçüncülük ödülünü kazanmıştır.
Emeği geçen herkese teşekkürler...
eraydinc.com
vimeo.com/eraydinc