50mm vs 28mm

Filminizde kullanacağınız her türlü eşyayı aramanız için bir alan. Hatta bir alana bir bedava.
Cevapla
aleste
Wizard of Oz
Mesajlar: 554
Kayıt: 05 Oca 2013 16:21
Konum: Ant

50mm vs 28mm

Mesaj gönderen aleste » 10 Ara 2014 02:32

bu iki değerdeki lensler f değerlerine bakılmaksızın arasındaki farklar çok mu büyüktür? internette karşılaştırmalı bir fotoğraf bulamadım. film için 50mm varken elde,(birde 18-55 tabi :D) daha dar bir açıya sahip lens mi öncelikli olmalı yoksa 28mm gibi geniş bir açı mı?
edit:hanimex 28mm hakkındaki görüşleriniz nelerdir ayrıca.
önemsiz edit: kezzap okuyorsan galiba canonturkte ilanını gördüm , filimadamı nda da ayberk olgay ı görmüştüm. :D
oh be :D


Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10784
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 10 Ara 2014 03:34

18-55 ten memnun değilsen, 28mm öncelikli olmalı. Ben koca filmi 50mm ve 28mm ile çektim. 135mm'yi manzara görüntüleri için kullandım sadece.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

aleste
Wizard of Oz
Mesajlar: 554
Kayıt: 05 Oca 2013 16:21
Konum: Ant

Mesaj gönderen aleste » 10 Ara 2014 03:40

teşekkürler msaricay, sağol kezzap, bitti mi film?
oh be :D

Fulgura
Moderator
Mesajlar: 5158
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Mesaj gönderen Fulgura » 10 Ara 2014 03:41

Lensin odak uzunluğu sadece görüş açısından ibaret değildir. Sıkıştırma (compression) denen bir durum daha var ve algılanması daha zor olsa da çekmekte olduğun unsurun (yani dikkati çekmesi gereken görsel öğenin) içinde bulunduğu ortam ve kadrajdaki diğer nesneler ile olan ilişkisini belirler. Yani aynı görüş açısın kameranın konumunu değiştirerek elde edebilirsin ama sıkıştırma değişir. Odak uzunluğu arttıkça sıkıştırma artar. Yani 28mm ile çekilen bir planda duran A kişisi ile arkasında duran B kişisi arasındaki (ya da duvar vb) mesafe, aynı planın 50mm ile ve daha geriye gidilen halinde daha yakınlaşırlar. Yani aralarındaki mesafenin algılanışı azalır. Bu da önemli bir görsel öğe. BU nedenle 28mm daha geniş plana uygun bir lens, çünkü A kişisini arkasındaki cadde ya da şehir manzarasına karşı daha iyi görüntüler. 50mm ise orta plana daha uygun ve aynı açıda kullanırsan kişi ile şehir daha yakın bir düzlemde algılanacağı için aralarındaki anlamsal mesafe kaybolabilir. Gerçi 28 ile 50 çok aralıklı değiller ama 28 ve 85 ciddi fark yaratır.

Öncelik derken satın alma önceliğinden bahsediyorsan, önce 50mm al derim. Sonra 28mm, sonra 35mm, en son da 85mm alınabilir. Geniş açı planların çoksa 11-16mm gibi birşey de alabilirsin ama sinemada esas olan ölçüler yukarıda verdiğim aralıklardır.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

aleste
Wizard of Oz
Mesajlar: 554
Kayıt: 05 Oca 2013 16:21
Konum: Ant

Mesaj gönderen aleste » 10 Ara 2014 03:50

teşekkürler fulgura gayet net açıklamışsın, önceliğim 50mm idi zaten ancak sonrasında 28mm mi yoksa görüş açısı daha dar bir objektif mi karar verememiştim (yukarıdaki yazına göre 85mm yani.) teşekkürler tekrardan.
oh be :D

Kullanıcı avatarı
delal
Mad Max
Mesajlar: 102
Kayıt: 19 Nis 2015 23:54

Mesaj gönderen delal » 02 May 2015 01:54

Tabii sinemada bu ölçüler önemli lakin croplu bir dslr ile çekim yapıyorsanız aldığınız 50 mm gerçek değeri olmayacak ve 80 küsur mm e çıkacak. Oda veya dar alan çekimlerinde bu durum ciddi sorun yaratıyor. Fullframe makineniz yoksa 28 ve altı onceliginiz olsun derim. Geniş açıyı yakınlaştırırsız ama 50mm i dar bir yerde geriye çekeceğiniz alana sahip olamayabilirsiniz.

Cevapla

“Diğer Malzemeler” sayfasına dön