Bildirimler
Tümünü temizle

Yeni siteyle ilk kez karşılaşanların giriş yapabilmek için şifrelerini sıfırlamaları gerekiyor.

Şifre sıfırlamak için buraya tıklayın

IMAX meselesi

sade_vatandas
(@sade_vatandas)
Leon

Doların 10 lirayı kaç aya göreceği üzerine bahis oynanan güzel yurdumuzda gerilla sinemacılar olarak biz Blackmagic, Sony, Panasonic üçgeninde takılırken paralel Hollywood evreninde de sanki yeni bir tartışma çıkacak gibi gözüküyor. Malum Nolan Tenet'i çekti ve beklendiği gibi çarşı pazar karıştı. Film üzerine yapılan eleştiriler veya iddiasını karşılayıp karşılamadığı ayrı bir tartışmanın konusu. Ancak Nolan'ı Nolan yapan şeyin aslında konu, senaryo vs ötesinde sinematografik seçimleri olduğu bir kez daha kanıtlandı. Kamera arkası görüntülerdeki "tam gerçekçilik" takıntısı sanırım bu durumu gösteriyor:

Tam bu noktada Nolan'ın kamera seçimi de ana akımda yeni bir eğilimi ortaya çıkartacak gibi. Nolan bir süredir Hollywood stüdyolarının (gerçi adam stüdyo olayına karşı zaten:) yerleşik sistemleri yerine Kanadalı enteresan bir firma olan IMAX'in filmli makinelerini kullanıyor. Film çıkmadan önce bir yerlerde bu seçimin IMAX'ın standart ötesi görüntü boyutları dışında aslında güncel kameraların aşırı dijital olanaklarının getirdiği yapaylıktan çıkmakla ilgili olduğunu okumuştum, ki sanırım olay bu.

Kısaca bizim hayaller 10-15 yıla bir Arri, olmadı en azından bir RED sahibi olmak iken ana akım çoktan başka limanlara yelken açmış gibi, ne dersiniz?

"Ben istiyorum ki; film, siz sinema salonunu terk ettikten sonra başlasın." Jacues Tati

Alıntı
Başlığı açan Gönderildi : 01/09/2020 6:25 pm
KEzzAP
(@kezzap)
Godfather Admin

Söylediğin gerçekten olacaksa bile, bu sadece büyük epik filmler için olacaktır diye düşünüyorum. Ama sinema perdesinin gelecekte sadece böyle büyük ve epik filmler için kullanılacağını da tahmin ediyorum. Basit bir romantik komediyi dev ekranda izlemenin, dolayısıyla aynı doğrultuda bunu İMAX ile çekmenin pek bir anlamı yok sanki. Bu arada İMAX'in ne yaptığını anlatırsak, aslında 70mm bir film kamerası, ama aspect ratio'su yani en boy oranı klasik 35mm-70mm'den farklı. İmax enlemesine uzayan bir format. Bunu da çoğunlukla epik, mekanı anlatının bir parçası haline getiren, çoğunlukla aksiyon filmlerinde görebiliriz gibi geliyor. Ama evet Hollywood stüdyoları epik filmlere ağırlık verecekse, sinema salonunu da cazip hale getirmek isteyeceklerse, İMAX iyi bir seçenek olabilir. Ama ben mevzu dijital platformlara kaydıkça yukarıya bir sıçrama değil de geriye çekilme gibi bir durum olacağını düşünüyorum. Yani bir 10-15 seneye biz Arri ile çekeceğimize, stüdyolar bizim kameralarla daha fazla film çekmeye başlayabilir. Yani elbette marka olarak. Blackmagic'in, Sony'nin, Canon'un üst segment kameraları kullanılıyor zaten, ama alt ile üst arasındaki uçurum biraz daha daralacaktır. Ama İMAX ve yeni teknolojiler bir üste koymaya çalışacaklar çıtayı. Burada belirleyici, gösterim kanalı.

En fazla 50 inch bir televizyona yapılan bir filmi çok yüksek detaylarla çekmenin maliyet açısından bir anlamı olacak mı emin değilim.

CevapAlıntı
Gönderildi : 02/09/2020 2:34 pm
Paylaş: