Steadicam Kullanabilen Görüntü Yönetmeni Arıyorum

Film çekeceğim ama ekürim yok, kankam yok, tek başına ne yapayım, selfie mi çekeyim diye isyan etmeyin.
Ekip arayın. Bu başlıkta...
Forum kuralları
1. Bu başlıkta aradığınız ekibi tek bir başlık altında arayabilirsiniz.
Söz konusu başlık budur: viewtopic.php?f=79&t=20491

2. Ekibi affedersiniz amele pazarında işçi arar gibi aramayınız. Aksi halde Kibar Feyzo'daki "sen gelme ulan ayı" diyen adam gibi olursunuz maazallah. Belirtilmesi gereken şeyler basittir: Ne istiyorsunuz? Para verecek misiniz? Proje ne zaman? Kaç gün sürecek?

3. Forum içi 100 mesaja ulaşmış olan kişiler, bu anabaşlıkta kendi ilanlarını açabilme hakkına sahiptir Diğerleri yukarıda belirtilen viewtopic.php?f=79&t=20491 başlığına yazmak zorundadırlar. (100 kabaca bir rakamdır.)


4. 18.04.2017 tarihinden önce bu forumlarda açılan başlıklar, "arşive" kaldırılacak. Bu şu demektir, mesajlarınıza ve başlıklarınıza erişebilirsiniz, ama mesaj atamazsınız. İsteğimiz, arayışınız sürüyorsa, ana başlığa mesajınızı kopyala yapıştır yapmanız. (100 mesajın üzerindeyseniz, 100 mesaj üzerindeyim ve başlığım arşive kaldırılmış şeklinde özel mesaj atın lütfen.)

Bu basit dört kurala uyulmadığı taktirde moderatörler mesajları onaylamayacak veya sileceklerdir.
Çagrı
The Recruit
Mesajlar: 1
Kayıt: 21 Mar 2018 07:12

Re: Kısa Film için Görüntü Yönetmeni Arıyorum

Mesaj gönderen Çagrı » 21 Mar 2018 07:22

Merak ettigim bazi seyler var belki yazdin ama goremedim. Ne icin yapiyorsun bu kisa filmi. Yani sunun icin diyorum steadicam den cok daha pratik ve ustunde kullandigin kameraya gore cok daha kaliteli osmolar var. Yani oyle red ursa kalitesinde cekimler degilse derdin ki bence gunumuzde dsrller bir cok isimizi goruyorken extra steadicame masraf yapmak kullanicisini bulmak falan gereksiz. Isik mekan 3d animasyon sis gibi durumlari goruntu yonetmeniyle hesaplamani oneririm birde. Senin hayalinin kamerada olurunu bir nevi daha iyi hesaplayacagindan ortak bir zeminde bulusursunuz

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10361
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 21 Mar 2018 11:23

Osmo'yla da olmaz zannımca, düşük ışık performansının kötü olduğu kullanıcıları tarafından söyleniyor.

Düşük ışığı lütfen kameranın görebildiği seviye olarak algılamayın. Burada CGI yapılacak. Olabildiğince yüksek pozlamalı çekmek lazım ki esneme payı olsun. Raw çekmenin, log çekmenin nimetlerinden faydalanalım. Sola dayanmış bir histogramla bu şekilde çekimin pek bir anlamı yok. Sonradan pişman olunmaması için yapıyorum bu yorumları.

Ursa Mini'nin başa çıkabileceğini düşünüyorum, ama mekandaki ışıktan kaynaklı soru işaretlerim var ve bence görülebiliyorsa bir gün daha ekstradan kamera kiralanarak denenmeli diyorum. Bunu da projeye verilen genel emeği görerek söylüyorum. Yoksa benim gibi cesaret hapı yuttuysanız gidip 550D'yle sıfır ışıklı ortama girip çekebilir, sonrasında da en kötü olmaz napalım tecrübe olur da diyebilirsiniz.

Ursa Mini Pro'ya günlük verilecek kira nedir lenslerle birlikte, onu sorayım.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 21 Mar 2018 11:47

Çagrı yazdı:
21 Mar 2018 07:22
Merak ettigim bazi seyler var belki yazdin ama goremedim. Ne icin yapiyorsun bu kisa filmi. Yani sunun icin diyorum steadicam den cok daha pratik ve ustunde kullandigin kameraya gore cok daha kaliteli osmolar var. Yani oyle red ursa kalitesinde cekimler degilse derdin ki bence gunumuzde dsrller bir cok isimizi goruyorken extra steadicame masraf yapmak kullanicisini bulmak falan gereksiz. Isik mekan 3d animasyon sis gibi durumlari goruntu yonetmeniyle hesaplamani oneririm birde. Senin hayalinin kamerada olurunu bir nevi daha iyi hesaplayacagindan ortak bir zeminde bulusursunuz
Destek alsaydım Alexa ile çekerdim. Saç teli detayına dahi ihtiyacım olacak. Bunu stüdyoda çekerek daha da kolayına kaçabilirdim ama ben hata yapıp bu filmde paramı çöp etmek istiyorum. 8)

KEzzAP yazdı:
21 Mar 2018 11:23
Osmo'yla da olmaz zannımca, düşük ışık performansının kötü olduğu kullanıcıları tarafından söyleniyor.

Düşük ışığı lütfen kameranın görebildiği seviye olarak algılamayın. Burada CGI yapılacak. Olabildiğince yüksek pozlamalı çekmek lazım ki esneme payı olsun. Raw çekmenin, log çekmenin nimetlerinden faydalanalım. Sola dayanmış bir histogramla bu şekilde çekimin pek bir anlamı yok. Sonradan pişman olunmaması için yapıyorum bu yorumları.

Ursa Mini'nin başa çıkabileceğini düşünüyorum, ama mekandaki ışıktan kaynaklı soru işaretlerim var ve bence görülebiliyorsa bir gün daha ekstradan kamera kiralanarak denenmeli diyorum. Bunu da projeye verilen genel emeği görerek söylüyorum. Yoksa benim gibi cesaret hapı yuttuysanız gidip 550D'yle sıfır ışıklı ortama girip çekebilir, sonrasında da en kötü olmaz napalım tecrübe olur da diyebilirsiniz.

Ursa Mini Pro'ya günlük verilecek kira nedir lenslerle birlikte, onu sorayım.
Ursa, üç günlük 540 lira, günlük 225 lira ama Mart'ın sonuna kadar. Sonrasında üç günlük en az 960 lira olur sanırım. Şu an %50 indirimde. Orada da artık öğrencilik gücümü kullanırım.
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

Kullanıcı avatarı
JeanG
Moderator
Mesajlar: 1395
Kayıt: 23 Şub 2015 05:56
Konum: antalya-izmir

Mesaj gönderen JeanG » 21 Mar 2018 11:59

raw-log ve 4k olarak çekecek bir kamera ayarlayın derim ben. yapacağınız işlemlerden anladığım kadarıyla da kameradan çok ışıkla ilgilenmelisiniz. çünkü saç teli detayından bahsediyorsunuz. görüntü yönetmeninin ışık bilgisine önem verin öyle biriyle çalışın.

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 21 Mar 2018 16:45

4k raw çekmeyi planlıyorum.

Görüntü yönetmeni, steadicam ve operatörünü ayrı ayrı mı bulacağım yoksa sadece görüntü yönetmeniyle anlaşıp steadicam ve operatörünü ona mı bulduracağım? Görüntü yönetmenlerinin çevresinde steadicam'ı olan birileri mutlaka vardır diye tahmin ediyorum.
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

Kullanıcı avatarı
JeanG
Moderator
Mesajlar: 1395
Kayıt: 23 Şub 2015 05:56
Konum: antalya-izmir

Mesaj gönderen JeanG » 21 Mar 2018 17:20

daha önce konuşuldu mu bilmiyorum ama madem kendin de yapabiliyorsun vfx niye yeşilde çekmiyorsun bunu

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 21 Mar 2018 17:54

JeanG yazdı:
21 Mar 2018 17:20
daha önce konuşuldu mu bilmiyorum ama madem kendin de yapabiliyorsun vfx niye yeşilde çekmiyorsun bunu
Kameranın bu kadar konum değiştirdiği bir filmde, ya devasa bir green-box gerekir, ya oyuncular yürüyormuş gibi yerinde sayarlar, ya da plan-sekans yapmaktan vazgeçmem lazım. Velhasıl, hali hazırda bir aydır hazırladığım previsi de çöpe atıp, başka projeyle uğraşmam lazım. Maalesef bu proje bu şekilde mümkün.

Dikkat ederseniz, revenant'taki ayı sahnesi bile bir yerde gerçekleşiyor, ben bir ara ejderhayı takip ederek defalarca gitgel yapıyorum. Ayrıca bu en kolay cgi, yüzde renklerin değişimi ve yaraların açılıp kanaması veya yüzün kuruyup döküntü haline gelmesini yapmak çok çok daha zor olacak. Hatta hiç tecrübem yok, sadece nasıl yapılacağı hakkında bilgim var.

Local bir kavga olsaydı, yere ot döküp yeşilde çekmek çok daha kolay olurdu. Mekanı da 3d yapardım, aslında tamamını cgi yapsam işim çok çok daha kolay olurdu. Ama cgi bilmeyenler, kendi başıma yapabiliyorum diye, herkes yapabilir sanıyorlar, pek kıymet vermiyorlar. Biraz da prestij amaçlı bu projeyi, elimdeki zorluklara rağmen yapmaya çalışıyorum.

Sadece sağlam akıcı görüntülere ihtiyacım var.

Bir Hatay Belediye işi almıştım. Bir dakikalık animasyonu 3 dakikaya çıkarttım, intihar olduğunu bildiğim halde, gezen bir kamera ile yapmaya çalıştım. Hatta iki aylık bir iş, beş ay sürdüğü için, ödeme alamadım, evimden çıkarıldım. Tabi şimdi yazarken tebessümle yazıyorum. Muhtemelen bu iş de böyle olacak, ama böyle bir proje yapılmak zorunda. Ne olursa olsun, kolaya kaçmak istemiyorum. Ay içimi döktüm resmen.

Görüntü Yönetmeni arayışım konusu nerelere geldi!

İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

Dnd
Raging Bull
Mesajlar: 287
Kayıt: 06 Eyl 2016 14:58

Mesaj gönderen Dnd » 21 Mar 2018 19:21

Full cgi denemek daha mantikli geldi previzi izleyince orman dokuları artık baya gerçekçi sonuçlar veriyor.

Karakterleri ister green ister cgi yap hızlı geçişte siritmaz bence

Kullanıcı avatarı
JeanG
Moderator
Mesajlar: 1395
Kayıt: 23 Şub 2015 05:56
Konum: antalya-izmir

Mesaj gönderen JeanG » 21 Mar 2018 20:17

Agzimin payini aldim. :) O zaman tum imkanlari zorlamak lazim. Raw 4 k ulasilabilir durumdaysa guzel. Ama anladigim kadariyla sizin goruntu yonetimini ustlenecek durumunuz yok. Arkadaslar da yazmislar burada isiga butce ayirmanizi tavsiye ederim. Raw da olsa detay almaniz gereken yer o an isiksiz kalmissa oradan veri alamayacaksiniz. Kezzapin dedigi gibi fazladan pozlamada yarar var. Madem parasini da vereceksiniz buna uygun bir seyler cekmis bir dop ile calisin derim. Operatorlugu de yapsın operatore vereceginiz parayi o alsin. Dop iyiyken hic boyle bir sey yapmamis operator isi sikintiya sokabilir. Her seyin mukemmel olmasi icin bellki dop ile uyum icinde calisacak bir isikci olabilir. Ama oraya isik yapmak ucuz olmayacaktir. Keske ayni sehirde olsaydik.

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 21 Mar 2018 23:17

Teşekkürler @JeanG

Bu kadar kamera ışık vs. tartışıldığı forumda, birçok kişinin görüntü yönetmeni olduğunu yeni yeni fark ediyorum. @KEzzAP'tan başka kimse yanaşmadı henüz. Nisan'a kaldı çekim. O vakitler güzel bulutlar olursa, yoğun, hızlı değişmeyen bulut ışığı altında çekeceğim kısmetse. Sis makinasını da elektrik olmadığı için götüremiyorum. Eğer bir jeneratör bulabilirsem, o zaman ışık da kullanabilirim. Bu gidişle projeye kimse sıcak bakmazsa, steadicam'ı olan bir operatör aramaktan başka çarem kalmayacak.
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10361
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 22 Mar 2018 00:38

Ben yardımcı olmayı gerçekten de isterim.
Fakat projenin şartları beni korkutuyor ve projeye ne katabileceğim hakkında şüphelerim var.

Bunca verilmiş emeğin en iyi sonuca ulaşması için çabalarız elbette, fakat bu projenin mevcut şartları altında ben çok az görüntü yönetmeninin bu işe seviye atlatabileceğine inanıyorum. Buraya +ışık konulursa görüntü yönetmeni fark yaratır, fakat ışık kullanılmayacak bir çekimde, zaten kamera hareketlerinin çok belirli olduğu bir ortamda bu filme görüntü yönetmeni ne katar gerçekten bilemiyorum.

Dolayısıyla katkımın ne olacağını bilmediğim bir proje bu.

Dolayısıyla en baştaki fikrimi yineliyorum, bence sen steadicam operatörü arıyorsun.

Ve forumla ilgili fikrin de doğru aslında.
Bu forum yönetmenden çok görüntü yönetmeni yetiştiriyor aslında.
Yani oyunculuk, oyuncu yönetimi vs. gibi konuları ne kadar konuşuyoruz, görüntü-ışık meselesini ne kadar konuşuyoruz bu forumda kıyaslanırsa ikincisinin çok daha yoğun konuşulduğunu görürüz.

Elbette birbirlerinden ayrı alanlar değil de en net farkı kıyaslarsak böyle bir sonuç çıkıyor gerçekten de.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 22 Mar 2018 01:06

Anladım. Peki yeni bir başlık mı açmak lazım, yoksa burdan steadicam’ı olan operatör aradığımı söyleyebilir miyim? Ya da başlığı değiştirebilir miyim?
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10361
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 22 Mar 2018 06:33

:)

Fakat burada da şöyle bir sorunla karşılaşmamız yüksek.
İnsanlar kendilerine steadicam operatörü demek yerine görüntü yönetmeni demeyi yeğleyebilirler. Dolayısıyla steadicam operatörü diye ararsan da bulamayabilirsin. Basit bir ego sorunsalı. Yani ben aslında ilanı değiştir diye söylemedim.

Steadicam kullanma tecrübesi olan bir görüntü yönetmeni diye aramak yeterli olacaktır. Böylelikle tek kişiye indiririz aranılan kişiyi.

İşimiz zor cidden. Ama halledilemeyecek gibi değil. Devam edelim araştırmaya.

Öte yandan güzel ve eğitici bir başlık da oldu. Ama esas amacımız bu değil, senin işini halletmek. İstanbul sektöründe olsam hallederdim de sektörel işlerden de uzak olunca çevremiz kısıtlı oluyor. Birkaç arkadaşa yazdım, henüz net ve olumlu bir dönüş olmadı. Dur bakalım.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 22 Mar 2018 09:26

Teşekkürler @KEzzAP , inşallah görüntü operatörü yönetmeni steadicamı bulunur.

Buraya ilan verince, baya mail gelir diye düşündüm. Demek ki bu steadicam olayı herkeste yok. Muhtemelen görüntü yönetmenim de o yüzden kaçtı. Kendisi de birkaç uzun metraj filmde görüntü yönetmeliği yapmış birisi.

Aslında ilk açtığım başlık ve altında yazdıklarımla şu an ki meseleye tekrar dönmüş oldum. Steadicam operatörü mü, görüntü yönetmeni mi diye.

Bu filmde başarılı olursam, bir making of yapmayı planlıyorum.
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

paciente
Moderator
Mesajlar: 2154
Kayıt: 15 Mar 2012 17:57

Mesaj gönderen paciente » 22 Mar 2018 12:13

Ben de yardımcı olmak isterdim ama bu ay ve önümüzdeki üç ay iki belgesel, iki kısa film, dört tane de tanıtım filmi çekimi var.
Steadycam işi gözünü korkutmasın. Kalibrasyonu yaptıktan sonra sıkıntı yaşatmaz. Sadece yelekli olan modeli kiralamaya dikkat etmenizde fayda var.
Kezzap’ın söylediği gibi görüntü yönetmenine pek iş kalmamış. Ekstra katkısı çok az olacaktır. Kadrajı sağlam bir operatör işini rahatlıkla görür.

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 22 Mar 2018 13:26

Teşekkürler @paciente

Işık gidiyor ışık, bu aralar çektim çektim, çekemedim gider. Steadicam benim gözümü korkutmuyor. Oyuncular korkutuyor, onlarla uğraşmaktan steadicami kullanamam, enerjimi onlara saklamam lazım, yoksa şimdiye giymiştim steadicam yeleğini.

Ormanda bant taş sopa ve internet kablosuyla kendime stabilizer yaptım, iki aksisli oldu. Steadicam artı olarak yaylarla üçüncü aksisi yumuşatıyor sadece. Onu da uğraşsam yaparım, yani ne olduğunu bildiğim için kullanmasından korkmuyorum. Ama netlik geçişleri, filan bir sürü odaklanacak şey var çekimde, oraya odaklanırken, oyunculuğu göremem diye, illaki kullanacak başka birisi lazım.
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 22 Mar 2018 15:55

Bu arada plan-sekansa güzel örneklerden biri de Atomic Blonde filmindeki kavga sahnesi. İlgilenenlerin ona dikkatle bakmasını tavsiye ederim. Tüm sekans parça parça çekilmiş, her seferinde bir sürü ışık ayarı yapılmış ama tek plan olarak izliyoruz.
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

Kullanıcı avatarı
spidervis
Moderator
Mesajlar: 919
Kayıt: 02 Oca 2014 02:31
Meslek: Besteci ve ses düzenleyici
Konum: Web
İletişim:

Mesaj gönderen spidervis » 22 Mar 2018 21:02

SedData yazdı:
22 Mar 2018 15:55
Bu arada plan-sekansa güzel örneklerden biri de Atomic Blonde filmindeki kavga sahnesi. İlgilenenlerin ona dikkatle bakmasını tavsiye ederim. Tüm sekans parça parça çekilmiş, her seferinde bir sürü ışık ayarı yapılmış ama tek plan olarak izliyoruz.
Ben plan sekans falan bilmem belki de alakasız örnek veriyorum, kusura bakmayın. Benzer ve daha karmaşık bir kavga sahnesi olarak Kingsman'in ilk filmindeki kilise sahnesi geldi aklıma. İlk izlemede belli olmayan bir sürü cut vardı orada da.

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 26 Nis 2018 03:07

Orman yeşillenmiş, hava güneşliydi, yine de raw çekim denemeleri yapabildim Ursa ile.Ekrandan bakınca, herşey normal görünüyor, eve gelip raw görüntülerin üzerinde oynayınca biraz şok oldum. Güneşin patladığı yerlerde aslında veri var ve tüm o beyazlık tamamen renklere dönüşebiliyor. Ama gölgeler için aynı şeyi pek söyleyemeyeceğim. Demek ki, gölgeye göre bir ışık planı yapmak lazım.

Bu kayıt yaparken aldığım görüntü

Resim

Bu da hızlı bir raw ayarı girince aldığım sonuç

Resim
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10361
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 26 Nis 2018 09:14

İşte tam olarak bunu söylemek istiyordum başından beri.

Yani blackmagic kameraların yeni modellerini bilmiyordum onlarda da benzer bir sıkıntı var mı diye emin olamamıştım. Yine iyi pozlarsan siyahlardaki bilgiyi getirebiliyorsun, ama çok noise oluyor cidden. Blackmagic kamerada sonunda siyah alacaksak bile olabildiğince sağa pozlamak gerekiyor. Ama beyazların da clipping dediğimiz şeyi yapmaması lazım. Histograma baktığınızda siyahlar sol, beyazlar sağ duvarda olur. Sağ duvara yaslı bir bilgi olmamlı, o beyazlar geri gelmez.

Yukarıdaki de cinemadng default görüntüsü zaten o patlayan beyazlar geri geliyorsa log görüntü değil. Resolve'da camera raw panelinden clip'i seçersen log halini de görebilirsin. Çekimi de ona göre yapmak lazım, gerçi kamerada cinemadng default görüntüsü görebiliyor musun bilmiyorum ekranda, ama ekranda gördüğün görüntü log olmalı ve log görüntüde histogram beyaz ve siyaha temas etmemeli. Beyaza yakın olabilir, ama siyahtan uzak olmalı.

Çekim yaparken kamera ekranında gördüğün görüntü yukarıdaki görüntü müydü?
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Cevapla