Forum

Canon 5D MOV formatı ve BUNU KORUMAK !

9 Gönderi
5 Üyeler
0 Reactions
3,707 Görüntüleme
(@vemedya)
Gönderi: 28
Başlığı açan
 

Merhaba arkadaşlar,

Canon 5D yada 7D nin formatı olan MOV u Premiere yada Vegas'ta nasıl kayıpsız olarak yine MOV şeklinde export edebilirim?

Yani şöyleki Premiere'e 5D ile çektiğim bir MOV dosyasını import ettim sayın. İşim bitti ve şimdi başka bir programda devam etmek için Export etmek istiyorum yine MOV şeklinde.
Fakat bunu yaptığımda karşıma framerate ten compression ratiosuna türlü türlü sıkıştırma oranları çıkıyor.

Bu işin aynı nasılsa o halde bırak türü bir yolu yokmu? Örnek BMP alıyorsanız save dediğinizde yine BMP kaydeder. Bende aldığım MOV'u orasına burasına sıkıştırma derecesi olarak ellemeden aynı şekilde kaydetmek istiyorum.

Varmı bunu bilen bir babayiğit acaba?

Şu an kullandığım amele sistem Uncompressed AVI olarak export etmek.

Teşekkürler

 
Gönderildi : 29/11/2011 10:35 am
(@babaluga)
Gönderi: 0
 

Merhaba.. 5D veya 7D nin çektiği görüntülerin kayıpsız olması gibi bir durum yok.. Onlar da kayıplı.. Burada bizi ilgilendiren uzantı değil (.MOV gibi), sıkıştırma kodeği olmalı.. Bu kameralar H.264 kodeğini kullanırlar ve aslında en baba sıkıştırmadır.. Günümüzde en akıcı, en temiz görüntünün, bu tarz kameralarla yine en sorunsuz biçimde alınabildiği bir kodek.. (Öte yandan RAW video geldiğinde bu bahsettiğiniz konu daha sorunsuz çözülecek).. Yani siz çıktı olarak bu kodeği (H.264) kullanarak yine isterseniz .MOV uzantısıyla çıkış alabilirsiniz.. Ama şunu unutmamak lazım görüntü işleme programları her bir editlenecek görüntüyü kendi yazılımları doğrultusunda kendi rahat çalışabilecekleri doğrultuda "uncompressed" ederler.. Örneğin premiere pro ya 400-500MB lık bir 5D görüntüsü attığınızda en sağ altta bu görüntünün programda işlenmeye hazır hale getirildiğini gösteren bir işlem barı görürsünüz, bu işlem programın mevcut görüntüyü kendince render etmesi, normalize etmesi veya uncompressed etmesi şeklinde değerlendirilmelidir.. Selamlar..

 
Gönderildi : 29/11/2011 11:39 am
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Babaluga'nın dediklerine ek olarak:

Sorunuzu yanlış anlamıyorsam Premiere'de montajı yapılmış yeni video halinin giren dosyalarla aynı kalitede çıkmasını istiyorsunuz değil mi? Yani değişen sadece kesilen kısımların çıkarılması ve kalanların düzenlenmesi olacak.

5D görüntüyü 35 Mb/s hızında kaydeder. Media Info gibi bir program kullanarak elinizdeki videonun ortalama ve maximum bitratelerini görürseniz ve export aşamasında da Mov içine h.264 kodeğinin ayarlarından denk değerler girerseniz sonuç orijinale denk olur. Daha yüksek girerseniz kalite artmaz, az girerseniz azalır.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 29/11/2011 1:46 pm
(@vemedya)
Gönderi: 28
Başlığı açan
 

Merhaba, cevaplarınız için teşekkürler. Sorumu bir tek Fulgura'ya doğru anlatabilmişim sanırım.

@Babaluga H264'ü ve anlattıklarınızın farkındayım. Ama anlattığınız gibi çıkış alırken MOV seçmek yeterli değil. Burada MOV için compress ratio değerleri, highpass,twopass, bitrate vs vs türlü türlü ayar var. Ben bunun tam değerlerini öğrenmek istiyorum. Bu durumda geri export ederken bir sıkıntı yaşamam. Yada Uncompressed AVI çalışmam sorunu halledicekse öyle yapayım ama öküz gibi yer kaplıyor 1gb MOV oluyor sana 30gb Uncompressed AVI. Dolayısıyla bir bitrate değeri vs bilirsem kayıp yaşamadan import,export,render vs devam edebilirim.

Şu örnek daha iyi anlatacak:

Elimde Uncompressed bir AVI var. 10gb Uncompressed AVI. Bunu aldım vegasta kestim biçtim vs. Sonra yine Uncompressed AVI Render ettim. Açtım AE'de takıldım. Sonra yine AVI render ettim. Açtım premiere de montajladım vs vs. Ne ve ne kadar istersem istediğim kadar yapabilirim. Render edebilirim sınırsızca. Çünkü hiçbir kayıp yaşamam.

Ama eğer Canon MOV'u Premiere alıp, ordan herhangi bir MOV seçeneği ile export edersem (Fps,ratio,resolution aynı olsada) compression değerleri farklı olacağı için KAYIP yaşayacağım. Zaten sıkış pıkış codec iyice berbat olacak. Bunun için uncompressed AVI harici bir yol bilen varmı diye merak ediyorum.

Teşekkürler

 
Gönderildi : 08/12/2011 8:44 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

Aslında cevabı yukarıda yazmıştım. Aynı codec ve aynı bitrate ile alırsanız bir değişiklik olmamalı. İsterseniz kritik bir yeri 10 sn. kadar çıktı alın ve onu inceleyip oijinalle karşılaştırın. Fark varsa bile çok küçük olmalı.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 08/12/2011 9:06 pm
(@karatasa)
Gönderi: 0
 

Nesil kaybi -generation lost- denen bir olgu var. Buna gore her format degistiginde video formati bir kayba ugrar o yuzden mumkun oldugunca format degistirmekten kacinin. Eger AE gibi programlardan cikti aliyorsaniz AE bir Encoder yani Donusturme yazilimi olmadi icin h264 vb.. sikistirmalarda gorece daha buyuk kayiplar vereceksiniz. En kayipsiz ciktiyi Quicktime PNG Losless veya PNG Sekans gibi bir formatta alip, Media Encoder vb.. bir sikistirma programinda yayinlamak veya paylasmak istediginiz sikistirmaya indirirseniz kaybi en aza indirgeyebilirsiniz. Hepsi ve daha fazlasi icin bkz Adobe Online Help .

Suraya goz atmanizda yarar var.

http://forums.creativecow.net/thread/2/1010397 " onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 08/12/2011 11:53 pm
(@fulgura)
Gönderi: 0
 

@Karatasa,

Dediklerin doğru da sanırım bu AE gibi kompozisyon programlarının tipik bir niteliği. Yani FCP ve hatta Premiere gibi NLElerin böyle davranmaması lazım. AE gibiler her karenin piksel bilgisine ihtiyaç duydukları için dosyayı açıyorlar da Premiere sadece playback ve montaj yaptığı için re-encode yapmıyor olmalı. Gerçi Premiere'de de Looks vb onca renk oynaması mevcut. Yani mantığım sadece kesme-biçme montajı yapıyorsan sorun olmamalı ama piksel bilgisini değişikliğe uğratıyorsan yeniden kodlama yapmalı diyor. Kodlama demek de veri kaybı demek.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 12/12/2011 11:37 am
(@kinemania)
Gönderi: 21
 

Selam arkadaşlar.

Premiere CS5’te, Canon EOS 5D Mark II ile çekilmiş görüntülerle bir tanıdığım için internet videosunun kurgusuna başladım. Ben kabasını yapacağım, sonra prof. ortamda yine Premiere cs5 kullanılarak montaj tamamlanacak.

İmzamdaki bilgisayarda çalışıyorum. 1920x1080 Full HD görüntüler işlemciyi kasar; rahat çalışayım diye montaja başlamadan önce tüm çekimleri MPEGstreamclip programıyla H.264 kodek kullanarak 1280x720’ye küçülttüm. En uygun bitrate ve dosya büyüklüğünü bu şekilde elde edebildim. Prores de denedim ama dosyalar çok büyüdü ve bitrate’leri çok yüksek Mbit değerlerine çıktı.

Premiere cs5’te sequence ayarı olarak Digital SLR 1920x1080’i seçtim ve 1280x720’ye küçültülmüş ham görüntülerle montaja başladım. İlk birkaç saat sıkıntı olmadı; ama 20. çekimi timeline’a koyduktan sonra ve montajda daha 20. saniyelere geldiğimde kasılmalar ve akabinde çökmeler başladı. Görüntülerin hiçbirinde özel efekt yok, görüntü katmanları yok, color correction yok. Bildiğiniz düz kurgu ama sık sık aşırı kısa görüntüler var aralarda.

Bunlardan dolayı mı sıkıntı oluyor, anlayamıyorum. Sık sık RAM durumunu gözlemledim. Kurgu boyunca, 6GB’lık RAM’imden geriye 300-200 MB ram kaldı ve uzun süre bu şekilde seyretti. Bir ara geriye sadece 13 MB RAM kalmıştı. Bazı yerlere ufak render’ler yaptıktan sonra RAM biraz rahatladı, 800 MB değerlerine çıktı.

Yani, çekimleri küçülttüğüm halde böyle sıkıntı oluyorsa, Premiere cs5’in kendine özgü Digital SLR sequence preseti kullanılsa bile 1920x1080 HD görüntüleri montajlamak mümkün olamayacak demek ki...

Bu kasılmaları önlemek için başka ayarlar mı yapmak gerek? Neredeyse kaba kurgu sayılacak 20 saniyelik görüntü harmanında böyle ani program kapanmaları normal mi?

Bu arada, bilgisayarı aldıktan sonraki iki sene boyunca, bu, ciddi anlamda giriştiğim 3. montaj denemesi sayılır; İlk ikisinde Final Cut Pro 7 kullanırken, unexpected quit’lerden geçemeyip dört dakikadan fazla ilerleyememiş, daha iki sene önce "HD materyaller bile sular seller gibi kurgulanır" diye tanıtılan bilgisayarım beni çok hayal kırıklığına uğratmıştı; durumun aynen devam ettiğini görmek üzücü. Video düzenlemeyle ilgili neredeyse basit bir şey yapmak mümkün değil; şaka gibi... Bu konuda tavsiyesi olan arkadaşların yanıtlarını rica ediyorum. Digital SLR sequence presetinde, sequence’ın öz ayarına uygun olmayan küçültülmüş materyalle çalışmak mı uyumsuzluk yaratıyor acaba? Yani, 1920x1080 Digital SLR’de ham görüntüleri hiç müdahale etmeden direkt mi import etmeliydim?

Saygılar.

 
Gönderildi : 18/06/2012 5:39 pm
(@karatasa)
Gönderi: 0
 

Mesajınıza bakınca epey düzeltilecek şey görüyorum. Öncelikle küçük versiyonlarla çalışıyorsanız küçük versiyonların hem boyut hemde pixel olarak cidden küçük olması gerekir. 1080p görüntünün proxylerini 720p yerine 360p olarak çalışmalısınız. 360p'ye çevirirken kullanabileceğiniz nadide sıkıştırma Quicktime h264 sıkıştırmasıdır. Yani misal 1 dakika uzunluğundaki 1GB 1080p görüntüyü o kadar sıkıştıracaksınız ki elinizde 1dakika uzunluğundaki önizleme görüntüsü 10mb ila 100mb arasında olacak. Yani cidden ufacık olmalı.

Ben bir tutorial hazırlamıştım, bence bir göz atın size faydalı olacaktır.
" onclick="window.open(this.href);return false;

 
Gönderildi : 19/06/2012 5:51 pm
Paylaş: