Renkli yazı konusunda kimse seni uyarmadan ben söyleyim de rengini değiştir yazının.. Benim söylediğimi de kimseye söyleme.. 8)
Maksadım sana gördüğünü anlatmak değil anlamadığını göstermektir.
Fragmana yorum yapmak anlamlı olmayabilir ama biraz Dude'luk yapayım: (hehe :))
İlk açı bayağı bir hatalı. (bütün karakterlerin göründüğü)
Filmde kullanmama gibi bir şansınız varsa çıkartın bence.
Ben bir hata göremiyorum.. Üst taraf gayet 'çok' boş, oyuncular neredeyse sıkıştırılmış .rar dosyası gibi, kağıtları atan karakter görünmeyecek kadar gizlenmiş ama görünmüş işte belki hata burdadır?
Bunlar belki kişisel tercihlerdir, doğrusunu söylemek haddime değil, doğrusu ne onu da bilmiyorum.. Ama kameranın yerini seçerken dikkat etmek gerekli ve özen gösterilmeli.. Belki filmde enfes sahneler vardır bilmiyorum.. Ukalalık gibi algılanmasın..
Kezzap(Fırat), belki ne demek istediğini şimdi bu kare üzerinden yazar..
Maksadım sana gördüğünü anlatmak değil anlamadığını göstermektir.
Bir filmin fragmanı üzerinden yorum yapmak ne kadar doğru bilemiyorum demiştim bu şu demek. Filmin bütününde anlamlı olan bir kare filmin fragmanında hatalı görünebilir.
Öncelikli olarak hata diyebileceğim arkada kabak gibi parlayan ışık. Genel ışık kurallarına göre hatalı, fakat filmin içinde özel bir anlamı olabilir.
İkinci olarak da The Dude'ün şurada kısa ve öz atlattığı bir sinematografi kuralı var. Öncelikle onu paylaşayım:
http://www.eylemplani.com/2009/09/sinema-101-ders-2-13-kurali-ve-kompozisyonda-altin-oran-2/ " onclick="window.open(this.href);return false;
Burada gördüğünüz kırmızı noktalar The dude'ün yaptığı tanıma göre söyleyecek olursak:
Kural çok basit, fotoğraf karemizi veya kadrajımızı yatay ve dikey olarak 3 eşit parçaya bölüyoruz. Bu çizgilerin kesiştikleri noktaların her birine Güç Noktası (ing: Power Point) diyoruz. Bunlara güç noktası denmesinin sebebi, dil, din, ırk, cinsiyet farketmeksizin, herhangi bir fotoğraf veya videoya bakan herhangi bir insanın içgüdüsel olarak önce bu noktalara bakmasıdır. O nedenle kompozisyon içerisindeki önemli şeylerin bu noktalara yerleştirilmesi gerekir. Yukarıda bunun kural olmadığını belirtme sebebim de buydu. Kurallar bazı şeyleri engellemek için konur ancak 1/3 kuralı tamamen estetik bir kaygıdır. 1/3 kuralına uyan kompoziyonlar çok daha az göz yorar ve kolaylıkla anlaşılabilirler. Güç noktalarının bir fotoğrafa enerji ve duygu kattığına inanılır. O nedenle bu noktaları etkin bir şekilde kullanmak önemlidir.
Genel geçer kurallar üzerinden konuşuyoruz sadece.
Yani bunu da bozabilirsin, ama filmin içinde anlamlı olmasını beklersin.
Umarım yanlış anlaşılmamış ve faydalı olabilmişimdir.
Bir filmin fragmanı üzerinden yorum yapmak ne kadar doğru bilemiyorum demiştim bu şu demek. Filmin bütününde anlamlı olan bir kare filmin fragmanında hatalı görünebilir.
Öncelikli olarak hata diyebileceğim arkada kabak gibi parlayan ışık. Genel ışık kurallarına göre hatalı, fakat filmin içinde özel bir anlamı olabilir.
İkinci olarak da The Dude'ün şurada kısa ve öz atlattığı bir sinematografi kuralı var. Öncelikle onu paylaşayım:
http://www.eylemplani.com/2009/09/sinema-101-ders-2-13-kurali-ve-kompozisyonda-altin-oran-2/ " onclick="window.open(this.href);return false;
Burada gördüğünüz kırmızı noktalar The dude'ün yaptığı tanıma göre söyleyecek olursak:
Kural çok basit, fotoğraf karemizi veya kadrajımızı yatay ve dikey olarak 3 eşit parçaya bölüyoruz. Bu çizgilerin kesiştikleri noktaların her birine Güç Noktası (ing: Power Point) diyoruz. Bunlara güç noktası denmesinin sebebi, dil, din, ırk, cinsiyet farketmeksizin, herhangi bir fotoğraf veya videoya bakan herhangi bir insanın içgüdüsel olarak önce bu noktalara bakmasıdır. O nedenle kompozisyon içerisindeki önemli şeylerin bu noktalara yerleştirilmesi gerekir. Yukarıda bunun kural olmadığını belirtme sebebim de buydu. Kurallar bazı şeyleri engellemek için konur ancak 1/3 kuralı tamamen estetik bir kaygıdır. 1/3 kuralına uyan kompoziyonlar çok daha az göz yorar ve kolaylıkla anlaşılabilirler. Güç noktalarının bir fotoğrafa enerji ve duygu kattığına inanılır. O nedenle bu noktaları etkin bir şekilde kullanmak önemlidir.
Burada önemli noktalar olarak, bir sandalye duvar ve iki omuz görüyoruz. Çözüm planı biraz daha aşağıdan almak olabilirdi.
Fakat genel geçer kurallar üzerinden konuşuyoruz sadece.
Yani bunu da bozabilirsin, ama filmin içinde anlamlı olmasını beklersin.
Umarım yanlış anlaşılmamış ve faydalı olabilmişimdir.
Benim yanlış bildiğim şeyler varsa da ustalar beni düzeltir.
Fragmandan yola çıkarak, izleyicileri ve filmin sahibini tatmin edecek bir film çıkacağını sanıyorum.
Daha açıklayıcı yorumları filmi izleyince veririz.
Çevremizdeki "önem"leri, önemli görünmeyi başaran önemsizler yüzünden fark edemiyoruz....
https://twitter.com/gorkemoge" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben de fragmanı genel olarak beğendiğimden kıllık yaptım zaten ilk kare kötü düzeltin diye.
Bazen böyle dönüp kendi yazılarımı okuyorum da ne güzel yazmışım şerefsizim.. Değerim bilinmiyor ah ah..
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.
Bazen böyle dönüp kendi yazılarımı okuyorum da ne güzel yazmışım şerefsizim.. Değerim bilinmiyor ah ah..
Ben bilenlerdenim, yanlış olmasın. 😉
Bazen böyle dönüp kendi yazılarımı okuyorum da ne güzel yazmışım şerefsizim.. Değerim bilinmiyor ah ah..
Ben bilenlerdenim, yanlış olmasın. 😉
Sen canımsın da geyik yapıyorum zaten hehe 🙂
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.