İzleyen herkese teşekkürler. Filmi bir süreliğine festivallere yollayacağım için kaldırıyorum. İzlemek isteyen olursa mesaj atabilir.
İlginç bir çalışma. Görüntüler genelde güzel ama anlatıyı eleştirmek zor çünkü gerçek ile hayal arasında gezinen anlatıların teknik incelemesi zordur hep. Bu türden bir yaklaşımı seçen birine aks, pozlama ve renlendirme konularında nesnel yorum pek mümkün değil; "öyle tercih etmiş" deyip kabullenmek gerek bazı şeyleri ve ben de bu çalışmayı böyle kabullendim.
Anlatmak istediğiniz şeyi kendiniz tam anlatabildiniz mi bilemiyorum. Ben bütününde bazı boşluklar seziyorum. Sonu itibarıyla havada kaldı gibi. Yani anlamaya çalıştığım, kendi kafamda kurarak eşlik ettiğim öykü akışını kendim takip edemedim. Kişilerin kendi aralarındaki ilişkileri doğru kuramadım. Bir insanın kendisiyle hesaplaşması da desem sonuçta etki bende eksik kaldı.
Lokanta sahnesinde kamera kullanımı başdöndürücü ama dediğim gibi bu "yanlış" değil. Belki başdöndürmek istediniz. Geçişler iyiydi. İşin garip tarafın, dış mekan pozlamasını gökyüzüne göre yapmışsınız ve bu da karanlıklarda sığlığıa yol açmış. Keşke raw düşünseydiniz o kamerayla. Bir noktada adam uzaklaşıyor mu yaklaşıyor mu belli değildi. Oysa dediğim gibi aslında netlik ve renkler (fazla mor kaçsa da) yerinde gibi. Daha sonraki iç mekanlar (çocuk, adamla çocuk sahneleri) ise çok sığ kalmış. Elbette tercih sizin ama görselliği daha iyi olmasına karşın anlamlandırmada bence biraz "uzak" bir çalışma olmuş. Belki benim kaçırdığım bir şeyler vardır. Oyunculuk orta üstü ama o "çocuk" diyaloğunu biraz gerçek-dışı kabul etmedikçe kulakta bir noktadan sonra rahatsızlık yaratacağı malum.
Sondaki yazıların renk ve fontu bence tasarım açısından hatalı. Onu da ekleyelim.
Bence bu teknik imkanlar ile çok daha başarılı çalışmalar yapabilirsiniz. Benim görüşüm budur.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Öncelikle vakit ayırıp izleyip, ayrıntılı yorumladığın için teşekkürler. Acıdır ki ben de istediklerimi tam anlatamadım. Klasik bağımsız film yapımı zorluklarından dolayı. Raw çekemedim. Çünkü kamerayı arkadaşımdan aldım. Onun kartı da magic lanterne uygun değildi. Yeni kart da satın alamadım. Pozlama konusunda haklısın. -15 derecede çekim yapmanın azizliğine uğradım. Çoğu zaman elimin hissini kaybedip, ara vermem gerekti 🙂 Lokanta sahnesinde dediğin gibi baş döndürmek istedim. Eleştirilerini ekiple paylaşacağım. Tekrardan teşekkürler. İyi çalışmalar.
Ben anlamadım filmi. 🙂
aynen Kezzap 🙂
bi tarafta onlar yaşanırken bi tarafta bunlar yaşanıyor gibi anladım ben filmi ama onlar ve bunları anlayamadım 😀
baş döndürmenin ötesine geçmiş giriş, filmden kopardı beni tamami ile ve çok rahatsız olup yarısında bıraktım. fulgura yanlış diyemem demiş ancak amaç izleyiciyi filmden uzaklaştırmaksa ben yanlış diyemem. siz bir etki bırakmak istemişsiniz fakat lan ben acaba yanlış bir yere mi bakıyorum hissi uyandırdı bende, sonra dedimki bi netleyemediler ileri geri ileri geri focusla oynuyorlar herhalde e öyle de değilmiş. sonuç olarak dayanamadım ben, film hissiyatına gşremedim, içine çekemedi.
oh be 😀
Bilindik bir masalın farklı bir yorumu gibi geldi bana da. Kötü çekilmiş ve kötü anlatılmış bir kısa film görünümü var. Umarım sadece görüntüde öyledir., bir alt metin vardır en azından.
Sağolun arkadaşlar vakit ayırdığınız için. Sanırım haklısınız yorumlarınızda.
yalnız çok emek sarf edilmiş diye düşünüyorum filme, o soğukta o dereden o çocukla o şekilde geçmek...ve o konuda ikna etmek bile mucize gibi...
Görüntü meselesi "böyle" filmlerde tercihen değişebilir ama iç mekandaki o giriş sahnesinde baş dönmesinden ziyade istenmeyecek derecede focus kaybı yaşanmış gibi. Bir de Fulgura'nın dediği gibi dış mekan çekimlerinde -birkaçı hariç- pozlamayı gökyüzüne göre yapmışsınız o biraz görüntünün mark 3le alındığına değmemiş. Ama ben yine de beğendim filmi. Çok emek harcanmış, insanları bir araya getirip o karda kışta bir şeyler yapabilmek güzel. Teknik anlamda biraz daha özen gösterirseniz iyi şeyler izleriz gibi sizden.
Emeğinize sağlık, başarılar.
Fikir, en büyük sermayedir.
Soyut çekmesi kolay ama ayakları yere basması zor olan bkr tür. Ayaklar havada kalıyor, biraz simge sembol kavram ufak detaylar ile seyirciyi yönlendirebilirdi belki. Elinize sağlık