Forum

Beni Dinler Misin?-...
 

Beni Dinler Misin?-Kısa Metraj-

11 Gönderi
5 Üyeler
0 Reactions
1,742 Görüntüleme
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

"Karanlık ve üstüne üstelik sessizlik bi şey olacak evet ama ne..."
Bir gazi ve bir kör...

Kamera Lumix 14-42

Not:biraz dip ses var arabalardan kaynaklanıyor.

kısaca

BENİ DİNLER MİSİNİZ?

 
Gönderildi : 15/02/2015 1:55 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Atmosfer sorununuz var.
Kısmen sembolik, teatral oyunculukların olduğu bir yer için fazla gerçek bir ortam.
Dolayısıyla filmden koparıyor.
Girişiniz yok. Gelişmeniz var.

Kurgu sorunlarınız var. Ama kurgu sorunu yukarıda bahsettiğim anlatı bütünlüğünün kurulmamış olmasından.
Bu olay iki kişinin karşılaşmasıysa daha klasik bir anlatı ve oyunculuk olmalı.
Daha sembolik düzeyde bir yüzleşmeyse, ortam bizi onu vermeli. Kurgu ona göre yapılmalı.

 
Gönderildi : 15/02/2015 2:38 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Yorum için teşekkürler not defterime eklenmiştir.

 
Gönderildi : 15/02/2015 2:53 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Problemin kaynağının başka bir neden olarak senaryodaki anlam ve anlatım kopukluğununa payı da var diyebilir miyiz? Senaryoyu yönetmen kafada çekmiş benim kafamdakini anlayın mı demiş?

 
Gönderildi : 15/02/2015 2:56 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Aslında bu işin özünde güzel bir şeyler var yani bir çekirdek var ama bu çekirdek yanlış işlenmiş ve yanlış çekilmiş. Yani "sinema" olamamış. Geliştirilmemiş noktalar var, çakmağın iç edilmesi gibi. Oyuncular hakkında bir fikir sahibi olmamızı sağlayacak noktalar çelişkili; gaziye sempati mi duymalıyız yoksa hilekar ikiyüzlü biri olarak mı görmeliyiz? Amaç kafa karışıklığı mı? Kezzap'In dediği gibi, oyunculuklar fazla tiyatrovari olmuş. Planlar gereksiz uzun ve kesmeler hatalı (yani "deneysel" demek kurtaramaz).

Her yönetmen kafasında çeker filmi ama kimse oturduğu yerden "beni anlayın" diyecek cürette olmamalı. Sen yerinden kalkıp bana yönelmeden benden seni anlamamı bekleyemezsin. İzleyicinin böyle bir zorunluluğu yok. Anlaşılamamış sanatçı demek bu değil. O sanatçılar anlatmak için yırtınırlar ama yöntemlerini anlayacak durumda değildir dönem insanları. Çok sonra adamın ne yapmak istediği anlaşılır. Hiçbir şey yapmadan, ya da yeterince yapmadan anlaşılmak beklenemez. Yaptığınız esere sinematik olarak daha özen göstermelisiniz; "bu nasıl daha iyi bir sinema anlatısı olabilir?" diye sormalı ve plan yapmalısınız.

Dediğim gibi, bir yerlerde bir çekirdek var derinlerde ama yüzeye çıkamamış.

Kolay gelsin.

Ses sorunlu; mikrofon kullanımamış ve ortam sesleri baskın olmuş. Belki birazcık da olsa noise reduction işinizi rahatlatırdı. Diyaloglar bozulmadan arka plan seslerinin biraz baskılanması gerek.

Otomatik odaklama öldürmüş. Otomatik odaklama kullanmayın, gözü rahatsız ediyor.

Kamera Lumix demişsiniz, hangi model? Lens 14-42 tamam da kamera nedir?

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 15/02/2015 3:21 pm
(@lightshadow)
Gönderi: 0
 

Low Angle çekim, karakterleri güçlü göstermek istenildiğinde kullanılır. Filmdeki iki karakter kaybetmiş ve yitik ruh haline sahip olduğu için bunu aktarma amacıyla High Angle kullanılmalı.

Mekan ve zaman seçimi yanlış yapılmış. Bu iki birbirini tanımayan karakterin bir araya gelebileceği bir yer seçilmeli ve bu mekan gösterilmeli. Bu bir otobüs durağı olur, park olur, kahvehane vs olur. Zaman olarak günbatımı yani daha az ışık duyguyu daha iyi yansıtır.

Kör adam için tiyatral sözler yazılabilir fakat köyde yaşayan, almanya'da işçi olarak yaşama hayalleri kuran biri için edebi sözler yazılmamalı.

“The first draft of anything is shit.” Ernest Hemingway

 
Gönderildi : 15/02/2015 3:30 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Kamera lumix GF3

Aslında giriş şöyleydi
Gazi
-Bir dal sigaran var mı hocam
Kör
-Hikayemi dinlersen sana bir sigara verebilirim diye başlayacak ayrıca....

...
gazi
-sigaraya hayır dememde sen içmiyor musun?
kör
-ben kullanmıyorum
gazi
-tütün taşı içme o da garip ...

Bunun gibi 3-4 yeri makasladım cıbır kaldı. Şeytan detayda gizlidir derler.

Evet bir Almanya gidecek adam için çok teatral ve tam tersi olmalıydı kör teatral olmalıydı.
şimdiki aklım olsa siyah beyaz ve bir oda da çekerdim amacım o gazinin hissettiklerini aktarmaktı.Ama sahnedeki oyuncu gibi ruhumun seyirciye geçmesini istemişim yanılmışım.
Otamatik odaklanmaya gelince ayarlarını halledeceğim kameranın.
High angle çekimi denedim lakin çok karanlık oldu bi de low angle deneyelim dedik o sırada low angle çekimde oyunculuk güzel oldu dedik onu çektik. dediğiniz gibi yaparım teşekkürler.

Son olarak etkilendiğim nokta bankta oturan forest gump betimlemesini yakalamak istemiştim olmadı yorumlara teşekkürler hepsi altın değerinde.

 
Gönderildi : 15/02/2015 3:57 pm
(@paciente)
Gönderi: 0
 

Yapılan değerlendirme ve eleştirilere verdiğiniz cevaplar çok içten. Sinemaya gönül verdiğiniz ve sizden ileride sağlam filmler izleyeceğimiz kesin görünüyor.
Pay filminde olduğu gibi bu filmde de fikriniz çok iyi. Sadece çekim öncesine, çekim anına ve kurguya daha detaylı zaman ayırmak gerekiyor.
Ben anlatım dilinizi sevdim. Bu işi ciddiye aldığınız da belli. İş bol bol araştırmaya ve pratiğe kalıyor. Devam etmenizi gönülden isterim.
Selamlar...

 
Gönderildi : 15/02/2015 4:51 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Olmamış derken, daha iyisi olsun diye diyoruz, ona göre.

Forret Gump düşüncesi güzel ama mesela bunun için daha geniş açıdan başlayıp, bireyin mekan ile ilişkisini kurup daha adım adım yakın olanlara girmeniz daha yerinde olurdu. Açılar dar kalmış ve klostrofobik bir hava var. Belki de bu da olabilir ama adım adım yaklaşmak daha akıllıca olurdu "bence".

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 15/02/2015 4:51 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Yorumlarınıza teşekkürü borç bilirim. Bu borcu bir gün ödemek isterim:)

 
Gönderildi : 15/02/2015 5:04 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

Low Angle çekim, karakterleri güçlü göstermek istenildiğinde kullanılır. Filmdeki iki karakter kaybetmiş ve yitik ruh haline sahip olduğu için bunu aktarma amacıyla High Angle kullanılmalı.

Bu şart değil, olmazsa olmaz değil.
Ayrıca buradaki söylediğiniz anlamı destekleyecek ölçüde bir low angle sayılmayabilir.
Zaten kamera biraz göz çizgisinin altına konumlandırılır.

 
Gönderildi : 15/02/2015 5:35 pm
Paylaş: