Uzun zamandır Adobe Premiere bölümünde başlık açmamıştım. Bu başlığın büyük yararı olacağından eminim. Premiere kullanan çoğu kişi bazı tekniklerle ve efektlerle görüntü kalitesini 35mm ye yakınlaştırmak için uğraşıyorlar. Düşündüm ki herkes kullandığı efektleri ve teknikleri bu başlık altında toplasın ve tartışsın. Böylelikle yapımlarda büyük rol oynayan görüntü kalitesini nasıl gerçek film kalitesine yakınlaştırabileceğimiz konusunda daha fazla bilgi edinmiş oluruz.
Brightness & Contrast ?, Tint ?, Noise?, Clip?... Herkes ötsün bakalım.
Paylaşım başlasın...
Bilkent COMD 3
Benim aklıma gelen ilk efekt veya unsurlar (ne kadar bu konuda çok uzman olmasamda) clip ve tint efekti. Bu iki efektide beynime kazıyan kişi Kadir Köymen'dir. Bir filmde O'na göre (ki bende kesinlikle katılıyorum) sinematik görüntüyü yakalamak için clip ve tint kesinlikle olmalı.
Ölçüleri, oranları konusunda tam bir bilgim yok ama galiba clip üstten ve alttan toplam 40 (20+20) kesilmeli.
Tint'de filmin birazda konusuna, senaryosuna bağlı olarak filme soğuk veya sıcak renk katmada kullanılabilir.
Belki birazda Levels'le de oynanabilir. Ama renklerle çok oynayınca ve kameranızda çok iyi değilse görüntüde bozulmalar oluyor.
İşin içine After Effects'ide katarsak çok daha güzel şeyler yapılabilinir.
Benim aklıma ilk anda bunlar geldi...
"Söz gider, yazı kalır... Aha bunu da buraya yazıyorum..."
Benim aklıma gelen ilk efekt veya unsurlar (ne kadar bu konuda çok uzman olmasamda) clip ve tint efekti. Bu iki efektide beynime kazıyan kişi Kadir Köymen'dir. Bir filmde O'na göre (ki bende kesinlikle katılıyorum) sinematik görüntüyü yakalamak için clip ve tint kesinlikle olmalı.
Ölçüleri, oranları konusunda tam bir bilgim yok ama galiba clip üstten ve alttan toplam 40 (20+20) kesilmeli.
Tint'de filmin birazda konusuna, senaryosuna bağlı olarak filme soğuk veya sıcak renk katmada kullanılabilir.
Belki birazda Levels'le de oynanabilir. Ama renklerle çok oynayınca ve kameranızda çok iyi değilse görüntüde bozulmalar oluyor.
İşin içine After Effects'ide katarsak çok daha güzel şeyler yapılabilinir.
Benim aklıma ilk anda bunlar geldi...
evet selçuk kuru kardeş bende Kadir abinin bi yazısında okumuştum bu 4 efekti çok şey fark ediyor birazda "levels" girdimi işin içine hayretle seyrediyorum çektiğim görüntüleri.çoğu kişiyi kandıracak derecede iyi sonuçlar veriyor bu 5 i..,
bu arada bayadır yokum ben nasıl gidiyor nv-gs180 ile hayat 🙂
YETENEK,AZİM VE DENEYİM SENİ BAŞARIYA GÖTÜRÜR
Benim aklıma gelen ilk efekt veya unsurlar (ne kadar bu konuda çok uzman olmasamda) clip ve tint efekti. Bu iki efektide beynime kazıyan kişi Kadir Köymen'dir. Bir filmde O'na göre (ki bende kesinlikle katılıyorum) sinematik görüntüyü yakalamak için clip ve tint kesinlikle olmalı.
Ölçüleri, oranları konusunda tam bir bilgim yok ama galiba clip üstten ve alttan toplam 40 (20+20) kesilmeli.
Tint'de filmin birazda konusuna, senaryosuna bağlı olarak filme soğuk veya sıcak renk katmada kullanılabilir.
Belki birazda Levels'le de oynanabilir. Ama renklerle çok oynayınca ve kameranızda çok iyi değilse görüntüde bozulmalar oluyor.
İşin içine After Effects'ide katarsak çok daha güzel şeyler yapılabilinir.
Benim aklıma ilk anda bunlar geldi...
evet selçuk kuru kardeş bende Kadir abinin bi yazısında okumuştum bu 4 efekti çok şey fark ediyor birazda "levels" girdimi işin içine hayretle seyrediyorum çektiğim görüntüleri.çoğu kişiyi kandıracak derecede iyi sonuçlar veriyor bu 5 i..,
bu arada bayadır yokum ben nasıl gidiyor nv-gs180 ile hayat 🙂 kamera umduğumdan iyi çıktı. O açından bir sorunum yok. Senin adına da üzüldüm. Tek ccd olayı. İşte sınavlar, ortam, organizasyon derken çekemedik adam gibi birşey. İnşallah sen çekersin...
"Söz gider, yazı kalır... Aha bunu da buraya yazıyorum..."
gerçekten çok fayadalı bir konu olmuş.
genel olarak şöyle diyebilirim.
kadir köymen film çekimi konusundaki yazılarında film look a ulaşmak için yukarıdada bahsi geçtiği gibi tint, noise,clip,Brightness & Contrast ayarlarını vermişti. bende bu ayarları çok kullandım. ama bir kaç yıl sonra anladım ki kadirin verdiği efekt değerleri onun kendi kamerasına aitti (en azından 3 ccd lik kameralar aitti) ve ben tek cdd lik kameralarda o değerleri kullandığımda görüntü çok karanlık oluyordu bende film look a yaklaştığımı sanıyordum 😀
şimdi şu aşamada kullandığım değerlere gelince
Brightness & Contrast kesinlikle kullanıyorum
Level bence çok çok önemli bir efekt. (renklerin amatörlüğünü gizliyor)
Tint (kimi filmlerimde deliler gibi kullandım. %75 lere kadr)
clip efektini de 16:9 a yaklaşmak için çok kullandım. aslında ilk bakışta 16:9 tadı veriyor ama sonra bişey çok dikkatimi çekti
biz amatörler zaten geniş açı kullanamıyoruz. bide 16:9 a yaklaşalım diye neredeyse filmin yarısınıda kadraj dan çıkarıyoruz. Evet prof görünüyor ama bence 16:9 olmayan kameralarda uygulamak kadrajdan kısmak oluyor. ben artık gerek duymuyorum.
noise bu efekti bir kaç defa kullandım. ve sonra vaz geçtim sebep de şuydu benim görüntü kalitem zaten düşük prof havalarına girip noise koyarak bu kaliteyi neden daha fazla düşüreyim ki.
bence noise sadece sinema perdesinde olduğu zaman güzel duruyor. tv de bilgisayarda film izlerken noise bana göre hiç hoş değil o nedenle beyaz perdeye filmim ulaşana kadar noise kullanmayaı düşünmüyorum 😀
ayrıca bide
gamma ve gain ayarları var onlar hakkında bilgim olmadığı için hiç kullanmadım.
eğer burda birileri açıklarsa iyi bişey olduğuna ikna ederse bizlerde kullanabiliriz 😀
saygılar
herkese başarılar
Bişeyler daha ekleyelim öncelikle @süheyptosun hocam 3ccd ve tek ccd kameralarla çekilen görüntülere verilen bu efekler arasındaki etki farkını iyi tespit etmişsin, sonuçta 3ccd ham görüntüsü bile çok iyi gerçekten. ama bu 5 i tek ccd lerde bile acayip fark ediyor dediğin gibi "kararma" sorunları var hakkaten detay olmuyor filmde.
"tint" efektini çok seviyorum ben, filme hakim bir renk verebiliyorsun, acayip atmosfer katabiliyorsun görüntüye.ama doğru kullanmak çok önemli Örneğin filmin geneline "mavi" tonlar hakim olsa bile, "turuncu" tonların hakim olduğu bir sahnede, alttan biraz "mavilik" verilmesiyle "turuncu" izleyici tarafından çokta yadırganmayan, "mavilik" içinde bir küçük ayrıntı gibi gözükür ve bu farklılık yadırganmaz,ama genede o sahnenin anlatması gereken duruma göre verilen veya yansıtan "turuncu" renk,
izleyici tarafından sahneylede tam bir bütünlük kurmuşsa izleyici tarafından kolayca kabul edilir ve belkide akılda kalan en iyi
anlardan biri olur.Bence bu her ne kadar çekimden önce düşünülsede, montaj safhasında iyi ayarlanmalı"tint" efekti ne kadar kullanılmalı, "noise" efekti ne kadar verilmeli zor iş.
Tabi biz genelde, hatta tamamına yakınımız, önce sıcak bir neskafe yapıp yada bir bira açıp, odamıza kapanıp saatlerce "kes-sürükle-bırak" yapan, hayallere dalan insan türü olarak
o anki duygumuz neyse ona göre bir atmosfer katıyoruz sahneye.
bu gün "cuk oturdu" diyerek yaptığımız "30" luk bir "mavi" tint efekti, yarın "bune ya...! kızın elindeki gülün rengi kayboldu gitti, olmadı bu" diyerek "45" lik bir "yeşil/kırmızı" tint efektine dönebiliyor.
ertesi gün "gök yüzü neden kırmızı/yeşil oldu" gibilerinden kafa karıştırıcı düşüncelere bizi sevkediyor..
e bunun bir orta yolu olmalı değilmi ? yapanlar nasıl yapıyor ?
Bana kalırsa senaryo aşamasında ince eleyip sık dokumak gerekli bir sahne yazarken atmosferine katkıda bulunacak tüm öğeler iyi seçilmeli,
özelliklede renkleri hakim renk içinde kaybolup gitmemeli
ve sahnenin üzerine örtülecek "tint" efekti ta o zaman belirlenmeli. "güle" renk vereyim derken "gökyüzünün" rengi uçup gitmemeli..
Tabi, çekim teknileriyle yada hileleriylede halledilebilir şeyler bunlar
ama daha zordur bunu yapmak.Genede çoğu kişi, izleyicileri kastediyorum böyle bir oyuna gerek duymaz, aramaz yani.o mesajı almıştır..
Mesela "mavi" rengin hakim olduğu bir ay ışığında oğlan ve kız hiç konuşmadan yürülerkenoğla kıza, kırmızı bir "gül" verir,
gülün rengi her ne kadar asıl renginden uzaksada izleyici "vay be ! kıza gül verdi, oğlan aşık bu kıza" düşüncesindedir, "gülün" rengi kimin umurunda.
Ama sadece mesajı teslim etmek yeterlimi ?.Tek kelimenin geçmediği bu sahnede, konuşan tek şey o kırmızı "gül".
bence o güzel rengini, tazeliğini izleyiciye verebilmek katkı sağlamaz mı o ana.
Pek iyi bir örnek olmasa da demek istediğim anlaşılmıştır heralde.
İşi estetik açıdan ele almak her zaman için zahmetlidir ama katkısı yabana atılamaz.
Tabi bizler amatörüz bu tip şeyleri gereğince yapmak bizim için zor. imkansızlıklar dolayısıyla
yetersiz ekipman, oyuncu vs. nedenlerle estetik mevzusuna gereken ağırlığımız koyamıyoruz.
Ama bu sorun değil ki, olmayan bir şeyle, "o" olmadan yapılamayan bir şeyi yapamamak, kimse tarafından garip karşılanmaz.
sonuçta amatör imkanlarla ne kadar yabılabilir ki ?.Eldeki imkanlarla iyi bile yapılmış denebilir.
Bu şeyi yapmak için "o" na ihtiyacımız olmadığını gösterebiliriz onlara, işte bu en iyisidir, asla ıskalamaz.en azından ben bunu burda bunu öğrendim.1 yıl öncesine kadar
bu işin farkında bile değildim.
Ne güzel Aynı çatı altında toplanmış az bir sayımız var, ker kes neredeyse birbirini tanıyor, düşüncelerimiz ,hayallerimiz hep aynı.
burası 2. evimiz gibi en azından ben öyle düşünüyorum.Başka forumlara bakıyorum ama yok yaw burası başka.
Sağol Kadir abi.... 😀
amma kafa ütüledim bende nerden nereye yaw, dolmuşuz iyice 😀
1 örnek koyalım
buda efektli görüntü fark açıkça ortada kararma bangır bangır bağırıyor ben burdayım diye, "noise" efektide var ama fark edilemeyebilir, monitörden monitöre fark var sonuçta.
peki nasıl tanımlasam; elemanın yüzü belli olmayan brightness@contrast ı fazla kaçmış, ışıksız bir bayram hatırasıdır. 🙂
YETENEK,AZİM VE DENEYİM SENİ BAŞARIYA GÖTÜRÜR
ne uzatması ya çok iyi gidiyordun.
bide yukarıdaki görüntüler after effect le mi yapıldı.
biraz daha aydınlatırsan bizi müteşekkir oluruz.
Premiere de sinema görüntüsüne yaklaşılmaz
daha çok uzaklaşılır demişsin neden ?
bide ben mesela şu tip renk tonlarının olduğu görüntüye yaklaşmak istiyorum acaba nasıl olabilir...
Thunpax yemedin, içmedin bunları çalıştın dimi:)
Çok başarılı olmuş.Tebrik ederim.
*our AC-130 in the air
Vallaha Thunpax hocam senin görüntülerini çok beğendim açıkçası. Tebrikler.
Hangi teknikleri kullandığını belirtirsen, onlar üzerinde çalışmalarımızı yoğunlaştırabiliriz. Bekliyorum(bekliyoruz herhalde, değil mi? Tek değilim yani?!!)
Bu arada çok da gerekli bir başlık olmuş.
Teşekkürler yiit!
Bende 2dakikada bir tane deneyeyim dedim, buyrun bu da AE projesi ama ters ışık olduğu için fazla iyi sonuç olmadı.
http://rapidshare.com/files/8362843/Yeni_Klasoer.rar.html
*our AC-130 in the air
valla bende böyle uzun uzun yazmak, örnekler vermek isterdim ama ne bilgim ne de denemem var henüz.
ama şunu gördüm Thunpax ve ıspiderde...
Karartmak şart gibi birşey. Hele levels kesin olmalı..
Zaten yanılmıyorsam "kasvet" de de levels vardı. O sayede filmin atmosferine uygun alaturka bir ortam yaratılmıştı.
Tuncay genelde uzun uzun anlatmayı değil (yani bizim hazıra konmamızı) değil ucundan biraz gösterip bizim(forumdakilerin) araştırmasını sever. 😀 😀 😀 baya dertliydi bi ara bu konuda...
filmlook için yani ae'de şart. Hepsini öğrenecez artık...
"Söz gider, yazı kalır... Aha bunu da buraya yazıyorum..."