Pozlama Üçgeni-Sinematografi Dersleri

Lütfen ekranlarınızın ayarlarıyla oynamayın, bu foruma bakın.
Görüntü Yönetimi üzerine her türlü teknik ya da kuramsal tartışma bölümü...
halostendap
The Legend
Mesajlar: 4099
Kayıt: 04 Mar 2012 22:41
Meslek: komedyen
Konum: Düzce

Re: Pozlama Üçgeni-Sinematografi Dersleri

Mesaj gönderen halostendap » 05 Nis 2016 13:11

KEzzAP yazdı:Bu hafta anlama da eğileceğiz. Ama istisnalar yok. Genel kullanım alanlarını olabildiğince detaylı anlatmaya çalıştım.
Her konuyla ilgili birçok detay verebilirim, fakat bu dersler öncelikle "giriş" seviyesini hedefliyor ki hatta bana sorarsanız giriş seviyesinin üstünde bilgiler bile var.
Haftalar ilerledikçe konunun bilgi yoğunluğu ve derinliği artacak.
Önce okuma yazma bilmeyenlere okuma-yazmayı öğretiyoruz, daha sonra derinlemesine metin analizine geçtiğimizde insanlar nelerden bahsettiğimizi anlasınlar.

tamam heyecanla bekliyoruz :)
eski nickim intercapiller.

Artık instagramdayım| https://www.instagram.com/halitstandup

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10493
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 23 Ara 2016 09:59

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10493
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 07 Oca 2018 10:05

Resim

Sağa pozlamayla ilgili şununla karşılaştım. Tam sağa pozlama diyemeyiz bunun için ama sonuçta sonunda ulaşmak istediğinden çok daha yüksek ışıkta çekiyor. Böyle yapılmalı. İyi bir örnek.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
MimFilm
Raging Bull
Mesajlar: 235
Kayıt: 08 Şub 2014 22:56

Mesaj gönderen MimFilm » 07 Oca 2018 14:44

Teşekkürler @KEzzAP , bu çalışma layerlerle yapılmış gibi geldi bana. Hem ışık, hem de color. Böyle bir mekanda aktif kamera çekimin kurgusu çok zor olacaktır.

Mesela oyuncu geliyor koltuğa oturuyor, hatta diyelim koltuğu biraz sola çekip araya giriyor vs.. O zaman 10 saniyelik bir plan için koltuğun 250 defa seçilip aynı renk-ışığın atılması gerekir. Böyle sıkıntılar nedeniyle ben genelde çekimlerimi nihai istediğim ayarlara yakın ışık değerleriyle çekmeye çalışıyorum. Karanlıklarda biraz sıkıntı yaşasam da ML RAW çekimde kurgu esnasındaki o dinamik aralığın verdiği esneklik de beni kurtarıyor.

Kurguda işi profesyonele bırakmak en iyisi ama bütçe ve zaman bunu çok mümkün de kılmıyor bizim gibi çalışanlar için.
ben kuzeyemir

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10493
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 07 Oca 2018 18:44

Kastım sandalye değildi, o konuda dediğin doğru. Ama görüntünün bütünü için öyle bir zorunluluğa pek gerek yok sanıyorum. Işık için de yok, çünkü ışıklılık bilgisi eğer ışıklı alan iyi ayrıldıysa gayet kolay manipüle ediliyor.
Bunu en son davinci dersinde göstermiştim.

Yüksek ışıkla çekin ama görüntü içinde farklı ışık oranları yine olsun. Daha aydınlık, daha az aydınlık gibi.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

JeanG
Moderator
Mesajlar: 1549
Kayıt: 23 Şub 2015 05:56
Konum: antalya-izmir

Mesaj gönderen JeanG » 08 Oca 2018 09:13

video hali var mı bu görüntünün kezzap?

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10493
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 08 Oca 2018 11:41

Yok, sorayım.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Cevapla

“Görüntü Yönetimi” sayfasına dön