Arkadaşlar merhaba helicopter footagesini nasıl videoya sabitleyerek havada uçurabilir ? motion tracking ile sadece ben yere sabitleyebiliyorumda
Hangi videoya sabitleyeceksin?
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Hangi videoya sabitleyeceksin?
normal sokak
Bence bir referans görüntüsü yükle. Biz de kendimizce tavsiyede bulunalım şu-bu noktayı kullan diye
After Effects Blog | http://www.sinankaracam.com
http://videohive.net/user/dijihane/portfolio?ref=dijihane
Hangi videoya sabitleyeceksin?
normal sokak
Normal sokak ne? Kamera sabit mi, hareketli mi? Arka plan hakkında bilgi verirseniz daha iyi olur.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Hangi videoya sabitleyeceksin?
normal sokak
Normal sokak ne? Kamera sabit mi, hareketli mi? Arka plan hakkında bilgi verirseniz daha iyi olur.
sabit olsa sormam zaten o kolayda,kamera hareketli problem bu 🙂
O zaman önce hareketli videodan referans noktası alıp matchmoving ve motion tracking ile kamera çözümü gerçekleştireceksin. Bunun için AE de olur ama esasen Boujou, Syntheyes, MatchMover vb gibi bir özel bir yazılım kullanıp arka plan videosunun kamera hareketini çıkarman gerekli. Ondan sonra üzerine koyacağın helikopter mantıklı bir hareket sergileyebilir.
İnternet üzerinde matchmoving ve motion tracking diye arama yap, eğitim videoları çıkar.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Konu açılmışken sorayım. x ve y axis'teki oynamaları motion tracking hallediyor, peki "z" yani üçüncü boyut için kameranın ileri geri hareketi için ne var. 3D camera tracking dedikleri hadise değil mi? Onun mantığı nedir tam olarak? Motion tracking'te daha belirgin contrast noktaları seçiyoruz, onda olay nedir?
Burada başlığa da cevap vermiş oldum. Sokak görüntüsünde iki adet biri solda biri sağda olmak üzere belirgin nokta seçin "motion tracking" işlemini yapın, x-y ve rotation seçili olsun.
3D olayını işte o matchmoving dediğimiz algoritmalar yapıyor. Örneğin bir slider ya da dolly üzerindeki hareketli kameranın aynı anda pan yaptığını düşünelim. Görüntüde yeterli referans noktası varsa (ya da kasten buna göre özel referans noktaları hazırlanmışsa) bu yazılımlar görüntüyü analiz ederek kameranın 3 boyut içerisinde yaptığı hareketi birebir sanal olarak üretiyorlar. Yani kameranın 3D içinde gerçekte yaptığı hareketi sanal ortamda birebir path şeklinde sana sunuyorlar. Sana kalan da bu path'i alıp 3DS Max ya da Maya gibi bir yazılım içindeki sanal kamerana kopyalamak.
Örneğin sen elinde kameran ile bir odaya girip ortadaki masanın üstünü hedefleyerek yaklaştın ve masa etrafında bir tur attın. Şimdi yapmak istediğin o masanın üstüne gerçekte olmayan bir vazo ya da hareketli bir karakter koymak. Bunun için Boujou ya da PFtrack kullanıp önce görüntüyü analiz ettiriyorsun. Yazılım o kamera hareketini 3d içinde sana üretiyor ve basit bir dosya olarak veriyor. Bu dosyayı 3DS Max içindeki kamerana path olarak yükleyip ortaya da masa üzerinde duracak nesneni anim ettiriyorsun. Sonra sadece o nesnenin render edilmiş halini normal videona bindiriyorsun. Bu arada örtüşmelere dikkat etmek ve ışıklandırmanın (gölge ve yön vb) da denk olmasını sağlaman gerek. Bunlar ne kadar iyi yapılırsa sonuçtaki bindirme de o derece gerçekçi oluyor. Burada kilit aşama zeminin doğru teşhis edilmesi ve parallax dediğimiz dernilik farkını verecek nitelikte doğru noktaların hazır olması. Derinlik markerları yoksa yazılım Z olayında dağılıyor.
Kolay gibi gelse de çok zorlu. Her yazılım her hareketi adam gibi çıkaramıyor. 2 sene kadar önce 3 metrelik yatay slider üzerindeki sabit bir hareketi 10.000 dolarlık Boujou çözemedi. 1 aya yakın süre uğraşıp sinir hastası olmak üzereyken PFTrack 3 dakikada çözdü. O nedenle yazılımları ve algoritma işleyişini biraz tanımak gerek. Boujou, "nodal pan" denen kamera hareketlerini çok iyi yapıyor ama basit dolly-left'i çıkaramadı işte. PFTrack saygımı kazandı ama yeterince deneyim sahibi değilim hala üzerinde.
Bu iş bazen elle müdahale de gerektiriyor. Yani yazılımın tanıyamadığı yerde sen bazı yerleri tanıtıyorsun. Bu nedenle çekim yaparken ona göre sonradan işimize yarayacak yerlere trackerlar koyuyoruz ki yazılımın işi kolaylaşsın. Bu nedenle de bu tür efekt gerektirecek çekimlerde 3d efektçinin de çekimde bulunması gerekli. Buna dikkat edilmeden gelen malzeme efektçiye iş çıkarıyor sonra.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Hmm izlemiştim hatırladım örneklerini de koyalım insanlar faydalansın.
Burada bahsettiğin teknik kullanılıyor sanıyorum:
Bu hareketin After Effects CC'da daha kolaylaştığını okumuştum bir yerlerde Cinema 4D entegrasyonuyla.
Henüz görmediğim ve kullanmadığım için bilmiyorum.
Tamamını izlemedim ama kullanılan program PFTrack olduğuna göre teknik o yönde olmalı.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
camera tracking dikkat edilmesi gereken bir kaç nokta hatırlatayım
görüntüyü siz çekmediyseniz zoom olayına dikkat edin.
bazı yazılımlar zoom yapılmış gibi algılıyor
kamera distörtion varmı yokmu çekimlerde buna dikkat etmek gerek.benim bildigim Pftrack programı distörtion algıyor
eğer görüntüyü siz çekecekseniz mutlaka kendi belirlediginiz referans noktalarınız olsun yani ortamdan farklı renk de işaretler yerleştirin
birde helikopter gibi objeler yerleşitirirken. en uzak da sahneden çıkmayan referans noktalarını seçmeye özen gösterin. titremeler azalır