Dizi senaryo yazarlığı mı (TV - WEB) Reklam senaryo yazarlığı mı, hangisinde daha net daha iyi bir gelir var?

Senaryonuz var ve yorum mu istiyorsunuz, paylaşıp başınıza dert almak mı istiyorsunuz. Sağdan ikinci kapı.
Forum kuralları
1. Bu forumda aradığınız/sattığınız/paylaştığınız senaryoyu tek bir başlık altında arayabilirsiniz.
O başlık şudur: viewtopic.php?f=3&t=20492#p188228

2. Paylaşım yaparken neye dikkat edeceğiniz ise; şu başlıkta yazar:
viewtopic.php?f=3&t=6086

3. Forum içi 100 mesaja ulaşmış olan kişiler, bu anabaşlıkta kendi ilanlarını açabilme hakkına sahiptir Diğerleri yukarıda belirtilen viewtopic.php?f=3&t=20492#p188228 başlığına yazmak zorundadırlar. (100 kabaca bir rakamdır.)

4. 18.04.2017 tarihinden önce bu forumlarda açılan başlıklar, "arşive" kaldırılacak. Bu şu demektir, mesajlarınıza ve başlıklarınıza erişebilirsiniz, ama mesaj atamazsınız. İsteğimiz, arayışınız sürüyorsa, ana başlığa mesajınızı kopyala yapıştır yapmanız. (100 mesajın üzerindeyseniz, 100 mesaj üzerindeyim ve başlığım arşive kaldırılmış şeklinde özel mesaj atın lütfen.)

Bu basit dört kurala uyulmadığı taktirde moderatörler mesajları onaylamayacak veya sileceklerdir.
hikayeraci
The Recruit
Mesajlar: 6
Kayıt: 18 May 2018 15:46

Dizi senaryo yazarlığı mı (TV - WEB) Reklam senaryo yazarlığı mı, hangisinde daha net daha iyi bir gelir var?

Mesaj gönderen hikayeraci » 18 May 2018 16:16

Öncelikle merhabalar. İstanbul'da özel bir üniversitede Görsel iletişim bölümünden mezun oldum. 12 yaşımdan bu yana Senaryo Matematiğine uygun film/dizi hikayeleri, tretmanları, karakter tasarımları, kısa videolar, ürün pazarlama senaryoları vb. birçok şey yazıyorum. Hedefim her zaman bu alan olduğu için çocukken reşitlerim 100 temel eser okurken "Senaryo - Yaratıcı yazarlık" kitapları okumam birçok kisinin garibine gidiyordu. Ancak böyle böyle gelebildim buralara. Ve ben 10 yıldır verdiğim emeğin bosa gitmesini istemiyorum. Doğuştan gelen yeteneğe 10 yıl daha uğraşıp eklediğim tecrübelere karşı burada en fazla 3-5 yıl uğraşıp 8-10 tane amatör ve içi boş senaryolar (senaryo değildir o senaryo olsa duramazsın.) yazan "senarist" arkadaşlarla aynı kefeye koyulmak istemiyorum. Üniversite hayatım boyunca sabahtan akşama kadar çalışmalar yaparken yabancı dilden makaleler okurken arkadaşlarım gece kulüplerinde, konserde eğlendiler. Bos zamanlarında senaryo yazan oluyordu. Şimdi o da ben senarist olacağım diyor ben de. Gerisini dusunun. Ben günlerimi, saatlerini harcadım bu yolda. Tek amacım öyle 28'inde 30'unda değil 22'sinden itibaren iyi paralar kazanmak ve iş yapmak istememdi. Hala da en büyük amacım bu. 22 yaşındayım ve sektöre girmek istiyorum.

Sinema film senaryo yazarlığı ülkemizde para etmiyor.
Bunu biliyorum, tecrübe ettim zaten film senaryosu yazan insanlar senarist olmuyor genelde. Ya yapımcı ya yönetmen oluyor bu kişiler.
Esas senaryo yazarları ise dizilere proje üreten senaryo ekiplerindeki 140 sayfa senaryo yazan o naçizane kişiler. (Sahnecisi - Tretmancısı - Hikayecisi) ancak bu kişiler bölüm başı yüksek paralar alsalar da bir garantileri yok gibi gözüküyor. Her an projeleri biter. Paraları ödenmez. Senaryo yazar yapıma yollar okunmaz. Tutacak hikayeler yazip gönderir yerine basit hikayeler yazmasi gerektiği söylenir, sipariş senaryo alır vs. vs. daha çok var böyle. Bir de reklam senaryo yazarlığı var. Bu kişiler de büyük veya yaratıcı ajansların kreatif bölümlerinde sanat yönetmenleri, grafik tasarımcılar ile birlikte 5-8 kişilik bir grupla reklam filmi senaryoları yaratırlar. Sadece film de değil. Afişlerde dahil buna. Bu kişilerin işlerinde yükselme şansı da var. Kreatif grup başkanı veyahut Kreatif direktör olduklarında kendilerini kurtarıyorlar. Ben reklam sektöründe maaşları araştırdığımda çok düşük ücretler yazıyor. Reklam metin yazarları ilk 3 yıl 3000'den fazla alamıyor. 5 yıl ve üstünde de 5 bin anca alıyor yazılmış. Ancak bu ortalama fiyat diye belirtilmiş. Yani ankete büyük ajanslarda orta düzey ajanslarda küçük ajanslarda katılmış. Ortalama maaş yazılmış. Bu ankete bakıldığında reklam yazarları su an ülkede adamakıllı para kazanamıyor. O kadar uğraş, dur, 5 bin kazan. O kadar emeğe tecrübeye rağmen. Burda da şu önemli. Bir dizi tutturan senaryo ekibindeki yazar bölüm başı 5 bin lira alsa 7 ay üstlense, sezon bitimine kadar. O sene için cebine 140 bin lira para koyuyor. Ancak 5 bin lira alan reklam yazarı 12 ay haftada 5+1 gün çalışıyor yil da 60 bin alıyor. Yani dizi senaryo yazarı gelecek sene çalışmasa bile o sene kazandığı para reklam yazarının 24 ay, her hafta 6 günlük çalışmasından daha fazla. Benim her iki sektörü de bilen arkadaşlara sorum şu:

1-) 5 bin lira fiyat reklam yazarları için ortalama denilmiş ama genel olarak aylık kaç bin alırlar? Ve kazanılan parayı yıllığa böldüğünde o sene iş yapmış ama 2-3 ay tutmuş sonra bitirilmiş bir dizinin yazarıyla aynı parayı mi kazanmış olurlar?

2-) Neden ajanslarda reklam yazarları 25-30 yaşlarında sıkça varken, senaryo yazarlarinda ekiplerinde 27 yas altı insan bulunmuyor? Bunun nedeni 27 yaş altındaki kişilerin yetersizliği kafaların genellikle boş şeylere çalışması mı yoksa ahilik gibi iş yürüten yapımcıların geri kafalı bir düşünceyle 30'un altındaki kişilere çocuk o ne bilecek ne hikayesi olacak ki muamelesi yapıyor olmaları mı?

3-) Genel olarak hangisi daha makul, daha net gelir daha iyi bir gelir getirir? Siz ikisi arasında kalsanız hangisini seçerdiniz? Hangisi kafanızın biraz daha rahat olmasını sağlardı?

Dnd
Raging Bull
Mesajlar: 278
Kayıt: 06 Eyl 2016 14:58

Mesaj gönderen Dnd » 18 May 2018 18:53

Senaristlik kendi kendine paye verebileceğin bir meslek değil önce bunu anlaman gerekiyor. ben süper senaristim herkes karı kızla gezerken ben 30 cilt kitap okuyordum kafasından cikman lazım.

Sektörde calisacaksan yani maaşlı olmayı düşünüyorsan, sipariş ile iş yapmaya mecbursun, bu sulu zirtlak ağa diziside olur , saçma sapan komedide, seçme şansın yok seçilme Şansın var .
Reklam zaten ekip işi orada ekip elemanı olarak çalışacaksın.
İki grupta alacağın maaş aynı olacaktır. reklamda düzenli az maaş alırsın dizide çok ama sezonluk maaş alırsın ortalaması aynıdır.

Sektöre bu şekilde girersen sana artisi 5 senede kendine çevre edinirsin, uzun metraj projelerin varsa kolaylik olur filmini çeker bide tutulursa artık seçen taraf olabilirsin.

hikayeraci
The Recruit
Mesajlar: 6
Kayıt: 18 May 2018 15:46

Mesaj gönderen hikayeraci » 18 May 2018 22:33

Dnd yazdı:
18 May 2018 18:53
Senaristlik kendi kendine paye verebileceğin bir meslek değil önce bunu anlaman gerekiyor. ben süper senaristim herkes karı kızla gezerken ben 30 cilt kitap okuyordum kafasından cikman lazım.

Sektörde calisacaksan yani maaşlı olmayı düşünüyorsan, sipariş ile iş yapmaya mecbursun, bu sulu zirtlak ağa diziside olur , saçma sapan komedide, seçme şansın yok seçilme Şansın var .
Reklam zaten ekip işi orada ekip elemanı olarak çalışacaksın.
İki grupta alacağın maaş aynı olacaktır. reklamda düzenli az maaş alırsın dizide çok ama sezonluk maaş alırsın ortalaması aynıdır.

Sektöre bu şekilde girersen sana artisi 5 senede kendine çevre edinirsin, uzun metraj projelerin varsa kolaylik olur filmini çeker bide tutulursa artık seçen taraf olabilirsin.
O zaman profesyonel dizi senaryo yazarlığının pek bir esprisi yok. Hem yaratıcılığını kısıtla hem düzenli işin olmasın. Hem senede bir proje yap tutmazsa doğru düzgün para kazanama. Bla bla bla. Ee madem öyle de hocam niye bu kadar hala senarist var ülkede? Bomboş adamlar senarist. Sektöre bakın. Ne kadar cahil, bilgisiz adam var cahil. İki dizisi tutuyor tamam en iyi senaristim kafası Gani Müjde'ye kim iyi senarist diyebilir? Birol Güven'e? Bunlara eleştiri dahi yazdırılmaz. Ek olarak bir de reklam sektöründe araştırmalar usulü aylık 5 bin kazanan adam 12 ay çalışsa 60 bin yapar. 4 aylık bir dizi senaryo ekibinde çalışan orta düzey bir senaryo yazarı bölüm başı 4 binden aşağı almaz. Yani 64 bin lirayı koyar cebine. Bence reklam sektöründe verilen maaşlar pek inandırıcı değil dizileri/filmleri ayakta tutan reklamlarda yazan, o kadar beyin fırtınası yaşayıp aylık 5 bin lira aliyorlarsa belediyede makinist olsunlar. Daha çok bile kazanırlar.

Kullanıcı avatarı
paul.newman
The Recruit
Mesajlar: 31
Kayıt: 02 Oca 2018 03:16

Mesaj gönderen paul.newman » 18 May 2018 23:26

Ekstra bir soru sorayım; bu web veya tv dizilerinin yazı ekibine nasıl giriyorsunuz? O işe hangi yolla başlıyorsunuz? Sektörden de okulundan da tamamen uzak olduğum için hiçbir fikrim yok.

zaminnakhmedov
The Recruit
Mesajlar: 9
Kayıt: 01 Nis 2018 15:24

Mesaj gönderen zaminnakhmedov » 18 May 2018 23:48

Merhaba kardeşim,
Gencsin, anladiğim kadarıyla yeteri kadar eğitimlisin de, amma bu sana insanlara hakaret ederek bomboş, cahil demeğe , dolayısıyla hakaret etmeye izin vermez. Kim ne, kim, sonuçta her kes kendine göre iyi, her kes bir şekilde maddi olarak yaşamını kazanımaya çalışır, kimsenin mesleğine hakaret edemezsin, karışamazsın, kim hangi mesleği isterse seçer, nerde isterse orda çalışır, kazanır, girersin sektöre kendini isbatlarsın, yoluna bakarsın, bir gün İnşallah en üst yapımcılardan olursun, beyenmediyin insanlardan senaryo almazsın olur biter. Daha önünde uzun yıllar var, şimdiden ağır konuşmaya gerek yok .
Bu arada ben Türkiyeden olmadığım için yazım hatalarım, ya da farklarım ola bilir, sen önce doğru yaz da sonra bana eleştiri yap deme lütfen.
Çok yükseklerde olmayı istemem, ne kadar yükseye kalkarsam kalkiyim illa bir gün düşüceyimi bildiyim için)))

ayazcan
The Recruit
Mesajlar: 10
Kayıt: 01 May 2016 17:25

Mesaj gönderen ayazcan » 19 May 2018 04:10

Motivasyon kaynağı olarak ilk sıraya parayı koyuyor olman üzücü bir durum bana kalırsa. Bu düşüncede ilerlemeye devam edersen okuduğun kitapların, yaptığın araştırmaların pek bir değeri kalmayacaktır.

hikayeraci
The Recruit
Mesajlar: 6
Kayıt: 18 May 2018 15:46

Mesaj gönderen hikayeraci » 19 May 2018 17:43

ayazcan yazdı:
19 May 2018 04:10
Motivasyon kaynağı olarak ilk sıraya parayı koyuyor olman üzücü bir durum bana kalırsa. Bu düşüncede ilerlemeye devam edersen okuduğun kitapların, yaptığın araştırmaların pek bir değeri kalmayacaktır.
İstanbul'da motivasyon kaynağı olacak boğaz'ı gören hadi görmesin diyelim toplu ulaşıma (metro, metrobüs) yakın 2+1 evlerin fiyatları dahi kiralık 4.000'den başlar bu 4.000'lik evler de içi hurda evler kaliteli ev istiyorsan 6 bini gözden çıkaracaksın. O kadar kiraya ev alırım diyorsan 1 milyon 200 bin liradan sıradan evler başlar 1 milyon 500 bin liraya anca kaliteli ev bulursun. İlla boğaz mi görücek toplu taşımaya yakın mi olmak zorunda canım der isen gider sakin bir yerden alırsın doğaya nazaran ( Sarıyer tarafları) oralardada yine 4000'den aşağı ev bulamazsın. Bu arada benzinin litre fiyatı 6 lira, hatırlatayım. Araba olarak da bir senarist Renault Megane falan binmez dimi güzel kardeşim? En kötü volkswagen polo'ya binsen en az 130 bin'den başlar. Tabii senarist sürekli ev de oturacak halı yok. Ekibiyle birlikte yeri gelecek cafelere gidecek, motivasyon yükseltecek ki beyni daha iyi çalışsın. Kafelerde para harcayacak. Bu adamların sevgilisi/karısı olacak, gıda masrafı olacak, olacak da olacak. Şimdi hadi gel kardeşim şu dönemde şu devirde parayı en başa koyma hele hele şu sektörde. Kıçı kırık bir oyuncu iki gözükmeye bölüm başı 3 bin alsın. Ona rağmen her yeni projesinde zam istesin. Senarist parasız bu işi yapsın. Çok zor hocam çok zor. Şu an ki tüm sektördeki senaristler para uğruna bu işi yapar. Hepsine bir bir sor. Hepsi yazacağı proje hayallerinden vazgeçmiş yapımların siparişini yazıyorlar. Yani hayallerini bile para uğruna satıyorlar. Ee napacak adam? Başka türlü para kazanamayacak. Keşke 2010 yılında olsakta desek ki amaaan be kardeşim paranın önemi yok 3-5 verseler de yeter bize desek. Ama nerede.

Kullanıcı avatarı
paul.newman
The Recruit
Mesajlar: 31
Kayıt: 02 Oca 2018 03:16

Mesaj gönderen paul.newman » 19 May 2018 18:15

paul.newman yazdı:
18 May 2018 23:26
bu web veya tv dizilerinin yazı ekibine nasıl giriyorsunuz? O işe hangi yolla başlıyorsunuz?
Ben sorumu tekrar etmek istiyorum. Bu işe başlamadaki prosedür nedir? Nasıl işe giriyorsunuz buralarda?

screenwriter27
The Recruit
Mesajlar: 33
Kayıt: 12 Oca 2018 10:05
Meslek: Senaryo Yazarı
Konum: İstanbul, Manavgat, Akçaabat, SarayBosna, Viyana.

Mesaj gönderen screenwriter27 » 19 May 2018 22:02

Tanınmış senarist, oyuncu, yönetmen gibi sektörde aktif iş yapan kişilerin katıldığı veya düzenlediği senaryo atölyelerine katılmanız çok faydalı olacaktır, o gibi yerlerde kendinizi ifade etmeniz ve çevre edinmeniz, sektöre adım atmanız daha kolay olacaktır. İFA İstanbul Film Akademi, İstanbul Medya Akademisi, MES Akademi, YapımLab. İzmir'de Alsancak Film Yapım gibi kurumlar var ve daha bir çoğuna Google araması ile ulaşabilirsiniz...
"Cahille girme münakaşaya. Ya sinirini zıplatır tavana, ya da yazık olur adabına.” Mevlâna 8)

Kullanıcı avatarı
paul.newman
The Recruit
Mesajlar: 31
Kayıt: 02 Oca 2018 03:16

Mesaj gönderen paul.newman » 19 May 2018 22:40

@screenwriter27
Hocam, cevap için teşekkürler. Gitmeyi düşündüğüm Digital Film Academy var şu anda. Kısmetse KPSS belasını başımdan attıktan sonra gideceğim. Beni endişelendiren kısım kendini pazarlama olayını pek becerememem. Hani çıkıp "en iyi ben yazarım çünkü 12 yaşımdan beri kitap okuyorum" falan diye gezinemiyorum ortalarda. Maddi çıkar için soğuk esprilere falan da gülemiyorum, networking de sıkıntı o yüzden.

Projelerle gelme, bunları piching etme, bir şekilde çalışkanlığını göstererek bir yerlere gelme mümkün müdür sektörde? Kurslarda bana bunun yol yordamını anlatacaklar mı yani? Bir de bunu web dizileri için yapmak mümkün müdür? Televizyon dizilerinde güzel işler çıkarabilmek imkansız gibi gözüküyor da bana şu an.

Dnd
Raging Bull
Mesajlar: 278
Kayıt: 06 Eyl 2016 14:58

Mesaj gönderen Dnd » 19 May 2018 23:27

Tekrar etmek gerekirse ben süper senaristim diyerek senarist olamazsın, hoş yazdıklarını okuyunca zaten bu konuda cahil olduğunda belli kardeşim .

sen her hangi bir iş görüşmesinde bu tarz cümleler kursan seni kapıcı bile yapmazlar sana bi abi tavsiyesi olarak söyleyim.

Senin o hor görüp salladigin Gani müjde ve onun eğitiminden çıkma Birol güven dediğin adamlar yüzlerce bölüm dizi yazıp reyting birincisi olmuş , şirket sahibi olan sektörde okul kabul edilen yanında senin gibi yüzlerce adamı çalıştırıp yetistirmis adamlar önce bunu bi öğren ,
bir iş sirf sana hitap etmiyor diye kötü değildir bunu da unutma .

Kendinle çelisiyorsun eger başarı kissasin para ise bu adamlar milyonlar kazandı bu işten

Eger izlenme beğenilme takdir edilmek ise yıllarca fenomen olmuş diziler yarattilar filmler çektiler.

İnşallah Gani müjde yada Birol güven in 10 da 1 i kadar başarılı olursun bu meslekte

hikayeraci
The Recruit
Mesajlar: 6
Kayıt: 18 May 2018 15:46

Mesaj gönderen hikayeraci » 20 May 2018 03:00

paul.newman yazdı:
19 May 2018 22:40
@screenwriter27
Hocam, cevap için teşekkürler. Gitmeyi düşündüğüm Digital Film Academy var şu anda. Kısmetse KPSS belasını başımdan attıktan sonra gideceğim. Beni endişelendiren kısım kendini pazarlama olayını pek becerememem. Hani çıkıp "en iyi ben yazarım çünkü 12 yaşımdan beri kitap okuyorum" falan diye gezinemiyorum ortalarda. Maddi çıkar için soğuk esprilere falan da gülemiyorum, networking de sıkıntı o yüzden.

Projelerle gelme, bunları piching etme, bir şekilde çalışkanlığını göstererek bir yerlere gelme mümkün müdür sektörde? Kurslarda bana bunun yol yordamını anlatacaklar mı yani? Bir de bunu web dizileri için yapmak mümkün müdür? Televizyon dizilerinde güzel işler çıkarabilmek imkansız gibi gözüküyor da bana şu an.
Kendini pazarlamayı bilmeyen adam senaryoyu hiç pazarlayamaz. Yerler seni bu sektörde. Orda bana dokundurma yapmışsın ama maalesef durum bu. İstediğin kadar atölyeye etkinliğe katıl bu arada senaryoyu herkes yazar tekniğini öğrenmekte bir şey yok doğuştan gelen bir hikaye kurma yeteneğin yoksa, kaliteli ekipler (Meriç Acemi, Ethem Özışık, Berkun Oya, Kerem Deren - Pınar Bulut, Alper Çağlar, Ercan Mehmet Erdem) bu baş isimlerin ekiplerinde yer alamazsın. Gani Müjde ile Birol Güven ise hemen alırlar, onlar için yetenek önemli değil. Dnd lakaplı ağabeyin dediği gibi bu isimler reyting yapmışlardır doğru ama genellikle alt tabaka insanlarına, cahil insanlara hitap ettiği için tıpkı Mehmet Bozdağ, gibi pek hikayenin önemi yok iki saçma diyalog yaz tamamdır. Senaristlik "Yauuu herkese hitap etmeliyim." denecek meslek değil. Hitap edeceğini kitleyi seçmen lazım. Dediğim yazarlardan Ethem Özışık ve Meriç Acemi hariç diğer isimler hep AB grubuna hitap ederler. Bir tane bile alt tabakaya iş yaptıklarını göremezsin. Okumamış, eğitimsiz bir adamın açıp Ezel, Börü, Masum, İntikam, Behzat Ç, 46 dizilerini araştır bak göremezsin. Total de her zaman yayınlandıklari günde ilk 10'a giremediler, AB'de 1'inciliği vermediler. Televizyonda daha çok aptal insanlara hitap ettiği için bizim üst sınıf yapimcilarimiz Total reytingler düşük benim cahil halkım diziyi izlemiyor diyerek diziyi bitirirler.

hikayeraci
The Recruit
Mesajlar: 6
Kayıt: 18 May 2018 15:46

Mesaj gönderen hikayeraci » 20 May 2018 03:04

Dnd yazdı:
19 May 2018 23:27
Tekrar etmek gerekirse ben süper senaristim diyerek senarist olamazsın, hoş yazdıklarını okuyunca zaten bu konuda cahil olduğunda belli kardeşim .

sen her hangi bir iş görüşmesinde bu tarz cümleler kursan seni kapıcı bile yapmazlar sana bi abi tavsiyesi olarak söyleyim.

Senin o hor görüp salladigin Gani müjde ve onun eğitiminden çıkma Birol güven dediğin adamlar yüzlerce bölüm dizi yazıp reyting birincisi olmuş , şirket sahibi olan sektörde okul kabul edilen yanında senin gibi yüzlerce adamı çalıştırıp yetistirmis adamlar önce bunu bi öğren ,
bir iş sirf sana hitap etmiyor diye kötü değildir bunu da unutma .

Kendinle çelisiyorsun eger başarı kissasin para ise bu adamlar milyonlar kazandı bu işten

Eger izlenme beğenilme takdir edilmek ise yıllarca fenomen olmuş diziler yarattilar filmler çektiler.

İnşallah Gani müjde yada Birol güven in 10 da 1 i kadar başarılı olursun bu meslekte
Ben süper senaristim demedim zaten. Süper senaristim diyenler buradaki arkadaşlar. Hepsinin projelerini istiyor okuyorum, rezalet yazıyorlar. Teknik bilmiyor hikaye yapısı bilmiyorlar senaristim diyorlar. Bu kadar boş, amele mesleği mi bu? Bunu ayırmak gerek. Yukarıdaki arkadaşa da dediğim gibi Gani Müjde ve Birol Güven yıllarca alt kesime hitap ettiler ve reytingde başarı yakaladılar. Ekim itibariyle reyting sistemi değişiyor artık sosyal medyada eklenecek düzene. Bakalım yazdıkları diziler bu sefer totalde üst sıralara oynayacaklar mi.

screenwriter27
The Recruit
Mesajlar: 33
Kayıt: 12 Oca 2018 10:05
Meslek: Senaryo Yazarı
Konum: İstanbul, Manavgat, Akçaabat, SarayBosna, Viyana.

Mesaj gönderen screenwriter27 » 20 May 2018 06:21

hikayeraci yazdı:
20 May 2018 03:00
paul.newman yazdı:
19 May 2018 22:40
@screenwriter27
Hocam, cevap için teşekkürler. Gitmeyi düşündüğüm Digital Film Academy var şu anda. Kısmetse KPSS belasını başımdan attıktan sonra gideceğim. Beni endişelendiren kısım kendini pazarlama olayını pek becerememem. Hani çıkıp "en iyi ben yazarım çünkü 12 yaşımdan beri kitap okuyorum" falan diye gezinemiyorum ortalarda. Maddi çıkar için soğuk esprilere falan da gülemiyorum, networking de sıkıntı o yüzden.

Projelerle gelme, bunları piching etme, bir şekilde çalışkanlığını göstererek bir yerlere gelme mümkün müdür sektörde? Kurslarda bana bunun yol yordamını anlatacaklar mı yani? Bir de bunu web dizileri için yapmak mümkün müdür? Televizyon dizilerinde güzel işler çıkarabilmek imkansız gibi gözüküyor da bana şu an.
Kendini pazarlamayı bilmeyen adam senaryoyu hiç pazarlayamaz. Yerler seni bu sektörde. Orda bana dokundurma yapmışsın ama maalesef durum bu. İstediğin kadar atölyeye etkinliğe katıl bu arada senaryoyu herkes yazar tekniğini öğrenmekte bir şey yok doğuştan gelen bir hikaye kurma yeteneğin yoksa, kaliteli ekipler (Meriç Acemi, Ethem Özışık, Berkun Oya, Kerem Deren - Pınar Bulut, Alper Çağlar, Ercan Mehmet Erdem) bu baş isimlerin ekiplerinde yer alamazsın. Gani Müjde ile Birol Güven ise hemen alırlar, onlar için yetenek önemli değil. Dnd lakaplı ağabeyin dediği gibi bu isimler reyting yapmışlardır doğru ama genellikle alt tabaka insanlarına, cahil insanlara hitap ettiği için tıpkı Mehmet Bozdağ, gibi pek hikayenin önemi yok iki saçma diyalog yaz tamamdır. Senaristlik "Yauuu herkese hitap etmeliyim." denecek meslek değil. Hitap edeceğini kitleyi seçmen lazım. Dediğim yazarlardan Ethem Özışık ve Meriç Acemi hariç diğer isimler hep AB grubuna hitap ederler. Bir tane bile alt tabakaya iş yaptıklarını göremezsin. Okumamış, eğitimsiz bir adamın açıp Ezel, Börü, Masum, İntikam, Behzat Ç, 46 dizilerini araştır bak göremezsin. Total de her zaman yayınlandıklari günde ilk 10'a giremediler, AB'de 1'inciliği vermediler. Televizyonda daha çok aptal insanlara hitap ettiği için bizim üst sınıf yapimcilarimiz Total reytingler düşük benim cahil halkım diziyi izlemiyor diyerek diziyi bitirirler.
kendi görüşüne ters diye insanları "aptal" "cahil" diye veya kendi inandığı yönde senaryo yazan bir senaristi "iki saçma diyalog yaz tamamdır" diye aşağılayan kısır kafa yapısıyla ne bu sektörde ne hayatta bir yere varmak mümkün değildir... Senin yaptığın kendince nasıl değerliyse diğer insanların da yaptıkları kendilerince değerlidir.. Kimseyi aşağılamak hakkına da sahip değilsin..
"Cahille girme münakaşaya. Ya sinirini zıplatır tavana, ya da yazık olur adabına.” Mevlâna 8)

screenwriter27
The Recruit
Mesajlar: 33
Kayıt: 12 Oca 2018 10:05
Meslek: Senaryo Yazarı
Konum: İstanbul, Manavgat, Akçaabat, SarayBosna, Viyana.

Mesaj gönderen screenwriter27 » 20 May 2018 06:31

paul.newman yazdı:
19 May 2018 22:40
@screenwriter27
Hocam, cevap için teşekkürler. Gitmeyi düşündüğüm Digital Film Academy var şu anda. Kısmetse KPSS belasını başımdan attıktan sonra gideceğim. Beni endişelendiren kısım kendini pazarlama olayını pek becerememem. Hani çıkıp "en iyi ben yazarım çünkü 12 yaşımdan beri kitap okuyorum" falan diye gezinemiyorum ortalarda. Maddi çıkar için soğuk esprilere falan da gülemiyorum, networking de sıkıntı o yüzden.

Projelerle gelme, bunları piching etme, bir şekilde çalışkanlığını göstererek bir yerlere gelme mümkün müdür sektörde? Kurslarda bana bunun yol yordamını anlatacaklar mı yani? Bir de bunu web dizileri için yapmak mümkün müdür? Televizyon dizilerinde güzel işler çıkarabilmek imkansız gibi gözüküyor da bana şu an.
Bu tür atölyelerin genel amacı senaryo yazma konusunda eğitim vermektir. Piching veya yol yordam gösterme daha farklı bir süreç. Ama orada bir network ediniyorsun bunu değerlendirmeye çalışırsın. O tür eğitim veren kurumlarda eğitim süresince senaryo yazdırıyorlar, birebir görüşme yapıyorlar, aktif oldukça açılır, kendini daha iyi ifade edebilirsin. Eğitim bitiminde size eğitim veren insanlarla irtibatını devam ettirirsin, yazdıklarını okumalarını rica edersin, onların çalışma ortamlarına katılmak için rica edersin.. Bir şekilde bir yol bulursun kararlı olursan.. Burada takılanların çoğunun genel bir özelliği var; kendi düşüncesinden başka hiçbir düşünceyi doğru kabul etmiyorlar.. O yüzden onu yapamayan bunu hiç yapamaz, öyle olmaz, böyle yapamazsın gibi olumsuz görüşlere aldırmamanı ve inandığın şekilde kararlı olarak devam etmeni tavsiye ederim...
"Cahille girme münakaşaya. Ya sinirini zıplatır tavana, ya da yazık olur adabına.” Mevlâna 8)

Kullanıcı avatarı
paul.newman
The Recruit
Mesajlar: 31
Kayıt: 02 Oca 2018 03:16

Mesaj gönderen paul.newman » 20 May 2018 09:58

@screenwriter27 , anladım hocam. Aslında söylediklerinizi okuyunca tam tahmin ettiğim gibi bir mekanmış diyorum. Katologdan iş seçer gibi ortam oluşunca kendimden şüpheye düşüp sordum soruları :) .

JeanG
Braveheart
Mesajlar: 1342
Kayıt: 23 Şub 2015 05:56
Konum: izmir

Mesaj gönderen JeanG » 20 May 2018 12:02

Reklam yazarlığı ile dizi, sinema senaristliği birbirinden tamamen bağımsız iki ayrı alan. Reklam yazarlığında bahsettiğiniz maaşları alabilmeniz de uzun bir süreç. Girip ulusal çapta bir işin senaryosunu özgürce yazabileceğinizi düşünüyorsanız çok yanılıyorsunuz. Şu an gördüğünüz bütün reklamları bir avuç adam yazıyor.

Dizi senaristi olmak istiyorsanız önünüzdeki tek yol bir gruba dahil olmayı başarmak ve çoğunlukla bir süre para vermezler verirlerse harçlık olarak kalır ve size sadece araştırma yaptırırlar. Yine uzun bir süreç sonunda gerçek işler vermeye başlarlar. Sinema senaryosu ise çok daha kötü bir alan. çok paranız, çok büyük bir networkunuz yoksa bu işte bahsettiğiniz paraları kazanmak için bile oldukça uzun bir çile sürecini yaşayıp sonra bir ihtimal güvenli bir noktaya ulaşabileceğinizi bilmelisiniz. bu yetmezse daha detaylı anlatırım neden böyle olduğunu :)

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10264
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 20 May 2018 12:11

Bu iş gitgide belirli bir merkezin, çevrede kalmışları sömürüp parçaladığı bir alan olmaya başlıyor.
Bu işlere ya çok temelden başlayıp hobi olarak devam ettirip, kendini büyütüp, gelişerek gireceksiniz, doğru zamanda işinizi bırakıp sinemaya yöneleceksiniz, ya da çok şansınız olacak, ya da çok üstün bir yeteneğiniz.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
paul.newman
The Recruit
Mesajlar: 31
Kayıt: 02 Oca 2018 03:16

Mesaj gönderen paul.newman » 20 May 2018 13:10

JeanG yazdı:
20 May 2018 12:02
bu yetmezse daha detaylı anlatırım neden böyle olduğunu :)
Bence zamanınız olduğu ölçüde yapın hocam bunu. Senaryo tekniği konusunda zibilyon tane kaynak bulabiliyorum ama bu ülkede sektör nasıl işler, ne yollardan geçiliri anlatan yok. Bu konuda bilgi amaçlı açılacak başlıkların bir çok kişiye yararı olur. Aşık atışmasına evirmemeyi becerebilirsek tabi :)

Başlığı hortlattığım için özür dilerim. Bir destek vermek istedim belli yöndeki paylaşımlara.

hikayeraci
The Recruit
Mesajlar: 6
Kayıt: 18 May 2018 15:46

Mesaj gönderen hikayeraci » 20 May 2018 16:50

Öncelikle yanlış anlaşıldıysam kusura bakmayın. Ben insanları değil yapımcıları eleştirmek istedim. İnsanlara cahil deme sebebim bir sürü insanın orijinal kaliteli yapımlarla yapımların kapısını çalıp yapımcıların bir çoğunun bizim Türk halkı aptaldır, anlamaz, git aşk senaryosu yaz getir demesini hepiniz bilirsiniz. Yapım, yapımcı halkı cahil yerine koyuyor. Aptal yerine koyuyor. Bence bu işte en zararlı çıkanlardan biri olan senarist/senarist adayları da haliyle eleştirsin bu düzeni. Ek olarak dün ve bugün sektörden birkaç senaryo yazarı ile konuşma fırsatı buldum. Bir çoğu sinema mezunu. Ve hepsi de aynı şeyi söyledi. " İlk aklım olsa kesinlikle bağımsız sinema için uğraşır, sanat filmi yapar, fonlardan destek alır, bakanlığa başvurur, ekip arkadaşı bulur ben yazarım o ve sececegi ekip yönetir, ceker, kurgular. İki, üç tane sağlam sponsor bulur, kalan bütçeyi de ortak üstleniriz." bu gibi yorumlar yapıldı hep. Nedenini sordum gelir az olur vs. diye bir kere sanat filmleri gişe yapmıyor diye para kazanılmıyor sanmalari masal. Kazanan her türlü kazanıyor dediler. Bu konu hakkında bilgim yok. Kısacası bana bir sanat filminin maliyeti ve kazancı hakkında bilgi verir misiniz? Yani sanat filmi yapmak için ortalama maliyet nedir? Ve gişe yapamayan bu filmler genellikle nerelerden kazanır? Ödül törenleri vs. mı bu sanat filmlerinin giderini çıkarıyor? Yeşillendirirseniz sevinirim.

Cevapla