Görüntü Yönetmeni Ne İş Yapar?

Lütfen ekranlarınızın ayarlarıyla oynamayın, bu foruma bakın.
Görüntü Yönetimi üzerine her türlü teknik ya da kuramsal tartışma bölümü...
Kullanıcı avatarı
enjeksiyon
Braveheart
Mesajlar: 1453
Kayıt: 23 May 2008 11:01
Konum: istanbul

Görüntü Yönetmeni Ne İş Yapar?

Mesaj gönderen enjeksiyon » 14 Şub 2009 21:44

aslında her birim için ayrı başlık olmalı..böyle bir başlık var mı bilmiyorum ama özellikle görüntü yönetmeninin ne iş yaptığını gerçekten konuşmamız gerekiyor...özellikle görüntü yönetmeniyle,yönetmenin ayrıldığı noktalar nelerdir...? başka alanlar için de açılabilir sonra... ya da buraya paylaşırız...

evet GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ ne iş yapar buyrun...

Kullanıcı avatarı
baço
Sir Baco
Mesajlar: 3564
Kayıt: 26 Haz 2008 23:03
İletişim:

Mesaj gönderen baço » 14 Şub 2009 22:12

Başta "sette kullanılan teknik ekipman" değildir :)

Benim bildiklerimi yazayım;

- Stodyboard varsa ona bağlı kalarak, yoksa kendi kafasından genelde yönetmene de onaylatarak kadrajları ayarlar.

- Diyaloglarda vs. amorstur, uzaktan yakına kesmedir, görüntü kurallarına göre sıçrama ya da rahatsız edici birşey olmaması için dikkatli olur. Aksı korur. Gerekirse bozar.

- Işıkçıyla birlikte uygun atmosferin oluşturulması için düzenlemeler yapar, onu yönlendirir.

- Kamera asistanı varsa onu yönetir yoksa doğrudan kendi teknik ayarlamaları yaparak en iyi görüntüyü almaya çalışır. Kamera ve teknik ekipmana hakimdir.

- Özel efekt varsa; eğer özel efekt yönetmeni varsa onunla birlikte yoksa kendisi sonradan postta sorun olmaması için gereki tüm ayarlamaları ve ölçümleri yapar.

- Çekim öncesinde kadrajları tasarlar, yönetmenle ve kamera asistanıyla paylaşır. Gerekli odaklama ölçümlerini / işaretlemelerini yapar.

- Renkleri, arka planları, açıları vs. yönetmenin vermek istediği mesajı/hissi verecek şekilde düzenler. Yani anlatımdan da sorumludur bir yerde.

- Teknik olarak son bilgilere sahip, duruma uygun çözümler yaratabilecek birisi olması lazımdır.

- Postta ise tüm bilgisini konuşturur. Çekimde elde edilen görüntüleri daha da iyi hale getirir ya da getirtir. Yani ya yapar ya da yaptırır.

- Aslında filme tüm görsel tarzı veren adamdır. Yönetmen onu özgür bırakırsa ya da yönetmenle (ve sanat yönetmeniyle) uzlaşır/aynı vizyonu paylaşırsa çok daha iyi olur.

- Kurgu için eksiksiz çekim yapıldığından emin olmak da aslında onun işidir. Devamlılık takibini yapmak ya da yaptırmak da.

Kullanıcı avatarı
Hepa
Kurgu/Efekt
Mesajlar: 5977
Kayıt: 13 Nis 2006 21:47
Meslek: Mid Digital Compositor
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Hepa » 14 Şub 2009 22:18

A. Düşünsel Araştırma ve Planlama
- Ön görüşmeler sırasında yönetmenle senaryonun bütün boyutlarını ve
yönetmenin filme yaklaşımını tartışmak ve anlamak.
- Filmin döneminin olaylarını, genel konuları ve uygun tasarım
elemanlarını araştırmak.
- Bir tarz, görsel yaklaşım tasarlamak.
- Yeni fikirler üzerinde yönetmenle konuşmaya devam etmek.
- Sanat Yönetmeni ile tartışmak ve bir anlaşmaya varmak.
- Teknik malzeme kiralama şirketleri ve laboratuar ile görüşmek ve
araştırma yapmak.

B. Pratik Araştırma ve Planlama
- Bütçe gereksinimlerini araştırmak.
- Seçilen mekanları görmek (dolaşmak) ve onaylamak.
- Mekanların güneş pozisyonlarını (çekime uygun saatlerini belirlemek)
tayin etmek.
- Set planlarını gözden geçirmek, tartışmak ve onaylamak.
- Filmde kullanılacak kostüm ve aksesuarları gözden geçirmek ve onaylamak.

C. Teknik Araştırma ve Planlama
- Laboratuarı ziyaret ederek filmde kullanılacak kimyasal ve
elektronik resim kayıt ortamlarının pozlama değerlerini belirlemek,
film yıkama, baskı, renk düzeltme ve aktarma sırasında uygulanacak
kurallar bütününü saptamak.
- Filmin mekanları ve dekorları için ışık şefi ve set amiri ile
aydınlatma ve donanım planları tasarlamak.

D. Kalite Kontrolü
- Filmde çalışacak teknik ekibi, kullanılacak filmi, laboratuarı,
teknik ekipmanı, seçmek ve onaylamak.
- İnşa halindeki dekorları ziyaret etmek.
- Oynar duvarları, tavanları ve hareketli dekor birimlerini onaylamak.
- Bütün mekan ve stüdyoları ekip başları ile gezerek gereklilikleri tartışmak.
- Dekor renk ve dokularını onaylamak.
- Makyaj ve saçı onaylamak.
- Kamera, ışık ve grip ekipman listelerini oluşturmak veya
oluşturulmasına önayak olmak.
- İşkopyalarının seyredileceği salonun standartlara uygunluğunu kontrol etmek.

E. Hazırlıkların Tamamlanması
- Işık dublörlerini seçmek.
- Yeni araçların kullanımını ekibe öğretmek.
- Mekan ve dekorları yönetmenle gezerek çekim planı tasarlamak.
- Özel teknik ekipmanın listesini yapmak ve prodüksiyon amirine
kullanım günlerini bildirmek.
- Çalışma planı üzerinde yönetmen asistanı ile beraber çalışarak her
sahne için çekim süresi ve sıralaması belirlenmesine yardımcı olmak.
- Gerekli film emülsiyonlarını belirlemek ve ısmarlamak.
- Çekim öncesi ve çekim sırasında gerekli teknik insan işgücü
miktarının ve zamanlamasının hesap edilmesi veya hesap ettirilmesi.
- Diğer bölümlerin gerekli malzeme ve işgücünü edinmesini takip etmek,
testlere katılmak.
- Herhangi bir problemde yönetmene danışmanlık yapmak, gerekirse vekalet etmek.
- Yapımcıya herhangi bir problemin çözümünde yardımcı olmak.

F. Testler
- Filmin görsel tarzı için testler çekmek.
- Laboratuar testleri çekmek.
- Aydınlatma ve başroller için testler çekmek.
- Kostüm ve makyaj testleri çekmek.
- Olabilecek alışılmamış, sıradışı özel efekt, aksesuar ve teknik
malzeme testi çekmek.

II. ÇEKİM SIRASINDA

A. Planlama
- Bütün iş programını ve gün içindeki çekim sırasını kontrol etmek, onaylamak.

B. Kararlaştırma
-Çekilecek sahnenin provalarını seyretmek.
- Yönetmenle beraber çekim planını (dekupaj) tasarlamak.
- Objektife ve kadraja karar vermek, onay almak için yönetmene göstermek.
- Kadrajın ve hareketin sahne amacına uygunluğundan emin olmak.
- Kamera operatörü, kamera asistanı, dolly ve crane operatörüyle
olabilecek herhangi mekanik bir problemi çözmek.
- Kamera hareketlerinin başlangıç-bitiş noktalarını tayin etmek.
- Işık dublörlerini yerlerine yerleştirerek prova yapmak, sahnenin
ince ayarlarını bitirmek.
- Kurgu için yeterli malzemenin çekildiğinden emin olmak.
- Yönetmen asistanıyla arka plan hareketliliği üzerinde çalışmak.

C. Aydınlatma
- Filmin hikaye, tarz ve dramatik içeriğine en uygun şekilde mekan ve
dekor aydınlatması tasarlamak.
- Işık kurulumunu planlar arasında en az vakit kaybedilecek şekilde tasarlamak.
- Her plan için ışık miktarını, rengini ve kontrastını (ve çekim
diyaframını) belirlemek ve devamlılığını sağlamak.

D. Hazırlık
- Işığa ve kameraya bağlı ses problemlerini çözmek.
- Diğer bölümlerle olan problemleri çözmek.
- Yönetmenin son değişiklikleri yapması için planı göstermek.
- Son mekanik prova için oyuncuları davet etmek, görünen problemleri çözmek.

E. Çekim
- Planı çekmek.
- Onaylamak ya da problemleri düzeltmek.
- Değişkenleri kontrol ederek bir sonraki tekrarı hazırlamak.

F. İdari
- Her sabah ve öğle yemeğinden sonraki ilk planı tayin etmek.
- Ertesi günün ilk planını tartışmak.

G. Kalite Kontrol
- Yönetmen, yapımcı, montajcı ve kamera ekibiyle bir önceki günün
işkopyalarını görmek.
- İkinci ekip veya özel etki ekiplerinin işkopyalarını izlemek,
tartışmak, onaylamak veya düzeltilmesini istemek.
- Gerekiyorsa ikinci bir baskı istemek.

III. ÇEKİM SONRASI

A. Renk Düzenlemesi
- TV ve sinemalarda oynayacak fragmanların renk düzeltmelerini yapmak
ve onaylamak.
- Optik ve dijital özel etkilerin uyumluluğunu onaylamak.
- Filmin renk düzenlemesini yapmak.

B. Kalite Kontrol
- Rengi düzenlemiş son kopyayı onaylamak.
- Onayını almak üzere yönetmene göstermek.
- İnterpozitifi onaylamak.
- İnternegatifi onaylamak.
- Sinema kopyalarını onaylamak.
- Optik büyütme ve küçültmeleri onaylamak.
- Kullanılıyorsa DI (Digital Intermediate) aşamalarında hazır bulunup
denetlemek.

C. Telesine/Renk Düzenlemesi
- Orijinal film veya dijital malzemenin elektronik veya film ortamına
aktarılmasına eşlik etmek ve onaylamak.
- Dijital ortama ve ortamdan yapılacak bütün aktarmalara eşlik etmek
ve onaylamak.
- Filmde yapılacak kaşlama ve format değişikliklerine eşlik etmek ve onaylamak.
- VHS, DVD ve dijital projeksiyon ortamlarına, tape-to-tape renk
düzeltmelere eşlik etmek ve onaylamak.
- Onayını almak üzere elektronik aktarma sonuçlarını yönetmene göstermek.

D. Reklam
- Filmin reklamını yapmak (Gazete-dergi, Internet, radyo-TV, DVD söyleşileri).

E. Restorasyon/Arşiv
- Gelecekteki tekrar basımlar, arşiv baskıları ve elektronik
aktarmalar için hazır bulunmak.

Stephen Pizzello’nun American Cinematographer dergisindeki yazısından Mehmet Aksın’ın yaptığı çeviriden yararlanılmış ve Hasan Gergin, Uğur İçbak, Mehmet Aksın ve Doğan Sarıgüzel’in katkılarıyla okuduğunuz biçimini almıştır.
Kaynak:kameraarkasi.net

ercane
Nova Film
Mesajlar: 717
Kayıt: 11 Ara 2008 23:34
İletişim:

Mesaj gönderen ercane » 14 Şub 2009 22:46

Az önce Uğur İçbak ın seminerinden geldim DFA dan.Uzun uzun anlattı, büyük ölçüde üstteki yazı tanımlıyor, kendi sitesinde de eski bazı dökümanlar var.Diğer taraftan yeni ihtiyaçlar doğrultusunda sendikada yeni bir görev tanımı yazılıyor, hazırlandığında elime geçerse paylaşırım.

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2470
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 14 Şub 2009 23:15

Bende kendisini seminerine 2 kez katılma şansına eriştim, global çapta bir film bile çeksem kendisiyle çalışmak isteyeceğim birisi ayrıca kendi sitesinde çok yararlı dökümanları bulunuyor. Başlıkla ilgili olanın linkini paylaşıyorum.

Sağ Tık Farklı Kaydet ;

http://www.uguricbak.com/goryonsor.doc

Kullanıcı avatarı
silentpain
Mad Max
Mesajlar: 119
Kayıt: 27 May 2008 04:13

Mesaj gönderen silentpain » 15 Şub 2009 01:05

Bende biraz once Ugur icbak in seminerinden geldim.Bazi yerler gercekten komikti,Ugur Icbak in kim oldugunu ya da Goruntu yonetmeninin ne is yaptigini bilmeyen insan nasil sinema okur anlamadim yani.Ama helal olsun Ugur Icbak a bir dakika susmadan usenmeden yaklasik 3 saat kadar konustu.Ugur Icbak icin soylemiorum fakat sanirim biraz negatifin yerini dijital sinemanin red in vs yeni teknolojinin alacagindan korkuyor eski goruntu yonetmenleri,alistiklari ogrendikleri yoldan vazgecmek istemiyorlar cunku cok fazla goruntu yonetmeni olacak o zaman sanirim.Filmle calismak baska dijitalle calismak baska Ugur Icbak in soyledigi gibi.
Çekim öncesinde kadrajları tasarlar, yönetmenle ve kamera asistanıyla paylaşır. Gerekli odaklama ölçümlerini / işaretlemelerini yapar.
Yukarda belirtilmis zaten fakat,Kadraji her zaman icin yonetmen belirler,onceden belirlemistir zaten goruntu yonetmeni aklinda daha iyi bir fikir varsa veyahut yonetmen kararsizsa kendi fikirlerini beyan eder yine son karari veren yonetmendir.Yonetmen kafasindaki atmosferi soyler Goruntu yonetmeni isik sefine verdigi direktifler dogrultusunda bu atmosferi yakalamaya calisir veyahut cekim oncesinde kendisine birakilmistir belirli bir tarzi varsa.
Goruntu yonetmeni isik ve renk olcumlerini yapar,mesafe olcumlerini hic bir zaman kendisi yapmaz focus puller yapar.Hic bir zaman minidv bile olsa kendisi net atmaz kamerayi kendisi kullansa bile. Ugur Icbak da goruntu yonetmeni kurguya girer sonuna kadar basinda durur hatta sinema salonundan da ornekler verdi. Tabiki goruntu yonetmenleri kurguya da girior filmin son gorunusu icin coloristlerle beraberde calisiorlar.Fakat bunun cok yaygin oldugunu dusunmuyorum coloristin isi o yani zaten o da goruntu yonetmeni gibi ozel olarak tutuluyor kendi gorusunu katmasi icin,bu durumlarda bazen goruntu yonetmeni kurguya girmiyor yani cogu reklamda oyle.

Kullanıcı avatarı
enjeksiyon
Braveheart
Mesajlar: 1453
Kayıt: 23 May 2008 11:01
Konum: istanbul

Mesaj gönderen enjeksiyon » 15 Şub 2009 01:25

silentpain yazdı:Ugur Icbak in kim oldugunu ya da Goruntu yonetmeninin ne is yaptigini bilmeyen insan nasil sinema okur anlamadim yani.
bunu bana diyorsan ben bu konular üzerine konuşalım herkes fikrini beyan etsin..hatta bu konu üzerine tartışalım diye açtım başlığı..yoksa wikipedia dan kopyalayıp yapıştırmakta sorun değil..sinema okumaya da gerek yok yani..yani....

Kullanıcı avatarı
silentpain
Mad Max
Mesajlar: 119
Kayıt: 27 May 2008 04:13

Mesaj gönderen silentpain » 15 Şub 2009 01:31

sana demiorum canim ben seminerle ilgili olarak dedim...sana neden soyleyeyim zaten dedigin gibi tartismak icin acilmis bir konu bilgi paylastikca cogalir.
Benim de demek istedigim hic mi insan kendi arastirmaz bu nedir su nedir diye bakmaz sonra gelip ahkam kesilir

Kullanıcı avatarı
Düd
Big Lebowski
Mesajlar: 7394
Kayıt: 16 Nis 2006 19:22
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Düd » 15 Şub 2009 01:35

enjeksiyon da sinema okuyor da ondan alındı üstüne.

Kullanıcı avatarı
enjeksiyon
Braveheart
Mesajlar: 1453
Kayıt: 23 May 2008 11:01
Konum: istanbul

Mesaj gönderen enjeksiyon » 15 Şub 2009 01:38

silentpain yazdı:sana demiorum canim ben seminerle ilgili olarak dedim...sana neden soyleyeyim zaten dedigin gibi tartismak icin acilmis bir konu bilgi paylastikca cogalir.
Benim de demek istedigim hic mi insan kendi arastirmaz bu nedir su nedir diye bakmaz sonra gelip ahkam kesilir

eyvallah ..ya böyle şeyleri haber etseniz aslında duyurular bölümünde ben gelirdim mesela..çokta iyi olurdu

Kullanıcı avatarı
Düd
Big Lebowski
Mesajlar: 7394
Kayıt: 16 Nis 2006 19:22
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Düd » 15 Şub 2009 01:39

İTÜ Kısa Film festivali'nin tüm atölye çalışmalarını DFA verecek enjeksiyon büyük olasılıkla, onlara gel :). Kesinleşince başlığında duyuracağım.

ercane
Nova Film
Mesajlar: 717
Kayıt: 11 Ara 2008 23:34
İletişim:

Mesaj gönderen ercane » 15 Şub 2009 01:53

silentpain yazdı:sana demiorum canim ben seminerle ilgili olarak dedim...sana neden soyleyeyim zaten dedigin gibi tartismak icin acilmis bir konu bilgi paylastikca cogalir.
Benim de demek istedigim hic mi insan kendi arastirmaz bu nedir su nedir diye bakmaz sonra gelip ahkam kesilir

Garip çıkışlar vardı da, ahkam kesen kimdi yav fazla muhabbet dönmedi yani :)

Mevzu çok tartışılcak bir şey değil kanımca, ortada alışıla gelmiş bir şeyler var ve uygulanıyor, anayasa değil tabii ki.. Farklı setlerde farklı görevler oluyor ama Uğur İçbak dünya standartlarında çalışma fırsatı bulan bir kaç kişiden biri tabi bunun paylaşmaya ve yaygınlaştırmaya da çalışıyor sendika vasıtasıyla,her branştan sendika toplantılarını da her hafta takip edilebilir ve ismini duyamadığımız bir çok sağlam abiyle tanışabilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
silentpain
Mad Max
Mesajlar: 119
Kayıt: 27 May 2008 04:13

Mesaj gönderen silentpain » 15 Şub 2009 01:54

yok ben cumle icinde bahsettim saniyorum,yanlis anlasilma olmus.evet bir dahaki sefere boyle bir seyden haberim olursa sahsen yazarim ben.Guzel bir konusmaydi ama ben workshop beklerdim birazda artik bir yerlerde olsun uygulamali isiklandirma kamera vs profesyonel olarak.Bir dernek olsun bi yer olsun nebliyim 30 milyon tane fotograf kurumu,dernegi var.Belediyeler bile veriyor bedava ders.Foto muhabirleri dernegi bile var en basitinden.Teori teori nereye kadar.
Bilinmeyebilir tabi herkesin ozel ilgi alanina da girmeyebilir ama boyle oldukca zaten her filmde,reklam filminde vs yabanci goruntu yonetmenlerinin gelmesi dogaldir.Sonra gider kendi ulkenin tanitimini bile yabanci insanlara cektirirsin sanatta bile disa bagimli olursun kendini tanitirken.Neyse o baska konu dallandirip budaklandirmiyim konu goruntu sette kim ne is yapar? bazilari goygoy yapar :)

Kullanıcı avatarı
baço
Sir Baco
Mesajlar: 3564
Kayıt: 26 Haz 2008 23:03
İletişim:

Mesaj gönderen baço » 15 Şub 2009 02:53

Eski kurt görüntü yönetmenlerinden Vecihi Ener'le Uygur kardeşlerin evinde bir yemek yemiştim yıllar önce. Eski adamlar acayip oluyor, bana hemen bir sınav çekmişti sinemayla ilgili de neyseki geçmiştim :D Efektlerden vs. konuşuyorsun ama onların dünyaları bambaşka tabi. Tanyeli de hamileydi o zaman güzel yemek yapmıştı :D

Kullanıcı avatarı
enjeksiyon
Braveheart
Mesajlar: 1453
Kayıt: 23 May 2008 11:01
Konum: istanbul

Mesaj gönderen enjeksiyon » 15 Şub 2009 04:23

vay be uygur kardeşlerle yemek yediysen tamamdır zaten...bi de görüntü yönetmeniyle..bi de tanyeli de var ohooo olmuşun sen alın bunu...

Kullanıcı avatarı
baço
Sir Baco
Mesajlar: 3564
Kayıt: 26 Haz 2008 23:03
İletişim:

Mesaj gönderen baço » 15 Şub 2009 04:41

Olm eskiden hayvan gibi çevre vardı bakma ara verdik, sen geç dalganı bakalım düdük makarnasııı...

O laflar boy boy.... :D

Kullanıcı avatarı
baço
Sir Baco
Mesajlar: 3564
Kayıt: 26 Haz 2008 23:03
İletişim:

Mesaj gönderen baço » 15 Şub 2009 04:44

Bu arada o herifler çok tatlı ve akıllı herifler. Öyle TV'deki gibi değiller yani... kıskanç herif.... :D

ercane
Nova Film
Mesajlar: 717
Kayıt: 11 Ara 2008 23:34
İletişim:

Mesaj gönderen ercane » 17 Şub 2009 00:13

Sine-Sen Teknik Komisyonunun açıkladığı görev tanımı;

KAMERA EKİBİ

CAMERA CREW
Film ya da video yapımının çekimi ile doğrudan ilgili ekiptir. Bu ekibe, aydınlatmayı tasarlayan, kamera hareketlerini ve açılarını düzenleyen görüntü yönetmeni başkanlık eder ve kamera operatörü, birinci ve ikinci kamera asistanları ve bir ya da iki kamera setçisinden oluşur.

Çekim sırasında kamera ekibinin her bireyi işin gerçekleştirilebilmesi için ekip ruhu ile çalışır.
GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ

DIRECTOR OF PHOTOGRAPHY - LIGHTING CAMERAMAN

Görüntü yönetmeni film ekibindeki tüm teknik departmanların başıdır ve yönetmenin tercihleri doğrultusunda senaryonun görsel hale dönüştürülmesinden sorumludur.
Film veya videoda görüntünün elde edilmesini sağlayan kişidir. Görüntü Yönetmeni Kamera operatörünü, 1.Kamera asistanını ve Işık Şefini belirler.
Sorumlulukları
1- Işık kaynaklarının cinsine ve yerlerine karar vererek stüdyodaki ya da doğal mekândaki setin aydınlatılması.

2 - Doğru pozlama için, diyafram değerinin belirlenmesi.

3 - Sahnenin genel kompozisyonu.
4 - Görüntünün renkleri.
5 - Kameraların, objektiflerin, filtrelerin ve film emülsiyonlarının seçimi.

6 - Kameranın ayarları, yeri, hareketleri.

7 - Kameranın kiralanacağı kiralama şirketleri ile ilgili öneride bulunmak.
8 - Set ve ışık malzemelerinin kiralanacağı şirketleri ile ilgili öneride bulunmak.
9 - Filmin yıkanacağı laboratuar konusunda öneride bulunmak.

10 - Gerekli kamera testlerine danışmanlık yapmak ve testlerin yapılmasını sağlamak.
11 - Gerekli ışık, kostüm ve makyaj testlerine danışmanlık yapmak ve testlerin yapılmasını sağlamak.

12 - Kamera Operatörünü 1.Kamera asistanı ve Işık Şefini seçmek, Set amiri konusunda öneride bulunmak.

13 - Kamera, ışık ve set ekibinin sayıca ne kadar geniş bir ekip olacağı konusunda Prodüksiyon ile yakın çalışmada bulunmak.

14 - Set ve ışık ekibiyle çalışmada bulunarak, her departman için gerekli malzemenin tipi ve sayısını belirlemek.

15 - Yönetmenin istekleri doğrultusunda kamera pozisyonunu, kamera açısını ve kamera hareketlerini belirlemek.
16 - Her çekim için gerekli olan objektif ve filtreleri seçmek.

17 - Işık ölçüm aletlerini(pozometre, colormetre)yetkin bir şekilde kullanarak, her çekim için doğru diyaframı (t-stop) belirlemek.

18 - Planda Dolly ya da crane hareketine gerek olup olmadığını belirlemek.

19 - Yapımın fotoğrafik kalitesini ve devamlılığını sağlamak.

20 - Plandan plana Bakış yönleri akslar ve açılar konusunda hareket devamlılığını göz önünde bulundurarak yönetmenle birlikte çekimin tasarlanmasını sağlamak.
21 - Yönetmenin istekleri doğrultusunda her çekimin kompozisyonunu tasarlamak kamera operatörüne anlatıp uygulatmak ve çekim sırasında kontrol etmek.

22 - Her sahnenin aydınlatılmasını planlamak ve ışık ekibine uygulatmak.
23 - Çekimde kullanılan tüm kameraların ekiplerine danışmanlık yapmak.

24 - Mekânda ve stüdyoda tüm teknik ekibe danışmanlık yapmak.

25 - Pozlanan filmin yıkanıp basılması ile ilgili laboratuara gerekli uyarıları yapmak.

26 - Yönetmen ve diğer ilgili kişilerle birlikte iş kopyalarını izlemek.

27 - Filmin final baskıları için renk programı aşamasında bulunarak danışmanlık yapmak.
28 - Filmin videobanda ya da dijital ortama aktarımı(telesine)aşamasında danışmanlık yapmak.
29 - İşini icra edebilmek için gerekli olan ölçüm aletlerini (colormetre, pozometre) temin etmek.
Görüntü yönetmeni filmin genel stili, renklerin ve ışığın dengesi ve devamlılığından sorumlu olduğu için, kameranın kullanımı, kamera operatörü denilen bir başka elaman tarafından sağlanır.

Genellikle düşük bütçeli yapımlarda görüntü yönetmeni kamera operatörlüğü görevini de üstlenir.

Kullanıcı avatarı
enjeksiyon
Braveheart
Mesajlar: 1453
Kayıt: 23 May 2008 11:01
Konum: istanbul

Mesaj gönderen enjeksiyon » 17 Şub 2009 01:50

ercane yazdı:
Genellikle düşük bütçeli yapımlarda görüntü yönetmeni kamera operatörlüğü görevini de üstlenir.
aslında benim asıl tartışmak istediğim ve bizim işimize yarayacak olan kısmı bu..kısa film açısından görüntü yönetmeninin işlevi? örneğin ben bir keresinde güzel sanatlar resim mezunu bir arkadaşla çalışmaya çalışmıştım..fakat bir kadrajın "tamamdır" denebilmesi için 15-20 dakka beklemiştim...şimdi adama görüntü yönetmenisin dedim..bi de sanatçı hani..bişey de diyemiyorum..ama şahsen pişman oldum...tabii bu kişisel bir şey ama..biz kısa film çekerken, görüntü yönetmeninden bekleyebileceğimiz/yararlanabileceğimiz şeyler nelerdir...bu konu üzerine konuşalım diyorum..yoksa profesyonel ortamda görüntü yönetmeninin ne yaptığı iş tanımı gereği ortada...nasıl bir paylaşım ve iş bölümü yaparsak görüntü yönetmenimizle en iyi sonuca ulaşabiliriz...asıl soru bu aslında...yönetmen/görüntü yönetmeni ilişkisi nerde başlar nerde biter.? çizgileri nedir...gibi...

Kullanıcı avatarı
baço
Sir Baco
Mesajlar: 3564
Kayıt: 26 Haz 2008 23:03
İletişim:

Mesaj gönderen baço » 17 Şub 2009 03:33

Ben o mantıkla yazmıştım zaten...

Cevapla

“Görüntü Yönetimi” sayfasına dön