Ses Çözüm Alternatifleri (ML-Rode-Zoom-Tascam vs.)

Filmlerinizdeki ses problemlerini aşmak ve kayıt cihazlarından anlayan insanlara ulaşmanızı sağlayacak bölüm...
Fulgura
Moderator
Mesajlar: 5158
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Re: Ses Çözüm Alternatifleri (ML-Rode-Zoom-Tascam vs.)

Mesaj gönderen Fulgura » 05 Haz 2015 20:41

lethaldoze bana DR-60'ı ve NTG-2'yi gönderdi ve ben de inceleyip test ettim. İlk inceleme yazısı DR-60 üzerine ve blogda yayında:

https://fulgurafilm.wordpress.com/2015/ ... ncelemesi/
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

Kullanıcı avatarı
lethaldoze
Donnie Darko
Mesajlar: 323
Kayıt: 18 Nis 2014 20:07
Konum: ISTANBUL

Mesaj gönderen lethaldoze » 06 Haz 2015 13:57

Fulgura yazdı:lethaldoze bana DR-60'ı ve NTG-2'yi gönderdi ve ben de inceleyip test ettim. İlk inceleme yazısı DR-60 üzerine ve blogda yayında:

https://fulgurafilm.wordpress.com/2015/ ... ncelemesi/
Abi ellerine sağlık, yazıyı okudum, bir iki kere daha okurum herhalde. Çok detaylı olmuş sağolasın.
Test sonuçlarını da merakla bekliyorum okumak için :)
“Ben istiyorum ki; film, siz sinema salonunu terk ettikten sonra başlasın.”

Jacques Tati

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10810
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 06 Tem 2015 22:31

Bahsettiğim telescoping boom arm geldi ve zoomh4n+rode kaydı yaptım kısaca:

https://www.dropbox.com/s/6p6yzwm9fu8dk ... 4.wav?dl=0
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Fulgura
Moderator
Mesajlar: 5158
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Mesaj gönderen Fulgura » 06 Tem 2015 23:30

Hayırlı olsun. Arkada klima mı yoksa bilgisayar mı var? Yalnız 20cm çok az. Ben 10 cm, 30 cm , 1 m ve 2+metre şeklinde test yaptım hem RVM hem de NTG-2 ile ve çok yakınlarda zaten shotgun kullanmak zor. Kadraj ve 20cm ayarı çok zor olur. Bence 1 metre civarından test yap.

Bu arada ilginç bir şey keşfettim ve senin kaydınla da bunu doğruluyorum: Bu aşamalarda RVM ile NTG-2 arasında gerçekten çok büyük bir fark yok. Fark daha uzak mesafede ve araya başka şeyler girince ortaya çıkıyor. Dikkatli kullanımla RVM de kabul edilebilir bir sonuç veriyor. Araya bir preamp ekleyince durum farkedebilir çünkü NTG-2 gerçekten seviye sorunu gösterdi bana da.

Testlerin ilk kısmını dinleyip tablo çıkardım ama son kısmı beklemede. Ben de bunları paylaşınca RVM ve NTG-2 ile 2 ayrı model yaka mik ve 2 ayrı model kayıt aygıtının performanslarını görmüş olacağız.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10810
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 07 Tem 2015 09:12

Bilgisayar var arkada evet. Bilerek açık bıraktım.

Zaten 20cm'den yukarıda kullandım şurada da göründüğü üzere https://goo.gl/9zt23e, buradan aldığım sonucu da paylaşırım yakında, arka sesleri hiçbir şekilde yalıtmak mümkün olmuyor, ama -24 civarında bir dip ses alırken -4'te tavan yapacak şekilde karakterin sesini net ve anlaşılır bir şekilde aldım bu düzenekle.

Bu süreç içerisinde bir de preamp edinebilirim belki, bakalım.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Fulgura
Moderator
Mesajlar: 5158
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Mesaj gönderen Fulgura » 01 Oca 2016 11:27

Bir ürün keşfettim. Biliyorsunuz, bende ART USB Preamp var ve mikrofonu kayıt aygıtına girmeden bunun üzerinden geçirirseniz seviye sorunlarını çözüyor. Normalde JuicedLink ürünü profesyoneller tarafından tercih ediliyor ama pahalı bir ürün. Oysa ART USB 70-80 dolar civarı. Daha sonra ise bu ürünü farkettim. Fiyatı 40 dolar civarı ve içinde lambalı teknoloji kullanılmış. Ses kalitesininin iyi olduğuna eminim. Aranızda nikrofonu ile kayıt aygıtı arasına bir preamp düşünen varsa bu ürünü öneririm ki bilseydim USB yerine analog bu modeli önce ben denerdim.

http://www.amazon.com/ART-Tube-Studio-M ... B0002E50MC
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

Kullanıcı avatarı
MimFilm
Raging Bull
Mesajlar: 235
Kayıt: 08 Şub 2014 22:56

Mesaj gönderen MimFilm » 28 Şub 2016 20:22

Merhaba, Rode NTG2 almak niyetindeydim ama yeni iki modelle karşılaştım:

Rode NTG4 ve Rode NTG4+
bunları deneme inceleme şansı olan oldu mu acaba. NTG2'ye göre tercih edilmesini önerir misiniz?

eğer önerirseniz hangisini önerirsiniz.
zannedersem aralarındaki fark ikincisinde dahili batarya olması. (bu batarya yaklaşık 150 saat gidiyormuş)
ikisi arasındaki fiyat farkı önemsenecek bir miktar değil ama sık kullanmayacak birisi için dahili batarya dezavantaj olur mu (2-3 ayda bir kullanılacağını varsayarsak)
ben kuzeyemir

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10810
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 28 Şub 2016 20:35

Neyle birlikte kullanacaksınız, hangi kayıt cihazı?
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
MimFilm
Raging Bull
Mesajlar: 235
Kayıt: 08 Şub 2014 22:56

Mesaj gönderen MimFilm » 28 Şub 2016 21:21

zoom h6 ile kullanacağım. kayıt cihazını değiştiremem. h4n ile ntg2'nin uyumsuzlukları gibi yorumları okumuştum bu forumda. eğer öyle bir problem ihtimali varsa 1000tl civarı başka alternatifler önerirseniz memnun olurum.
ben kuzeyemir

Fulgura
Moderator
Mesajlar: 5158
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Mesaj gönderen Fulgura » 28 Şub 2016 21:55

NTG2 ve 4 arasında fiyat farkı büyük. Eğer verebiliyorsanız NTG4 çok iyi bir çözüm. Pilin dahili olması hem iyi hem kötü. Dahili pili devamlı takip etmek lazım çünkü malum phantom sürekli enerji yer. Öte yandan pratiklik açısından iyi bir durum. Performans konusunda pek farkları olacağını sanmam. Phantom'u haricen H6 üzerinden de verebilirsiniz. Ana karar NTG2 mi NTG4 mü ise bence NTG4. Dİğer konuya kendiniz karar verin.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

Kullanıcı avatarı
MimFilm
Raging Bull
Mesajlar: 235
Kayıt: 08 Şub 2014 22:56

Mesaj gönderen MimFilm » 28 Şub 2016 22:23

NTG4 almak mantıklı o zaman: pilin değişebilir olması daha kullanışlı. nihai olarak sizin de irdelediğiniz h4n-NTG2 arasındaki verimsizlik/ kombinasyonsuzluk sorunu yaşamayacağımı düşünüyorsunuz h6-NTG4 arasında. teşekkürler.
ben kuzeyemir

Fulgura
Moderator
Mesajlar: 5158
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Mesaj gönderen Fulgura » 29 Şub 2016 01:10

O kombinasyonu kullanmış değilim ama NTG-4 ses önüme geldi ve çok iyiydi. NTG-2 ve H4n sorununu da preamp ile halletmek mümkün ama o olmayınca üzüyor sahibini işte. Yoksa NTG-2 de orta üstü bir mikrofon ve amatörün de profesyonelin de işini görür.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

Kullanıcı avatarı
MimFilm
Raging Bull
Mesajlar: 235
Kayıt: 08 Şub 2014 22:56

Mesaj gönderen MimFilm » 29 Şub 2016 01:52

NTG-4 aldım. Phantom'un ne olduğunu anlayamadım. mikrofondaki ses kartı mı?
ben kuzeyemir

Fulgura
Moderator
Mesajlar: 5158
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Mesaj gönderen Fulgura » 29 Şub 2016 02:52

Phantom power...

Bu özelliğe sahip mikrofonlar diğer pasif miklerden farklı olarak güç isterler yani enerji vermek gerekir. 11V'tan 48V'a kadar değişir bu ama genelde 48V standart kabul edilir. PP ile çalışan mikrofonlar hem biraz daha güçlü olurlar hem de dışarıdan ses kablosuna girebilecek parazit ve enterferans (girişim) sinyallerine karşı daha dayanıklıdırlar. Doğru tasarlanmış bir ses sisteminde cep telefonu vb parazit yapamaz. Yoksa ses altyapısı harici sinyallere karşı dayanıksız ve açık olur. Bu nedenle PP kullanan sistemler tercih edilir.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

Anila
Mad Max
Mesajlar: 120
Kayıt: 11 Oca 2009 18:26

Mesaj gönderen Anila » 19 Mar 2016 22:27

Sony FDR-AX1 ile kullanmak için Rode NTG-2 mi almalıyım yoksa Zoom H4n mi? Yaka mikrofonu biraz daha ucuza geliyor ama dış çekimlerde sorun olur mu bilmiyorum.
Kamerayı belgesel ya da tanıtım gibi işlerde kullanacağım.

Fulgura
Moderator
Mesajlar: 5158
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Mesaj gönderen Fulgura » 19 Mar 2016 22:37

Sorduğunuzun biri mikrofon diğeri ses kayıt aygıtı. Normalde ikisini de almanız gerek. Kablosuz yaka mik işinizi en iyi görür belgeselde aslında. Sennheiser G3 alabilirseniz alın derim.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

Anila
Mad Max
Mesajlar: 120
Kayıt: 11 Oca 2009 18:26

Mesaj gönderen Anila » 19 Mar 2016 22:45

Fulgura yazdı:Sorduğunuzun biri mikrofon diğeri ses kayıt aygıtı. Normalde ikisini de almanız gerek. Kablosuz yaka mik işinizi en iyi görür belgeselde aslında. Sennheiser G3 alabilirseniz alın derim.
Teşekkür ederim.

Kullanıcı avatarı
lethaldoze
Donnie Darko
Mesajlar: 323
Kayıt: 18 Nis 2014 20:07
Konum: ISTANBUL

Mesaj gönderen lethaldoze » 03 Nis 2016 14:53

Merhaba arkadaşlar.
NTG-2 ve Tascam DR-60'ı mı sattım.
70D ile sadece hobi olarak kısa birşeyler çekicem.
Kameranın aldığı ses ve lens sesinden gelen tıkırtılar vs den biraz kaliteli ses almak istiyorum.
Olabilecek en minimum bütçe ile ne önerirsiniz.
Sadece kameraya bir mikrofon bağlayarak çözebilirmiyim ve bu mikrofon ne olur.
Örneğin rode video mic alıp uzun bi uzatma kablosu takıp sopa ile kullansam. Tamamen örnek.
Sizce nasıl bir yol izlemeliyim.
“Ben istiyorum ki; film, siz sinema salonunu terk ettikten sonra başlasın.”

Jacques Tati

öğrenci-l
The Recruit
Mesajlar: 3
Kayıt: 23 Nis 2016 01:42

Mesaj gönderen öğrenci-l » 23 Nis 2016 02:19

Merhabalar.
Bir ses ekipmanı oluşturmak istiyorum ve şimdilik 650-700 TL civarı bir bütçem var. İleriye dönük bir donanıma sahip olmak istiyorum. Bunun için biraz araştırma yaptım. Bu başlığın da hemen hemen tamamını okudum.

-Audio Technica AT897 (645 TL)
-Audio Technica AT875 (515 TL)
-Rode NTG-2 (595 TL)
-Sennheiser MKE 400 (475 TL)
-Sennheiser ME 66 (565 TL)

Yurtdışından getirttireceğim için fiyatları böyle. Fakat hangisini almalıyım, karar veremedim. Ya da başka tavsiyeniz var mı? Ses kayıt cihazını daha sonra almayı, alana kadar da bilgisayara kayıt yapmayı düşünüyorum. (İleride de alacağım kayıt cihazı olarak 'Zoom H4N veya Tascam DR-40 düşünüyorum)


Tabi ses kayıt cihazı ile mikrofon alacaksam şöyle bir durum ortaya çıkıyor:

-Zoom H1 V2 (320 TL)
-Tascam DR-05 V2 (305 TL)

-Audio Technica ATR 6550 (250 TL)
-Rode Videomic with Rycote (305 TL)

Bu şekilde bir ses kayıt cihazı ve bir mikrofon alırsam bütçemi aşmamış oluyorum. Dediğim benim için öncelikli olan ileriye dönük olması. Zamanım kısıtlı. Ses konusunda deneyimli değilim ve nasıl bir yol izlemem gerektiğine karar veremedim. Bu yüzden de önerilerinize ihtiyacım var.
Dünyanın bütün işçileri, birleşin! Zincirlerinizden başka kaybedecek bir şeyiniz yok!

öğrenci-l
The Recruit
Mesajlar: 3
Kayıt: 23 Nis 2016 01:42

Mesaj gönderen öğrenci-l » 25 May 2016 13:28

Tekrardan merhabalar.

Sürem kısıtlı olduğu için siparişi vermiştim. Audio Technica AT897 marka/model mikrofonu satın aldım. Yurtdışından tabi. Yaklaşık 700 TL tuttu ücreti. Ancak şu an için harici bir ses kayıt cihazım olmadığı için kameraya bağlanıp kullanacağım. Bu yüzden de kamera ile birlikte kullanabileceğim uygun bir kabloya ihtiyacım var. Ne yazık ki bir tarafı xlr diğer tarafı 3.5mm jack kablo bulmak zor ve pahalı da. (İnternette 100 TL'ye bulabildim.) Piyasada iki tarafı da xlr olan bir çok kablo var. Acaba iki tarafı xlr olan bir kablo alıp adaptörle kameraya mı bağlayayım yoksa direk daha fazla ücret verip uygun olan kablolardan mı alayım? Ya da ikisinin yerine xlr kablonun bir ucuna 3.5mm jackı mı lehimleteyim? Sonra stereo mu mono mu almam lazım?

Hangisinden daha yüksek kalite alabilirim ve ücret olarak da uygun olur?
Dünyanın bütün işçileri, birleşin! Zincirlerinizden başka kaybedecek bir şeyiniz yok!

Cevapla

“Ses ve Kayıt” sayfasına dön