Sözleşmenin Oyuncu Üzerindeki Etkisi

Robert DeNiro ve Susan Sarandon ile oyunculuk üzerine değil tabii ki, hayal dünyasında yaşamayın. Bildiğimiz kadarının paylaşabildiğimiz kadarı.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Eskiz23
Dr.Strangelove
Mesajlar: 59
Kayıt: 12 Nis 2014 00:52

Sözleşmenin Oyuncu Üzerindeki Etkisi

Mesaj gönderen Eskiz23 » 29 Eyl 2014 15:10

Güzel bir projeniz var ekipman listeniz tamam, mekanlar, kostümler tamam geriye oyuncular kalıyor , tabiki proje ciddi bir proje olduğu için eş , dost, akraba , arkadaş , Oynatamazsınız onun için gidersiniz konservatuar bölümlerine , sinema televizyon bölümlerine , tiyatro topluluklarına oyuncularınızı bulursunuz oyuncuları buldunuz iyi çok güzel hepsi birbirinden yetenekli oyuncular fakat bi sorun var sokaktaki adama güvenmiyorsunuz adam ilk gün sete gelip ikinci gün gelmiyom diyebilir yada sabah 8 de başlayan sete öğlen 1 de gelebilir yani projeyi tehlikeye atabilirmisiniz yoksa ben eşşeğimi sağlam kazığa bağlarım deyip bulduğunuz oyunculara sözleşme imzalama yolunamı gidersiniz ? Peki bu sözleşmenin oyuncu üzerindeki etkisi ve piskolojisi ne olur ? Oyuncu sete zorunda olduğu içinmi gelir yoksa istekli ve arzulu olduğu içinmi ? Sözleşmeye rağmen projenizi yakarsa dava açarmısınız ( Tazminat ) ? Yoksa hiçbirini yapmam projemde arkadaşımı eşimi dostumu kankamı oynatırım mı dersiniz ? Şimdiden teşşekürler.
Benro Kh-25 Tripod
Mb-600 MatteBox
Filmcity Rig
2x500w Holojen
80x100 Dıy Softbox
Canon 600d 18-55mm - 50mm 1.8 fd- Pentax 17-200mm
Zoom h1n + Boom+klaket
Wondlan 701A 7 İnch HD Monitör

Kullanıcı avatarı
Anarşist Yönetmen
The Recruit
Mesajlar: 6
Kayıt: 23 Tem 2014 05:27
Meslek: İstanbul Üniversitesi - RTS/Müjdat Gezen - Konservatuar... İÜ uzaktan eğitim bilginiz ola... ve yer altı
Konum: Kadıköy

Mesaj gönderen Anarşist Yönetmen » 07 Eki 2014 11:56

herşeyden öte, kim olursa olsun, işin ciddiyetini kavramak zorunda. ister oyuncu ister eş dost zaten benimsemeyen birisiyle de iş yapılmaz
hiçbir şey hayallerinden önemli değil. ve unutma ki hiçbir şey sanat kadar saf değil
twitter.com/KuralTaner

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 9997
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)

Mesaj gönderen KEzzAP » 07 Eki 2014 13:32

"tabiki proje ciddi bir proje olduğu için eş , dost, akraba , arkadaş , Oynatamazsınız" demişsiniz, bu tamamıyla hatalı bir cümle, oynatırsınız. Gerisinde de anarşist yönetmen haklı.

Kullanıcı avatarı
Eskiz23
Dr.Strangelove
Mesajlar: 59
Kayıt: 12 Nis 2014 00:52

Mesaj gönderen Eskiz23 » 09 Eki 2014 23:53

Ayşe teyze karakterimi teyzem, halam, ablam, ne kadar verir ? Ne kadar Ayşe teyze olabilirlerki ? Bu işin displinini bilen farkında olan yıllarn getirdiği birikimleri hiçe atamayız. Eş dost oynatma işi pek akıllıca gelmiyor bana ne kadar ciddiyetin olduğu bir sette olursak olalım dışarıdaki lavbalilik settede yansır yansımazsa bile yönetmenin kafasındakini veremezler
Benro Kh-25 Tripod
Mb-600 MatteBox
Filmcity Rig
2x500w Holojen
80x100 Dıy Softbox
Canon 600d 18-55mm - 50mm 1.8 fd- Pentax 17-200mm
Zoom h1n + Boom+klaket
Wondlan 701A 7 İnch HD Monitör

Kullanıcı avatarı
sataman
Braveheart
Mesajlar: 1128
Kayıt: 19 Ara 2009 18:37

Mesaj gönderen sataman » 10 Eki 2014 17:47

Eskiz23 'e hak veriyorum.Bir filmin gerçekten seyredilebilir kalitede olmasını istiyorsan,oyuncuların eş dost olmaması gerekir.Kalite için tabiki başka unsurlarda vardır ama oyuncu konusunda bu kesindir.Amatör insanlarla çalıştığında ,ne kadar disipline etsende sonuç belli bir düzeyin altında kalır.İşe ciddiyetle bakmak başka şey,işin hakkını verebilmek başka şeydir.Ben bunu ,PİZZA kısa filmimde, Suna Selen ve Bahtiyar Engin le çalıştığımda anladım.Araya insanlar koyun,ricada bulunun ama ,bu işten ekmek yiyen insanları bulun derim.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 9997
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)

Mesaj gönderen KEzzAP » 10 Eki 2014 18:26

Arkadaşlar nereden çıkartıyorsunuz eş dostun iyi oynayamayacağını. Belki sizin eşiniz dostunuz kötü oyunuyordur ama böyle bir genelleme yapılamazdır... ? Rolü oyuncuya anlatabilmek gerekir, ya da oyuncuya uygun rol yazarsınız vs. Ha eş dost her rolün altından kalkar demiyorum ama her rolün altından kalkabilecek bir eş dost vardır, profesyonel oyuncu olmaya gerek yok.

Kullanıcı avatarı
sataman
Braveheart
Mesajlar: 1128
Kayıt: 19 Ara 2009 18:37

Mesaj gönderen sataman » 10 Eki 2014 18:59

Bu konuda fikri ve tecrübesi olan arkadaşlar varmı acaba.

Kullanıcı avatarı
ilkersn
Braveheart
Mesajlar: 1513
Kayıt: 27 Ağu 2012 01:45
Konum: Samsun

Mesaj gönderen ilkersn » 10 Eki 2014 23:44

İnsan en güzel kendi yazdığı senaryoyu oynar, kafasında canlandırır, yönetmenin oyuncuya bazen neyi nasıl yapacağını gösterebilecek kadar oyunculuk bilgisinin olması gerekir bence. Senin istediğini veremeyen oyuncunun karşısına geçip "bak aynen şu şekilde yapacaksın" diyerek gösterebilinir. Tabi bu eş dost için geçerli daha çok :)
filmleriniz için müzikler
Son Kısalarımız: Kader & Eris

Kullanıcı avatarı
sataman
Braveheart
Mesajlar: 1128
Kayıt: 19 Ara 2009 18:37

Mesaj gönderen sataman » 11 Eki 2014 16:47

Aynen öyle oluyor zaten ilkersn.Karşısına geçıp oynuyorsun.İyi oynaman önemli değil,önemli olan nasıl oynaması gerektiğini oyuncuya gösterebilmek,gerisi oyuncuya kalmış.Prof. oyunculardada yine bir anlatı oluyor ama onlar istenileni çok daha iyi verebiliyorlar.Onun için tercih sebebi oluyorlar.Aynı sahneyi nasıl istediğini ,hem eş dost , hemde prof. bir oyuncuya aynı şekilde anlat,bak bakalım aynı oynayabiliyorlarmı.Kezzap ''her rolün altından kalkacak eş dost vardır '' demiş ama,elimizde senaryo ,tüm sülaleyi deneyecek halimiz çok zor.En yakın 1-2 kişiyi denersin,şansına olursa olur :)

Kullanıcı avatarı
Eskiz23
Dr.Strangelove
Mesajlar: 59
Kayıt: 12 Nis 2014 00:52

Mesaj gönderen Eskiz23 » 12 Eki 2014 22:05

'' Tüm sülaleyi deneyecek halimiz çok zor.En yakın 1-2 kişiyi denersin,şansına olursa olur :) '' sataman akşam akşam güldürdün beni :) Kezzap yani senin ailede genetik oyunculuk yeteneği olabilir bizim ailenin genlerinde öyle birşey yok yani 100 kişiyi denesem 1 kişi bile veremez oyunun hakkını ha şunuda demiyorum o 1 kişide bi kaç saat gösterdikten sonra verir oda bi kaç sahneyi
Benro Kh-25 Tripod
Mb-600 MatteBox
Filmcity Rig
2x500w Holojen
80x100 Dıy Softbox
Canon 600d 18-55mm - 50mm 1.8 fd- Pentax 17-200mm
Zoom h1n + Boom+klaket
Wondlan 701A 7 İnch HD Monitör

Kullanıcı avatarı
alone
Dr.Strangelove
Mesajlar: 76
Kayıt: 13 Kas 2005 21:04

Mesaj gönderen alone » 09 Mar 2015 13:05

Kısa film çeken arkadaşlara bir sır vereyim: Ücretlerden korkup profesyonel oyuncu kullanmaktan kaçınmayın:)

Ankara'da dizi oyuncuları dahi (her ikisi de düzenli yan rol) kısa filmlerde cüzi miktarlar alıyor. (Bir dizi oyuncusu 400, bir diğeri 200 TL almıştı) Hele ki cast ajansından ekran yüzü olmayan bir oyuncu seçerseniz 2015 itibariyle 100-150 TL civarında ücretler. (1-2 günlük çekim için)

Ünlü oyuncularda iş değişiyor tabi. Uzun yıllardır başrol olmayan ünlü bir oyuncu 5bin + kdv almıştı 45 saniyelik kamu spotu için. Yakın zamanda başrol oynamış bir diğer ünlü oyuncu ise 85 bin TL istemişti:)

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 9997
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)

Mesaj gönderen KEzzAP » 09 Mar 2015 15:37

Günlük dizilerde başrol oynayan oyuncularının bile bölümlük ücreti 300-400 TL falan. Alone'a katılıyorum.

JeanG
Braveheart
Mesajlar: 1196
Kayıt: 23 Şub 2015 05:56
Konum: izmir

Mesaj gönderen JeanG » 11 Mar 2015 01:11

Ben bu konuda çok ince bir noktaya değinmek istiyorum. bir tiyatro bölümü mezunu olarak. profesyonel oyuncu kavramını kamera önü oyunculuğu söz konusu olduğunda dikkatli değerlendirmek gerekiyor. Konservatuar mezunu olan ve bir tiyatroda oyuncu olarak çalışan biri de profesyonel oyuncu, haluk bilginer de profesyonel oyuncu. siz bir kısa filminizde eğer kamera ve tiyatro ayrımı yapabilen olgunlaşmış bir oyuncuyla çalışmıyorsanız, diğer profesyonel oyuncuyla çalışacaksınız demektir. işte burada işler değişiyor. Çünkü bu oyuncuların çoğunun profesyonel olması bir dezavantaj oluyor. tiyatronun büyük oyunculuğunu atıp minimal kamera önü oyunculuğunu kotaramıyorlar. Yani tiyatroya hiç bulaşmamış ama figürasyon da olsa bir şeyler deneyimlemiş ya da hiç deneyimi olmayıp, sinema oyunculuğuna meraklı biri bu profesyonellerden daha iyi sonuç verebilir. bir de amatör tiyatro oyuncusu vardır ki o bambaşka bir sorunsaldır.

dincdinamik
The Recruit
Mesajlar: 22
Kayıt: 20 Ara 2016 19:30

Mesaj gönderen dincdinamik » 21 Haz 2017 23:18

Sözleşme serbestisine göre anlaşma yapıyorsunuz. İnternet'te "YAPIMCI - OYUNCU İş Sözleşmesi" olarak örneklerini bulabilirsiniz, tabi kim tarafından hazırlandığı tartışılır. Çünkü işverenler iş sözleşmesini konu başında belirtiğim serbestliğe göre hazırlar. Varsa hükümsüzlüğü veya eksiklerin olduğu maddeler, geçerliliği olan iş kanunlarıdır.

Asla ama asla sözleşmesiz çalışmamanızı tavsiye ederim. Sözleşme teklifiniz oyuncunun "moralini" bozuyorsa, o oyuncuyla çalışmayın zaten, başka oyuncu bulun. Oyuncu çok memlekette, film yapımcılarının neyse ki böyle bir derdi yok.

Sözleşme aynı zamanda sizin işinize olan saygınızı ve ne kadar ciddi olduğunuzu ortaya koyar. Oyuncu kişi, arkadaşınız bile olsa sözleşmesiz iş yapmayın. İş başka arkadaşlık başka. Bırakın filmciliği bugün her hangi bir yerde işe girseniz (dükkan, turizm, pazarlama, sağlık, ulaşım, finans vs.) işverenler sizinle sözleşme yapmak, sigortanızı yatırmak zorundadır. Film yapmak bu saydıklarımdan daha az ciddi değildir. Dünyanın en riskli mesleklerinden madencilikten sonra film yapımcılığı olduğunu düşünürsek, sözleşmesiz iş yapılamayacağı da zaten ortadadır. Sadece oyuncu mu? Hayır tabi ki. Prodüksiyon ekibi, catering, sigorta şirketi, ulaşım, kısaca iş yaptığınız her kişi yada kurumla yapılması gerekir sözleşmenin. Oyuncu konusunda (eğer bütçeniz müsait ise) cast ajans veya menajer şirketleri ile çalışmanızı öneririm. Lakin (tavsiye etmesem de) "no name" oyuncular kullanacaksanız, zaten ödeyeceğiniz ücret çok maliyetli olmayacaktır.... Saygılar...

Cevapla

“Oyunculuk ve Oyuncu Yönetimi” sayfasına dön