Bildirimler
Tümünü temizle

Yeni siteyle ilk kez karşılaşanların giriş yapabilmek için şifrelerini sıfırlamaları gerekiyor.

Şifre sıfırlamak için buraya tıklayın

 

Eski bir url'den yönlendirilmişseniz, sağdaki arama kutusunu kullanın.

[Sabit] YENİLİKLER VE DUYURULAR  

Sayfa 16 / 16
KEzzAP
(@kezzap)
Godfather Admin
Gönderen: @erkayama

Forumu çok özlediğimi fark ettim. 

Biz buralardayız, Twitter yüzünden buraları unutanlar utansın :)) 

CevapAlıntı
Gönderildi : 18/11/2020 8:49 pm
erkayama beğendi
spidervis
(@spidervis)
Barry Lyndon Admin

Daha önceki bilgilendirme mesajımda yazmayı unuttuklarımı ve yeni bazı şeyleri anlatayım.

Yeni sistemde mesaj beğenme özelliği var. Her mesajın sağ alt köşesinde.

Alıntı yapmak daha kolay. Yine sağ alttaki butonu kullanarak tüm mesajı alıntılayabileceğiniz gibi, yazı içeriğinden bir cümleyi mouse ile seçtiğinizde çıkan alıntı simgesine tıklayıp, sadece seçtiğiniz kısma alıntı yapabilirsiniz.

Soru cevap forumları oluşturabiliyoruz. Örneği hemen şurada. Sorular ve yanıtları oylanabilir, en doğru yanıt seçilebilir. Yanıt seçme yetkisi, soru soran kişi ve yöneticilerde. Yanıt seçildiğinde, soru başlığına otomatik olarak "çözüldü" ibaresi eklenir. 

Önceki forumda olan tapatalk desteği artık yok. Yeni sistem mobil cihazlarda da uyumlu temaya sahip, ayrıca rss beslemeleriyle ve abonelik sistemiyle yeni mesajları takip etmek çok kolay olduğundan eksikliği aranmayacaktır diye tahmin ediyorum.

Yeni üyelerin ilk 3 mesajı yönetim onayından geçmeden yayınlanmayacak. Bu arkadaşlar mesajlarına link ekleyebilir ancak dosya yükleyemezler.

Önceki sistemle aynı şekilde mesaj önizleme butonu burada da alt kısımda. Taslak kaydetme de var fakat biraz farklı çalışıyor. Siz yazarken otomatik olarak her dakika kayıt alıyor. Bu sayede uzun bir şey yazıyorsanız, yazdıklarınız güme gitmeyecek. En fazla 3 taslak kaydına izin var, yani 1, 2 ve 3 dakika öncesine dönebilirsiniz.

Üye girişi sayfasındaki captcha'yı kaldırdım. Zaten şifreyle giriyoruz, ona gerek yok.

Bazı çeviri eksikleri ve hataları gördüm, şimdilik pek önemsemiyorum ama gördüğünüz yerleri yazabilirsiniz. İlla ki gözümüzden kaçan olacaktır.

Yeni açtığınız konulara etiket ekleyebilirsiniz. Wordpress etiket sistemini bilenler hiç zorluk çekmeyecektir.

Url'ler ve sayfa başlıkları daha dostane, anlaşılabilir hatta akılda kalıcı biçimde.

Paylaşım butonlarını görmüşsünüzdür belki. Facebook şimdilik yok, çünkü onun için uygulama yapmadım. Daha sonra foruma email dışında çeşitli sosyal medya hesaplarıyla üye olma kolaylığı getirebiliriz ama getirmeyebiliriz de.

Youtube ve direkt görsel linkleri otomatik gömülürler. Diğer medya barındıran siteler için böyle bir özelliğimiz yok.

CevapAlıntı
Gönderildi : 19/11/2020 12:29 am
paciente
(@paciente)
Barry Lyndon Moderator

Güzel olmuş spidervis ellerine sağlık. Adminlik de hayırlı olsun bu arada. 

CevapAlıntı
Gönderildi : 19/11/2020 8:51 pm
spidervis beğendi
spidervis
(@spidervis)
Barry Lyndon Admin

@paciente afiyet olsun hocam 🙂 Aslında ben eski forumda moderatör görünüp, admin yetkileriyle takılıyordum. Veritabanına kadar girince kendime kıyak geçmiştim. Şimdi sadece renk değişmiş oldu.

CevapAlıntı
Gönderildi : 19/11/2020 9:29 pm
spidervis
(@spidervis)
Barry Lyndon Admin

İlanlara özel sayfamız geldi.

Sayfa bağlantımız en üst menüye eklendi. İlan ekleme ve eklenmişleri yönetme sayfalarını da, alt menü olarak göreceksiniz. Buradaki ekip arayışı ve alım satım forumlarını kapatıp, tamamen o tarafa geçmeyi planlıyoruz. Verdiğiniz ilanlarda email adresi zorunlu ancak ilan yayındayken bu bilgi görünmüyor, size iletişim formu aracılığıyla yazabilirler. Ek olarak, ilanlara yorum da yapılabiliyor. Türkçeleştirmeyi ben yaptım. İngilizce kalmış bir açıklama veya butonla karşılaşırsanız buradan yazın. Bazı kırık linkler var, onlardan haberdarım.

Şimdilik 4 tane ilan var, hepsini ben örnek olsun diye ekledim, ciddi bir şey yok. Ancak siz öyle ilanlar eklemeyin. Uyarısız silinirler.

İmkanı olan, evinde bir kurdela keserek gıyabımızda açılış töreni düzenleyebilir. Üstüne kuru pasta yerse de afiyet olsun.

CevapAlıntı
Gönderildi : 23/11/2020 2:11 pm
desert333
(@desert333)
Morpheus

Ellerinize sağlık güzel oldu. Ayrıca teşekkürü bir borç bilirim 

CevapAlıntı
Gönderildi : 25/11/2020 9:18 pm
spidervis beğendi
Cem123
(@cem123)
Mad Max

Nereye yazacağımı bilemediğim için buraya yazıyorum. Karşı karşıya olduğum bir durum var. Ara sıra, haftada ya da iki haftada bir, mutlaka birisi dükkana dalıp, fotoğraf ve video hakkında merak ettiklerini soruyor bana. Çoğu aşırı basit şeyler oluyor, cevaplıyorum, bazen daha teferruatlı sorular oluyor. Bugüne kadar da yaklaşık 15-20 kişiyi bu foruma yönlendirdim, “inceleyin, girin bakın, sorunuzun cevabı mutlaka vardır, hatta üye olup sorun” da diyorum; yapanlar oldu mu olmadı mı bilemem. Kitle de çok kozmopolit bu arada, “ilk makinemi alacağım, ne almalıyım” diye soran genç de var, “nasıl müşteri bulunuyor bu işlerde, ben de sosyal medyadan reklam işleri falan almak istiyorum” diyen otuzlu yaşlarında beyaz yakalı adam da var, kitap tavsiyesi isteyen var, makinesiyle gelip “bu neden kötü çıkmış” diye ekrandan gösteren var, bilgisayar tavsiyesi isteyen var, “bizim yeğen de sinema okumak istiyor, bir ara yollarım çayını içer, anlatırsın” diyen komşu esnaf var... Bu insanların bazıları müşteri oluyor, gelmişken işini hallederken sohbet ediyor, hani kimseyi de kırmıyorum, herkese olabildiğince yardımcı olmaya çalışıyorum kendi çapımda. Soğuk bir ifadeyle “YouTube’a yaz çıksın” desem olmaz, bir mağazaya girip sorsa oradaki satışçı “bir şey almayacaksan çık git be kardeşim” edasıyla bakar. Reklam ajanslarının, prodüksiyon şirketlerinin sokağa, kaldırıma açılan kapıları yok ki kafalarını sokup soru sorsunlar; bir dizi setine yanaşıp “hocam nasıl oluyor şey işi...” de diyemezler. Velhasıl kelam, tüm bunları neden anlattım, çünkü geçenlerde genç bir kız, bazı fotoğraflarını bastırırken, bana “kurgu öğrenmek istiyorum kendi kendime, hangi programı seçmeliyim” diye sordu. Biraz da yoğundum o sıra, çok sağlıklı uzun uzadıya konuşamadım, foruma yönlendirdim. Dün akşam dükkanı kapatmaya yakın, aynı kız yine belirdi, yine fotoğraf bastırırken “baktım foruma da, tam olarak göremedim sorumun cevabını” dedi. Yine kötü bir zamana denk geldi, ayaküstü 15-20 dakika anlatacak halim de yok, kıza fotoğraflarını verip kepenk indireceğim. Belki başlık açıp soru sormaya çekinmiştir diye düşünüp, “sen yarın takip et forumu, ben senin soruna bir cevap yazacağım” dedim. Lise çağında, bilemedin 19-20 yaşındaki kızın numarasını isteyecek halim yoktu “ben sana WhatsApp’dan yazarım” diye, biraz garip kaçardı, o yüzden ağzımdan bu cümle çıktı, çok da sevindi. Ancak forum kurallarına uygun mu yoksa aykırı mı bilmiyorum. Forumda resmen sorulmamış bir soruya, sorulmuşcasına cevap vermiş olacağım. Uygun mudur böyle bir durum?

CevapAlıntı
Gönderildi : 26/11/2020 1:41 pm
Cem123
(@cem123)
Mad Max

Yani meseleyle ilgili bir başlık açıp, "merak edilen, çok sorulan" gibi bir tanımlama yapmayı düşündüm. Hem forum takipçi/okuyucu/üye kazanır, hem yardımlaşma ruhu kazanır, hem ben müşterimi mutlu etmiş olurum, hem diğer üyeler bana cevap yazar tartışma olur gibi düşündüm ama bilemedim. 

CevapAlıntı
Gönderildi : 26/11/2020 2:10 pm
KEzzAP
(@kezzap)
Godfather Admin

Elbette uygun. Soruyu uygun bir başlığa yaz, yoksa, soruya uygun bir başlık aç. Durumdan kısaca bahset. Bir arkadaş şöyle bir soru sormuştu diye. Bizim de cevaplarımız olacaktır belki soruya. Her türlü bilgi paylaşımı için başlık açabilirsiniz. Sormaya bile gerek yok. Gördüğünüz bildiğiniz, burada bir şey kazandıracak her şeye açığız.

Beni iki şey rahatsız ediyor şahsen. Birincisi kendi reklamını yapmak için buraya link koyup giden tipler var, onlara bir şey demiyoruz paylaşsınlar, neticede verdikleri linkler insanları bilgilendirmeye yönelik olabilir, ama hani amaç çoğu zaman buradaki potansiyeli başka bir yere çekmek oluyor.  Dediğim gibi bir şey demeyiz, ama ben hoşlanmıyorum sadece. İkincisi de foruma sadece soru sormak için uğrayanlar. Özellikle tek kişiden gelen cevabı bekleyenler. Hatta bir ara fulgura aktifken, gelip sadece fulgura'ya soruyorlardı. Fulgura cevap vermeyince forumu da bıraktılar falan. Arada gelip Fulgura yok mu hala diye mesaj atıyorlar mesela. O an içimden hesaplarını silmek geliyor, ama yapmıyorum tabi. 🙂 (Bu arada buna benzer bir şey benim başıma da gelebilir. Sadece benden cevap beklemek gibi. Bundan da rahatsız olurum.) Burası bir paylaşım ortamı, sizler sadece soru sormak için burada değilsiniz, gördüğünüz haber olur, video olur paylaşın, her şeyi izleyemiyoruz, göremiyoruz. Kaçırdığımız bir şeyi siz görmüş olabilirsiniz. Ayrıca cevap verebildiğiniz her şeye cevap vermeye çabalayın. Tek taraflı bir ilişki gibi olmasın.

Konu konuyu açtı çenem açıldı. 🙂

CevapAlıntı
Gönderildi : 26/11/2020 2:14 pm
Cem123
(@cem123)
Mad Max

Rahatsız olduğunuz konularda haklısınız, ben de sinir olurdum. Ticari kimliğimi anonim tutmaya hep özen gösterdim zaten, en ufak bir ticari kaygıma bile forumu alet etmedim, etmem. İkinci konuyu gerçekten bir esnaf olarak inanılmaz yaşıyorum. Çalışanların müşterileri oluyor bazen. "Mehmet abi yok mu" diye giren, "bugün izinli, ben yardımcı olayım, patronuyum" dediğimde, "ben sonra gelirim" diye çıkıp giden müşteri oluyor. 🙂

Hemen hemen her gün girip konuşulan yeni konulara bakıyorum, verebildiğim kadar cevap vermeye çalışıyorum; keyifli oluyor benim için.

Teşekkürler.

CevapAlıntı
Gönderildi : 26/11/2020 2:52 pm
KEzzAP
(@kezzap)
Godfather Admin
Gönderen: @cem123

Yani meseleyle ilgili bir başlık açıp, "merak edilen, çok sorulan" gibi bir tanımlama yapmayı düşündüm. Hem forum takipçi/okuyucu/üye kazanır, hem yardımlaşma ruhu kazanır, hem ben müşterimi mutlu etmiş olurum, hem diğer üyeler bana cevap yazar tartışma olur gibi düşündüm ama bilemedim. 

Tek bir başlık yerine istediğin soruyu ayrı başlıklar altında cevaplayabilirsin. Tek başlık altında kaybolup gidiyor. 

CevapAlıntı
Gönderildi : 26/11/2020 4:43 pm
Sayfa 16 / 16
Paylaş: