Forum

Adobe Premiere'de Mercury'i aktif hale getirme

28 Gönderi
7 Üyeler
0 Reactions
7,351 Görüntüleme
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Şu anda bakıyorum ama şöyle diyeyim. http://ppbm5.com/DB-PPBM5-2.php " onclick="window.open(this.href);return false; Test sonuçlarında Geforce serisi ekran kartlarının i7 işlemcili bilgisayarda Mercury'ye katkısı çoğu durumda neredeyse 0'a yakın gözüküyor. Belki bununla alakalı bir şey olabilir. Senin işlemci i7'ydi yanlış hatırlamıyorsam -yanlış hatırlıyor olmam da muhtemel tabi- belki CS6'da konulan ekstra bir test/güvenlik modülü koymuşlardır onu geçemediği için hata verip kapanıyordur. Neyse bir bakayım dediğim gibi.

 
Gönderildi : 06/10/2012 4:34 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Hatta sıfıra yakından çok sıfır bütün i7 sonuçları. Ya i7 ve Geforce serisine özgü bir hata var yada hepsi birden açmamaya karar vermiş çok garip.

 
Gönderildi : 06/10/2012 4:46 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Birkaç yere baktım ben de 2 ihtimal üzerinde duruyorum;

1) Ekran kartının toplam hafızası 1GB veya daha fazla mı? Benzer durumdan şikayetçi birçok kullanıcının 512MB'lık ekran kartı kullanıyormuş ki zaten çoğu yerde de en az 1 GB'lık kartlar öneriliyor.

2) Sanki bu daha olası geliyor. Bu MPE'yi aktifleştirirken NVidia kullanıcıları, NVidia kontrol panelinden GPU hızlandırma kullanan programları eklemeleri gerekiyor. CS5 veya 5.5'teyken Premiere'in o sürümünü eklemiş olabilirsin ama 6'ya geçince büyük ihtimalle bu sürümü tekrar eklemen gerekiyordur. O adımı atladıysan bu sorun çıkıyor olabilir belki.

Neyse şu ana kadar bulduklarım bunlar. Sorunu çözmezse tekrar bir bakalım.

 
Gönderildi : 06/10/2012 4:59 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
 

1 GB evet ekran kartı. i7

Gpu Acceleration meselesini yapmıştım.

Şu an bir şey farkettim. Nvidia Control Panel'inde, CUDA-Gpu diye bir şey var, daha önce dikkatimi çekmemişti. Burada seçeceğim meseleyle bir alakası olabilir mi acaba?

Print Screen aldım:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Barış'ın yolladığı ilk mesajdaki print screen'de bu seçenek yok, CS6 ile gelmiş sanırım.

 
Gönderildi : 06/10/2012 8:05 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Olabilir, dene belki düzelir. Ben nette bakındım çünkü bir şey bulamadım yani elle tutulur.

 
Gönderildi : 06/10/2012 10:44 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Bir de işin korkutucu bir tarafı var. Print Screen'de Windows saati 17:07, forum saati 4:07 pm (yaz saati ayarlı olmadığındandır, büyük ihtimalle o da 17:07 yani) ama mesajın atıldığı saat 17:05. Hadi ateyizler bunu da açıklayın da görelim 😀

 
Gönderildi : 06/10/2012 10:50 pm
(@tuoberg)
Gönderi: 0
 

Premiere de mercury i aktif hale getirdikten sonra anlamadığım bi nedenle pasif konuma geçiyor. Böyle bi sorunla karşılaşan varmı arkadaşlar. Bugün yine aktif hale getirdim. 3-5 günde bir pasif konuma geçiyor. Mercury çok yorulunca dinleniyormu acaba 🙂

 
Gönderildi : 10/10/2012 6:13 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Premiere de mercury i aktif hale getirdikten sonra anlamadığım bi nedenle pasif konuma geçiyor. Böyle bi sorunla karşılaşan varmı arkadaşlar. Bugün yine aktif hale getirdim. 3-5 günde bir pasif konuma geçiyor. Mercury çok yorulunca dinleniyormu acaba 🙂

Tam olarak nasıl pasif hale geliyor? Yani aktif hale getirmek için yaptığınız tüm işlemler sıfırlanıyor mu? Yani cuda_supported_cards.txt'de ekran kartınızın modeli mi siliniyor? Nvidia Control Panel'de Premiere'de CUDA'yı aktifleştirmeniz mi gidiyor? Yoksa her ikisi birdin mi? Yoksa sadece Premiere'deki proje/sekans ayarlarındaki Renderer seçeneği -disable hale gelmeden- Mercury Playback Engine Software Only moduna mı dönüyor?

 
Gönderildi : 10/10/2012 6:47 pm
(@tuoberg)
Gönderi: 0
 

Cuda supported cards. txt de ekran kartımın modeli siliniyor. premierde mercury de pasif konuma geçiyor .

 
Gönderildi : 10/10/2012 7:00 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Cuda supported cards. txt de ekran kartımın modeli siliniyor. premierde mercury de pasif konuma geçiyor .

2 ihtimal var o zaman;

1) Zaten hiçbir zaman Mercury Playback aktif hale gelmemiştir. cuda_supported_cards.txt dosyasını çift tıklayarak açmak yerine şu adımları izleyin;

i)Başlat menüsünden Notepad'i (Not Defterini) sağ tuş tıklayıp "Yönetici Olarak Çalıştır" diyerek açın.
ii) Dosya->Aç'tan Program Files->Adobe->Adobe Premiere Pro CSx altından cuda_supported_cards.txt'yi açın.
iii) Ekran kartınızın modelini şimdi ekleyin, kaydete tıklayın ve kapatın.

Eğer daha önce yönetici olarak açmadıysanız bu sorununuzu çözer.

2) Belli nedenlerle sistem geri yükleme vb. bir şey yapıyorsanız bu dosyanın daha önceki versiyonuna geri dönüş yapıyor olabilir Windows. Bu nedenle dosya sürekli sıfırlanıyordur.

Benim aklıma gelen 2 sebep bunlar. İkincisi çok çok uzak bir ihtimal, birincisi ise de sizin anlattıklarınıza göre olanaksız geliyor çünkü eğer durum bu olsa Premiere'de Mercury Playback hiç aktif olmazdı. Yine de bu birinci dediğimi denemekte fayda var derim ben.

 
Gönderildi : 10/10/2012 7:08 pm
(@tuoberg)
Gönderi: 0
 

Abi Zaten yönetici izni olmadan Ekran kartının modelini kaydetmek imkansız. 10 gün öncede aynı şekilde kayıt ettim mercury aktif hale geldi bugün hiç bir şekilde sistemimde değişiklik olmadığı halde mercury pasif konumda ve txt dosyasında GT 9800 'ün G si bile yok 🙂
Yeniden ayarladım

 
Gönderildi : 10/10/2012 7:29 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Biliyorum zaten o yüzden bana da saçma geldi ama nette araştırdım hiç bir şeye rastlamadım. 3. parti yazılımlar falan oluyor, bilgisayarı baştan başlatınca veya belli günler aralığında o yazılımın kurulduğu tarihe -veya başka bir tarihe- otomatik olarak sıfırlayan. Öyle bir şey yüklemiş miydin? Dediğim gibi aklımda kalan ihtimaller hep bu dosyayı sıfırlayan şeyler;

1) Windows geri yükleme -otomatik olarak-
2) 3. parti yazılım ile sıfırlama
3) Belki de güncelleme vb. bir şey sırasında Adobe otomatik olarak bu dosyayı düzeltiyor olabilir ama onu da sanmıyorum çünkü olsa nette yazardı yani. O yüzden yukarıdaki 2 seçenek daha olası.

Neyse yine bakarım bir nete bir şey görürsem yazarım.

 
Gönderildi : 10/10/2012 7:38 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Artık Windows'ta ATI'lerde MPE kullanabiliyor. Eğer aktif hale gelmiyorsa önce ekran kartı sürücünüzü güncelleyin (Ben de bu yüzden çalışmadı ilk başta), ardından hala çalışmıyorsa, gpusniffer.exe'yi çalıştırın. Burada aşağılarda (OpenCL Device 0 altında) Name var, kod adı oluyor, bunu opencl_supported_cards.txt altına kaydedin eğer kayıtlı değilse. Eğer yine olmazsa yukarılarda gözüken Renderer ismini de kaydedin. Eğer ekran kartınızın ayrılmış belleği 768 MB'den düşük değilse veya OpenCL/GPU Acceleration desteği olmayacak kadar eski değilse %99 işe yarar.

 
Gönderildi : 05/07/2013 3:43 am
Sayfa 2 / 2
Paylaş: