Tek mekan Tek oyuncu 2.film (Yoksul Sinema)

Forum üyeleri bitirmiş oldukları projelerini burada eleştiriye açııyor, üyeler kırbaçları çıkartıyor.
Cevapla
zerkalo
The Recruit
Mesajlar: 22
Kayıt: 07 Eyl 2016 20:37

Tek mekan Tek oyuncu 2.film (Yoksul Sinema)

Mesaj gönderen zerkalo » 28 May 2018 22:54

....
En son zerkalo tarafından 04 Ağu 2018 21:47 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

degirmencifilms
The Recruit
Mesajlar: 14
Kayıt: 06 Mar 2016 17:43

Mesaj gönderen degirmencifilms » 29 May 2018 03:02

Açıkçası filmi baya başarılı buldum özellikle kadraj seçimleri çok başarılı.
Fazla söz gerek yok başarılar dilerim :)

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10361
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 29 May 2018 07:47

Diğerine göre çok daha iyi buldum bu filmi.
Ha bu tarzdan çok hoşlanmıyorum ama kendi türü içinde değerlendirildiğinde olumlu şeyler söylenebilir.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

zerkalo
The Recruit
Mesajlar: 22
Kayıt: 07 Eyl 2016 20:37

Mesaj gönderen zerkalo » 29 May 2018 09:15

Çok teşekkür ederim arkadaşlar ilginiz için..

İstanbul-34
Dr.Strangelove
Mesajlar: 63
Kayıt: 24 May 2013 22:26

Mesaj gönderen İstanbul-34 » 29 May 2018 11:29

Oyuncu arkadaşın ismi neden yazılmamış. =)

zerkalo
The Recruit
Mesajlar: 22
Kayıt: 07 Eyl 2016 20:37

Mesaj gönderen zerkalo » 29 May 2018 11:35

Çünkü o da benim ::))))))

ayazcan
The Recruit
Mesajlar: 13
Kayıt: 01 May 2016 17:25

Mesaj gönderen ayazcan » 29 May 2018 13:29

Oyunculuğunuzu beğendim, amatör kokuları gelmedi izlettirdi kendini. Işığı yetersiz bulmak ile beraber derdinizi tam olarak anlayamadım.

Kullanıcı avatarı
sadevatandas
The Recruit
Mesajlar: 47
Kayıt: 03 Eki 2016 23:31

Mesaj gönderen sadevatandas » 14 Haz 2018 21:13

Merak ettiğim bir nokta var, çok uzun bir hikaye değilse neden "yoksul sinema"?
"Ben istiyorum ki; film, siz sinema salonunu terk ettikten sonra başlasın." Jacues Tati

zerkalo
The Recruit
Mesajlar: 22
Kayıt: 07 Eyl 2016 20:37

Mesaj gönderen zerkalo » 14 Haz 2018 22:56

Yoksul tiyatro nun sinemaya uyarlanmış hali diyelim kısaca...

Kullanıcı avatarı
sadevatandas
The Recruit
Mesajlar: 47
Kayıt: 03 Eki 2016 23:31

Mesaj gönderen sadevatandas » 15 Haz 2018 01:57

zerkalo yazdı:
14 Haz 2018 22:56
Yoksul tiyatro nun sinemaya uyarlanmış hali diyelim kısaca...
Evet, şimdi çok net oldu :D . Gerçi Yoksul Tiyatro Teorisi'nin sinemada hiç örneği var mı bilmiyorum. Yapmak çok da kolay olmasa gerek. Ama bu konuda başkaca fikir ve çalışmaların varsa mutlaka geliştir ve paylaş derim.
"Ben istiyorum ki; film, siz sinema salonunu terk ettikten sonra başlasın." Jacues Tati

zerkalo
The Recruit
Mesajlar: 22
Kayıt: 07 Eyl 2016 20:37

Mesaj gönderen zerkalo » 26 Haz 2018 17:55

sadevatandas yazdı:
15 Haz 2018 01:57
zerkalo yazdı:
14 Haz 2018 22:56
Yoksul tiyatro nun sinemaya uyarlanmış hali diyelim kısaca...
Evet, şimdi çok net oldu :D . Gerçi Yoksul Tiyatro Teorisi'nin sinemada hiç örneği var mı bilmiyorum. Yapmak çok da kolay olmasa gerek. Ama bu konuda başkaca fikir ve çalışmaların varsa mutlaka geliştir ve paylaş derim.
çok teşekkürler ☺️

Kullanıcı avatarı
JeanG
Moderator
Mesajlar: 1395
Kayıt: 23 Şub 2015 05:56
Konum: antalya-izmir

Mesaj gönderen JeanG » 01 Tem 2018 17:21

ışık güzel, oyunculuk ve ses gayet düzgün. tam yoksul sinema yoksul işçilik değildir diyecektim ki yoksul tiyatro muhabbetini gördüm. yoksul tiyatro temelde bir sanatsal duruşu ifade eder. agusto boal bunu ortaya koyarken dekor ve ışık yapacak durumu olmadığından bunu yapmıyordu aslında. artaud'nun vahşet tiyatrosu da bu bağlamda yoksul tiyatrodur. tiyatronun toplumsal olarak her koşulda ortaya koyulabilmesine ilişkin ileri sürülmüş bir akımın teorisidir yoksul tiyatro. ışığa dekora produksiyon gerektiren şeylere ihtiyaç yoktur tiyatronun icra edilebilmesi için savını ortaya koyar. sizin yoksul sinemanızda işçilik yok kanımca. son sahnede işlenen fikrin tüm filme tutarlı şekilde yayılması gerektiğini düşünüyorum. senaryo aşamasında. çekim planında senaryodan gelecek zenginlikle tek başınıza olsanızda makineyi tek bir noktaya sabitleyip sahneleri çekmek yerine duyguya ve düşünceye hizmet edecek cut'lar kullanabilirdiniz. yalnızca son sahnede iki cut var. yoksul tiyatro yahut yoksul sinema sinema dilini boşverin kamerayı bir noktaya koyalım ve buradan çekelim demek değildir. onur ünlü çakmalarının şiirimizi katletmesi gibi nbc özentiliğinin sebepsiz kullanılması da ülkedeki kısa film durumunu katletti maalesef. trier'ler dogma akımını başlattıklarında iki şeyi değiştirmemişlerdi, birincisi sesti ikincisi de kamera kullanımı. içerik biçimle bağdaşmak zorundadır. kamerayı konumlandırmanız, hareket ve plan seçimleriniz içeriğinizle örtüştüğü sürece ürettiğiniz şey bütünlük taşıyabilir.

devam etmesi dileğiyle yoksul sinema teorisi üzerine biraz daha emek verilmesini öneriyorum. :)

zerkalo
The Recruit
Mesajlar: 22
Kayıt: 07 Eyl 2016 20:37

Mesaj gönderen zerkalo » 02 Tem 2018 11:13

JeanG yazdı:
01 Tem 2018 17:21
ışık güzel, oyunculuk ve ses gayet düzgün. tam yoksul sinema yoksul işçilik değildir diyecektim ki yoksul tiyatro muhabbetini gördüm. yoksul tiyatro temelde bir sanatsal duruşu ifade eder. agusto boal bunu ortaya koyarken dekor ve ışık yapacak durumu olmadığından bunu yapmıyordu aslında. artaud'nun vahşet tiyatrosu da bu bağlamda yoksul tiyatrodur. tiyatronun toplumsal olarak her koşulda ortaya koyulabilmesine ilişkin ileri sürülmüş bir akımın teorisidir yoksul tiyatro. ışığa dekora produksiyon gerektiren şeylere ihtiyaç yoktur tiyatronun icra edilebilmesi için savını ortaya koyar. sizin yoksul sinemanızda işçilik yok kanımca. son sahnede işlenen fikrin tüm filme tutarlı şekilde yayılması gerektiğini düşünüyorum. senaryo aşamasında. çekim planında senaryodan gelecek zenginlikle tek başınıza olsanızda makineyi tek bir noktaya sabitleyip sahneleri çekmek yerine duyguya ve düşünceye hizmet edecek cut'lar kullanabilirdiniz. yalnızca son sahnede iki cut var. yoksul tiyatro yahut yoksul sinema sinema dilini boşverin kamerayı bir noktaya koyalım ve buradan çekelim demek değildir. onur ünlü çakmalarının şiirimizi katletmesi gibi nbc özentiliğinin sebepsiz kullanılması da ülkedeki kısa film durumunu katletti maalesef. trier'ler dogma akımını başlattıklarında iki şeyi değiştirmemişlerdi, birincisi sesti ikincisi de kamera kullanımı. içerik biçimle bağdaşmak zorundadır. kamerayı konumlandırmanız, hareket ve plan seçimleriniz içeriğinizle örtüştüğü sürece ürettiğiniz şey bütünlük taşıyabilir.

devam etmesi dileğiyle yoksul sinema teorisi üzerine biraz daha emek verilmesini öneriyorum. :)

Çok teşekkürler ilginiz icin. Söylediklerinize bende katılıyorum imkanlar kısıtlıydı diyelim. Umarım diğer projelerde daha özgün işler yapabilirim, üzerinde çalışıyorum.

Cevapla