Bildirimler
Tümünü temizle

Yeni siteyle ilk kez karşılaşanların giriş yapabilmek için şifrelerini sıfırlamaları gerekiyor.

Şifre sıfırlamak için buraya tıklayın

Prores

İvan Fyodoroviç
(@ivan-fyodorovic)
Django

Şu prores codecini bir anlayamadım gitti. Ne işe yarıyor bu codec hiç deneyimleme şansım da olmadı. Türkçe olarak da yeterli kaynak yok sanırım. Rawla karşılaştırılıyor sürekli veya h265 ile. Bugün bir videoda birinin xt4 makinesiyle sağlam bir bilgisayarda bile 4k h265 videosunu editlemede zorluk çektiğini, bu yüzden prorese çevirip daha rahat çalıştığını söyledi. Proresin diğer codeclere göre avantajı dezavantajı nelerdir bilen biri açıklayabilirse çok sevinirim.

Alıntı
Başlığı açan Gönderildi : 20/07/2020 10:18 am
aysegul
(@aysegul)
Forrest Gump

Ben de epey ingilizce kaynak yazı okudum ve de prores kullanmaya başladım premiere de.
Sıkıştırmasız olduğu ve çok daha iyi sonuç verdiğini okudum.
Apple ın çıkardığı çok iyi olduğu söylenen bir codec.
Apple adobe ile anlaştığı için premiere de de son 1-2 yıldır kullanılmasına müsaade etmiş.
Çıktı dosya boyutları yüksek
Ben de prores olarak aldığım çıktıları master copy olarak tutuyorum.
gerektiğinde o master copy den h264 e çeviriyorum.
Ben de 4K edit yapıyorum.
h265 denemedim.

Birkaç değişik tip prores var:
ProRes Proxy, ProRes 422 LT, ProRes 422, ProRes 422 HQ, ProRes 4444, ProRes 4444 XQ
Ben ProRes 422 LT yi seçiyorum

İngilizce çok kaynak var.
işte kaynaklardan birisi:
https://vmi.tv/training/useful-stuff/Prores_Codecs

google translate:
https://translate.google.com/translate?hl=&sl=en&tl=tr&u=https%3A%2F%2Fvmi.tv%2Ftraining%2Fuseful-stuff%2FProres_Codecs&sandbox=1

CevapAlıntı
Gönderildi : 20/07/2020 11:21 am
İvan Fyodoroviç
(@ivan-fyodorovic)
Django

Ben de epey ingilizce kaynak yazı okudum ve de prores kullanmaya başladım premiere de.
Sıkıştırmasız olduğu ve çok daha iyi sonuç verdiğini okudum.
Apple ın çıkardığı çok iyi olduğu söylenen bir codec.
Apple adobe ile anlaştığı için premiere de de son 1-2 yıldır kullanılmasına müsaade etmiş.
Çıktı dosya boyutları yüksek
Ben de prores olarak aldığım çıktıları master copy olarak tutuyorum.
gerektiğinde o master copy den h264 e çeviriyorum.
Ben de 4K edit yapıyorum.
h265 denemedim.

Birkaç değişik tip prores var:
ProRes Proxy, ProRes 422 LT, ProRes 422, ProRes 422 HQ, ProRes 4444, ProRes 4444 XQ
Ben ProRes 422 LT yi seçiyorum

İngilizce çok kaynak var.
işte kaynaklardan birisi:
https://vmi.tv/training/useful-stuff/Prores_Codecs

google translate:
https://translate.google.com/translate?hl=&sl=en&tl=tr&u=https%3A%2F%2Fvmi.tv%2Ftraining%2Fuseful-stuff%2FProres_Codecs&sandbox=1

Öncelikle teşekkürler. Peki h264 ile cekilmis bir videoyu sonradan prorese çevirmek mümkün mü? H264 ile sıkıştırılmış bir videoyu prores sıkıştırmasız olarak açabiliyor mu yani? Bunun olması garip geliyor kulağa biraz ama durum böyle mi ?

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 20/07/2020 8:30 pm
KEzzAP
(@kezzap)
Godfather Admin

Prores sıkıştırılmamış değil. Zaten sıkıştırılmamış olsaydı “codec” olmazdı. Prores Apple tarafından üretilen bir sıkıştırma formatı.

h264 ile prores en fazla tercih edilen iki codec, birbirlerine yakın sonuçlar veriyorlar. ama h264’ü prores’e çevirmenin kaliteyle bir alakası yok. Tamamen iş akışıyla ilgili şeyler. Prores’in daha hızlı kurgulandığı söylenir. Daha akıcı olduğu vs, daha kurguya uygun bir codec. Ama kaliteyle ilgisi yok.

Prores Raw diye bir format var. Orada mevzu biraz farklı. O da sıkıştırma ama çok daha az, ve farklı bir sıkıştırma tekniğiyle raw benzeri data tutabiliyor içinde. O h264’ten kaliteli haliyle.

h265’i işlerken zorlanırlar çünkü h265 kurgu codec’i değil paylaşım codec’i. Çok basitçe iki codec çeşidi var. Detaylarını vermiyorum ama kimisi kurguya uygun kimisi dağıtıma bunu bilin yeter.

Fakat şu anda çoğunluk dağıtım için de kurgu için de prores ve h264 kullanıyor. Kafa bulandırmaya gerek yok. Genelde h264 kurgularım ben ama proresin kurgu esnasında daha hızlı olduğu söyleniyor. Net bir karşılaştırma yapmadım çünkü h264 çeken kameralar kullanıyoruz genelde. Dnxhd için de geçerli aynı iddia.

Özetle: h264 çekiyorsan bile prores ya da dnxhd’ye çevir, kurgula, h264 olarak çıktı al. Tavsiye edilen iş akışı bu.

Ben renk yapacağım zaman prores’e çeviriyorum h264 10-bit görüntüyü ama tamamen farklı nedenlerle, davinci resolve’un bedava versiyonu h264 10-bit kabul etmediği için.

CevapAlıntı
Gönderildi : 21/07/2020 12:10 am
İvan Fyodoroviç
(@ivan-fyodorovic)
Django

Prores sıkıştırılmamış değil. Zaten sıkıştırılmamış olsaydı “codec” olmazdı. Prores Apple tarafından üretilen bir sıkıştırma formatı.

h264 ile prores en fazla tercih edilen iki codec, birbirlerine yakın sonuçlar veriyorlar. ama h264’ü prores’e çevirmenin kaliteyle bir alakası yok. Tamamen iş akışıyla ilgili şeyler. Prores’in daha hızlı kurgulandığı söylenir. Daha akıcı olduğu vs, daha kurguya uygun bir codec. Ama kaliteyle ilgisi yok.

Prores Raw diye bir format var. Orada mevzu biraz farklı. O da sıkıştırma ama çok daha az, ve farklı bir sıkıştırma tekniğiyle raw benzeri data tutabiliyor içinde. O h264’ten kaliteli haliyle.

h265’i işlerken zorlanırlar çünkü h265 kurgu codec’i değil paylaşım codec’i. Çok basitçe iki codec çeşidi var. Detaylarını vermiyorum ama kimisi kurguya uygun kimisi dağıtıma bunu bilin yeter.

Fakat şu anda çoğunluk dağıtım için de kurgu için de prores ve h264 kullanıyor. Kafa bulandırmaya gerek yok. Genelde h264 kurgularım ben ama proresin kurgu esnasında daha hızlı olduğu söyleniyor. Net bir karşılaştırma yapmadım çünkü h264 çeken kameralar kullanıyoruz genelde. Dnxhd için de geçerli aynı iddia.

Özetle: h264 çekiyorsan bile prores ya da dnxhd’ye çevir, kurgula, h264 olarak çıktı al. Tavsiye edilen iş akışı bu.

Ben renk yapacağım zaman prores’e çeviriyorum h264 10-bit görüntüyü ama tamamen farklı nedenlerle, davinci resolve’un bedava versiyonu h264 10-bit kabul etmediği için.

Çok sağ ol KEzzAP, çok açıklayıcı oldu.

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 21/07/2020 6:53 am
Paylaş: