Forum

600D RAW Tragic Lan...
 

600D RAW Tragic Lantern + minimal CC (upscaled 4K)

18 Gönderi
7 Üyeler
0 Reactions
4,609 Görüntüleme
 eren
(@eren)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Demek bir de 4K goruntuleyecek TV / monitorumuz olsa... 🙂

Hem yeni karti, hem de 24.000 fps denemek icin cektigim oylesine bir goruntuydu. Sallanma ve renkler icin kusura bakmayin. Elinde 4K destekleyen monitor olup nasil gorundugune bakabilecek biri varsa cok iyi olur. Tesekkurler.

 
Gönderildi : 14/11/2015 8:20 am
(@fturac)
Gönderi: 0
 

Elinize sağlık.

Hangi kartla kayıt aldınız? Raw'da 56 sn kayıt çok iyi. Isınma, kilitlenme vs. gibi problemlerle karşılaştınız mı?

Görüntünün yumuşaklığı iyi ama dediğiniz gibi renklerde biraz sıkıntı var. Ama kanaatimce çok çok iyi kurgu donanımız yoksa bu kadar zahmete değmez gibi. Ayrıca neden 24fps?

Fikir, en büyük sermayedir.

 
Gönderildi : 14/11/2015 11:39 am
(@desert333)
Gönderi: 0
 

hangi çözünürlükte kayıt aldınız?

 
Gönderildi : 14/11/2015 1:48 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Raw çekimin artılarını gösterebileceğiniz bir çekim olmamış yalnız. Bu görüntü neredeyse birebir olarak 8 bit ile de elde edilebilir. Evet, karşıdaki aparman girişi gibi yerlerde raw kendini elli etmiş ama içerikte başka bir özellik yok. Aynı anda gökyüzünün de görüneceği ya da aynı karede hem karanlık hem de aydınlık noktaların olacağı bir çekim yapın. Çekim yaptığınız çözünürlük kaçtı diye de sormak gerek. Kolay gelsin.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 14/11/2015 3:01 pm
 eren
(@eren)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Cozunurluk 1152x496. 2:35.1 icin en uzun cekim ve yuksek cozunurluk bu. (en azindan benim baktigim kadariyla). Kart ise Sandisk Extreme Pro, 90mb/s.
2:35.1 korunarak 3840x2160'a yukseltildi.

Isinma kilitlenme vs hicbir sorun yasamadim su ana kadar. Sadece bazen ilk karede pink frame, bir de karanlikta yuksek ISO cekersem dead pixel olusuyor.

4K monitor veya tv'de kalite nasil gorunuyor onu cok merak ediyorum.

 
Gönderildi : 14/11/2015 3:29 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Haftaya stüdyoda 4K monitör üzerinde çalışacağım bir süre ve o zaman bakarım ama dediğim gibi aslında burada hem raw hem de yüksek çözünürlüğün artılarını gösterecek bir içerik pek yok. Çektiğiniz çözünürlük 0.5 MP iken bunu interpolasyon ile 8.3 MP yapınca eklenen pikseller gerçek değildir. Dalgalı denize bakan ya da hareketli ağaç dalları vb görüntüsü olsaydı daha kesin bir yorum yapılabilirdi. Şehre karşıdan bakan bir çekim ideal olur.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 14/11/2015 4:46 pm
 eren
(@eren)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

yazmayi unuttum : Neden 24fps, cunku DCP denemesi yapacaktim o yuzden 23.976 yerine 24 cektim. Sonra eve donunce fark ettim ki ses kaydi yapmamisim 🙂

gerci DCP yapsam nerde oynaticam o da var.

 
Gönderildi : 14/11/2015 4:47 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Bu arada video sonunda göğün görüldüğü yerde aliaslar var farkettiyseniz. Çözünürlük artışında bunlar kaçınılmaz.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 14/11/2015 4:52 pm
 eren
(@eren)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Haftaya stüdyoda 4K monitör üzerinde çalışacağım bir süre ve o zaman bakarım ama dediğim gibi aslında burada hem raw hem de yüksek çözünürlüğün artılarını gösterecek bir içerik pek yok. Çektiğiniz çözünürlük 0.5 MP iken bunu interpolasyon ile 8.3 MP yapınca eklenen pikseller gerçek değildir. Dalgalı denize bakan ya da hareketli ağaç dalları vb görüntüsü olsaydı daha kesin bir yorum yapılabilirdi. Şehre karşıdan bakan bir çekim ideal olur.

Cok cok iyi anladim, cok mantikli. O zaman haftaici gerekli cekimi yapip 4K'ya cevireyim.

Aliasli kisim videonun orjinalinde de var bu arada.

 
Gönderildi : 14/11/2015 4:55 pm
 eren
(@eren)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Yeni baslik acip sayfa kirliligi yaratmak istemedim o yuzden buradan devam ediyorum.

Yilbasindan bir gun once cektigim balkondan kar goruntusu. 600D ile 1152x496 cozunurlukte raw cekip Davinci'de renklendirdim ve 1080p cikti aldim. Gorecek fazla birsey yok aslinda.

Simdi benim bu videolari cekmedeki amacim canonun (veya ML'nin diyeyim) raw ozelligini renk acisindan zorlamak (nasi 35mm filme yakin goruntu alabilirim hesabi yani) fakat malum dinamik aralik problemi basta olmak uzere bir suru eksiklikten ve deneyimsizligimden dolayi henuz basarabilmis degilim.

Sorum su : Bu videoyu baz alirsak renk acisindan daha iyi sonuc almak icin sizce neler yapabilirim? Su LUT'lari kullan, kontrasti arttir, saturationi dusur tarzinda elestiriler/fikirler/bilgiler benim icin cok iyi olur. Yani gidip de bir Alexa kalitesi/renkleri elbette beklemiyorum ama daha fazla nasil zorlayabilirim?

ilgilenenlere simdiden tesekkur ederim.

" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 02/01/2016 5:21 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Renklendirme sübjektif bir şey. Sen ne istersen onu yaparsın sonuçta. Fakat bu çekimde aslında renklendirmeden öte yapman gerekenler var. Örnek dahi olsa renklendirme yapılması gereken bir durum yok. Yanlış görmüyorsam shutter hızı 1/50'nin üzerinde ve kompozisyon vb gözetilmemiş. Bence önce içeriğinin sinematik olmasına gayret et. Yani keşke kamerayı balkondan sağa sola çevireceğine aşağı inseydin ve daha ilginç kareler yakalasaydıın. O zaman bunlara bakıp bizde uyandırdığı duyguya göre renk vb önerisinde bulunurduk. Yoksa hemem LUT atmakta bir şey yok ama renk bunları ıslah etmez.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 02/01/2016 1:17 pm
 eren
(@eren)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Fulgara yazdiklarin cok guzel de aradigim cevapla alakasi yok dediklerinin. (edit : ooo benim jeton simdi dustu. diyosun ki 1/50 kullansaydin da 180 derece shutter angle'la filmlerdeki motion blur'u yakalasaydin. yada mizansene dikkat etseydin de en azindan biraz da olsa film/sinema havasi yaratsaydi. tamam simdi anladim, gayet mantikli)

Renk yapma/gelistirmeyle alakali fikri olan varsa paylasirsa cok makbule gecer 🙂 Ornegin siz cektiginiz bir shoti nasil renklendiriyorsunuz? nasil bir teknik uyguluyorsunuz? hep ayni teknigi mi uyguluyorsunuz? kullandiginiz bir method/yol var mi? yoksa bodoslama daliyor musunuz? olmazsa olmazlariniz var mi mesela?

Ben ornegin cogu zaman davincide VFX i/o lineer to slog2 atarak basliyorum. sonra kontrasti ayarlayip curvelerden duzeltmeler yapiyorum. dusuk saturation kullaniyorum, renklerin soluk olmasi daha filmsi bir hava veriyor gibime geliyor. Ardindan da gerekirse belli basli renklerin uzerinde, ornegin kirmizi, ayarlamalar yapmaya calisiyorum. Ama bu methodla cogu zaman 16mm benzeri bir goruntu aliyorum (yada aldigimi dusunuyorum diyeyim) yani bana 35mm gibi gorunmuyor.

Bir de Impultz'tan Prolost Flaat ve Cineon arasina curve atarak kullandigim bir method var. Bazen araya bir de Osiris Vision4 atiyorum ama bu her zaman ise yaramiyor. Bazen renkler fena patliyor insanin ugrasasi gelmiyor 🙂

Birkac defa da su yolu izleyerek renklendirme yapmaya calistim.

Hem photoshopta hem de AE'de bunu denemistim. Photoshopta cok iyi sonuc veriyor da AE'de biraz ugrastiriyor. Davinci'de henuz denemedim. Ama sonuclardan memnun kalmistim. Bulabilirsem daha sonra 1-2 ornek gosterecegim.

 
Gönderildi : 02/01/2016 2:57 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Renklendirme sübjektif bir şey. Sen ne istersen onu yaparsın sonuçta. ...
Bak burada aynen dedim. Renklendirme hem kişiden kişiye değişen hem de içerikten içeriğe, durumdan duruma değişen bir uygulamadır. Aynı çekimi reklam için farklı renklendirirsin, drama için farklı. Bir renk işine oturunca önce "ne" yapıyor olduğumuzu bilmemiz gerekli. Ruh hali (mood) karamsar mı, ürün satışı mı söz konusu? Mevsim ve günün zamanı nedir? Bunlar bilinmeden ve karar vermeden renklendirme olmaz. Ben bunu vurgulamak istedim.

Bugün bazen tek LUT ile renk yapan da var ama bu türden yaklaşımlar tüm kareye eşit davrandığı için profesyonel gözlerce beğenilmiyor. Profesyonel editing ve renklendirmenin kıstası içerik ve editing ile beraber bakıldığında yapılan renk uygulamasının kendi içinde tutarlılığı ve yerel farklılıklar yani öznellik. Film okullarında olsun, renklendirme kurslarında olsun yapılan bir uygulama var: Aynı çekimi farklı öğrenci ya da kursiyerlere verirsin ve haftaya renk uygulaması yapılmış olarak getirilmesini istersin. Haftaya herkes ayrı renk uygulaması yapmış olarak gelir. Burada bazılarının güzel bazılarının güzel olmadığını görürsün. Güzel olanlar birbirinden farklıdır ama hepsi güzeldir. Adamların biri senin "filmsi hava" diyerek anlattığını sandığım modern flat/hipster/desature görüntü yapmıştır ve bunu yavaş çekimle birleştirmiştir. Bunu dediğin gibi sadece basit bir desat ile ya da buna denk bir Visioncolor profili ile yapmış olabilir. Bunun için raw çekilmiş bir görüntü zaten ideal başlangıç.

Bundan sonra yöntem konuşabiliriz. Geleneksel yaklaşan çoğu kişi için önce WB ve color correction gelir. Sonra içeriğe göre genelde curves ve levels ile kontrast oturtulur ve bununla gide gele HBS ayarları beraber yapılır. Bunun ötesinde en fazla 3 way CC falan kullanılır. Vignette ve/veya masking ile gereken yerler vurgulanır. Klasik yöntem bu. Log çekmişsen zaten iş akışı ona göre olacak ve önce log profilini atıp oradan başlayacaksın.

Anlattığın yöntemi ben yanlış anlamadıysam biraz fazla katmanlı buldum ve 8 bitte bunlar zorlar diye düşünüyorum. Prolost Flat başlıyorsan raw değil çektiğin ve 8 bittesin diye anlıyorum. Üzerine atılan Osiris Vision4 bir emülasyon. Bu nedenle de sonuçta elde ettiğin görüntü dediğin gibi 16mm havası veriyor olsa gerek. 35mm (ki tek başına bir anlamı yok bence) ise başta yüksek başlamanı gerektirir. Acaba şikayetin bu derinlik kaybı mı? 8 biti bu kadar zorladığında sonuç 16mm diyebileceğimiz bir görüntü çıkması normal.

Ben raw çekimi olabildiğince flat tutup alıyorum AE'ye. En fazla Kelvin ayarı ve exposure yapıyorum ACR üzerinde (bir de scale eğer HD-->4K vb gerekliyse). Sonra Color Finesse ile gidiyorum genelde. Önce kontrastı HSL pedestal ve RGB gain ile oturtup (özellikle desat/hipster görüntü gerekli ise) gammayı belirliyorum. Dediğin gibi bir görüntü için genelde pedestal +10 IRE ve üstü olmalı yani tam siyah yok. Sadece dslr görüntüsü ise biraz hile yapıp yerine göre +5 ile +10 arası vibrance ekliyorum. Ayrıca dslr görüntüsü için içeriğe göre yine tüm dağılımı +10 IRE ile +90 IRE arasında topluyorum ki tam siyah ve tam beyaz olmasın.Asla bir raw ya da prores olmuyor ama en yakın olanı bu. Bir de genelde yaptığım şey, luma range belirleyip yani karedeki dağılımı kendimce yeniden biçimlendirip sadece highlights ya da sadece shadows üzerinde hem pozlama hem de renk ayarlaması yapmak. Geçenlerde bir kış görüntüsü üzerinde çalışıyordum seninki gibi. Kamera highlights ve midtones sınırını göüğün ortasına koymuş. Yani gök üzerinde bağımsız pozlama (yani biraz karartma) ve renk (biraz mavi ekleme vb) yapmak mümkün değil. Bu durumda göğü ve yeri ayrıştırmadan çalışılmıyor. Luma range tanımlayıp ilerliyorum ve benim için bu ayrım LUT vb'dan çok daha önemli. Bu ayrımı yapmadan LUT atarsan göğün yarısına mavi yarısına kırmızı atmış oluyorsun ve LUTlar bu ayrımı yapamıyor.

Benden bu kadar. Diğer arkadaşlar da yorumları varsa eklesinler.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 02/01/2016 3:52 pm
 eren
(@eren)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

Ooo bir ton sey yazmissin cok tesekkurler. Ben bunlari bir sindireyim tekrar geri donus yapacagim 🙂

 
Gönderildi : 04/01/2016 3:14 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

ben de 8 bit ile nacizane bir yöntem bulmuştum 550d ile. vimeoda da bir sürü kişi sormuştu nasıl yapıyorsun diye. çok da basit bir şeydi. tabii sadece belli bir karakteristikte görüntü çıkıyordu. önce visioncolor profilde kaydedip sonra kontrastı baya düşürüp gain padestal ile oynuyordum. sonra coloristayı açıp shadowu yukarı çekip midtones indiriyordum ve daha geniş bir dinamik aralık hissi veriyordu. bir miktar fade oluyordu aslında. sonra shadow'u maviye ve midtones'u sıcak renklere kaydırıp hue ve saturation ile oynuyordum. sonuçta şu görüntü ortaya çıkıyordu. Şifre:1111

https://vimeo.com/138312825

şimdi proreste ilk color finesse'a gidip gain pedestal ayarını yapıyorum. sonra lut deniyorum istediğime yakın sonuç verirse ve problem yaratacak bölge yoksa onu alıp colorista ile hue saturation'la oynuyorum. istediğim olmazsa yine finesse'ta aynı şeyi yapıp saturation belirleyip shadow midtones tint atıyorum ve sonra kırmızı ve mavilerin hue ayarlarıyla oynuyorum.

benim de nacizane böyle. 🙂

 
Gönderildi : 04/01/2016 6:53 pm
Sayfa 1 / 2
Paylaş: