Yani bu tartışmadan benim anladığım kartım CUDA destekliyor olduğundan olması lazım, ben yapamamışım.
Neden yapamadım acep...
Nette baktım aslında millet cs5'te yaptığının aynısını cs5.5'te de yaparak oluyor demiş aslında. Bir tek o txt dosyasının adı değişmiş sanırsam. Onun dışında millet yine aynı işlemleri tekrarlayarak yapıyormuş. En azından benim anladığım o.
Nette baktım aslında millet cs5'te yaptığının aynısını cs5.5'te de yaparak oluyor demiş aslında. Bir tek o txt dosyasının adı değişmiş sanırsam. Onun dışında millet yine aynı işlemleri tekrarlayarak yapıyormuş. En azından benim anladığım o.
Text dosyasının adı mı değişmiş? 😯
Ya barış bir zahmet nereden okuduysan bir link atsana. Okur hallederim ben.
Yok maalesef seni boşuna heyecanlandırmışım. Sen ilk mesajda text dosyasının ismini supported_cards_texts diye yazmışsın, ben de benim klasöre bakınca bunu "cuda_supported_cards" diye gördüm cs5.5'de. Dedim herhalde ismi değişmiş sonra videoya bakınca orada da isminin "cuda_supported_cards" olduğunu gördüm. Öte yandan şurada bir ayrım olmadan hem cs5, hem de cs5.5 adına Mercury'yi nasıl aktifleştirebildiğin yazılmış, http://www.studio1productions.com/Articles/PremiereCS5.htm " onclick="window.open(this.href);return false; Ben zaten bu sayfayı görünce dedim herhalde aralarında bir fark yok diye.
Ya kesin çıkacak altından bir şey. Bakalım sürücüsünü güncelleyeceğim ekran kartının.
Adobe Forum'a da soracağım.
Kesin kıl kuyruk bir şeyler.
CS5'te şakır şakır çalışmaya alışınca, CS 5.5'da takılmaya başlayınca insan bir garip oluyor.
GPUSniffer.exe'yi çalıştırdığımda CUDA driver too old yazmış.
Sanırım cidden sürücü güncellemesiyle alakalı sorun.
Ki girdim baktım gerçekten güncelleme gelmiş.
Ya bu Windows 7'de sürücüler için arattığında "güncelleme var mı panpa" diye kendisi bulmuyor muydu?
Ben bu şekil denediğimde yok panpa güncel senin ekran kartı dedi.
Şimdi siteye girdim baktım varmış. Tüm yanıltan bu oldu aslında.
Bakalım, yüklüyor sürücü güncellemesi. Bakalım olacak mı?
Düzeltme: Oldu. 🙂
Hee süper, darısı biz ATI'cilerin başına. Şöyle bir Mercury de bize çıksa, biz de faydalansak ama nerdeeeee? 😕
Şöyle bir siteye rastladım; http://ppbm5.com/index.html " onclick="window.open(this.href);return false;
Premiere üzerine bir benchmark listesi var hemen sol taraftaki linklerde, en dikkat çekeni de Mercury Playback Engine performanslarının da göz önünde olması. Kart-bilgisayar vs. alırken göz atmak gerekir.
benim makine benchmark sayfasını açarken takılıyor brakıyım en iyisi bu işleri 😀
ama 2. sıradaki elemanla aynı kartı kullanmak teselli oldu sadece 20gb ram, raid ve i7 eksiğim var elemandan 😀
"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...
Yahu bir de bunların çoğu kişisel bilgisayarlar, adamlar da ne para var abi yani. O bilgisayarların ortalama fiyatı 3000$'dan başlıyordur ki o da yurt dışında, burada olsa en az 5000$ olur. Neyse ben de bundan sonra Proxy ile çalışmaya karar verdim, CS5.5 ile birlikte artık benim bilgisayarda kaldıramıyor eskisi gibi yaşlanmaya başladı (Çok manidar oldu 😆 ). Lakin şu ATI, tabiri caizse g*tlük yapmayıp CS4'te çıkardığı export plugin'ini CS5.5 için falanda çıkarsa çok ama çok iyi olacak.
Proxy'le çalışmak kurguyu kalitesi düşük görüntüyle yapıp, çıktı alacakken kaliteli görüntüyle yerini değiştirmek mi demek?
Dosya isimlerini aynı tutarak kalitesiz görüntünün klasörüne kaliteli olanı aynı isimle yapıştırırsan olur bence.
Böyle bir şey mi?
Ona benzer bir şeymiş. Mesela 1920x1080 görüntüleri 480x270'e (1/4) çevirip (Tercih sıkıştırılmamış AVI diyorlar), onları da projeye atıp onlarla kurgu yapıyorsun. Lakin ben de böyle kurguyu onlar üzerinden yapıp sonra tekrardan tek tek dosyaları diğerleri ile değiştireceğini sanıyordum ama adamlar öyle her export işlemi sırasında tekrar değiştirmekle uğraşma diye otomasyon yapmışlar. Hem yüksek çözünürlüklü dosyaları hem de düşük çözünürlükleri atıyorsun Premiere'e, timeline'a düşük çözünürlükleri atıp, projeden de onun yüksek çözünürlüklü halini seçip timelinedakine sağ tuş tıklayıp replace with clip -> from bin'e tıklıyorsun. O onun proxy'si oluyor. Daha sonra export ederken vs. orijinalini baz alıyor.
Acaba dedim After Effects'te, özellikle tracker işlemlerinde sorun çıkarır mı diye ama başka başlık da bir arkadaş yok olmaz dedi. Ben de bir deneyeyim de içim rahatlasın ve gerçekten de sorun çıkarmıyorsa ben de Proxy ile çalışmaya başlarım, çünkü artık yetmiyor bilgisayar. Bu bilgisayardan da daha iyisi 2500 TL civarından falan başlıyor, gidip o kadar para da veremem yani böyle mis gibi çalışırım.
Proxy ile çalışacağınız dosyalar sıkıştırılmamış avi olursa performans düşer, sıkıştırılmış bitrate'i düşük dosyalar ile çalışın ki saniyedeki veri akışı düşsün performans artsın. Günümüzdeki en iyi sıkıştırmalardan biri h264'dür.
Zaten çözünürlük çok düşük olacağından bu dosyaların bitrate'leri de PAL, NTSC DV'ye falan yaklaşmayacak ve bilgisayarın rahatça kaldıracağı cinsten olacak. Öte yandan bu formatın işlemci tarafından en çabuk işlenebilen formatlardan biri olmasından ötürü üzerine efekt-filtre vs. ekledikçe performansı düşmeyecek ve aynı zamanda tekrardan sıkıştırılmadığından görüntü bozulma vs. olmayacak ve bu görüntü diğerinin bire bir önizlemesi gibi olacak. Yani asıl sorun veri akışı değil işlem akışı diyebilirim.
Şahsen bu benim aklıma yattı diyebilirim. Çünkü işlemci görüntüyü her seferinde decode ediyor ve efektleri uyguluyor, bu noktada sıkıştırılmamış avi'yi decode etmesi h264'ü etmesinden çok daha kolay, adamlar da bundan bahsediyorlar.
Hadi bitrate'i NTSC veya PAL DV kadar olsa bile sonuçta günümüzün en ortalama hard disklerinin okuma oranı 50 MB/s öte yandan DV ise 25 Mbps yani 3,125 MB/s. Yani çok ama çok rahat kaldırır diye düşünüyorum.
Dipnot: Tabi bu da bir varsayım, gerçekten doğru bir sonuç elde etmek adına detaylı bir şekilde test etmek gerekir.
Dipnot olmasa yılların proxy üstadı yazıyor sanacağız 🙂
Mantık olarak şöyle düşün, elindeki dosyayı dört de bir çözünürlükte sıkıştırılmamış avi'ye çevirirsen elinde diyelim ki 1gb'lık bir video parçası olacak. Aynı dosyayı aynı şekilde, h264 ile çalışırsan 100mb bir video dosyası ile çalışacaksın. Bu durumda hangisini tercih edersin?