Bildirimler
Tümünü temizle

Yeni siteyle ilk kez karşılaşanların giriş yapabilmek için şifrelerini sıfırlamaları gerekiyor.

Şifre sıfırlamak için buraya tıklayın

[Sabit] SONY FS-7

KEzzAP
(@kezzap)
Godfather Admin

Philip Bloom incelemesi geldi:

https://filmmakersmemory.wordpress.com/2015/05/16/video-review-of-the-sony-pxw-fs7-by-philip-bloom/

Alıntı
Başlığı açan Gönderildi : 16/05/2015 3:56 pm
KEzzAP
(@kezzap)
Godfather Admin

Bir de bir şey soracağım.
Bu Philip Bloom'un görüntülerinde çok hoş puslu bir hava oluyor.
Sadece bu kamerayla değil genel olarak yaptığı bir şey bu.
Nasıl yapıyor?
Düşük kontrast mı, nedir?

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 16/05/2015 4:00 pm
Silinmiş Üye
(@anonymous)
Godfather

Aynısını kendyty de yapıyor. Ben nacizane denemelerim sonucunda ince bir grain tabakıyasıyla bunu yaptıkları kanaatine vardım. kendy de gorilla grain kullandığını söylüyordu.

CevapAlıntı
Gönderildi : 16/05/2015 5:30 pm
homeros
(@homeros)
Barry Lyndon

Gördüklerimi söyleyeyim. Zaten videonun başında FilmConvert'le reklendirilmiş yazıyor, hangi film emülasyonu olursa olsun da FC Film Curve denen zımbırtıyla kontrastı bayağı bir düşüyor öncelikle. Kendy Ty'ın paylaşılan videolarında ve bunda gördüğüm ortak özellikler ise kontrast düşük, tonlama dinamik aralığın dışına çıkılmamış ve ona rağmen yine de siyahlar gerçek siyah, beyazlar ise gerçek beyaz değil. Neredeyse detay içermeyen siyah alanlar bile siyahla koyu gri arası bir tonda. Bir de özellikle siyahlarda iki kişide de cast var. Kendy'de mora ve yeşile çalıyor gibiydi, bunda kırmızı-turuncu arası gibi. RGB curve'ler ile değişik uygulamalar yapılmış olması muhtemel.

Bunda da Luma'ya ters S curve verilip kontrast azaltılıyor, Red kanalının tam ortasında yukarı çekmişler 1 birim kadar, birazda yeşilden gibi hafif turuncuya döndürmek için. Aynı zamanda Luma curve'de alttaki bıdıyı biraz yukarı, üsttekini de azıcık aşağıya çekmişler ki siyahlar koyu griye, beyazlarda açık griye yakınlaşsın puslu-kirli bir görüntü versin diye ki turuncu-kızıl cast ile de (Kırmızı ve yeşil curve'ü yükselterek) bu kirli görüntüyü tamamlamışlar.

Not: Bu arada tamamını izlemediydim, baştaki New York'ta bir sokak mıdır nedir ona göre yazdım. Diğerlerinde kırmızı cast ile oynamışlar ama kontrastla ilgili şeyler aynı gibi.

CevapAlıntı
Gönderildi : 16/05/2015 8:52 pm
Fulgura
(@fulgura)
Godfather

Genelde sıfır siyah kullanmayıp pedestal yükseltiyorlar.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

CevapAlıntı
Gönderildi : 17/05/2015 5:51 pm
Silinmiş Üye
(@anonymous)
Godfather

buradaki iletilerle ilgili olduğu için buraya yazayım dedim. yukarıda homeros'un açıkladığı görüntülerde sinematik görüntüyü geniş dinamik aralık hissi uyandırarak veriyor olabilirler mi? -550d makinam oldğu için kendy'e göre konuşuyorum pb'a göre değil- yani demek istediğim bu adam 550d ile h.264 çekiyor ve black magic gibi bir dinamik aralık hissi veriyor. bu da sinematik bir etki yaratıyor. siyahları tam siyah, beyazları tam beyaz olmadığına göre makinanın mevcut dinamik aralığının ortasını mı kullanıyor? yani uç noktalardaki karanlığı ve aydınlığı hiç pozlamayıp ortadaki değerlerle çektiği için dinamik aralık genişmiş gibi görünüyor, ışık alt ya da üst değerlere yumuşak bir şekilde geçiyor. böyle mi oluyor? oluyorsa bunu nasıl pozluyor? 8bitle ne kadar oynasa da bu sonucu almak için asıl işi pozlamada yapıyor gibi geliyor. komple sağa yaslayıp postta düşürerek mi yapıyor?

raw, h.264 ve dinamik aralık ilişkisi nasıl işliyor bunu da bulamıyorum internette. dinamik aralık sadece fotoğrafta açıklanıyor ve onda da bildiğim şeyi söylüyorlar.
anladığım kadarıyla iso yükseldikçe dinamik aralık düşüyor, peki aynı makinada raw çekince h.264'e göre dinamik aralık yükseliyor mu?

CevapAlıntı
Gönderildi : 23/05/2015 3:59 am
homeros
(@homeros)
Barry Lyndon

İlla ISO yükseldikçe düşecek diye bir kaide yok her kameranın sensörü belli bir değere göre optimizedir, 800, 400, 320 vs. gibi bu değerin üstüne veya altına doğru gidildikçe dinamik alan daralır. Tabi genelde aşağıya doğru inildikçe fark daha azdır, yani optimize değeri 320 ISO olan bir kameranın Dynamic Range'i 12 stop ise, 100 ISO'da 11.8 falandır, ama 800 ISO'da 10'a bile düşebilir. Sanırım Alexa'larda 800 ISO'ydu bu optimize değer.

H.264'deki mevzu şu post aşamasında raw'da oynama olanağınız %60 ise, ProRes'de %40 ise H264'de %10 falandır. Hemen renk yırtılmaları, block patternler kendini göstermeye başlar. Olabildiğince istediğiniz sonuca yakın bir görüntü almaya çalışmalısınız. Kendy mesela -çok araştırmadım ama gördüğüme göre- kontrast düşük çalışıyor, siyahları olabildiğince dipten uzak tutmaya çalışıyor ve de genelde bir color cast kullanıyor (Cross Process tarzı).

Ayrıca birçok durumda ortalama bir kameranın bile dynamic range'i sahneyi patlama veya siyaha batma olmadan çekmeyi mümkün kılar. Ancak çok yüksek ışıkla, gölgeli bir ortamın kontrastında bir anda dynamic range yetersiz kalır. Ev çekimi yaparken pencereden gökyüzü gözükür, gün batımında güneş arkada çekim yapılır vs. vs. Çoğu kamerada yaz ortasında öğlen vakti çekim yaparken bile dynamic range sıkıntı yaratmaz çünkü her taraf deli dehşet ışıklıdır, problem parlama ve gölgenin aynı karede olmasıyla ortaya çıkar.

Raw ile h.264'ün dinamik aralığı doğru çekilirse aynıdır. Technicolor Cinestyle çektin, hiç dynamic range kaybetmedin diyelim ama 8 bit ve deli dehşet sıkışmış bir görüntü, kontrastı verdin ama bozulmalar ortaya çıkıyor çünkü görüntü oynamaya el verişli değil. Raw'ın gücü orada çıkıyor işte.

CevapAlıntı
Gönderildi : 23/05/2015 4:32 am
Silinmiş Üye
(@anonymous)
Godfather

Teşekkürler homeros açıklamalar için. Ama şöyle diyeyim, neredeyse internet üzerindeki bütün 550d kısa filmlerine baktım ve kendy kadar film look'a yaklaşan yok. dinamik aralıkta merak ettiğim bir sahnenin patlak beyaz olmadan ya da sıfır ayrıntıyla kapkara yerler olmadan çekim yapmak değil, geniş dinamik aralıklı kameralar gibi red ve bize en yakın bütçeyle pocket gibi yumuşak geçişlerin olduğu bir çekim yapmak. çünkü bu seviye dslrlarla yapılan çekimlerde kadraj içinde azıcık ışık değişimi olduğunda orada çok sert bir geçiş oluyor ve bu gerçekçi görünen film look denilen görüntüyü engelliyor. kendy kontrastı çok düşük tutuyor ama bunu postta mı yapıyor yoksa çekerken farklı bir şeyler mi yapıyor bunu merak ediyorum. yani h264 ile postta bu kadar başarılı dönüşüm nasıl yapabiliyor, kaldı ki her yerde postta çok az uğraşıorum diyor. adamı facebooktan da ekledm fotoğrafları da aynı şekilde çekiyor.

CevapAlıntı
Gönderildi : 23/05/2015 4:59 am
homeros
(@homeros)
Barry Lyndon

Yani sonuçta kesin bir şey demek için denemek lazım. Ama şöyle bir şey var h.264'de olabildiğince az dokunmak lazım post'ta bu bir kesin. Picture Style editor ile post'ta yapmak gerekenlerin bir kısmını yapabiliyorsun, Curves vardı sanırım. Kendy'nin görüntülerinde de direk kontrasttan daha çok Curves ile kontrast düşürülmüş gibi. Kontrast çünkü (DaVinci Resolve'da deneyin Waveform'da görürsünüz) direk aşağı ve yukarı uçları birbirinden uzaklaştırır, bir nevi stretch eder yani. Curves ise öyle değildir, o daha çok resmin kendi içindeki dinamik alanda çekiştirir veya sıkıştırır (Tabi duruma göre yine çok az alt ve üst uçlar oynayabilir), yani Kendy öncelikli olarak dinamik alan dışına çıkmamak için kontrastı düşerek waveform'a oturtuyor, ardından da Curves ile dediğim gibi ters S curve vererek (Ve dipten ve tepeden kısıtlayarak yüzde 3-5 gibi) yumuşak bir görüntü elde ediyor.

O hafif Color Cast de yine Curve'ler ile yalnız R-G-B ayrı ayrı yapıyordur. Çünkü direk kırmızı verse kötü bir görüntü oluyor ama herhangi bir kanaldan verince kırmızı kanalından oynama yapıyorsun bir nevi Channel Mixer gibi, sadece kırmızı içeren yerleri içerdiği kırmızıya göre kırmızısını arttırıyor. Yani 0 kırmızı, 150 yeşil, 155 mavi değerinde bir piksel hiç etkilenmiyor kırmızı curve'ü "neredeyse" tepelesen bile. Bu yüzden çok canlı karşıt renkler büyük oranda korunuyor bu da pis ve düz bir imaj olmasını engelliyor sadece hafif kızarık, hafif mor tatlı bir imaj görüyorsun.

Yani kısaca şöyle bir şey dene bence olacaktır;

Ev ortamında 50mm F1.8'le şöyle bir portre çek, arka tarafta düz duvar olmasın ama, kitaplık vs. böyle hafif karışık (Renk-ton olduğu kadar farkında olmadan çerçeve de etkiliyor düşünceyi emin ol), portre kitaplıktan biraz uzak olsun yüzü iyi aydınlanmış olsun arka taraf fluda kalacak şekilde çek bu fotoğrafı. (Raw Tabi)

Canon Picture Style Editor'ü aç, kontrastı dynamic range'in tamamını alacak kadar düş. Curves'de dediğim gibi Luma'da hafif-orta bir ters S curve, dip tarafı biraz yukarı, tepeyi de biraz aşağı çek. Red kanalına falan gel orada da dediğim gibi ortasından birazcık yukarı çek hafif bir kızarıklık verecek kadar. Büyük oranda istediğini elde edeceksindir diye tahmin ediyorum.

CevapAlıntı
Gönderildi : 23/05/2015 4:08 pm
Fulgura
(@fulgura)
Godfather

Bu tartışmaya da referans verdiğim Kendy Ty üzerine olan yazı için:

https://fulgurafilm.wordpress.com/2015/05/29/kendy-ty-ve-550d/

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

CevapAlıntı
Gönderildi : 29/05/2015 6:34 am
Hyypia55
(@hyypia55)
Django

Gençler konuyla lakasız ama C serisi bu ülkede pek bilinmiyor.
Bu yüzden bu kamerayıda bir inceleyin derim.

http://kiralikkameracim.com/kiralik/kamera/canon-c300-mark-ii-sinema-kamera

Fs7 de iyi hoş ama c300 mark2 baya bi hırpalar 4:4:4 özelliği ve mükemmel auto focus özelliği ve
Drange ile...

CevapAlıntı
Gönderildi : 30/08/2016 5:51 pm
Fulgura
(@fulgura)
Godfather

C'ler güzel kameralar. Daha çok stüdyo işi için denk geldim ama iyilerdi.

Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

CevapAlıntı
Gönderildi : 30/08/2016 6:41 pm
KEzzAP
(@kezzap)
Godfather Admin

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 24/05/2017 5:51 pm
reznovrun
(@reznovrun)
Forrest Gump

CevapAlıntı
Gönderildi : 24/05/2017 7:11 pm
Paylaş: