osiris lutları beğenmediğim için lut kullanmıyordum ama pr'İ yenileyince lumetri geldi. cinamatic 1 adlı lutu kullanınca pozlamayı neredeyse istediğim hale getirdi. sonra hafifçe renklerle oynadım. bu doğru mudur? lut ile çalışırken workflow tam olarak nasıl oluyor acaba? lut atmadan önce ne yapılıyor ve sonra ne yapılıyor? yoksa hiç dokunmamak mı gerekiyor?
Bu LUT olayını da çok karıştırdı bu gavurlar...
Normalde ve tasarımı gereği, LUT denen şey aslında flat (log, raw vb) çekilen bir görüntünün görünmeyen renklerini geri getirmek içindir. Çekim anında dinamik derinliği arttırmak uğruna renkler baskılanır ama sonrasında her piksele rengi iade edilmelidir. Bu nedenle her kameraya göre tasarlanmış bir renk referans tablosu (LUT) verilir. Post aşamasında bu LUT'u bindirince doğal ve orijinal renkler geri dönerler. Şimdi dijitale geçince bu LUT olayının da cılkı çıktı. Başka bir kamer ya da çekim moduna göre tasarlanmış bir LUT'u kendi flat görüntünüze atınca ortaya çıkan görüntüyü beğendiğiniz için bu kez her LUT her görüntü üzerine atılmaya başladı. Kısacası, aslında flat görüntüyü kurtarmak için tasarlanan bir uygulama artık bir renk preset'i olarak görev yapmakta. Bugünkü LUTları aynen bir Magic Bullet preseti gibi görmek lazım. İstediğiniz LUT'u atın, istediğiniz kadar da değiştirin. Tamamen sünjektif ve keyfe kalmış bir durum bu. Sonuçtaki görüntüyü siz beğeniyorsanız ve diğerlerinin de beğeneceğini düşünüyorsanız sorun yoktur.
Olası bir sorun şu olabilir. Normalde bir LUT belli bir kamera ve sensöre göre tasarlanır. Bu nedenle orjinal kullanımında renkler orta değerlerine döner ve siz diyelim ki bu değer üzerinden +50 ya da -50 birim oynama hakkına sahipsiniz. Ama farklı bir LUT atarsanız renkler orta değerlerine değil farklı değerlere kayarlar. Yani ortadaki 0 değerine gelmesi gereken bir ton +25'te kalabilir. Bu durumda o ton için artık +50 oynama payın yok. Sadece +25 daha oynayabilirsin. Fazla yaparsan 8 bitin durumuna düşersin; renkler dağılır, ya da kopar (clip yapar). Bu nedenle scopelara bakarak temkinli davranmalı derim. Herhangi bir kanalda clip olmamalı.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
anladım fulgura teşekkürler. zaten tam olarak istediğimi alamıyorum hiçbir luttan. çok pratik olarak düzenleme yapılacak şeylerde kullanırım artık.
1d,3d lut nerde nası kullanır yada senin dedigin present lutlar la aynı mı
3d LUTların temsil ettiği renk sklası 3 byutlu bir küp esas alnıarak yapılmış bir tanımlama ve çok daha iyi ve daha derin bir renk sistemini temsil etmekte. 1D ise klasik bir skaladır. Bugün artık 3D kullanılmalı ama elde 1D varsa mecbur ona göre çalışacaksın.
Preset ise programa göre ayarlanan bir ayar dosyasından ibaret. Görüntü üzerinde çalışıp geldiğin noktayı benimle paylaşabilirsin. Ben senin preseti uygulayınca tüm ayarlar benim görüntüde tekrarlanır ama LUT ile aynı şey değil. LUT renk referanslarının kaydırılması üzerine kurulu. Preset ise programın brightnessi contrast, vignette vb ayar ve efektlerinden oluşur.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
Soracağım sorulara süper cevaplar gelmiş, bazı lut dosyaları film görüntüsüne çok yakın hale getiriyor görüntüyü ama örneğin Canon dslr için panasonic veya sony lutu atmamızın sakıncası olur mu diye soracaktım , tam tatmin edici cevap gelmiş.Bir de technicolor cinestyle için bir lut dosyası buldum kendi orijinal lutu dışında.Bunu kullanan var mı acaba