Güncel Kamera Önerileri

Kamerası olmadığı halde film çekeceğim diyen dev kitlenin üyesi isen, buradan bir cevap bulmalısın.
Emphire
The Recruit
Mesajlar: 10
Kayıt: 27 Kas 2017 13:50

Re: Kamera tercihi

Mesaj gönderen Emphire » 30 Kas 2017 16:07

A6300 ile a6500 arasındaki fiyat farkına 3axis gimbal alınabiliyor. A6500 ile GH5 arasındaki fiyat farkına değecek de 10bit ve 180fps.Sonu yok ki.

a6300 ve sigma 30mm f1.4 alacağım ben.

paciente
Moderator
Mesajlar: 2216
Kayıt: 15 Mar 2012 17:57

Mesaj gönderen paciente » 30 Kas 2017 20:19

Emphire yazdı:
30 Kas 2017 16:07
A6300 ile a6500 arasındaki fiyat farkına 3axis gimbal alınabiliyor. A6500 ile GH5 arasındaki fiyat farkına değecek de 10bit ve 180fps.Sonu yok ki.

a6300 ve sigma 30mm f1.4 alacağım ben.
Çok iyiydi bu. Olay bu aslında. Sonu yok gerçekten.

Kullanıcı avatarı
reznovrun
Mad Max
Mesajlar: 142
Kayıt: 20 Tem 2014 00:18
Meslek: İsviçre Çakısı

Mesaj gönderen reznovrun » 01 Ara 2017 15:28

Sorduğum şey "3 lira daha ver şunu al" gibi bir şey değil ki, ya da abi A7sii ateş ediyormus az daha ver onu al gibi. Hemen hemen aynı iki model arasında bir seçim meselesi. Yoksa hiçbir şey alırken sonu gelmiyor orası açık.

Dave Dugdale yeni bir video paylaştı, gh5 10 bit meselesinde gh5 pek aradaki farkı hakediyor gibi gelmiyor bana örneğin. Çektiği işleri youtube da paylaşanlardan gh5'i satıp a6500'e dönen kişiler hiç az değil. Ben kendi adıma 10bit meselesine çok kafa yormuyorum.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk





Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10496
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 02 Ara 2017 00:20

Gerçekten belli bir noktadan sonra artık kamerayı tartışmayı bırakıp ışık meselesine geçmemiz gerekiyor.
Yani yarattıkları etkilere oranla aynı şeyi konuşmuyoruz burada. Kameranın etkisi %90'mış gibi bir şey var foruma bakılırsa. Boşa enerji.

Bir radikal önerim var, bu başlığı güncel kamera tartışmaları ismiyle değiştirip, tepeye sabitlemek ve yeni kamera tavsiyesi başlıklarına izin vermemek.

Tartışın bunu, mantıklıysa uygulayayım hemen.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

aysegul
Dr.Strangelove
Mesajlar: 83
Kayıt: 19 Haz 2016 14:13

Mesaj gönderen aysegul » 02 Ara 2017 03:30

Bence çok değişken bir dünyada bir o kadar da çok değişken bir sinema endüstrisinde sinemaya özgün konularda kısıtlama getirmemek daha uygun olur.
Konu popüler değilse zaten yeni açılan konularla alt sıralara inip gözden düşecektir

Kullanıcı avatarı
reznovrun
Mad Max
Mesajlar: 142
Kayıt: 20 Tem 2014 00:18
Meslek: İsviçre Çakısı

Mesaj gönderen reznovrun » 02 Ara 2017 04:22


KEzzAP yazdı:Gerçekten belli bir noktadan sonra artık kamerayı tartışmayı bırakıp ışık meselesine geçmemiz gerekiyor.
Yani yarattıkları etkilere oranla aynı şeyi konuşmuyoruz burada. Kameranın etkisi %90'mış gibi bir şey var foruma bakılırsa. Boşa enerji.
Kesinlikle.

Özgür bırakmak ışık konuşmalarında kendiliğinden bir artış yaratmayacagina göre bence kısıtlanabilir.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk


Kullanıcı avatarı
Bağımsız
Alien
Mesajlar: 707
Kayıt: 24 Mar 2015 04:57
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen Bağımsız » 02 Ara 2017 05:41

İnsanların kendi deneyimlerini kendilerince yaşamalarına mani olmamak gerek diye düşünüyorum. Sorsunlar, bilenler de cevap versinler. Biz de böyle başladık, kamerayı en önemli şey olarak görerek, ki hala da çok önemli olduğunu inkar edemeyiz. Atıp tutsak da kendi işimize girişirken iyisini ararız. Ki teknolojiye bağlı olarak değişen bir unsur sinema alanında. "Ben film çekeceğim" diye başlayan insanın sinemaya bakış ya da bakışı şekillendirme yolu, "göz" olarak gördüğü kameranın verdiği görüntü oluyor, bu da çok anormal değil.

Kamera tartışmasının çok, ışık tartışmasının az olmasının nedeni; insanların kamera alacak kadar hırslı, ışığı çözemeyecek kadar tecrübesiz olması. Kamerayla biraz vakit geçirip biraz kurcaladıktan sonra önce doğal sonra yapay ışığın etkisini çözecek zaten o arkadaşlar. Kamera çok konuşuldu forumda ışık az konuşuldu belki ama oyuncu yönetimi de çok konuşulmadı, sanat - dekor işleri de. Bunun nedeni belki de forumda birçok kişinin bu aşamalara kadar tecrübelerini taşımaması oldu. Kamerayı eline alan, kendi kendine denemeler yapan ya da birkaç kısa film denemesi yapan çoğu kişi devamını getirmedi. Eskiden, HV20 - HV30 - Handy bilmem ne zamanları insanlar hayal ettiklerini birkaç sene sonra kucaklarında bulduklarında ve bir şeyler denediklerinde kendilerinin yetersiz olduğunu anladılar, büyük oranda da vazgeçtiler. Çünkü mesele kamera değil, tutku. O tutku, hevesli insana öğrenme, eksiğini tamamlama, tekrar tekrar deneme eforunu verecek olan şey. Kamera seçimi bu eforun çok çok küçük bir kısmı, arkadaşlara bunu çok görmeyelim.

JeanG
Moderator
Mesajlar: 1552
Kayıt: 23 Şub 2015 05:56
Konum: antalya-izmir

Mesaj gönderen JeanG » 02 Ara 2017 11:41

bağımsız son derece haklı. önce kamera keşfediliyor kamerayla olmadığı anlaşıldığında hala şehit vermemişsek iş kamerada değilmiş aşamasına geçiyor insanlar. 10 bit tartışması geçmiş yukarda ben bunu işimi kolaylaştıran bir araç olarak görüyorum. 8 bit ile de bir şeyler yapılabiliyor ama 10 bit yükü hafifleten bir araç. bir de çok fazla işten anlayan insan bulamıyor ve her şeyi kendiniz yapıyorsanız elinizdeki bu tarz + faktörler birer arkadaşa dönüşebiliyorlar.
kezzap'ın önerisi bence uygulanabilir. ekosisteme müdahale etmeyelim gibi bir sonuç çıkıyor bağımsız'ın fikirlerinden ama belki de bu başlıkta kamera önerisi çıkmazını bertaraf edersek o aşamadaki insanlar daha hızlı ilerleyebilir.
ben 3 sene önce 550d kit lens ve iki ampulle bir şey çekmeye çalıştığımda makinem yok işte diye tribe giriyordum. birileri bunu daha kolay aşabilir.
her halükarda asıl öğretmen o tutku. ekipmanı da bulduruyor, ışığı da öğretiyor. oyuncu yönetimi demişsiniz ama bu forumda ve film çekmek isteyen insanlar arasında en çok atlanan ama en büyük problemleri olan şey senaryo. yazdığınız bir senaryo sadece insanların ne konuşacağını belirlemez. ortaya çıkacak görüntü yığınının niteliğini belirler. planlara, açılara, kurguya müdahale eder. ışığa ve renge müdahale eder. burada insanlar sadece şunu yapıyor; salla senaryoyu en azından bir şeyler çekmiş olalım.
kısaca benim diyeceğim her şey kamera gibi bir unsur ve iyi bir şey için her şeyin planlanması gerekiyor. yoksa o film olmuyor. çok dağıttım konuyu sanırım.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10496
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 02 Ara 2017 12:18

Asıl söylemek istediğim şey şu.

Bu başlığı tepede sabit yapalım, insanlar gelip baksınlar, yeni başlıklarda hala aynı soruyu sorup durmasınlar, bu başlıkta tatmin olmuyorlarsa, bu başlığa yazsınlar. Ben artık aynı şeyleri üyelerin baştan yazmalarından sıkıldım, sizin için söylüyorum yani biraz da. Haftada bir, hadi ayda bir 3000 liram var hangi kamerayı alayım sorusuna sil baştan aynı şeyleri yazıyoruz.

Teknoloji geliştikçe zaten yeni kameraları bir yerlerde tartışıyoruz, kendi başlıklarında. Yani güncel donanım önerisi diye bir başlık var ya, güncel kamera önerisi başlığı yapalım, sabit yapalım diyorum.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

paciente
Moderator
Mesajlar: 2216
Kayıt: 15 Mar 2012 17:57

Mesaj gönderen paciente » 02 Ara 2017 22:16

Başlığın sabit kalması bana da mantıklı geldi.

velimontana
The Recruit
Mesajlar: 3
Kayıt: 30 Ara 2017 04:50

Mesaj gönderen velimontana » 30 Ara 2017 04:57

baktımda foto makineleri önermişsiniz, foto makinelerinde sutter ömrü diye bişey biliyordum bu yüzden gereksiz yere foto çekilmez, peki video çekerken saniyede en az 30 kare çekiyor nasıl oluyorda ömrü bitmiyor

paciente
Moderator
Mesajlar: 2216
Kayıt: 15 Mar 2012 17:57

Mesaj gönderen paciente » 30 Ara 2017 14:03

velimontana yazdı:
30 Ara 2017 04:57
baktımda foto makineleri önermişsiniz, foto makinelerinde sutter ömrü diye bişey biliyordum bu yüzden gereksiz yere foto çekilmez, peki video çekerken saniyede en az 30 kare çekiyor nasıl oluyorda ömrü bitmiyor
İki olay var. Biri sensör ömrü diğeri shutter ömrü.
Sizin sorduğunuz refleks (aynalı) dslr’deki olay. Eğer Shutter ömrü 100000 diyorlarsa ve o sınırı geçtiyseniz kameranın mekanik kısımlarında esneme, bozulma vs olabiliyor.
Video çekerken saniyede 30 kare çekerken perde bir defa açılıyor.
Sensör ömrü de belirli kullanımdan sonra ölü piksel oluşmaya başlama durumu.

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 08 Mar 2018 22:22

Haftaya çekeceğim plan sekans kısa film için, birçok hazırlık tamamlandı. Kamerayı bile seçtim, Canon C200, çünkü 4k Raw çekiyor, ben de görüntüyü baya işleyeceğim için çok iyi bir seçenek gibi geldi. Fakat birçok giderle birlikte, kameraya ayıracağım bütçeyi düşürmek zorundayım, sadece steadicam ve kameraya 3 günlük çekim için 1000 tl ayırabiliyorum.

C300 raw çekim yapmıyor ama 1080p log çekimi yapabiliyor, ikinci alternatif olarak onu düşündüm.

Bu durumda alternatif olarak önerebileceğiniz başka kameralar var mı?
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10496
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 08 Mar 2018 23:09

İkinci alternatif için sony a7s2'ye yönel derim ben. 4K log çekebilirsin.
C200 raw çekmiyor bildiğim kadarıyla. Raw light diye bir codec kullanıyor. Üçte bir sıkıştırma varmış, ama iddiaya göre boyutu 50'de 1'miş. Ama yine de iyi bir alternatif tabi.

the new RAW format allows filmmakers to realise the widest dynamic range of the camera’s sensor in a file that’s approximately a third to a fifth of the size of a standard Cinema RAW file.

https://www.canon-europe.com/pro/storie ... raw-light/
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 09 Mar 2018 06:31

Peki bu sony A7S2'ye herhangi bir cine lens takmak için aparat veya metabone benzeri birşey gerekiyor mu? Tüm filmi 35 mm canon prime veya carl zeis cine lens ile çekmeyi düşünüyordum.
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

Kullanıcı avatarı
reznovrun
Mad Max
Mesajlar: 142
Kayıt: 20 Tem 2014 00:18
Meslek: İsviçre Çakısı

Mesaj gönderen reznovrun » 09 Mar 2018 12:58

E mount lens kiralanmayacaksa gerekiyor. kiralama yapanlar adaptörü de a7s ii nin yanında veriyor olması gerek yanlış hatırlamıyorsam. c300 ile çekilen filmler; https://shotonwhat.com/cameras/canon-eos-c300-camera

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 09 Mar 2018 13:13

Aklıma takılan bir mesele daha var. C200 ve C300'de full frame tabiri geçmiyor, ama Sony A7S II'de full frame diyor. Ben şimdi ikisine 35 mm lens taktığımda farklı bir görüntü mü verecek?

Bir de çekim 2,35:1 olacak, yani sonradan öyle bir crop yapılacak. Bu durumda full frame daha mı mantıklı olur?
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10496
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 09 Mar 2018 13:58

C200 Apsc sanırım yani 1,6'yla çarpacak lens değerini. Yani evet değişecek.



Bu durum da tamamen çekime ve istediğiniz görüntüye bağlı, neticede biz de 3x crop'a yakın kameralarla 2.35:1 kullanabiliyoruz. Ama ona göre çekiyoruz.

Full Frame de apsc de kullansanız sadece bir plan için kullanacağınız lensler farklılık gösterecek. Yaklaşık olarak aynı planı yakalayacaksınız, ama birinde aynı kamera mesefasindeyken, 35mm ile yakaladığınız görüntü için diğerinde 24mm kullanmalısınız. 35mm'nin lens karakteriyle 24mm farklıdır ama öyle çok aşırı ayırdedici bir fark ortaya çıkacağını düşünmüyorum.

Yani tercihi lens planına göre yapmak mantıklı.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10496
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 09 Mar 2018 14:02

SedData yazdı:
09 Mar 2018 06:31
Peki bu sony A7S2'ye herhangi bir cine lens takmak için aparat veya metabone benzeri birşey gerekiyor mu? Tüm filmi 35 mm canon prime veya carl zeis cine lens ile çekmeyi düşünüyordum.
Sony e-mountları da oluyor, ama canon prime'ların yoktur herhalde, onlarda evet metabones falan lazım.
Carl Zeiss'ler ise sanıyorum otomatik değil. Eğer otomatik değilse zaten bir elektronik olmayan ef to e-mount adaptör ile halledilir iş.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 09 Mar 2018 15:47

Sony'nin özelliklerine baktığımda, full frame ve 4K balon gibi geldi, kenarlarının da daha karanlık olacak bi de. Sanırım bu durumda canon C300 + 20 mm cine lens ile 35 mm görüntü çıkacak ve 1080p log daha mantıklı gibi geldi. C300 ile çekilen filmlerden biri olan Blue is Warmest Color'u izlemiştim, tekrar görüntüsüne baktım da, benim için yeterli bir görüntü.

Plan-Sekans olacağı için, bütün filmi 35 mm f5.6 çekmeyi planladım, Previs'i de ona göre hazırlamıştım. Bu durumda 35 yerine sadece 20 mm kullanacağım.

Yardımlarınız için Teşekkürler. FilmFabrikası özel teşekkürler listemde.
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

Cevapla

“Kamerayı Bulmak” sayfasına dön