Işık teknikleri, sorular, öneriler, florasanlar hepsi içerde, hepsi.
-
KEzzAP
- Site Admin
- Mesajlar: 10805
- Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
- Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
-
İletişim:
Mesaj
gönderen KEzzAP » 16 Haz 2014 13:34
KEzzAP yazdı:Çağrımı burada da yenileyeyim ya:
Dostlar, Haziran'da bu önümüzdeki iki hafta içinde kullanmayacağı bir 50mm f1.4 lensini bana kargoyla postalayabilecek biri var mı?
Şimdi tam çekim sürecine girdim, ses için kiralama miralama işleri biraz cep yakıyor, aceleye de getirmek istemiyorum sürekli kullanacağım bir lensi. Gece çekimi için kullanacağım, lensi aldığım gibi iade edeceğim, kargo elbette bana ait, olumsuz bir durumda (ki olmaz, ama yüzde bir ihtimal için) parası neyse veririm lensin.
Sağolsun forumdan intercapiller yardımcı oldu. Forumda biraz kapışmıştık zamanında siyasi fikirleri dolayısıyla. Fakat daha sonra birbirimizi yanlış anladığımızın farkına varmıştık. Ben de özür dilemiştim. Sanırım özrüm işe yaramış, ki içten bir özürdü gerçekten, öylesine söylenmiş bir şey değildi, intercapiller de beni affetmiş. Sağolsun ufak gibi gözüken büyük bir olay aslında bu. Hepinizin önünde kendisine teşekkürlerimi sunuyorum.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.
Youtube sinema eğitim kanalım:
https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi
-
halostendap
- The Legend
- Mesajlar: 4136
- Kayıt: 04 Mar 2012 22:41
- Meslek: komedyen
- Konum: Düzce
Mesaj
gönderen halostendap » 16 Haz 2014 16:15
ben de teşekkür ediyorum bu düşünceli mesajın için.
umarım her zaman birbirimize yardımcı olabileceğimiz fırsatlar buluruz.
filmini merakla bekliyorum

kolay gelsin.
-
umutkaradag
- Dr.Strangelove
- Mesajlar: 93
- Kayıt: 24 Şub 2009 02:51
-
İletişim:
Mesaj
gönderen umutkaradag » 05 Tem 2014 18:44
Sinemada Yapay ve Dpğal ışık kaynakları vardır. Bunları google amcaya sorduğunuz zaman rahatlıkla bulabilirsiniz. Doğal ışıkları reflektörle dengeleyebilirsiniz. Ancak böylede olmuyorsa yapay ışık kullanmanız gerekiyor. İlk başta sizin gösterdiğiniz ışıldaklar soğuk ışık kaynakları. Stüdyo ortamında bile bir tane sıcak spot kullanılıyor direk karşıdan ve gölgeleri yok etmek için bunlar kullanılıyor. Birde öğle vakti filan çekim yaparsanız hiç bir etkisi olmaz. Belki gölgede az etkiler oda yetmez yani. Ancak kapalı bir ortamda iyi ayarlanabilirse ışık değerleri kullanılabilir. Videoda ve fotoğrafta anlama göre soğuk ve sıcak ışık çok iyi kullanılmalı.
www.rayyapim.com
-
KEzzAP
- Site Admin
- Mesajlar: 10805
- Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
- Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
-
İletişim:
Mesaj
gönderen KEzzAP » 09 Tem 2014 12:01
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.
Youtube sinema eğitim kanalım:
https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi
-
KEzzAP
- Site Admin
- Mesajlar: 10805
- Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
- Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
-
İletişim:
Mesaj
gönderen KEzzAP » 15 Ağu 2014 16:09
Şimdi karanlık sote bir şarapçı mekanına ışıklandırma yapmayı planlıyoruz.
Sokak lambası dahi ışık vermiyor mekana. Çevreden elektrik de çekemiyoruz.
Ateş yakalım dedik, sanat yönetimi üzerinden halledelim dedik, ne ölçüde sağlıklı olur bilemediğim için hiç girmedim o topa.
Jeneratör ayarlamaya çalışıyoruz, ana ışıklandırmayı spotlarla yapıp, detayı da soft ışık kaynaklarıyla halletmek tek çare gibi geldi.
Fakat jeneratör ne kadar mazot harcar, ne kadar kaldırabilir ışığı vs. konularında pek bilgim yok.
Jeneratörün sesi de kafama takılan bir diğer soru.
Ya da son olarak aklıma araba farı kullanmak geldi... Bir yerden sektirerek falan.
Bir Zamanlar Anadolu'da kullanılmıştı sanırım.
Ya da day for night mı yapsak?
Siz ne önerirsiniz?
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.
Youtube sinema eğitim kanalım:
https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi
-
aleste
- Wizard of Oz
- Mesajlar: 554
- Kayıt: 05 Oca 2013 16:21
- Konum: Ant
Mesaj
gönderen aleste » 15 Ağu 2014 16:28
KEzzAP yazdı:Şimdi karanlık sote bir şarapçı mekanına ışıklandırma yapmayı planlıyoruz.
Sokak lambası dahi ışık vermiyor mekana. Çevreden elektrik de çekemiyoruz.
Ateş yakalım dedik, sanat yönetimi üzerinden halledelim dedik, ne ölçüde sağlıklı olur bilemediğim için hiç girmedim o topa.
Jeneratör ayarlamaya çalışıyoruz, ana ışıklandırmayı spotlarla yapıp, detayı da soft ışık kaynaklarıyla halletmek tek çare gibi geldi.
Fakat jeneratör ne kadar mazot harcar, ne kadar kaldırabilir ışığı vs. konularında pek bilgim yok.
Jeneratörün sesi de kafama takılan bir diğer soru.
Ya da son olarak aklıma araba farı kullanmak geldi... Bir yerden sektirerek falan.
Bir Zamanlar Anadolu'da kullanılmıştı sanırım.
Ya da day for night mı yapsak?
Siz ne önerirsiniz?
sadece jeneratör konusunda diyeceklerim, eski çalıştığım yerden bildiğim kadarıyla jeneratör kaldırır ancak ses açısından bayağı bi uzağa koyup ordan kablo çekmelisiniz, onunla uğraşacağınıza aynı mesafeden bi yerden illaki elektrik çekecek bir yer bulursunuz. ayrıca yeni bayağı sessiz jeneratör var ancak elinizdekini mi kullanacaksınız yoksa alacak mısınız bilmiyorum onlar biraz pahalı bildiğim kadarıyla.
oh be

-
Fulgura
- Moderator
- Mesajlar: 5158
- Kayıt: 19 Oca 2011 20:25
Mesaj
gönderen Fulgura » 15 Ağu 2014 17:51
Ne yaparsan yap, karşıtlığı kaybetme. Day-4-night yapınca bu en büyük sorun oluyor. Bence abajur, aplik vb gibi pratik lambalarsaan oluşan bir set tasarla. Gerisini ise çin feneri ile halletmek kolay. Ortamın ışığını sonuçta istediğinden 2 stop kadar yüksek ayarla. Yani karşıtlığk korunsun ama ışık istediğinden bol olsun. Bu planda kaç açın var, kaç sahne kurdun bilemiyorum ama aslında kabaca bir eskiz (mekanın tepeden çizimi) oyuncuların konumu ve kameranın konumu ile biraz daha bilgi verirsen daha net birşey söyleyebilirim. Işıkları nereye yerleştireceğin dahi önemli sonuçta.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
-
KEzzAP
- Site Admin
- Mesajlar: 10805
- Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
- Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
-
İletişim:
Mesaj
gönderen KEzzAP » 15 Ağu 2014 19:01
Fulgura karşıtlık dediğin sanırım contrast ve doğru anladıysam karşıtlığı kaybetmeyin dediğin, aksiyon alanı ile aksiyon alanı dışındaki alanların karşıtlığı. Biri aydınlık biri karanlık...
Day for night en son tercihim olur, hatta yapmam yani çok büyük olasılıkla çünkü riskli.
En zor işlerden biri gece ışıklandırması ya, olmadı mekan değiştirecez.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.
Youtube sinema eğitim kanalım:
https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi
-
KEzzAP
- Site Admin
- Mesajlar: 10805
- Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
- Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
-
İletişim:
Mesaj
gönderen KEzzAP » 30 May 2016 14:53
Ben parça parça birleştiriyorum, bir sıkıntı görmedim şu ana kadar.
Fakat gönderdiklerinizde e27 soketli Duy yok, ondan da almanız gerekiyor.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.
Youtube sinema eğitim kanalım:
https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi
-
TarıkAlpat
- Donnie Darko
- Mesajlar: 336
- Kayıt: 30 Nis 2014 01:21
- Konum: İstanbul
Mesaj
gönderen TarıkAlpat » 30 May 2016 15:02
tek tek birleştirme ile hazır softbox arasındaki tek fark fiyat mı yoksa başka etkenler de var mı ?
-
KEzzAP
- Site Admin
- Mesajlar: 10805
- Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
- Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
-
İletişim:
Mesaj
gönderen KEzzAP » 31 May 2016 00:51
Hiç tam satın alınmış bir softbox kullanmadım ama marka falan farkı vardır sanırım.
Ama neticede bir şekilde önemli olan ampüller olduğundan ben çok büyük fark olacağını sanmıyorum.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.
Youtube sinema eğitim kanalım:
https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi
-
TarıkAlpat
- Donnie Darko
- Mesajlar: 336
- Kayıt: 30 Nis 2014 01:21
- Konum: İstanbul
Mesaj
gönderen TarıkAlpat » 01 Haz 2016 21:30
Peki çok teşekkür ederim

-
cskemre
- The Recruit
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 13 Mar 2013 17:13
Mesaj
gönderen cskemre » 08 Ara 2016 21:14
arkadaşlar ben video çekiminde daha çok başlangıçtayım, öncelikle şöyle belirteyim genel olarak fotograf ışık çekim kadrajlama altın oran vs. tecrübelerim var, aynı zamanda yazılımsal adobe premiere, ps, id gibi programlarda görselleme yapıyorum.
sorum şu, mantığını çözemediğim için soruyorum,
soru: video çekiminde 2 farklı mekanda dış mekan , iphone 6 ile çekim yapıcam, yalnız ışık ayarlarını nasıl tutturacağım,biri farklı oluyor diğeri farklı ışık oluyor netleme yaptığım zaman, yapmasamda otomatik netlemede ışığıda değiştiriyor, sabit oranı nasıl tuturmak gerekir, deneme çekimi yapmak istiyorum, sonra ekipmanlara amateur olarak geçicem
-
Fulgura
- Moderator
- Mesajlar: 5158
- Kayıt: 19 Oca 2011 20:25
Mesaj
gönderen Fulgura » 09 Ara 2016 06:56
Netleme ile ışık ayarı değişmemeli. Sanırım netleme değil otomatik pozlama yapıyorsunuz. Pozlamayı mümkünse manuel yapın.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.
Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.
-
cskemre
- The Recruit
- Mesajlar: 5
- Kayıt: 13 Mar 2013 17:13
Mesaj
gönderen cskemre » 10 Ara 2016 22:08
hmmm kelvin değerini mi baz almak lazım pozlamayı yaparken ? 2 farklı mekanda çekim yaparken
-
KEzzAP
- Site Admin
- Mesajlar: 10805
- Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
- Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
-
İletişim:
Mesaj
gönderen KEzzAP » 10 Ara 2016 22:11
Kelvin değeri apayrı bir şey.
Kelvin ışığın rengiyle alakalı.
Pozlamada dikkate alacağınız şey kameranızın monitöründeki pozlama değeridir.
Anasayfadaki derslerde pozlamayla ilgili ders var. Onu izleyin.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.
Youtube sinema eğitim kanalım:
https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi
-
reznovrun
- Mad Max
- Mesajlar: 177
- Kayıt: 20 Tem 2014 00:18
- Meslek: İsviçre Çakısı
Mesaj
gönderen reznovrun » 18 Eyl 2017 21:31
Led ışık işini çok araştırdım. Bir sürü video izledim. CRI derecesini önemsediğim zaman devreydi, led şeritti derken 100 doları buluyor. üstüne bir de ısınma, taşıma olanağının olmaması, ışık ayağına takma mevzusu gibi sorunlar beni caydırdı. şeritler ısınınca ledlerin daha az ışık yaydığını okudum, ledler ne kadar süre aynı CRI derecesini ve parlaklığını korur o da muamma. Flexi mi olsun sert bir yüzey mi olsun diye düşündüm bunların üstüne. Hatta ısıyı rahat atar belki diye, dikdörtgen börek tepsilerine şeritleri çekmeyi falan düşünmüştüm. sonra baktım batarya seçeneği yok, uğraşması, fiyatı derken astarı yüzünden pahalıya geliyor vazgeçtim. aynı şekilde dıy kino flo işini de doğru düzgün CRI florasan takmak isteyince fiyat arttığından vazgeçtim. Ben elime üç kuruş geçince ilk iş bir tane yongnuo yn600 5500k (95 dolar)alıp deneyeceğim, magenta filtre takınca da yeşile çalan renkten kurtulurum sanıyorum.