Arkadaşımın yönetmenliğini yaptığı benim ise montajında yardımcı oldugum ilk kısa filmimiz. Oyuncular tamamen amatör ve bizimde bu işlere ilk adımımız. Filmde birçok hata var, hatalarımızında farkındayız ama yinede eleştirilerinizi merak ediyoruz. İyi seyirler ..
İzlesene.com
http://www.izlesene.com/video/bir-kutu- ... 11/4996289
Youtube
Emek vermişsiniz elinize sağlık. Çekimi siz yapmamışsınız ama söylemeden geçmek istemiyorum: Bir çok sahnede zoom yapılmış. Amatör ya da profesyonel nasıl olursa olsun şu zoom işi filmi çok kötü etkiliyor.
Konu güzel. Sıkıldığımı söyleyemem. Teknik olarak ilerledikçe daha iyileri gelecektir.
Kutlarım.
Emek vermişsiniz elinize sağlık. Çekimi siz yapmamışsınız ama söylemeden geçmek istemiyorum: Bir çok sahnede zoom yapılmış. Amatör ya da profesyonel nasıl olursa olsun şu zoom işi filmi çok kötü etkiliyor.
Konu güzel. Sıkıldığımı söyleyemem. Teknik olarak ilerledikçe daha iyileri gelecektir.
Kutlarım.
Yorumunuz için teşekkürler 🙂
Serkanoca'nın değindiğini gibi, zoom çok fazla kullanılmış. Zoom'u sahip olduğunuz kötü bir alışkanlık addedip bırakmanızdan yanayım. Hint yapımı filmlerde, klişeleşmiş zoom in-out hareketleri vardır bilirsiniz. özellikle aksiyon ve bakışmalarda hızlı zoomlar kullanılır. Artık onların sinemasının karakteristik özelliği olmuştur. Onların dışında da gerekmedikçe kullanılmaz. Gerekme meselesini biraz açarsak, kadrajı genişlettiğinde yada nesneye yaklaştığında bize o uzaklıktan görülmeyecek bir şeyi göstermeli yada ancak o şekilde farkedebileceğimiz bir görüntü sunmalısın bu hareketin sonunda. Sizin filminizde fazlasıyla amaçsız kullanılmış. Kameranız çoğu yerde düz durmuyor. Sabit kalmayı geçiyorum, düz durmak. Yatay eksende düz durmalı. Çevirdiğin zaman ben izleyici olarak başımı eğme ihtiyacı hissediyorum. Kafamı eğmeden bana bir şey anlatıyorsan amenna fakat herşey aynıyken kamera niye eğik? Çocuğa arkadan yaklaştığın sahnede kameramanın gölgesi duruyor, gözden kaçırmamalısınız böyle şeyleri. İzleyiciler zeki yaratıklardır ve çok çabuk farkederler 🙂 Zekadan bahsetmişken, çocuğa kutu verildi ve içinden ayna çıktı, aynadan çocuk kendine baktı, biz zeki izleyiciler kendini bilmek, görmek, tanımak fikriyle mutluluğun elde edilebileceğini anlamış olduk. Sizde bize saygı gereği, olayı başka bir yere çekmeliydiniz. Parmakla gösterir gibi ayna nedir, nasıl mutlu eder, kime bakarsan etkisi nasıl olur derecesinde tane tane anlatılmasına gerek yoktu bence. Yani bu bir çocuk filmiyse, yani çocuklara yönelik hazırlanmışsa, elbette açıklayıcı şekilde anlatılır vs vs fakat anladığım kadarıyla öyle değil. Omuz çekimleriniz hatalı. Amors çekilirken, kafa ile beraber omuz da kadraja dahil edilir. Sadece kafa, dikkati fazlasıyla oyuncunun kulak memelerine kaydırır. Işık verdiğinizde ki bazı sahnelerde ışık kullanılmaya çalışılmış sanırım, ışığı oyuncunun alnında patlatmayın. Yüzünde yansımasın ve şunu da unutmayın, kamera bir yüzü çekiyorsa kameranın baktığı taraf loş, diğer taraf aydınlık olmalı. Bu yüzde doksan daha tatminkar bir görüntü verir. Evinizdeki herhangi bir profesyonel filmi açın ve izleyin. Oyuncuların yüzündeki ışığın dağılımına dikkat edin. Yüzün kamera tarafı loş diğer taraf aydınlıktır. En azından Işık ile kameranın yönlerini ayırmanız gerekir. Sizin zoom yapmanız sesi de fazla etkilemiş. Kameranız nedir bilmiyorum ama dslr değil sanırım, el kamerası hd olmalı. Sesi de sanki yaklaştırıyor gibi geldi ayrıca zoom düğmesinin yada kadranı artın ne ise sesini duyabiliyorum. Siz kurguyu yapmışsınız elinizdeki olanaklarla size pek diyecek bir şey yok ki kurgudan da pek anlamam. Ama kurgu yaparken, bir görüntüyü kesip diğerine geçiyorsanız, bir şeylerin olması lazım. Bir şeylerin değişmesi lazım. Kamerayı elinizde değil sabit tutmanız, tripod olmasa bile sabitleyecek bir nesnenin üzerine koymanız daha yararlı olurdu. Her kadraja bir fotoğraf muamelesi yapıp, hiç bir planda üşenmemeli ve o planın nedenini sorgulamalısınız. Elimizde şu diyalog var,yarısına kadar şurdan çekelim diğer yarısını kamerayı havaya dikip alttan çekelim olmamalı. Diyalog ile görüntü, ses, mesaj, duygu, görüntü bir anlam ifade ederek değişmeli. O zaman izlenilebilirliği daha da artıyor. Kamerayı aşağı alıp çekmişsen genelde karşındakini yüceltme anlamı oluşuyor fakat sen o açıdan çekip yukardaki bir nesneyi yada başka bir hareketi bize gösteriyorsun diye aşağı aldın diye beklentiye girmeme neden oluyor. Yazdıklarımı lütfen yanlış anlamayın. Çok iyiydi, süperdi, aynen devam demem size yapacağım en büyük kötülük olur. Bu şekilde değil, biraz daha dikkat, sabır ve özenle daha iyisini yapabilirsiniz.
"Su Akar, Yatağını Bulur."
muhammeta, harika bir eleştiri, kıskandım doğrusu, benimkini hatalar silsilesi diyip geçiştirdiydin 🙂
gerçi benimki deneme çekimi olunca normal herhalde öylesi de, bi dahakini aha da kısa film deyip atıcam o zaman istediğim reaksiyonu alırım o zaman 😀
massimo7 muhammeta nın söylediklerine aynen katılıyorum, çok değerli eleştiriler... ayna meselesi çok değerli bir mesele, aynı konuyu bir de mesajı bu kadar açık vermeden işlemeye çalışın derim. Saygılar.
İnter senin diğer filmlerini bekliyorum, toplu bir bombardımana hazır ol :))))
"Su Akar, Yatağını Bulur."
Serkanoca'nın değindiğini gibi, zoom çok fazla kullanılmış. Zoom'u sahip olduğunuz kötü bir alışkanlık addedip bırakmanızdan yanayım. Hint yapımı filmlerde, klişeleşmiş zoom in-out hareketleri vardır bilirsiniz. özellikle aksiyon ve bakışmalarda hızlı zoomlar kullanılır. Artık onların sinemasının karakteristik özelliği olmuştur. Onların dışında da gerekmedikçe kullanılmaz. Gerekme meselesini biraz açarsak, kadrajı genişlettiğinde yada nesneye yaklaştığında bize o uzaklıktan görülmeyecek bir şeyi göstermeli yada ancak o şekilde farkedebileceğimiz bir görüntü sunmalısın bu hareketin sonunda. Sizin filminizde fazlasıyla amaçsız kullanılmış. Kameranız çoğu yerde düz durmuyor. Sabit kalmayı geçiyorum, düz durmak. Yatay eksende düz durmalı. Çevirdiğin zaman ben izleyici olarak başımı eğme ihtiyacı hissediyorum. Kafamı eğmeden bana bir şey anlatıyorsan amenna fakat herşey aynıyken kamera niye eğik? Çocuğa arkadan yaklaştığın sahnede kameramanın gölgesi duruyor, gözden kaçırmamalısınız böyle şeyleri. İzleyiciler zeki yaratıklardır ve çok çabuk farkederler 🙂 Zekadan bahsetmişken, çocuğa kutu verildi ve içinden ayna çıktı, aynadan çocuk kendine baktı, biz zeki izleyiciler kendini bilmek, görmek, tanımak fikriyle mutluluğun elde edilebileceğini anlamış olduk. Sizde bize saygı gereği, olayı başka bir yere çekmeliydiniz. Parmakla gösterir gibi ayna nedir, nasıl mutlu eder, kime bakarsan etkisi nasıl olur derecesinde tane tane anlatılmasına gerek yoktu bence. Yani bu bir çocuk filmiyse, yani çocuklara yönelik hazırlanmışsa, elbette açıklayıcı şekilde anlatılır vs vs fakat anladığım kadarıyla öyle değil. Omuz çekimleriniz hatalı. Amors çekilirken, kafa ile beraber omuz da kadraja dahil edilir. Sadece kafa, dikkati fazlasıyla oyuncunun kulak memelerine kaydırır. Işık verdiğinizde ki bazı sahnelerde ışık kullanılmaya çalışılmış sanırım, ışığı oyuncunun alnında patlatmayın. Yüzünde yansımasın ve şunu da unutmayın, kamera bir yüzü çekiyorsa kameranın baktığı taraf loş, diğer taraf aydınlık olmalı. Bu yüzde doksan daha tatminkar bir görüntü verir. Evinizdeki herhangi bir profesyonel filmi açın ve izleyin. Oyuncuların yüzündeki ışığın dağılımına dikkat edin. Yüzün kamera tarafı loş diğer taraf aydınlıktır. En azından Işık ile kameranın yönlerini ayırmanız gerekir. Sizin zoom yapmanız sesi de fazla etkilemiş. Kameranız nedir bilmiyorum ama dslr değil sanırım, el kamerası hd olmalı. Sesi de sanki yaklaştırıyor gibi geldi ayrıca zoom düğmesinin yada kadranı artın ne ise sesini duyabiliyorum. Siz kurguyu yapmışsınız elinizdeki olanaklarla size pek diyecek bir şey yok ki kurgudan da pek anlamam. Ama kurgu yaparken, bir görüntüyü kesip diğerine geçiyorsanız, bir şeylerin olması lazım. Bir şeylerin değişmesi lazım. Kamerayı elinizde değil sabit tutmanız, tripod olmasa bile sabitleyecek bir nesnenin üzerine koymanız daha yararlı olurdu. Her kadraja bir fotoğraf muamelesi yapıp, hiç bir planda üşenmemeli ve o planın nedenini sorgulamalısınız. Elimizde şu diyalog var,yarısına kadar şurdan çekelim diğer yarısını kamerayı havaya dikip alttan çekelim olmamalı. Diyalog ile görüntü, ses, mesaj, duygu, görüntü bir anlam ifade ederek değişmeli. O zaman izlenilebilirliği daha da artıyor. Kamerayı aşağı alıp çekmişsen genelde karşındakini yüceltme anlamı oluşuyor fakat sen o açıdan çekip yukardaki bir nesneyi yada başka bir hareketi bize gösteriyorsun diye aşağı aldın diye beklentiye girmeme neden oluyor. Yazdıklarımı lütfen yanlış anlamayın. Çok iyiydi, süperdi, aynen devam demem size yapacağım en büyük kötülük olur. Bu şekilde değil, biraz daha dikkat, sabır ve özenle daha iyisini yapabilirsiniz.
Detaylı ve yapıcı yorumlarınız için çok teşekkürler, söylediklerinizi dikkate alacağız. Suan yeni bir projemiz var, onu izlediğinizde hatalarımızdan fazlasıyla ders aldığımızı görüceksiniz, tekrar teşekkürler 🙂
muhammeta, harika bir eleştiri, kıskandım doğrusu, benimkini hatalar silsilesi diyip geçiştirdiydin 🙂
gerçi benimki deneme çekimi olunca normal herhalde öylesi de, bi dahakini aha da kısa film deyip atıcam o zaman istediğim reaksiyonu alırım o zaman 😀
massimo7 muhammeta nın söylediklerine aynen katılıyorum, çok değerli eleştiriler... ayna meselesi çok değerli bir mesele, aynı konuyu bir de mesajı bu kadar açık vermeden işlemeye çalışın derim. Saygılar.
Teşekkür ederim yorumunuz için 🙂