'Bir Gece, Ansızın'
Yazan-Yöneten: Mustafa Ekrem Balaban
Kamera: Ömer Faruk Güngör, Hatip Memiş, Ayşenur Demir
Işık: Ömer Faruk Güngör
Oyuncular: Fatih Öztürk, Zana Alkan, Osman Aslan,Niyazi Karasu, Ayşenur Demir, Mustafa Ekrem Balaban
Araları çok iyi olan üç dostun dramatik hikayesi. Neo-noir kısa film örneği.
[dm] http://www.dailymotion.com/video/x1norf0_bir-gece-ansizin_creation [/dm]
Arkadaslar bunlari bir vimeo'ya falan yukleseniz dailymotion 5 dakikada bir reklam koyuyor bir de gecemiyorsun reklami filmin tadi kaciyor.
Onun disinda hikaye cok zorlama. bir defa hepsi liseli gibi gorundu bana, hepsinin de elinde bir silah hic inandirici olmamis. Uzun saclinin en son olaya girmesi bana cok alakasiz geldi. Belli ki bir twist denenmis ama hikayenin basinda bunu belirtmediginiz icin (yada ben mi goremedim?) en sonunda oyle 'hepsini ayarlayan benim' seklinde ortaya cikmasi cok abes kacmis. Boyle seyleri hikayenin en basinda okuyucuya/seyirciye caktirmadan bir sekilde yedirmeniz lazim. bunun icin hikaye yazim kitaplarindaki subconcious (bilincalti yazim diye geciyor olabilir) kisimlarini okumanizi oneririm.
Arkadaslar tiyatro oyuncusu falan mi yoksa sadece arkadas mi?
Bazi kisimlarda (ozellikle koprualti kismi ve sonrasi) kadrajlar cok iyi. Ben film noir'den haz eden biri degilim ama bircok yerde kamera acilarini ve isiklandirmayi begendim. bazi yerlerde kamera cok titremis o hic guzel durmamis ama muhtemelen direkt el kamerasi olayina girdiniz ondan oldu. ekipman sorunu gercek bir sorun degildir arkadaslar yoksa yoktur yapacak bisi yok cok takilmamak lazim.
Bir de en sonunda cocuk arabanin arkasina saklanirken arka planda oturan bir suru insan gorunuyor. O kadar insan oradayken bunlarin birbirlerine silah cekip oldurmesi hic inandirici olmamis. tavsiyem ya o gorunen diger insanlari montajda cikarin, yada ses efekti falan kullanip o insanlarin silah ateslendikten sonra kacistigini falan gosterin. Yoksa o kisim filmi cok fena bitiriyor.