Güncel Kamera Önerileri

Kamerası olmadığı halde film çekeceğim diyen dev kitlenin üyesi isen, buradan bir cevap bulmalısın.
Kullanıcı avatarı
Bağımsız
Blade Runner
Mesajlar: 681
Kayıt: 24 Mar 2015 04:57
Konum: İstanbul

Re: Re: Re: Güncel Kamera Önerileri

Mesaj gönderen Bağımsız » 09 Mar 2018 16:44

KEzzAP yazdı:
09 Mar 2018 14:02
SedData yazdı:
09 Mar 2018 06:31
Peki bu sony A7S2'ye herhangi bir cine lens takmak için aparat veya metabone benzeri birşey gerekiyor mu? Tüm filmi 35 mm canon prime veya carl zeis cine lens ile çekmeyi düşünüyordum.
Sony e-mountları da oluyor, ama canon prime'ların yoktur herhalde, onlarda evet metabones falan lazım.
Carl Zeiss'ler ise sanıyorum otomatik değil. Eğer otomatik değilse zaten bir elektronik olmayan ef to e-mount adaptör ile halledilir iş.
Cine lenslerin diyaframı dışarıdan değiştiği için elektronik bağlantıya çok da lüzum yok. Elektronik olursa tek tuşla netlik alma kolaylığı olur belki. Peaking, zebra vs. yine gösterir.

Kullanıcı avatarı
Bağımsız
Blade Runner
Mesajlar: 681
Kayıt: 24 Mar 2015 04:57
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen Bağımsız » 09 Mar 2018 17:05

SedData yazdı:
09 Mar 2018 15:47
Sony'nin özelliklerine baktığımda, full frame ve 4K balon gibi geldi, kenarlarının da daha karanlık olacak bi de. Sanırım bu durumda canon C300 + 20 mm cine lens ile 35 mm görüntü çıkacak ve 1080p log daha mantıklı gibi geldi. C300 ile çekilen filmlerden biri olan Blue is Warmest Color'u izlemiştim, tekrar görüntüsüne baktım da, benim için yeterli bir görüntü.

Plan-Sekans olacağı için, bütün filmi 35 mm f5.6 çekmeyi planladım, Previs'i de ona göre hazırlamıştım. Bu durumda 35 yerine sadece 20 mm kullanacağım.

Yardımlarınız için Teşekkürler. FilmFabrikası özel teşekkürler listemde.
Stabilizatörü de hesaba katın. C300'ler her gimbala uymayabilir, o da bütçeyi şişirebilir. Işık koşullarının sabit olacağını planlıyorsunuz galiba, sabit 5.6 diyaframla çekeceğim demişsiniz. Değişkenleri sabitlemek riskli bir şey. Profesyonel çekimlerde kontrol edilebilirlik üst düzeyde. Focus ve diyafram (Yumuşak geçişli bıçaklı lenslerle) değiştirilebiyor. Önceden kameramanın yanında, şimdi wireless cihazlarla. Benim tavsiyem, ışık koşulları riskliyse af'si iyi yeni canon lenslerden biri ve 5dm3 + ml raw ile ISO autoda, af takip edilecek nokta öncelikli, diyafram da yeterli skala (Net alan) verecek şekilde sabit olarak çekmenizdir.

paciente
Moderator
Mesajlar: 2183
Kayıt: 15 Mar 2012 17:57

Mesaj gönderen paciente » 09 Mar 2018 17:36

Neden Black magic 4K düşünmüyorsun @SedData
4K raw ve ef mount seçeneği var. Sonuçları da gayet iyi kameradır. Kirası da ucuz bildiğim kadarıyla.

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 09 Mar 2018 18:11

Bağımsız yazdı:
09 Mar 2018 17:05
SedData yazdı:
09 Mar 2018 15:47
Sony'nin özelliklerine baktığımda, full frame ve 4K balon gibi geldi, kenarlarının da daha karanlık olacak bi de. Sanırım bu durumda canon C300 + 20 mm cine lens ile 35 mm görüntü çıkacak ve 1080p log daha mantıklı gibi geldi. C300 ile çekilen filmlerden biri olan Blue is Warmest Color'u izlemiştim, tekrar görüntüsüne baktım da, benim için yeterli bir görüntü.

Plan-Sekans olacağı için, bütün filmi 35 mm f5.6 çekmeyi planladım, Previs'i de ona göre hazırlamıştım. Bu durumda 35 yerine sadece 20 mm kullanacağım.

Yardımlarınız için Teşekkürler. FilmFabrikası özel teşekkürler listemde.
Stabilizatörü de hesaba katın. C300'ler her gimbala uymayabilir, o da bütçeyi şişirebilir. Işık koşullarının sabit olacağını planlıyorsunuz galiba, sabit 5.6 diyaframla çekeceğim demişsiniz. Değişkenleri sabitlemek riskli bir şey. Profesyonel çekimlerde kontrol edilebilirlik üst düzeyde. Focus ve diyafram (Yumuşak geçişli bıçaklı lenslerle) değiştirilebiyor. Önceden kameramanın yanında, şimdi wireless cihazlarla. Benim tavsiyem, ışık koşulları riskliyse af'si iyi yeni canon lenslerden biri ve 5dm3 + ml raw ile ISO autoda, af takip edilecek nokta öncelikli, diyafram da yeterli skala (Net alan) verecek şekilde sabit olarak çekmenizdir.
DJI Ronin 3'e uyar sanırım.

Birçok problemden kaçmak için, previs hazırladım, kamera hareketlerini olabildiğince sakin olacak şekilde ayarladım, Orman'ı taratıp 3d'sini çıkartıp animasyonu üzerinde hazırladım. Sekansı parçalayacağım geçişleri bile hazırladım. Bulut ışığı altında dumanla sisle doldurup öyle çekim yapacağım.

600D ile bulutlu havada birkaç deneme yaptım, ne karanlık bölge ne de ışık patlaması, hem de 100 iso'da. Daha açık havada çekim yapmayacağım ama daha yoğun bulut olursa iso'ya yükleneceğim. 50 shutter sppeed'te f5.6 benim en aşağı odak noktam olarak seçtim, 8'e de çıkabilirim. Ama daha aşağı inince, odaklanmak çok zor oluyor ve Revenant, Birdman'a iyice baktığımda, muhtemelen 8'den de yukarı bir diyafram kullanmışlar. 5.6 ne az ne de fazla bir derinlik veriyor, ayrıca bildiğim kadarıyla insan gözüne en yakın diyafram aralığı buymuş, biraz da o sebepten.

Burda kesin karar vermiş gibi yazıyorum ama, önerilerinizi kesinlikle dikkate alıyorum.
paciente yazdı:
09 Mar 2018 17:36
Neden Black magic 4K düşünmüyorsun @SedData
4K raw ve ef mount seçeneği var. Sonuçları da gayet iyi kameradır. Kirası da ucuz bildiğim kadarıyla.
Ona da bakıyorum şimdi.
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 09 Mar 2018 19:09

http://www.kiralikkameracim.com/kiralik ... i-pro-4-6k

Bu kameraya ne diyorsunuz? Mart ayı sonuna kadar %50 indirimliymiş.
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

Kullanıcı avatarı
Bağımsız
Blade Runner
Mesajlar: 681
Kayıt: 24 Mar 2015 04:57
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen Bağımsız » 09 Mar 2018 19:55

SedData yazdı:
09 Mar 2018 19:09
http://www.kiralikkameracim.com/kiralik ... i-pro-4-6k

Bu kameraya ne diyorsunuz? Mart ayı sonuna kadar %50 indirimliymiş.
Benim favori kameram. Yarın film çekecek olsam ilk tercihim. 15 stop dinamik aralık, dahili nd filtre, kullanım kolaylığı, ergonomi vs. çok artısı var. En üst seçenekte raw çekerken Cfast karta drop yapar mı korkusu var ama ortalıkta. Daha düşük kayıt seçeneklerinde sorun yapmayacağını düşünüyorum.

paciente
Moderator
Mesajlar: 2183
Kayıt: 15 Mar 2012 17:57

Mesaj gönderen paciente » 09 Mar 2018 20:24

Bence de iyi seçim olur.

Kullanıcı avatarı
SedData
Man on the moon
Mesajlar: 452
Kayıt: 14 Ara 2013 17:53
Meslek: Hiç
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen SedData » 10 Mar 2018 00:35

Umarım yanında operatör veriyorlardır. Gimbal ile kullananlar varmış. Bana 60 fps lazım değil zaten, 4K 24 fps raw yeter de artar bile.
İnandığın gibi yaşamazsan, yaşadığın gibi inanmaya başlarsın! (Hz. Ömer)
https://vimeo.com/135167607

Cevapla

“Kamerayı Bulmak” sayfasına dön