Forum

Aslında - kısa film
 

Aslında - kısa film

8 Gönderi
4 Üyeler
0 Reactions
2,477 Görüntüleme
(@rodriguez2)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

-ASLINDA-

[vimeo] http://www.vimeo.com/11681043 [/vimeo]

ekipman: Canon HV30 , Döerr geniş açı lens, Handy35 + FD 28, 50 ve 135mm lens

yazan ve yöneten: Lütfican Umut

sanat yönetmeni - casting: Sevim Kökdemir

-Oyuncular-
Alper Çelik
Selin Candur
Eylül Verda Kaya
Büşra Birsen
Sevim Kökdemir

söylemek istiyorum ki: filmde odak problemi var, farkındayım. (bkz. Handy35 ile ekransız çekmek 😕 )
Ama bu bahane mi? değil. Odak olayı büyük bir eksi.

İyi seyirler..

 
Gönderildi : 12/05/2010 7:03 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Çoğu şeyi geçtim, takıldığım tek yer çocuğun cüzdan sizden mi düştü gibi tavır ile cüzdan uzatması, kızında çantasına bakması..
hmmm bi kız hangi renkte hangi şekilde cüzdan taşıdığını kesinlikle biliyordur, açıpta "aa bu benim mi du bi kendiminkini kontrol edim" demez.

Çocuk ara ara gelip kıza yazıyor, bu da değişik bi sapıklık göstergesi herhalde:)

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 13/05/2010 12:15 am
(@payitaht)
Gönderi: 0
 

İlk gözüme çarpan şeyi hemen söyleyeyim: "Diyalogsuz kısa film" diye belirtmen hiç hoşuma gitmedi. Diyaloglu film olunca da "diyaloglu kısa film" mi diyeceksin? Öncelikle onu belirteyim.

Filmi konu ve teknik olarak beğenmedim. Bahsettiğim şey odak problemi falan değil, filmin dili ile ilgili: Çok salaş olmuş. Çok dağınık.

 
Gönderildi : 13/05/2010 12:36 am
(@rodriguez2)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim..
Çoğu şeyi geçtim, takıldığım tek yer çocuğun cüzdan sizden mi düştü gibi tavır ile cüzdan uzatması, kızında çantasına bakması..
hmmm bi kız hangi renkte hangi şekilde cüzdan taşıdığını kesinlikle biliyordur, açıpta "aa bu benim mi du bi kendiminkini kontrol edim" demez.

Çocuk ara ara gelip kıza yazıyor, bu da değişik bi sapıklık göstergesi herhalde:)
O cüzdan sahnesini çok düşündüm, hiç bakmasalar adamla bir etkileşim olmaz diyip böyle yaptım.. Onun yerine başka bir sahne bulunabilirdi belki ama...

Evet biraz sapıkça 🙂

Yorum için teşekkür ederim..
İlk gözüme çarpan şeyi hemen söyleyeyim: "Diyalogsuz kısa film" diye belirtmen hiç hoşuma gitmedi. Diyaloglu film olunca da "diyaloglu kısa film" mi diyeceksin? Öncelikle onu belirteyim.

Filmi konu ve teknik olarak beğenmedim. Bahsettiğim şey odak problemi falan değil, filmin dili ile ilgili: Çok salaş olmuş. Çok dağınık.

🙄 Evet, tersini düşününce diyalogsuz yazmak bana da garip geldi şimdi.. Ben, filmi tanımlayacak ne yazacağımı düşündüm, bir olayın 2 bakış açısından anlatımı desem "olay ne?" sorusu sorulacak dedim, en ilgi çekici şeyin bu olacağını düşündüğüm için öyle yazmıştım..

Dağınık olma durumunu biraz açabilir misiniz? ne gibi? kurgu-çekim ya da senaryodan kaynaklanan birşey mi? Filmi salaş gösteren ne? (sonraki filmimde bunun önüne geçmek için soruyorum) yazarsanız sevinirim..

ve yorumunuz için teşekkür ederim..

 
Gönderildi : 13/05/2010 1:40 am
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Yok sahne olarak değil, ben kızın tepkisini söyledim.Yani cüzdana bakarsın ya senindir ya değil, çantana bakmana gerek yoktur diye dedim:)

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 13/05/2010 2:05 am
(@payitaht)
Gönderi: 0
 

Dağınık olma durumunu biraz açabilir misiniz? ne gibi? kurgu-çekim ya da senaryodan kaynaklanan birşey mi? Filmi salaş gösteren ne? (sonraki filmimde bunun önüne geçmek için soruyorum) yazarsanız sevinirim..

Her şeyden önce bir sinema filmi izliyoruz izlenimi vermiyor film. Kameranın serbest dolaşmasından ve durmadan oraya buraya kesmenden dolayı sanki arkadaşlarla gezmişsiniz de onu çekiyormuşsun izlenimi oluşturuyor. Belki istediğin buydu bilemiyorum ama eğer öyle tasarladıysan da tasarlamadıysan da olmamış diyebilirim. Öncelikle bir dil için uğraşmak şart diye düşünüyorum. Anlattığın şeyi bir şekilde anlıyoruz ama anlarken gerçekten sinemasal bir zevk almıyoruz. Üslubun içeriğini desteklemiyor ve filmi çok aceleyle ve nispeten özenmeden çektiğini buradan, oturduğum yerden hemen anlayabiliyorum. Bir şurdan alalım, bir de şurdan, şimdi de burdan alalım montajda bağlarım ben onları birbirine şeklinde çektiğin hissediliyor.

http://filmfabrikasi.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=6226 " onclick="window.open(this.href);return false; linkindeki film de diyalogsuz ama bir şekilde kararlı bir üslubu var ve kararlı bir biçimde sonuna kadar koruyor o üslubu.

http://filmfabrikasi.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=6853 " onclick="window.open(this.href);return false; linikindeki filmde de hiç artistlik yapmadan ana akım denemesi görüyoruz. Klasik sinema kalıpları içinde bir öykü anlatılmaya çalışmış.

Filmleri beğenirsin veya beğenmezsin ama iki filmde de senin filmine nazaran daha kararlı bir üslup olduğu görülüyor. Senin filminle karşılaştırmalı olarak izlersen salaşlık derken neyi kastettiğimi anlayabilirsin sanırım. Özellikle "Neredeyim Hiç" filmini.

 
Gönderildi : 13/05/2010 4:04 am
(@hhkaya)
Gönderi: 0
 

emeğin ve zamanın çok değerli olduğunu düşünüyorum. ziyan olmamalı.

kardeşim sen düşünceden ibaretsin
geriye kalan et ve kemiksin.
gül düşünürsün gülistan olursun
diken düşünürsün dikenlik olursın.

Hz. MEVLANA

 
Gönderildi : 13/05/2010 12:31 pm
(@rodriguez2)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Yok sahne olarak değil, ben kızın tepkisini söyledim.Yani cüzdana bakarsın ya senindir ya değil, çantana bakmana gerek yoktur diye dedim:)
🙂

Her şeyden önce bir sinema filmi izliyoruz izlenimi vermiyor film. Kameranın serbest dolaşmasından ve durmadan oraya buraya kesmenden dolayı sanki arkadaşlarla gezmişsiniz de onu çekiyormuşsun izlenimi oluşturuyor. Belki istediğin buydu bilemiyorum ama eğer öyle tasarladıysan da tasarlamadıysan da olmamış diyebilirim. Öncelikle bir dil için uğraşmak şart diye düşünüyorum. Anlattığın şeyi bir şekilde anlıyoruz ama anlarken gerçekten sinemasal bir zevk almıyoruz. Üslubun içeriğini desteklemiyor ve filmi çok aceleyle ve nispeten özenmeden çektiğini buradan, oturduğum yerden hemen anlayabiliyorum. Bir şurdan alalım, bir de şurdan, şimdi de burdan alalım montajda bağlarım ben onları birbirine şeklinde çektiğin hissediliyor.

viewtopic.php?f=14&t=6226 linkindeki film de diyalogsuz ama bir şekilde kararlı bir üslubu var ve kararlı bir biçimde sonuna kadar koruyor o üslubu.

viewtopic.php?f=14&t=6853 linikindeki filmde de hiç artistlik yapmadan ana akım denemesi görüyoruz. Klasik sinema kalıpları içinde bir öykü anlatılmaya çalışmış.

Filmleri beğenirsin veya beğenmezsin ama iki filmde de senin filmine nazaran daha kararlı bir üslup olduğu görülüyor. Senin filminle karşılaştırmalı olarak izlersen salaşlık derken neyi kastettiğimi anlayabilirsin sanırım. Özellikle "Neredeyim Hiç" filmini.
Hımm anladım.. kurguda yaklaşık 3-4 saniyede bir kesme yapmaya çalıştım, biraz hızlı olsun, ilgi başka yerlere kaymasın diye.. Bir dil oluşturmak, evet bunu yapmam iyi olabilir.. Ama belki de benim dilim budur 😀

İnternetim şu an çok kötü, filmleri izleyemedim ama izleyeceğim.. Teşekkür ederim..
emeğin ve zamanın çok değerli olduğunu düşünüyorum. ziyan olmamalı.
teşekkürler...

 
Gönderildi : 13/05/2010 3:19 pm
Paylaş: