Forum

4K ve/veya HD 12-Bit Kurgulayabilecek Sistem Gereksinimleri

16 Gönderi
5 Üyeler
0 Reactions
4,839 Görüntüleme
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Bununla ilgili o kadar çok saçma bilgi dolaşıyor ki bu başlığı açmak farz oldu.
Deyin hele sizce, 4K'da, proxyle diyelim, yani HD kurgulayıp, son çıktıya 4K aldığın bir kurgunun, (tabi rengi, efekti 4K yapacaksın)
sistem gereksinimi nedir?

Hala HD kameralarla çalışıyoruz, ama 4K'ya geçmeden önce hesaba katılması gereken şey kameradan önce bu.
Kurguyu HD yaptın diyelim, ama bunun rengi şusu busu var.
Depolaması var, hem proxy'i, hem 4K'yı depolayacaksın falan.

Herkeste bir 4K çılgınlığı almış başını gidiyor, e ben de soruyorum hacı nasıl bilgisayarlarınız var sizin.
De hele anlatın.

Ek olarak "bit" artınca, diyelim 8'den 12 bite geçtik HD'de, sistemde nasıl bir değişiklik yapmak şart olur.

Canon'dan terfi ettiğimizde kameramız ya 4K 8-bit olacak, ya da HD 12-bit olacak. Mantık bu. Öğrenelim.

 
Gönderildi : 02/09/2015 3:03 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

4K'dan 4K'a gerçekten fark çok bunu belirleyen etken codec olarak bakarsak; Red 4K BM'in yanında hiç bir şey tutmuyor yer olarak. En iyi sistemler bile sistem olarak düşününce kayıpsız 4K'yı kurgulamakta fiber kablo ve server dışında başarısız. Tabi ev kullanıcısına indirgediğimizde RAID sistemler ile çalışıp ayrıca fiziksel kopyalarını da ayrıca tutmak gerekiyor bence. Yani 5-10 TB RAID ile yine bunları da saklayabilecek her hangi bir sıkıntıda yerlerine koyulabilecek backuplar lazım. Bizim filmde yaklaşk 10TB yedekleme kullandık. Bunun projede kullanılan kısımları hadi 5TB tuttu der isek yine bütün görüntüleri proje sonuna kadar 2 ayrı backup yapmamız gerekti. Tabi kamera BM olunca internal veya server çözümleri dışında RAW'ı realtime oynatmak hayal, realtime renk yapmak daha büyük hayal. Bundan bir kaç sene önceye kadar zaten hiç bir sistem 4K playback yapamıyordu renkte. Maksimum 2K, yaklaşık 12 fps de 4K oynatıyorlardı ki bunlar network sistemler o derece.

Ondan dolayı kabaca bir sistem toplarsak. Sistemde işlemecinin, ramin ve ekran kartının önemi aslında HD realtime ile orantılı kurmak daha mantıklı. Yani Xeon sistem bile olsa ben randımanlı olacağını düşünmüyorum eğer iyi bir depolama yok ise.

-i7 güncel bir seri 6. nesil geliyor özellikle beklemek lazım.
-USB 3.1 veya Thunderboltlu bir anakart.
-7 serisi veya Quadro bir ekran kartı.
-RAID diskler sistem için SSD, Cache için ayrı bir SSD.
-Belki 4K hızlandırıcı gibi bir şey lazım olabilir Intensity Pro 4K mesela.
Onun dışında gerisi zaten kullanıcıya göre.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 02/09/2015 5:13 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

12 Bite terfi edildiğinde çok bir şey fark ediyor mu peki Hepa?
HD sistem için soruyorum. HD 8-Bit çalıştığımız sistem 12-bitte ciddi bir güncelleme ister mi?

 
Gönderildi : 02/09/2015 5:20 pm
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

Bence amatör için bunlar fazla. Filmin bütçesine gidecek işi post yatırımına gömme. Ha işi büyütüp habire bu işi yaparım dersen olur ama bence GH4 4K dosyası için güçlü bir pc ile kurgu (SSD + i7 ya da 6835 üzeri AMD, bolca ram) ve proxy ile de çalışma yeterlidir. FHD ya da 720p proxy bile işi görür diye düşünüyorum.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 02/09/2015 5:23 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

Mantık olarak bit sayısı değişince içerisine kayıt edilen renk değerleri artıyor haliyle boyutu artabilir. Oynatım da sıkıntı olacağını sanmıyorum ama renk yaparken daha fazla kanaldaki aralıklarla çalışıldığı için belki 8bite göre daha yorucu bir işlem olabilir bilgisayar adına. Ama göz ile görülemeyebilir belki bu performans düşüşü. Bence güncelleme isteyeceğini sanmam deneyip görmek lazım derim.

Fulgura haklı 🙂 Eğer yatırım olarak hem ekipman hem sistem yapmak baya masraflı. Biz 1080p Prores Proxy'den çalıştık 5TB görüntüyü 100GB'a indirip rahat rahat takılıyorsun. Çok büyük kolaylık laptopta bile yapılabiliyor, sonrasında online ile değiştirince sıkıntı başlıyor 🙂 Ama en iyi sinemadaki alet bile 2K iken ne gerek var böyle K savaşına girmeye. Tabi proje efekt, track bilmem küsür vfx korku filmi kafası bir şey değil ise.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 02/09/2015 5:32 pm
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Ben GH4'te karar kalmışken, indirdiğim GH4 videolarına renk düzenlemesi yapmaya çalışırken 3-4 node'tan sonra Resolve "memory yetmiyor" tarzı bir uyarı verince galiba benim bilgisayar kaldırmayacak bunu diye düşünmüştüm. Yakında ekran kartını yeniliyorum bir de ondan sonra deneyeceğim bakalım. Çok büyük fark yaratmayacağını biliyorum ekran kartının ama dur bir bakalım.

Ben K savaşında değilim zaten. Gitgide aklım Pocket türevi bir kameraya doğru gitmeye başlıyor.
GH4 de diğer alternatifim. Mevcut sistemle idare edebilir miyiz onu düşünüyorum. Sistemi yavaş yavaş yenilersin zaten ama aldığımız kamerayı işleyemeyecek halde kalmayalım. Gerçi en kötü son render'ı başka makinada alırız, o da bir seçenek.

 
Gönderildi : 02/09/2015 5:39 pm
 Hepa
(@hepa)
Gönderi: 0
 

GH4 alacak isen o kadar da korkulacak bir alet değil. Yüklü projelerde çok dosyan var ise proxy çalışman mantıklı olur derim. Onun dışında zaten renk vs. realtime olmasa da olur nasıl olsa projeni artık kitlemişsin ve kurgusal olarak bir müdahale olmayacak. Resolve'a hakim değilim ama codecli videolarda renk gibi işlemlerde rame yüklenmesi normal olabilir. Codec açılıyor renk işlemi uygulanıyor aynı anda oynatım yapıyor derken anlık veri işleme tavan oluyordur.

*our AC-130 in the air

 
Gönderildi : 02/09/2015 5:59 pm
(@payitaht)
Gönderi: 0
 

Makina olayında çok uçup kaçmaya gerek yok. Olursa tabii ki güzel olur ama ben iki senedir kullandığım makinayı yazayım dedim.

GH4'ün 4K sı ile premiere'de 7 katmanlı bir projede çalıştım. Hiçbir sıkıntı yaşamadım. Aynı bilgisayarda Halil Sezai'nin klibinin Blackmagic ile çekilmiş görüntülerinin 4K online işlemlerini yaptım. Yine aynı sistemde şu an yayında olan Üç Harfliler 2: Hablis sinema filminin 24 -> 25 dönüştürme işlemini 2K DPX üzerinden davinci'de yaptım. 50dk lık red ile 4K çekilmiş bir belgeselin bütün işlemlerini yaptım. Şu an üzerinde çalıştığım sinema filmi projesi (tam olarak sinema filmi değil) ise 2K Alexa ile çekildi 4 kamera var ve son süresi 135 dakika.) Bütün film greenbox ve bütün layerlara ultrakey, üzerine alexa lut u attım ve şu an 5. layer olarak arka plan yerleştiriyorum. Bu da real time akıyor. Bu yazdıklarım bu yaz yapılan işler. Bunun dışında sinema filmleri, diziler, tv programları animasyon vs birsürü iş yapıldı. Proxy olayına hiç girmedim. Ahım şahım bir makinem de yok. İki sene önce toplamıştım.
Geçen sene mecburiyetten hackintosh kurdum ve gayet sorunsuz her şeyi çalışıyor. Şu an 10.9.5 yüklü. Yosemite'yi sevmedim.

Şu an toplasan 3000 falan eder heralde o zaman 5000 TL'ye toplamıştık. Gerçi dolar fırladı bilemiyorum ne oldu fiyatlar.

Sİstemimi yazayım hackintosh kurmak isteyenler de bu anakart üzerinden yürürlerse sıkıntı olmaz:

Asus P8Z77 Intel Z77 Socket Kasa
3,5 GHz Intel Core i7 3770K (overclock lu çalışıyorum kaça çıkarıyor bakmadım)
NVIDIA GeForce GTX 660 Ti 2048 MB
16 GB 1600 MHz DDR3
HAF912 Cooler Master Plus 750W
Thermal Take Fan
Sistem SSD'de ve raid olmayan dağınık şekilde toplam 10TB lık harddisk bağlı. (DVD writer i söktüm.)
Bir de blackmagic 4K kart takılı ama buna gerek yok.

 
Gönderildi : 02/09/2015 7:13 pm
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

GH4'ün 4K'sı 100 mb/s olduğu için bir raw ya da 12 bit kadar zorlamayabilir. Sonuçta 8 bit görüntü. Ama 12 bit raw FHD gerçekten zorlayabilir.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 02/09/2015 7:36 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

4k'nın hd'ye göre işlenmesi daha mı kolay oluyor?

 
Gönderildi : 02/09/2015 8:43 pm
(@payitaht)
Gönderi: 0
 

Olay bit'te K da değil. Ne kadar çok veri saklıysa dosyada o kadar zor olur. Anlatmış zaten arkadaşlar yukarıda.

 
Gönderildi : 02/09/2015 8:46 pm
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

tamam ben de hd'ye göre 4k'da elde edilen artı veri ne kadar fark yaratıyor bunu merak ettim. işlemekten kastım program içinde rahat boyamak değil. 8 bitle oynarken yaşadığımız sorunlar oluyor mu? 4k olması ne kadarlık fark yaratır ya da yaratır mı? fulgura'nın dediği gibi sonuçta 8bit mi oluyor yani?

 
Gönderildi : 03/09/2015 12:31 am
(@kezzap)
Gönderi: 0
Admin
Başlığı açan
 

Tabi sonuçta 8-bit. Daha önce bir video paylaşmıştım GH4'ün başlığında bu konuyla ilgili 4K olmasının ince bir farkı var, ama bir 10-bit, 12-bit durumu yaratmaz tahmin ediyorum.

 
Gönderildi : 03/09/2015 12:39 am
(@fulgura)
Gönderi: 5141
 

Yok, sanırım orada anlatılan şey, 4K ve 8 bit çekersen ve dönüşüm yaparken gerekli bir iki şeyi yaparsan, FHD'ye indiğinde elinde 12 bite denk renk verisi kalabiliyor. Biraz hileli de olsa bu mümkün. Normalde bayer işlemleri ve h.264 sıkıştırması nedeniyle 4:2:0 olarak alınan renk verisi daha düşük çözünürlüğe inerken düşürülmediği için elinde FHD 4:2:2 görüntü oluyor. Ha çok mu ala oluyor, hayır ama FHD 4:2:0'dan iyi. Ne yaparsan yap başta 10 ya da 12 bit olan görüntüyle aynı değil. Denemedim ama banding gibi durumlarda avantajı olacaktır bunun.

Düzeltme: Yukarıdaki 4:2:2 leri alışkanlıkla yazmışım. Bu işlemden sonra aslında elinizde 4:4:4 oluyor.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

 
Gönderildi : 03/09/2015 1:59 am
(@anonymous)
Gönderi: 0
 

Anladım teşekkürler açıklamalar için.

 
Gönderildi : 03/09/2015 2:39 am
Sayfa 1 / 2
Paylaş: