KAMERA ALIM KILAVUZU

Kamerası olmadığı halde film çekeceğim diyen dev kitlenin üyesi isen, buradan bir cevap bulmalısın.
Kullanıcı avatarı
süheyptosun
Man on the moon
Mesajlar: 434
Kayıt: 15 Kas 2005 20:51
İletişim:

Mesaj gönderen süheyptosun » 06 Şub 2008 11:49

KEzzAP yazdı:Bildiğim kadarıyla dvx ile xha1 arasında ciddi bir fiyat farkı var ama...

Dvx102 doğubank'ta 2750 dolardı en son...
Ben dvx102b alalı 1 yıl 2 ay geçti. 2750 dolara almıştım. 10 taksitle. fiyat hala ayni.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10805
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 06 Şub 2008 11:53

Fena değilmiş...
Ayda 325 milyona falan geliyor!
Sağolasın Süheyp...

Memnun musun peki?
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
süheyptosun
Man on the moon
Mesajlar: 434
Kayıt: 15 Kas 2005 20:51
İletişim:

Mesaj gönderen süheyptosun » 06 Şub 2008 12:03

KEzzAP yazdı:Fena değilmiş...
Ayda 325 milyona falan geliyor!
Sağolasın Süheyp...

Memnun musun peki?
çok memnunum. zaten benim bu kamerayı almamdaki en önemli sebep, bir zamanlar forumda hassonya arkadaşımız vardı. o bir liste koymuştu DVX le çekilen uzun metraj filmler. ben ordan etkilenerek aldım.

Şimdi o listeyi bende buraya koyacağım sende etkilen :)

http://us.imdb.com/SearchTechnical?CAM: ... 0AG-DVX100

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10805
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 06 Şub 2008 18:12

Hmm baya bir sağlam liste...
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2468
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 06 Şub 2008 19:18

Bende Canon linklerini koyayım ;

XL - 1
http://imdb.com/SearchTechnical?CAM:Canon%20XL-1
XL - 2
http://imdb.com/SearchTechnical?CAM:Canon%20XL-2

HD modelleri için ayrı bir arama yapabilirsin. Ayrıca seçimini yaparken Dvx'lerin lens değişim imkanı olmadığını göz önüne almanı tavsiye ederim.

Kullanıcı avatarı
Hepa
Kurgu/Efekt
Mesajlar: 5977
Kayıt: 13 Nis 2006 21:47
Meslek: Mid Digital Compositor
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Hepa » 06 Şub 2008 19:22

Bundan sonra DV'ye yatırım yapmak zararlı olacağını düşünüyorum, çekim sonrası oynamalarki bağımsızların en çok ihtiyacı olan şeylerin arasında CC veya gökyüzündeki oynamalar, objelerin silinmesi HDV çözünürlükte çok daha başarılı.

Benim tavsiyem HV20 olacaktır her zamanki gibi.
DVX100'ün full manuel ayarlarını aramayacak isen HDV istiyorsan keskin ve pürüzsüz görüntüler almak istersen sonrasında da oynarım ben pcde dersen HV20;) DVX100 güzel ama fiyatı hala çok yüksek bir DV kameraya göre.
*our AC-130 in the air

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10805
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 06 Şub 2008 19:46

İşte en büyük korkumla karşı karşıyayım!
Zaten sizin yazdıklarınızı okuduktan sonra HV 20 ve DVX arasında kalmıştım, şimdi bir kez daha karşılaştım aynı ikilemle...

Aşağı tükürsen bıyık yukarı tükürsen sakal vallaha.

İleride şu 1000 dolarlık 35mm aparatlardan düşünüyorum zaten DVX'in lens sorunu kalkacak ondan sonra sanırım...

Ama dvx'i aldığın fiyata HV 20 artı 35mm adaptörü otomatikman alıyorsun zaten...

Kafam karışıyor gitgide, dvx ve hv20 görüntüleriyle yatıp kalkıyorum zaten.
Sizin de bildiğiniz linkler varsa paylaşırsanız sevinirim...

25p HV20'de de var değil mi bu arada?
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
Hepa
Kurgu/Efekt
Mesajlar: 5977
Kayıt: 13 Nis 2006 21:47
Meslek: Mid Digital Compositor
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Hepa » 06 Şub 2008 20:02

Hayır tam olarak yok, yanıltmasın, HDV kayıt olanağı dar, normalde kamera 25p çekim yapmakta ama HDV kayıt altına girince 50i oluyor 25p görüntü görüp>50i kaydedip>25p capture ediyor.

Bu ne kayıp yapıyor dersen, gözle görülebilecek bir kayıp yok.Aynı mantıkta 25p ve 50i ikisi aynı 1080 kayıt yaptığını düşürsek şuanda XLH1'de bile 1080p kayıt söz konusu bile değil.

Ondan gözün kapalı alabileceğin bir kamera adaptör de istiyorsan zaten tamamlanır setin, DVX100'e adaptör alsan zaten ağır kamera ayrıyetten 72lik çapı olan objektif adaptörle sorun yaşayacak akromat lens gerektirecek hem ekstra masraf hemde daha da hantallaştıracak aletini, şunu da göz önünde bulundurmakta fayda varki 35mm adaptörler için HDV çok daha iyi bir çözüm, ve 35mm de kameranın işlevi pek önemli değil yani DVX alıp full manuel olsada sonuçta 35mm adaptör kullanıcaksın, auto seçeneğinde HV20 adaptör kullanılan görüntüler çok temiz.

Yani eğer adaptör gibi bir hayalin var ise benim gibi, boyutlar seni düşündürmeli sonuçta tripodda olsa aktuel de olsa, kameranın önünde yaklaşık bi 20cmlik aparat olacak bu da güvenilir birşey olmalı sonuçta kamerana bağlı.Ağırlık sana dezavantaj olacak bir zaman sonra tripodsuz çekimlerde çünkü bir yandan follow focusla ilgilenmek zorunda kalacaksın, yorulan kolun aktüel çekimlerde bir yandan yaklaşık 10-15 cmlik uzunluğu olan DVX!e ek olarak bi 10 cm daha ek gelecek ve ucundaki lensin odağını kontrol etmeye çalışacaksın.

Hv20 bu bakımdan çok şanşlı sanki bir Arri kameranın film makarası gibi durmakta ve ilişkini çekim sırasında kameradan kesip tamamen objektife ve ekrana yoğunlaştırmanı sağlamakta.

Benim gördüğüm en iyi sistem, m2'nin HV20'si üzerinde XL1'e ait vizörü bulunan modeli, tam bir ustalık işi.
LCD'e de gerek kalmıyor 500 dolarlık gibi bir fiyatı vardı sanırım vizörlerin de tabi 2.el bulursan yemede yanında yat.Hem görüntüyü ters çevirme derdide kalmaz böylelikle.
http://rebelsguide.com/dl/hv20-hh.jpg
*our AC-130 in the air

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10805
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 06 Şub 2008 21:31

Vallaha Hepa büyüksün! Ne diyeyim...
Süper bilgiler...
HV 20 aklımın içine emin adımlarla giriyor...
Şu son foto da oldukça etkileyici vallaha!

Direkt şu sayfadan fiyat bilgilerine de eriştim:
http://www.redrockmicro.com/p_wizard_1.htm

Yani kafamda tasarladığım fiyata uygun duruyor... Tabi bunun taksit olanağı yoktur sanırım... 1000 dolar cash bulmamız gerekecek!!!

Onun dışında, şu tutma dalgalarını soracağım...
Onlar nedir, ayriyetten mi temin edilir?
Gönderdiğim linkte yok da!
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10805
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 06 Şub 2008 21:33

Dv bir Dvx taraftarı sanırım...
Onun yorumlarını da duymak istiyorum, yok bu aralar ama, bekliyorum...
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
Hepa
Kurgu/Efekt
Mesajlar: 5977
Kayıt: 13 Nis 2006 21:47
Meslek: Mid Digital Compositor
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Hepa » 06 Şub 2008 22:44

Zamanındaki yorumlarında şuan bi HVX'i olduğunu sanıyorum ama yanılıyor da olabilirim.

Ya aslında M2 almana gerek yok illaki, bir sürü firma var.HV20 için önerilenler de var.Yani mesela Brevis veya SGpro iyi örnek veriyor HV20'de.Ben Brevis derim.Bunun dışında DIY yani kullanıcıların evde yapıp sattıkları da var.Türkiye'de malzeme zor bulunduğundan yapımı zor, veya yurtdışından getirtmek lazım.Ben şuanda bekliyorum siparişi verdim.Geldiği zaman yapımına başlayacağım.Tutar olarakta 200 doları aşmayacak bir tutar çıkıyor HV20 için.Zaten DIY'ler de 150-200 dolar civarında satılıyor Yurtdışında, bunun dışında SGPro ve Brevis (tam emin değilim) İngiltere'de.Hem daha iyi görüntü çözümü hemde Avrupa'da olduğu için kargo, gümrük vs gibi sorunları daha az masraflı diye biliyorum.

Başka eklemek istediğim birşey var mı tam bilemiyorum:)Gevezeyim bugün, eğer düşürsen böyle 35mm adaptör yapmayı yardımcı olmaya çalışırım, siparişe ekleriz eğer gelicek olursa.Ama işte 1 aya anca geleceğini söylediler malzemenin.Sen de eğer o zamana kadar karar vermiş, almış olursan düşün:)İyi fiyata geliyor sonuçta.

Ben ilk baştan bir firmadan alma taraftarı değilim bütçem fazla olmadığından evde yapıcam sonrasında artık kendi imkanlarımla bir tane edinmeye bakıcam.
*our AC-130 in the air

Kullanıcı avatarı
Hepa
Kurgu/Efekt
Mesajlar: 5977
Kayıt: 13 Nis 2006 21:47
Meslek: Mid Digital Compositor
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Hepa » 06 Şub 2008 22:51

Tutma dalgalarını unutmuşum:)Ana bağlantılar Rode sistem yani körük ila yapılıyor bunlar genelde hafif maddeden yapılıyor, değişik bi adı vardı unuttum:) Ama mavi tutma kollarını diyorsan onlar biraz lükse kaçıyor hani o fotoğraftaki gibi birşey alman.Benim tavsiyem zamanında bisikletler için boynuzlar vardı(her çocuğun hayalidir heh) onlardan bi çift alıp, çok ekstrem birşey belki bağlama noktalarına (nasıl anlatıcam bilemiyorum ama) ufak masa tripodlarında oluyor veya webcamlerde rulmanlı bir sistem gibi topa bağlı bir ayakçık gibi istediğin derecede döndürebiliyorsun eklem gibi hani bunlardanda takabilirsin ama tabi lüksünü anlatıyorum sadece:)Böylelikle istediğin pozisyona getirip aktüel çekimlerde zorlanmassın veya direk bu şekilde bağlarsın.Bazıları direk bunu kullanmadan Matte box'un 2 kenarından kendine doğru çekip omzuna sabitliyor.Biraz komik duruyor ama çok hareketli aktüellerde (Lost) çok yarar birşey gibi geliyor, direk benimsemiş oluyor kamerayı ve kameramanın her hareketini alıyor kamera.Onun dışında omuza koyulan mavi yerinde yapımında pek zorluk yok.
*our AC-130 in the air

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2468
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 08 Şub 2008 18:16

Barış'ın bir HV20 kullanıcısı olarak kendi kamerasını sevmesini gayet anlayışla karşılıyorum. HV20 her ne kadar bir handycam olsada kendi kategorisine göre gayet iyi sonuç vereceğine şüphem yok. Ben olaya farklı bir açıdan bakacağım.

Ben uzun süredir sinemaya olan ilgim dolayısıyla kısa film camiasını takip etmeye çalışıyorum. Genelde bu işlere merak salan arkadaşlar kamera alma telaşına düşüyor. Sanki kamera alınca tüm dertler bitecek , ellerinde sağlam bir 35mm kamera olsa harikalar yaratacaklar gibi bir kanı var. Ben şimdiye kadar hiç kamera almadım ve almaya kalkışmadım. Yılda 1-2 kısa film çekmek için kamera almak hiç mantıklı gelmiyor. Kiralamak çok daha mantıklı. Neyse herkesin seçimi kendini bağlar diyerek bildiğim kadarıyla kamera mevzuunda biraz kelam etmek istiyorum.

Öncelikle Kkymn forumunda olmamızdan mütevelli, Kadir'in bir sözünü hatırlatmak isterim. Bir yazısında kameranın büyük olmasının avantajlarından bahsetmişti. Kendisine kesinlikle katılıyorum. Son iki aydır çalıştığım şirkette 3 tane kamera bulunuyor. Md9000 , Xl1 ve Xl2 özellikle Canonları iki aydır sürekli kullanıyorum. Bunlarla reklam filmleri çekiyoruz. Eğer vakit bulup bir showreel hazırlayabilirsem sizinlede görüntüleri paylaşırım.

Ben diyorum ki eğer HD bir kamera alınmayacaksa ( ki bence kesinlikle artık HD teknolojisine geçilmeli ) seçilecek kameranın büyük olması taraftarıyım. Tabiki gidip Md9000 alın demiyorum ama büyük kamera daha profesyonel görünüp setin havasını değiştiriyor diyorum. Ayrıca profesyonel bir kamera karşısında oyuncuların reaksiyonlarıda elkameralarına nazaran ciddi farklılıklar gösteriyor. Bunun yanında DVX100 serisi ile bu kadar çok film çekilmesinin bir iki sebebini söyleyeyim. Öncelikle sinematografik gama ayarları gerçekten çok güçlü bir kamera ve düşük ışıkta gerçekten iyi performans veriyor. Bu sayede 35mm adaptorlerle kaybettiğiniz ışık miktarını size minumum düzeyde hissettiriyor. Bunun yanında eğer lensi değişebilecek bir kamera alırsanız ( ki bunun önemine değinmeye bile gerek duymuyorum ) Canon Xl serisi kameralar bu konuda çok güçlü bir seçenek oluşturuyor. Adaptor kullanacaklar için lenssiz kullanma imkanı yine ışık bakımından büyük avantaj ama söylemeliyim ki Canonların verdiği görüntü sinematografik olmaktan biraz uzak daha çok kaliteli bir soft bir video görüntüsü sunuyor.

Hepsini kullanmak için doğru şartları yerine getirmek gerekli. Işık kullanımı, kamera ayarları, doğru ekipman seçimi gerçekten önem arzediyor. Gerçekten doğru şartlarda kullanılabilirse Nvgs-180 bile gerçekten inanılmaz güzel görüntüler veriyor.


Son olarak naçizane bir tavsiye vermek istiyorum. Bırakalım bu detaylarla teknisyenler, kameramanlar, görüntü yönetmenleri uğraşsın. Biz öyle projeler hazırlayalım ki işini yapmaktan zevk alan insanlar bizimle çalışmak istesinler. Zaten uzun vadede sinema sektörüne giren arkadaşlar bu tip kameralarla pek uğraşmak zorunda kalmayacaklar.

Kullanıcı avatarı
Düd
Big Lebowski
Mesajlar: 7394
Kayıt: 16 Nis 2006 19:22
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Düd » 08 Şub 2008 18:36

Bakacağın en son özellik objektif değiştirmeye elverişli olup olmadığı önemli. Zira kameraya bile para bulamazken kameradan kat kat pahalı objektife kimsenin para yatırabileceğine inanmıyorum. Neden bu kadar üstüne basıldığını da anlamıyorum (amatörler için konuşuyorum).
Bildiğim kadarının, anlatabildiğim kadarı.. Eylem Planı.
Ömrünüzde duymadığınız bir sporla ilgili Türkiye'de ve dünyada neler yaşanıyor diye meraktan çatlıyorsanız Laff Ultimate'a beklerim.

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2468
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 08 Şub 2008 18:45

Bir ev sahnesinde geniş açı olmadığından projesi yatmış biri olarak geniş açının ölümcül bir ihtiyaç olduğunu söylemek isterim. Ayrıca alan derinliği vs.. tele objektif olmadan baya bir zor. Amatörler için kiralamak en iyi çözüm.

Kullanıcı avatarı
Hepa
Kurgu/Efekt
Mesajlar: 5977
Kayıt: 13 Nis 2006 21:47
Meslek: Mid Digital Compositor
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Hepa » 08 Şub 2008 21:12

XL serisi bir geniş açı lens kamera ile aynı fiyatta ama Raynox geniş açı lens 350 lira civarına bulunabilmekte.Yani illaki bayonetten çıkartılabilen bir objektif olması gerekmez, ring halinde takılan objektiflerde size hiç yoktan sonuç illaki verecektir, konuyu biraz özele indirgeyeceğim son cümlemde; XL serisi lens almak biraz ahmaklıktır kısacı için.
*our AC-130 in the air

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2468
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 08 Şub 2008 22:08

Edit: Birşey söylemesem daha iyi , yok yere tartışma çıkmasın. Herkesin fikrine saygılıyım :)

Kullanıcı avatarı
Hepa
Kurgu/Efekt
Mesajlar: 5977
Kayıt: 13 Nis 2006 21:47
Meslek: Mid Digital Compositor
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Hepa » 08 Şub 2008 22:20

Baba sinek söyle fikir paylaşıyoruz sonuçta.
*our AC-130 in the air

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2468
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 08 Şub 2008 22:31

Ahmaklık lafı biraz ağır kaçmış. Maddi durumu iyi olan ve kısa filmle ilgilenen birisi pekala xlh1 ve geniş açı lens alabilir. Aksiyona bir metre uzaklıkta 16x lens yerine 16x lensle uğraşmak hakkaten zor bir durum. Ayrıca standart olarak gelen 16x 'in diyafram aralığı 3x'den daha dar olduğu için farklı bir kullanım alanı daha doğuruyor. Yan sanayi ürünlerde kullanılabilir ama orjinal almak ( mümkünse garantili ) apayrı bir seçenek.

Arkadaşım bir çekime gitti. İşi kendisi aldığı için kamera ( xl2 ) kiraladı ve sadece 16x lens vardı. Döndüğünde çekimler nasıl geçti diye sordum. Sadece 16x'le ne kadar olursa o kadar yapabildim dedi.

Hadi kısa filmciyiz diyelim. Bir kaza sahnesi çekeceğiz. Geniş açı ile çekersek araba vurduğu insana daha yakın görünecek. Standart objektiflerle bu etkiyi yakalamak pek mümkün olmuyor.Kısacası yazamayacağım kadar kullanım alanı olan bir ekipmanı bir kalemde silip atmak her yiğidin harcı değil. Bu bakımdan sana " helal olsun " demek istiyorum :)

Not: Bu Baba sinek lakabı fena yapıştı üzerime bununla yaşamayı öğrenmem gerekecek sanırım. İlk toplaşmadada Coyo-T'yi ne yapacağıma kendisi bile şaşıracak :P

Kullanıcı avatarı
Hepa
Kurgu/Efekt
Mesajlar: 5977
Kayıt: 13 Nis 2006 21:47
Meslek: Mid Digital Compositor
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Hepa » 08 Şub 2008 22:42

XL serisi lensleri tam bilmiyorum ama Canon EOS DSLR'lerle kullanılıyorsa belki alınıri ama onda da neye gerek duyulur bilinmez.

XLH1'in geniş açı lensi daha pahalı.Açıkcası bir kısacı veya profesyonel biri bunu alacağına 35mm adaptör alması daha mantıklı olur çünkü aynı paraya gelir, sonrasında 3x geniş açı lens yerine istediği gibi bir takım dizebilir.

Ben XL1 kullandım, 16xlik standart ve 3xlik geniş açı lensi ile arasındaki fark yok denecek kadar az yani çok abartı bir geniş açı sunmuyor o fiyata.

Israrla Raynox'un ürettiği steplenslerin daha iyi işler yapacağını savunuyorum fiyat/performans olarak bakarsak.

Not: Benim için öp onu heh
*our AC-130 in the air

Cevapla

“Kamerayı Bulmak” sayfasına dön