Forum

[Sabit] Canon 7D

178 Gönderi
46 Üyeler
0 Reactions
52 K Görüntüleme
(@telemacro)
Gönderi: 49
 

[vimeo] http://vimeo.com/23082874 [/vimeo]

[vimeo]23082874[/vimeo]

HDSLR Makinelerde VIDEO cekiminde ISO Secimi, Andrew Schär'a ait canon turkde paylaşılmış bir konuydu. video çekimi için burada ihtiyaç olacağını düşünüp ekledim.

iso 160 ve katlarında görüntü kalitesinin daha verimli olduğunu gösteriyor.

 
Gönderildi : 06/05/2011 1:17 pm
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

SÖz konusu bilgi çok tartışıldı ve sonuç tam aksine 100 ve katlarının "gerçek ISO" olduğu ve ara değerlerin (160 vb) öteleme olduğu... Özellikle 7D de bazı tutarsızlıklar var galiba. Bazı seriler noise konusunda sorunluymuş.

Burada ciddi bir sorun var. Çünkü 100 gerçek değer, 125 dediğimiz 100 üzerine gain ile öteleme yani durduk yerde gürültü eklenmiş hali neredeyse. 160 ise 200'den negative gain ile düşürülmüş hali ve o nedenle "güzel" gözüküyor ama iş montaja efekte geldiğinde o karanlık kısımlarda ne olduğu (ya da olmadığı) belli oluyor. Yani aslında 160'ı 200 ile kıyaslamalı ki o zaman "kötü"....

Bu linkte de ilgili bilgi var: http://marvelsfilm.wordpress.com/2009/10/10/canon-7d-noise-and-iso-test/ " onclick="window.open(this.href);return false;

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 31/05/2011 1:23 am
(@anilcagin)
Gönderi: 0
 

Ben technicolor cinestyle ile yaptığım gece çekimlerinde 160'ın katlarını bariz daha iyi buldum technicolor da bunu önermiş. yani dünyanın en büyük firmalarından biri yanılıyor olamaz gibi geldi bana .

‎"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...

 
Gönderildi : 31/05/2011 1:49 pm
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

Yanlış anlaşılmasın...

Kesirli ISOlar bir üst basamaktan düşme pozlama ile yapıldığı için video gürültüsü bir alta göre iyi ama aynı derecede de video derinliği azalıyor. Yani 160 ISO dediğimiz 200 ISO'dan 1/3 pozlama kaybı ile oluşturuluyor. Bu nedenle bizim için önemli olan gürültü azlığı ve kontrolü ise kesirli ISOlar (160, 320 vb) daha iyi. Göze de öyle gözüküyor. Technicolor ve Zacuto gibilerin testlerinde varılan sonuç bu ama bu yine de bir teknik yanlış algılama üzerine kurulu gibi. Tam tersi yönde testler ve var.

Buna karşın yaptığımız çekimi işleme tabi tutacaksak ya da green screen vb ise önemli olan görüntüdeki bilgi miktarı. Yani karanlık köşelerde ve nesne hatlarında netlik elzem ise "native ISO" tam katlar (100, 200 vb) daha iyi oluyor. Çünkü mantıken 200 ISO yerine 160'a iniyorsam daha çok şey görmek isterim, ki o şeyler 160da yok. 160 ile 200deki ayrıntı veri miktarı aynı hatta 160da düşük pozlama yüzünden daha da azalmış. Highlightları kesip atıyor sonuçta. Hem de 7D/60D/550/600Dlerde 4:2:0'dan 4:4:2 ya da 4:4:4'e çıkma işlemi yapılınca bu daha da önemli çünkü codec sınırları ötesi iş yapmaya kalktığın için mesele gürültü değil ayrıntı oluyor.

Sözün özü, makinamızı iyi tanıyalım da neye gerekecekse ona göre ayar yapalım.

Saygılar...

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 31/05/2011 5:19 pm
(@anilcagin)
Gönderi: 0
 

Bak bu işlerden anlayan bir adam buldum 7D nin ve GH2 nin HDMI çıkışından atomos ninja benzeri aletlerle 4:4:2 görüntü alındığı doğru mu?
Öyleyse eğer aradaki fark 1000USD bayılmaya değer mi? 5D mark III için 4:4:4 söylentileri dolanıyor ortalıkta bildiğim kadarıyla SSX SSD tarzı medya olmadığı sürece bu kaltede kayıt mümkün olamaz diye biliyorum yanlışım varsa düzelt. Son olarak ML nin q-scale olayına girme şansın oldu mu q-scale -16 da 100-150 mbps ye kadar çıkılıyor bu görüntüleri inceleme fırsatı olmuş mu?

‎"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...

 
Gönderildi : 31/05/2011 10:11 pm
(@karatasa)
Gönderi: 2457
 

5D ve benzeri kameralar pratikte 4:4:4 düzeyinde görüntü üretebilecek kapasite değiller. Sensörün ürettiği görüntüyü hiç sıkıştırmasız alsak bile, bu videolar profesyonel kameraların veya gerçek filmin ürettiği veriyi üretemeyeceklerdir. Sonuç sadece, şu anda kullandıkları sıkıştırmadan biraz daha iyi olur. Ayrıca tek renk sensörü ve bu dinamik aralıklarıyla takla bile atsalar, üst ligde boyları kısa kalır. Canon'un yeni kamerasında Mpeg 4:2:2 kullanacağına dair resmi açıklaması var, sitesinde basın bültenlerinde görülebilir. Ancak yeni kameradan kasıt HDSLR mı yoksa yeni bir profesyonel kamera mı belli değil.

 
Gönderildi : 31/05/2011 10:39 pm
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

Anıl, soruların bana mı? Bildiğim kadarıylasını söyleyeyim.

GH2yi bilmiyorum ama 7D'den HDMI çıkış ile ilgili söylediğinin doğru olduğunu duydum. Harici kayıt aygıtlarıyla doğrudan 4:4:2 aldığını söyleyen biri vardı geçen hafta... Zaten bu türden bir aygıt olmaksızın kartlarla bu iş şu anda hayal. Bu bir yana 10 gün önce elime geçen 600D'nin de 4:4:2 verebildiğini duydum ki şu anda bunun peşindeyim.

Ben ML kullanmadığım için çok takip edemedim ama 7D'den bahseden şahıs q-scaleden de bahsediyordu. Bir bakayım, denk gelirsem yazarım. Bunu bizzat Ağustos'tan sonra deneme imkanı bulacağımı düşünüyorum. Fakat bu q-scale olayı anladığım kadarıyla kendi içinde çekime göre değişiklik gösteren bir durum. Yani görüntüye giren detaya göre veri miktarı değişmesi lazım (aynı q-scale değerinde iken). Yani kırcıllı ceketi olan adam çekersen ayrı, boş duvar çekersen ayrı dosya boyutu var anladığım kadarıyla.

Bir de bahsettiğin 100-150lik görüntüleri görmek isterdim. İlle de görüntü derinliği anlamına gelmeyebilir. Canon bu noktada algoritmada CBR'den VBRye geçmiş diye birşeyler de vardı. Bu görüntüleri kendi gözümle görüp kendi makinamda edite sokmadan birşey demeyeyim.

Mark III için sürü sepet laf dolaşıyor ve çıkıncaya dek bekleyeceğiz. 4:4:4 olursa ve RAW video varsa Red pazarını bozabilirler. Mevcut altyapı ile 4:4:4 verebilecek makina 7D ya da 5D Mk-iii çünkü sensörden çift kanal çıkış lazım. Fakat ben bunun sakatlanacağını da düşünmek lazım diyorum. Bunu Mark IIIe yaparlarsa kendi üst klas makina dizilerinin bazılarını öldürmüş olurlar (ki hali hazırda yeni sayılacak 60D ölü bir makina). Buna 7Dyi de eklemek istemeyeceklerdir. Yoksa 600D ve 5D-iii arasındaki makinaların hitap ettiği kitle belirsizleşti. Tek iyi tarafı Mk-ii fiyatları düşer. 2500 dolar altına 5D-ii gövde bulunabiliyor Hong Kongtan. Mk-iii denilen özelliklerle çıkarsa fiyatının ne olacağını ve Mk-ii'nin ne olacağını düşünmek lazım. Mk-iii kolay alınabilir birşey olmayacak gibi.

Karatasanın bu noktada dediği doğru. Sensörün ürettiği görüntüyü sıkıştırmasız alacak (tüketici düzeyinde) bir teknoloji mevcut değil. Saniyede gigabit hızında veriden bahsediyoruz. 1980x1080 de gerçek satır çözünürlüğü bile 1600 civarında olan bir makina sırf 4:4:4 yaptı diye sektörel devrim yaratmaz. Ama adım gibi biliyorum eline bunu alan reklam-klip vb çeker ki yer gök HD dolacak yakında.

Ben yine de 4:4:2 dan başlamak üzere her türlü hack'i arzuluyorum çünkü genelde yaptığım işte chroma önemli (green screen vb). Bunun dışında görüntü kalitesi açısından 550/600Dnin bile sıkı bir lens ile yapamayacağı şey yok gibi. Sırf bu nedenle şu anda 600D'ye takla attırmaya çalışıyorum. 4:4:2 bile çok işime yarar ki ben 4:2:0 --> 4:4:2 --> 4:4:4 çalışmak durumunda kalıyorum.

Edit: Uykusuzluk ve yol yorgunluğu nedeniyle yukarıdaki 4:4:2leri 4:2:2 yazıp durmuşum. Düzelttik.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 01/06/2011 12:25 am
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

Bahsettiğim HDMI'den çıkış alma konusu 5D Mk-ii için burada var. http://www.vimeo.com/6618825 " onclick="window.open(this.href);return false;

7D için ise bir Syndicate diye bir yazılım var ve sadece Mac üzerinde çalışıyor. http://www.syndicate.se/Default.aspx?Id=311 " onclick="window.open(this.href);return false;

BU yazılım ile HDMI üzerinden 1620x910 gibi garip bir çözünürlükte ama 4:4:4 sinyal alınabiliyor. Yani işlemcinin üzerinden gelen sinyali by-pass ile H.264 dönüşümüne girmeden alıyorsun. KiPro gibi harici kayıt aracın varsa güzel. Çözünürlük tuhaf ama yukarıda dediğim gibi zaten 5D ve 7Dnin video gerçek çözünürlükleri bu. 1980 için upscale yapıyorlar. 720p için fazlasıyla iyi bir sinyal.

Tek sorun 7D'de görüntüye REC anlamındaki köşedeki kırmızı noktanın da girmesi. Yani aslında LCD ekrana giden sinyali kaydediyoruz. Nokta postta maskelenebilir ya da ölçekleyerek dışarıda bırakılabilir. 5D, 550/600D ve 60D'de ise focus karesi görüntüye giriyor ama bunu da menüde bir oynamayla kaldırmak mümkündü diye hatırlıyorum.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 01/06/2011 3:08 am
(@anilcagin)
Gönderi: 0
 

Bahsettiğim HDMI'den çıkış alma konusu 5D Mk-ii için burada var. http://www.vimeo.com/6618825 " onclick="window.open(this.href);return false;

7D için ise bir Syndicate diye bir yazılım var ve sadece Mac üzerinde çalışıyor. http://www.syndicate.se/Default.aspx?Id=311 " onclick="window.open(this.href);return false;

BU yazılım ile HDMI üzerinden 1620x910 gibi garip bir çözünürlükte ama 4:4:4 sinyal alınabiliyor. Yani işlemcinin üzerinden gelen sinyali by-pass ile H.264 dönüşümüne girmeden alıyorsun. KiPro gibi harici kayıt aracın varsa güzel. Çözünürlük tuhaf ama yukarıda dediğim gibi zaten 5D ve 7Dnin video gerçek çözünürlükleri bu. 1980 için upscale yapıyorlar. 720p için fazlasıyla iyi bir sinyal.

Tek sorun 7D'de görüntüye REC anlamındaki köşedeki kırmızı noktanın da girmesi. Yani aslında LCD ekrana giden sinyali kaydediyoruz. Nokta postta maskelenebilir ya da ölçekleyerek dışarıda bırakılabilir. 5D, 550/600D ve 60D'de ise focus karesi görüntüye giriyor ama bunu da menüde bir oynamayla kaldırmak mümkündü diye hatırlıyorum.

Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim. Canon'un camcoder bölümünü salladığını pek düşünmüyorum adamlar 550D ye video özelliği koyarak HV serisini bitirdi resmen. Sonuçta üst segmentte işler çok daha farklı. insanlar ufak tefek özellik farkları için 20000-30000 dolar fark ödüyor. Hem DSLR kullanmak isteyenler bu 4:4:4 kayıt olmadan da kullanıyorlar 5DmarkII dizilerde filmlerde kliplerde reklamlarda bolca kullanıyor.

Benim asıl merak ettiğim Canon'un Fw açığını bilerek brakıp brakmadığı. Eğer 650D de ve 5D markIII de Magic Lantern Yüklenmezse o zaman sıkıntı olur.

‎"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...

 
Gönderildi : 01/06/2011 1:58 pm
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

Bu türden açıklar kasten bırakılıyor zaten. Oyunlarda cheat vb hile hazırlanması gibi. Oyun piyasada biraz eskiyince cheatleri el altından açıklıyorlar ki tekar ilgi toplasın, oynansın. Her üründe var neredeyse artık (SOny ve Apple hariç gibi) Canon bu türden bir açığı kapatırsa Panasonic hatta Samsung açar, o yana kayarız. Öte yandan Fw güncelleme olduğu sürece birisi onu kullanıp eninde sonunda kıracaktır.

Camcorder konusu farklı biraz. Ev kullanıcısı DSLR almaz asla. Onlara hitaben de HD seçeneği olmalı ki yaşgününü, tatili kaydedip DVDye basıp 100 ekran HD'de izlesin. Bu VDSLR olayını bence hiçkimse, hatta üreticiler bile tam beklemiyordu. Video eklenince ve üstüne milletin alan derinliği diye delirdiği ortaya çıkınca birden bir segment doğdu. DSLR almamaya yemin etmiş bana bile videosu var diye aldırdılar sonunda iki tane. 35 mm adaptörle falan uğraşmaya gerek kalmadı. Şimdi daha ilginç olanı, Canon ve diğerleri camcorder tarafına da değişebilir lens ve 3D eklemeye başlarlarsa (ki var) bu sefer tuhaf olacak. SOnuçta camcoderlarda yüksek megapixelli fotoğraf da çekebiliyorlar. HF-S serisinin (HF-S21 vb) görüntüleri hala muazzam görünüyor. Önceliği video sonra foto olanlar camcorder, önce foto ikinci video diyenler DSLR kalabilirler diye düşünüyorum.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 01/06/2011 3:24 pm
(@homeros)
Gönderi: 0
 

En son çıkan Canon EOS 7D güncellemesi ile 7D'de manuel ses kontrol seviyelerine kavuşmuştur. Böylece benim gibi 7D sahibi olan daha bir çok arkadaş AGC'nin ve AGC'ye bizi köle bırakan saçma sapan yöntemlerin kölesi olmaktan kurtulmuştur. Vatana millete hayırlı olsun.

 
Gönderildi : 26/08/2012 7:28 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
Başlığı açan
 

oh be sonunda! (bunu söyleyen adam daha hiç güncelleme yapmadı.)

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 27/08/2012 2:06 am
(@homeros)
Gönderi: 0
 

Ben de yapmamıştım (400D'de yaptıydım da 7D'de hiç yapmadım yani), çünkü bu güncellemeye kadar öyle çok bir şey geliştirmediler ki zaten bu güncellemeyle bir anda 2.0.0'a atladılar. Daha önce 1.2.3, 1.2.4, 1.2.x diye gidiyorlardı. Mikrofon ben de değil diye daha bakamadım ama yine de gayet ümitliyim bu güncellemeden.

 
Gönderildi : 27/08/2012 5:44 am
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

Ve sonunda 7D de Magic Lantern kervanına katılıyor. Tamamen olmasa da ML işlevlerinin çoğu 7D üzerinde çalışır haldeymiş ve yakında sürüm gelecek. Nasıl olacağı çözüldüğü için artık gerisi de gelecektir ve bundan sonra 7D için tek olumsuz özellik diyebileceğim ML uyumsuzluğu da kalkmış ve 7D tekrar mevcut APS-C kameralar arasındaki tahtına kurulmuş durumda.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9R-teVHSdtk " onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 21/09/2012 4:19 pm
(@siyah-ok)
Gönderi: 211
 

Ve sonunda 7D de Magic Lantern kervanına katılıyor. Tamamen olmasa da ML işlevlerinin çoğu 7D üzerinde çalışır haldeymiş ve yakında sürüm gelecek. Nasıl olacağı çözüldüğü için artık gerisi de gelecektir ve bundan sonra 7D için tek olumsuz özellik diyebileceğim ML uyumsuzluğu da kalkmış ve 7D tekrar mevcut APS-C kameralar arasındaki tahtına kurulmuş durumda.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9R-teVHSdtk " onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Süper haber.... teşekkürler 🙂

yasına Siyah'ım...

 
Gönderildi : 21/09/2012 5:55 pm
Sayfa 10 / 12
Paylaş: