Grenlenme Sorunları Üzerine Tartışma

Lütfen ekranlarınızın ayarlarıyla oynamayın, bu foruma bakın.
Görüntü Yönetimi üzerine her türlü teknik ya da kuramsal tartışma bölümü...
Fulgura
Psycho
Mesajlar: 5159
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Re: grenlenme neden kaynaklanır yardım please

Mesaj gönderen Fulgura » 13 Mar 2012 21:12

Ya Neat Video ile uğraşacaksınız ya da hiçbir ekstra efekte gerek olmadan 3 Way Color Corrector adlı efekti kullanacaksınız.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

Kullanıcı avatarı
zampano
Raging Bull
Mesajlar: 252
Kayıt: 04 Şub 2011 00:19
Meslek: Öğretmen-Karikatürcü
İletişim:

Mesaj gönderen zampano » 03 Eyl 2013 11:14

Mark II ile 160 ISO'da 2 bitrate çektiğim bu filmin gölgeli bölgelerinde büyük sıkıntım var. Filmde loş bir kafe ortamı gerekiyor ve gölgeler kaçınılmaz. Ama gel gör ki bu sorun elimi kolumu bağlıyor. Bitrate'yi tavan yapsam bile (3.0) bir işe yaramıyor. Forumdaki bı soruna benzer yazılanları inceledim. Bu problemin adı "banding" mi, "macro blocking" mi ne deniyor tam bilemiyorum. Çekim sırasında bu can sıkıcı bozulmayı en az seviyeye indirmem gerekiyor. Kalanını da "neat video" gibi bir plugin ile mümkün olduğunca gidermeye çalışırım. Önerilere açığım...

videosu ve fotoğrafı...



[resize]Resim[/resize]

Fulgura
Psycho
Mesajlar: 5159
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Mesaj gönderen Fulgura » 03 Eyl 2013 14:27

Zampano öncelikle bir iki sorum var. Ondan sonra görüşümü yazacağım.

Çekim ayarları nelerdir? Lens ve o andaki diyafram ayarı nedir? Kamera hangi profilde idi (TS mi yoksa standart mı, faithful mu?) Bu sorun orjinal videonuzda da var mı yoksa YT'ya yükledikten sonra mı daha bariz hale geldi? YT sıkıştırma uyguladığı için bu tür sorunları daha da abartır.


Şu haliyle düşük pozlamadan kaynaklanan banding ve makro-blocking sorunu olarak görülüyor. Zaten düşük ışık ortamlarında dslrlerin en büyük derdi bunlar. Orjinal bu kadar kötü olmamalı ama bu orjinal kamera videosu ise, işaret ettiğiniz yerlerdeki sorunların çözümü:

1- 720p kullanmayın. Canonlar 1080p'de bile zorlanıyorlar. 720 sorunlu.

2- Bahsi geçen yerleri daha çok ışıklandırın. Dinamik derinlik düşüklüğü sorunu yüzünden pozlaması belli bir çizginin altında kalan yerlerde bitrate sınırsız olsa bile bu sorun kaçınılmaz. Ortamın loş olmasını istemenizi anlıyorum ama işte bu sorun dslr için en zorlu durumu gösteriyor. Bu nedenle esas vurgulamak istediğiniz (oyuncu vb) kısımları olabildiğince histogramda sağa yaslı olarak ışıklandırıp pozlarken (patlama eşiğinin hemen altında), geri kalan alanı daha orta derecede ışıklandırmalısınız. Daha sonra post aşamasında bu alanları karartabilirsiniz ve o zaman istediğiniz gürültüsüz arka planlar ortaya çıkacaktır. Yani esas çözüm çekim aşamasında bunları saptayıp ona göre bol ama dengeli ışık kullanmak. Loş planlanan çekimler için dslrler resmen maksimum 5 stop dinamik derinlikle kullanılmalı. Yoksa senin gözünün normal gördüğü düşük ışıklı alanlar codec aşamasında dağılıyor. Bitrate bu sorun tek başına çözemez çünkü sensör göremiyor. Bitrate olayı toplam karedeki ayrıntının yüksek olduğu zengin içeriklerde öne çıkar. Düşük ışıkta pek işe yaramaz.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

Kullanıcı avatarı
ilkersn
Braveheart
Mesajlar: 1513
Kayıt: 27 Ağu 2012 01:45
Konum: Samsun

Mesaj gönderen ilkersn » 03 Eyl 2013 15:50

Ya Fulgura ne güzel anlatmışsın.. Dönüyor dolaşıyor doğru ışık kullanımına geliyor laf sanki :) herşeyin ilacı ışık :D
filmleriniz için müzikler
Son Kısalarımız: Kader & Eris

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2461
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 03 Eyl 2013 19:33

Goruntuler herhangi bir kurgu yazilimindan gectiyse ve herhangi bir eklenti / efect uygulandiysa bu problemi arttirabilir. Kullanilan efektlerin ve alinan renderin 16bit veya 32bit de olmasinda yarar var. Bu sorunun bir den fazla caresi olabilir ornegin daha aydinlik cekmek (daha fazla isik kullanip, diyafram degerini yukseltmek) ardindan bilgisayarda karartmak. Bir diger cozum ise renk duzenlemesi yaparken bahsi gecen bolgerin uzerinde ozel calisarak giderilebilir. Yine bir farkli yontem ise Canon ile birlikte gelen kamera profil olusturma yazilimini kullanarak sahneye uygun bir profil olusturulabilir. Bir diger secenek ise sahnenin mizansenini degistirerek arka plani, on plandan uzaklastirip netlenen oyuncu haricindeki bolgeleri daha fazla flu olarak cekmek olabilir. Bir de son olarak kullandiginiz lensin optimum performans verdigi diyafram araligini ogrenip, bu diyafram degerinde cekerek daha temiz sonuclar da almaniz mumkun.

Kullanıcı avatarı
zampano
Raging Bull
Mesajlar: 252
Kayıt: 04 Şub 2011 00:19
Meslek: Öğretmen-Karikatürcü
İletişim:

Mesaj gönderen zampano » 10 Kas 2013 12:05

Yukarıdaki önerileri dikkate alarak filmi tamamladık. Sorun tamamen halledilmemiş olsa da biraz daha katlanılabilir seviyeye indi.
İşin ilginç yanı 550D ile çektiğim Kaşık'ta bu sorunla karşılaşmamıştım. Kaşık iç çekimlerde her yer gölge ile doluydu. Gölgelerde pek rahatsızlık vermeyen noktacıklar haricinde başka sorunlar yoktu. Üstelik karanlık köy evlerinde, sadece her biri 120W gücünde PAR tipi 1-2 tane lambacık kullandığım halde..
Mark 2 ile yaptığım bu son çekimde ise aynı PAR'lardan 5 tane kullandım. Onun yanında 4x135W floresan tipi ışık kaynağım vardı. Bazen de bunların yanına 2x65W floresan daha ekledim.. Ancak dalgalanmalardan, abartılı bir şekilde kıpraşan noktacıklardan kaçamadım. Acaba Mark 2'nin mi böyle bir sorunu var diye aklımdan geçiyor. Uygun bir zamanda, aynı ışık şartlarında her iki makineyle bir çekim yapıp karşılaştıracağım.

Fulgura
Psycho
Mesajlar: 5159
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Mesaj gönderen Fulgura » 10 Kas 2013 12:26

Dalgalanma floresandan kaynaklıdır. Çekimde kullandığınız ayarlar 24p mi yoksa 25p miydi? 24 ise normaldir. 25 ise normal olmamasına rağmen burası Türkiye olduğu ve hiçbirşey standartlara göre işlemediği için yine beklendik bir durum. Kamera ayarlarınızın ne olduğunu ve lensinizi bilmiyoruz.

Kıpraşan noktacıklar ise pozlama hatası + bitrate yetersizliği denebilir. Bu konuya blogoumda son yazdığım yazıda değindim aslında. Belki işinize yarar.

Geçmiş olsun ve tebrikler.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

Kullanıcı avatarı
zampano
Raging Bull
Mesajlar: 252
Kayıt: 04 Şub 2011 00:19
Meslek: Öğretmen-Karikatürcü
İletişim:

Mesaj gönderen zampano » 10 Kas 2013 13:32

Mark2 / 1080P 25fps-1.4bitrate
Kızın yakın çekimi Zeiss 85mm 1.4
Mavi tonlu erkek planı da sanıyorum canon 50mm 1.4 ile çekmiştik. Diyaframı da tam hatırlamamakla birlikte 2.8-2 arası kullanmıştım. ISO 100-320 arasını geçmemiştir.

Dalgalanma derken, floresandan kaynaklanan dalgalanma değil. Sorunu karşılayan terim nedir, bilmiyorum. Görüntüye bir kirlilik, grenli, renkli bir dijital yara açmış. Küçük bir kısmı vimeo ve youtube'ye yükledim.

https://vimeo.com/79025007

Fulgura
Psycho
Mesajlar: 5159
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Mesaj gönderen Fulgura » 10 Kas 2013 14:58

Bu grenlenme değil. Dalgalanma dediğinin tam adı şeritlenme (banding). Işığın düşük olması ya da bitrate'İn düşük olması durumunda olur. Öte yandan, dellikanlının olduğu sahnenin kontrastı bayağı zorlu. Orada duvardaki blokların nedeni tamamıyla ışık azlığından kaynaklı bloklaşma. Bunlar gren ya da gürültü (noise) değil.

Bu arada vimeoya koyduğun görüntü kameradan çıkan video değil. Bu MP4 formatında yani işlenmiş ve daha da kayıba uğramış olsa gerek. Ham videoyu koyabilseydin daha iyi olurdu. Çünkü bu halinde vimeodaki videonun bitrate'i ortalama 1 721 Kbps, max ise 1571 Kbps ve bu kadar düşük değerlere bu sorunlar zaten doğal. Kameranızın orjinal ayarı yani ML kullanmadan 38 Mbps (4.8 Mbyte/s)dir. ML üzerinde 1.4 seçtiyseniz daha iyi değerler elde etmiş olmalıydınız. Orjinal video daha iyi olmalı. Umarım variable frame rate gibi bir hata yapmadınız bu arada.

Ayrıca çıktı alırken ayar yaparken dikkat etmeniz gereken başka durumlar da var. Mesela Base ayarını mümkünse High ve 5.0 ya da 5.1 yapın. Sizinki Main@L3.1 konumunda yani Low ve 3.1. Bu da kalite düşüklüğüne yol açar.

Çekilmiş görüntüye yapacak pek bir şey yok. İlk mesajımda dediğim gibi ışığı daha iyi kullanmak gerek. Yine de bu görüntüleri kurtarmak gerekiyorsa, belirttiğin yerlere maske ile blur uygulanabilir. Uğraştırır ama kurtarır. Biraz öncesinde de Neat Video ile gürültü çalışması yaparsanız temiz olur. Bence bayan oyuncunun yüzündeki dikkat çekebilecek hafif pürüzleri de götüreceği için bu yerinde olur.

Orjinal MOV dosyasını görüp indirebilirsek daha iyi olur. Kolay gelsin.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

Kullanıcı avatarı
zampano
Raging Bull
Mesajlar: 252
Kayıt: 04 Şub 2011 00:19
Meslek: Öğretmen-Karikatürcü
İletişim:

Mesaj gönderen zampano » 10 Kas 2013 16:52

Yukarıdaki parçayı Vimeo'ya çabuk yükleyebilmek için çıktı ayarlarına çok dikkat etmemiştim. Değerleri yükselterek de çıktı aldım, pek bir şey değişmiyor. MOV dosyasının her biri 250 mb civarında. Ancak wetransfer gibi bir yöntemle gönderebilirim..
Özellikle color correction aşamasında bu arızalar çok belirgin hale geldi. Ne kadar çok renk ayarı, o kadar çok sorun olduğunu gördüm. Bu yüzden renklerle çok oynamaktan kaçındım. Görüntüde istediğim tonları, kontrastı elde ettiğimde sorunlu bölgeler genişliyor ve iyice kendini gösteriyordu.. Bu yüzden yaptığım Film renklerine sadece ufak bir color balance çekmekle yetindim (kırmızı azalt, mavi arttır), saturationu 60'lara düşürdüm. Bir de azcık Luma Curve uyguladım.. Oysa renklerle daha çok uğraşmak isterdim.
ML'de bitrateyi 2'lere çıkartıp çektiğim de oldu, yine fayda etmedi. Benim asıl merak ettiğim 550D'yle Kaşık'ı çok daha kötü ışık koşullarında çektiğim halde bu sorunu neden yaşamadığım. 550D'nin az ışıktaki performansı Mark2'ye göre daha iyi değildir her halde.

Bu film (Kör Randevu) sinema bölümünde okuyan bir öğrencimin ilk filmiydi. Önümüzdeki on gün içerisinde kendi kısa filmime başlayacağım. Bu sorunlar benim için iyi bir tecrübe oldu. Aynı sıkıntıları yaşamamak için şu günlerde deneme üstüne deneme yapacağım..
Sağol Fulgura... Burada ve yeni sitende paylaştıkların için. Türkçe kaynak bulmanın büyük sıkıntı olduğu internet ortamında, yazıların bizler için çok faydalı olacak.

Fulgura
Psycho
Mesajlar: 5159
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Mesaj gönderen Fulgura » 10 Kas 2013 18:37

Teşekkürler. Ben bir şekilde 5D'nin ayarlarında ya da ML'de bir sorun olmuş olabileceğini düşünüyorum. O nedenle son yazımda da buna dikkat çekmeye çalıştım ama sırf bu aydınlatma ile ilgili bir yazı daha yazıp bu DSLR ile çekimde yaşanan sorunlarla ilgili bazı çözüm önerileri vereceğim. Bu kameralarda gözün gördüğüne aldanmamalı. Her zaman gözün gördüğünden daha yüksek (ama uçurmadan) ışıklandırma yapıp sonra isteğe göre post aşamasında düşürmeli. Buna göre hareket edersek daha tutarlı oluyor. Ya da bazı profiller kullanıp sonrasında çok ama çok az oynama yapmalı.

Bence orjinal videolarını 10bitlik DNxHD'ye (4:2:0) çevirip bir kez de onlar üzerinde dene ama elbette harikalar yaratamazsın.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

Fulgura
Psycho
Mesajlar: 5159
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Mesaj gönderen Fulgura » 11 Kas 2013 18:22

Bu konuyla (bitrate) ilgili bir yazı yazarak bloguma koydum. İşinize yarayabilir.

http://fulgurafilm.wordpress.com/2013/1 ... ate-nedir/
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

Coldscream07
Man on the moon
Mesajlar: 437
Kayıt: 23 Eki 2012 10:43
Meslek: kamera - kurgu

Mesaj gönderen Coldscream07 » 11 Kas 2013 22:43

Fulgura yazdı:Bu konuyla (bitrate) ilgili bir yazı yazarak bloguma koydum. İşinize yarayabilir.

http://fulgurafilm.wordpress.com/2013/1 ... ate-nedir/
yazı çok güzel olmuş gerçekten. noise isimli yazınızıda merakla bekliyorum en sık karşılaştığım sorunlardan bitanesi maalesef.

Kullanıcı avatarı
ilkersn
Braveheart
Mesajlar: 1513
Kayıt: 27 Ağu 2012 01:45
Konum: Samsun

Mesaj gönderen ilkersn » 12 Kas 2013 02:09

Fulgura yazdı:Bu konuyla (bitrate) ilgili bir yazı yazarak bloguma koydum. İşinize yarayabilir.

http://fulgurafilm.wordpress.com/2013/1 ... ate-nedir/
usta "Bu noktaya dek sorunu tanımladık. Çözüm, ayrı bir hikaye." demişsin, kısa bir anlatım fena olmazdı. :) dslr ile çekim yaparken magic lantern ile 1.4 de kayıt yapsak bile kurtulamayacak mıyız karanlık bölgelerdeki grenlerden?
filmleriniz için müzikler
Son Kısalarımız: Kader & Eris

Fulgura
Psycho
Mesajlar: 5159
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Mesaj gönderen Fulgura » 12 Kas 2013 10:38

Aslında sorunun tanımının içinde çözümü söylemiştim. Bitrate arttırımı bu konuda kısmen çözümdür ama 8 biti arttıramıyoruz yani temel matematik değişmiyor. O bitrate artırımında yapılan farklı bir olay ve kafa karıştırmamak için girmedim. Her bir karenin kullanabileceği üst limiti artırıyoruz o 1.4 ile. Karede zaten yeterli veri varsa, yani veri eksikliği sorunu yoksa isterse x3.0 yap, dosya boyutu büyür ama kalite değişmez. 8 bitin sığası belli. 8 bit sabit olduğu sürece ancak ve ancak tabanı yükseltip olabildiğince ışık eklemek çözümdür. Bitrate dinamik derinliği artıramaz. Kısacası ışık kullanacağız ve dikkatli kullancağız. Işığı kullanırken karşıtlık (contrast) konusunu unutmamak lazım.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

paciente
The man who knew too much
Mesajlar: 2151
Kayıt: 15 Mar 2012 17:57

Mesaj gönderen paciente » 12 Kas 2013 13:05

Fulgura yazdı:Bu konuyla (bitrate) ilgili bir yazı yazarak bloguma koydum. İşinize yarayabilir.

http://fulgurafilm.wordpress.com/2013/1 ... ate-nedir/
Hakkınız ödenmez hocam. Teşekkürler...

Kullanıcı avatarı
ilkersn
Braveheart
Mesajlar: 1513
Kayıt: 27 Ağu 2012 01:45
Konum: Samsun

Mesaj gönderen ilkersn » 12 Kas 2013 14:01

Fulgura yazdı:Aslında sorunun tanımının içinde çözümü söylemiştim. Bitrate arttırımı bu konuda kısmen çözümdür ama 8 biti arttıramıyoruz yani temel matematik değişmiyor. O bitrate artırımında yapılan farklı bir olay ve kafa karıştırmamak için girmedim. Her bir karenin kullanabileceği üst limiti artırıyoruz o 1.4 ile. Karede zaten yeterli veri varsa, yani veri eksikliği sorunu yoksa isterse x3.0 yap, dosya boyutu büyür ama kalite değişmez. 8 bitin sığası belli. 8 bit sabit olduğu sürece ancak ve ancak tabanı yükseltip olabildiğince ışık eklemek çözümdür. Bitrate dinamik derinliği artıramaz. Kısacası ışık kullanacağız ve dikkatli kullancağız. Işığı kullanırken karşıtlık (contrast) konusunu unutmamak lazım.
Öncelikle zaman ayırıp bizi aydınlattığın için teşekkür ederim.

ışık konuyu tam anlamıyla aydınlatırsa, diğer kısımlarda da gren oluşmayacak kadar ışıklandırma yapılırsa şayet post aşamasında ışığı kıstığımızda istediğimiz sonuca kısmen ulaşabiliriz. Hareketsiz planlarda işimiz daha da kolay olur diye düşünüyorum. Bu şekilde üstesinden gelebiliriz sanırım.

benim şu anda bir projem var, arka plan zifiri karanlık sadece kişiler belirli olacak ön taraftan ışık vuracak, köşelerdeki sorunu gidermek için vignette tarzı şeyler kullanmayı düşündüm eğer gren oluşursa. iki hafta sonra çekimlerini tamamlayacağım.
filmleriniz için müzikler
Son Kısalarımız: Kader & Eris

Fulgura
Psycho
Mesajlar: 5159
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Mesaj gönderen Fulgura » 12 Kas 2013 16:50

ilkersn yazdı:
Fulgura yazdı:Aslında sorunun tanımının içinde çözümü söylemiştim. Bitrate arttırımı bu konuda kısmen çözümdür ama 8 biti arttıramıyoruz yani temel matematik değişmiyor. O bitrate artırımında yapılan farklı bir olay ve kafa karıştırmamak için girmedim. Her bir karenin kullanabileceği üst limiti artırıyoruz o 1.4 ile. Karede zaten yeterli veri varsa, yani veri eksikliği sorunu yoksa isterse x3.0 yap, dosya boyutu büyür ama kalite değişmez. 8 bitin sığası belli. 8 bit sabit olduğu sürece ancak ve ancak tabanı yükseltip olabildiğince ışık eklemek çözümdür. Bitrate dinamik derinliği artıramaz. Kısacası ışık kullanacağız ve dikkatli kullancağız. Işığı kullanırken karşıtlık (contrast) konusunu unutmamak lazım.
Öncelikle zaman ayırıp bizi aydınlattığın için teşekkür ederim.

ışık konuyu tam anlamıyla aydınlatırsa, diğer kısımlarda da gren oluşmayacak kadar ışıklandırma yapılırsa şayet post aşamasında ışığı kıstığımızda istediğimiz sonuca kısmen ulaşabiliriz. Hareketsiz planlarda işimiz daha da kolay olur diye düşünüyorum. Bu şekilde üstesinden gelebiliriz sanırım.
Doğrudur. Tüm sahnenizin görünürlük eşiğini yükseltmelisiniz. Bunun için de histogramı kullanmak gerekli. Histogramı sağa yaslayınca zaten gürültülü ve veris düşük alanlar ortadan kalkacaktır. Hep söylüyorum yine söyleyeceğim: Bunu yaparken de kontrastı çok düşürmemek gere. Yoksa doğruğdan spotları çevirir basarız ışığı sahnemize. Karanlık olmasını istediğiniz kısımlar yine görece aydınlık kısımlara göre karanlık olmalı, birbirlerine çok da yaklaşmamalılar. Sonra biraz müdahale ile tertemiz siyahlar çıkar.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

Kullanıcı avatarı
ilkersn
Braveheart
Mesajlar: 1513
Kayıt: 27 Ağu 2012 01:45
Konum: Samsun

Mesaj gönderen ilkersn » 13 Kas 2013 00:31

Fulgura yazdı:
ilkersn yazdı:
Fulgura yazdı:Aslında sorunun tanımının içinde çözümü söylemiştim. Bitrate arttırımı bu konuda kısmen çözümdür ama 8 biti arttıramıyoruz yani temel matematik değişmiyor. O bitrate artırımında yapılan farklı bir olay ve kafa karıştırmamak için girmedim. Her bir karenin kullanabileceği üst limiti artırıyoruz o 1.4 ile. Karede zaten yeterli veri varsa, yani veri eksikliği sorunu yoksa isterse x3.0 yap, dosya boyutu büyür ama kalite değişmez. 8 bitin sığası belli. 8 bit sabit olduğu sürece ancak ve ancak tabanı yükseltip olabildiğince ışık eklemek çözümdür. Bitrate dinamik derinliği artıramaz. Kısacası ışık kullanacağız ve dikkatli kullancağız. Işığı kullanırken karşıtlık (contrast) konusunu unutmamak lazım.
Öncelikle zaman ayırıp bizi aydınlattığın için teşekkür ederim.

ışık konuyu tam anlamıyla aydınlatırsa, diğer kısımlarda da gren oluşmayacak kadar ışıklandırma yapılırsa şayet post aşamasında ışığı kıstığımızda istediğimiz sonuca kısmen ulaşabiliriz. Hareketsiz planlarda işimiz daha da kolay olur diye düşünüyorum. Bu şekilde üstesinden gelebiliriz sanırım.
Doğrudur. Tüm sahnenizin görünürlük eşiğini yükseltmelisiniz. Bunun için de histogramı kullanmak gerekli. Histogramı sağa yaslayınca zaten gürültülü ve veris düşük alanlar ortadan kalkacaktır. Hep söylüyorum yine söyleyeceğim: Bunu yaparken de kontrastı çok düşürmemek gere. Yoksa doğruğdan spotları çevirir basarız ışığı sahnemize. Karanlık olmasını istediğiniz kısımlar yine görece aydınlık kısımlara göre karanlık olmalı, birbirlerine çok da yaklaşmamalılar. Sonra biraz müdahale ile tertemiz siyahlar çıkar.

böyle zorlayıcı sorunlarınn basit çözümleri olmasına bayılıyorum. çok sağol Fulgura. sağlıklı bir yaşam diliyorum sana...
filmleriniz için müzikler
Son Kısalarımız: Kader & Eris

Cevapla