Kamera Tavsiyesi

Kamerası olmadığı halde film çekeceğim diyen dev kitlenin üyesi isen, buradan bir cevap bulmalısın.
paciente
Moderator
Mesajlar: 2272
Kayıt: 15 Mar 2012 17:57

Re: Kamera Tavsiyesi

Mesaj gönderen paciente » 20 Mar 2017 13:45

Ben olsam:
Kamerayı teke düşürüp lense yatırım yapardım.
İlle de çift kamera düşünüyorsam da A7'nin yanına B kamera olarak A6300 alıp gene lense yatırım yapardım.

Kullanıcı avatarı
ericdraven
Dr.Strangelove
Mesajlar: 58
Kayıt: 03 Tem 2015 15:03
Meslek: Yapımcı, Yönetmen
Konum: Osmaniye
İletişim:

Mesaj gönderen ericdraven » 20 Mar 2017 13:57

paciente yazdı:
20 Mar 2017 13:45
Ben olsam:
Kamerayı teke düşürüp lense yatırım yapardım.
İlle de çift kamera düşünüyorsam da A7'nin yanına B kamera olarak A6300 alıp gene lense yatırım yapardım.
Peki her ikisi de dediğiniz gibi olsa lens olarak ne önerirsiniz üstad?

paciente
Moderator
Mesajlar: 2272
Kayıt: 15 Mar 2012 17:57

Mesaj gönderen paciente » 20 Mar 2017 14:18

Ben cine lens derim.
Samyang ya da rokinon'dan 14mm f2.8, 35mm f1.4, 85mm f1.4 gibi
Bunlarla birlikte bir tane de zoom lens alınır.
Edit: Cine lens demişim ama alışkanlık f lensleri yazmışım pardon.
f1.4 / t1.5
f2.8 / t3.1
En son paciente tarafından 21 Mar 2017 23:01 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
ericdraven
Dr.Strangelove
Mesajlar: 58
Kayıt: 03 Tem 2015 15:03
Meslek: Yapımcı, Yönetmen
Konum: Osmaniye
İletişim:

Mesaj gönderen ericdraven » 20 Mar 2017 14:38

paciente yazdı:
20 Mar 2017 14:18
Ben cine lens derim.
Samyang ya da rokinon'dan 14mm f2.8, 35mm f1.4, 85mm f1.4 gibi
Bunlarla birlikte bir tane de zoom lens alınır.
Eywallah üstad tavsiyeleriniz doğrultusunda tekrar bir hesap kitaba gireceğim

JeanG

Mesaj gönderen JeanG » 20 Mar 2017 17:39

a7sii alacaksanız mark 4 neden alıyorsunuz? 2. kamera gerekiyorsa yine sony neden tercih etmiyorsunuz? a7 de a7siiye yakın sonuç veriyor ve 10 bin iso civarı sıkıntı yok. 6500'de de iso başarımı buna yakın. 6300 bile isoda fena değil. raw düşünmüyorsanız ben aynasızdan ilerleyin derim. panasonic ya da sony. metabones ile sadece sonylerde olan odak yardımcısı çalışmıyor. onu da kullanmanıza pek gerek olacağını sanmıyorum. fotoğraf çekmeyecekseniz canona ne gibi bir lüzum olacak ki?

Kullanıcı avatarı
ericdraven
Dr.Strangelove
Mesajlar: 58
Kayıt: 03 Tem 2015 15:03
Meslek: Yapımcı, Yönetmen
Konum: Osmaniye
İletişim:

Mesaj gönderen ericdraven » 20 Mar 2017 17:56

JeanG yazdı:
20 Mar 2017 17:39
a7sii alacaksanız mark 4 neden alıyorsunuz? 2. kamera gerekiyorsa yine sony neden tercih etmiyorsunuz? a7 de a7siiye yakın sonuç veriyor ve 10 bin iso civarı sıkıntı yok. 6500'de de iso başarımı buna yakın. 6300 bile isoda fena değil. raw düşünmüyorsanız ben aynasızdan ilerleyin derim. panasonic ya da sony. metabones ile sadece sonylerde olan odak yardımcısı çalışmıyor. onu da kullanmanıza pek gerek olacağını sanmıyorum. fotoğraf çekmeyecekseniz canona ne gibi bir lüzum olacak ki?
Haklısınız benim amacım şu, almışken gerçekten kulvarındaki iyi makineleri alayım ve uzun süre kullanabileyim. Yani daha düşük bir makine de alabilirim dediğiniz gibi. İkinci kamera olarak düşünmüyorum sadece bazı işlerde Sony bazılarında ise Canonu kullanırız, yeri geldiğinde de ikinci kamera olarak değiştirerek kullanabiliriz?

JeanG

Mesaj gönderen JeanG » 20 Mar 2017 18:13

ama a7sii yerine mark dördü tercih edeceğiniz iş ne mesela? atıyorum raw ya da prores çalışıyor olsanız o kameranın yanına bir a7 ya da tercihen bir canon alırım video bazlı işlerde pratik bir şekilde kullanırım deseniz tamam. fotoğraf dışında canonun yaptığı işi fazlasıyla yapıyor zaten a7sii ve daha fazlasını da veriyor. canon video olayına yatırım yapmıyor.

bence sony'nin yanına bir tane blackmagic alın bütçeye göre. raw çalışma imkanı da doğar ve o zaman yeri gelince birini diğerine tercih edersiniz.

Kullanıcı avatarı
ericdraven
Dr.Strangelove
Mesajlar: 58
Kayıt: 03 Tem 2015 15:03
Meslek: Yapımcı, Yönetmen
Konum: Osmaniye
İletişim:

Mesaj gönderen ericdraven » 20 Mar 2017 18:28

JeanG yazdı:
20 Mar 2017 18:13
ama a7sii yerine mark dördü tercih edeceğiniz iş ne mesela? atıyorum raw ya da prores çalışıyor olsanız o kameranın yanına bir a7 ya da tercihen bir canon alırım video bazlı işlerde pratik bir şekilde kullanırım deseniz tamam. fotoğraf dışında canonun yaptığı işi fazlasıyla yapıyor zaten a7sii ve daha fazlasını da veriyor. canon video olayına yatırım yapmıyor.

bence sony'nin yanına bir tane blackmagic alın bütçeye göre. raw çalışma imkanı da doğar ve o zaman yeri gelince birini diğerine tercih edersiniz.
Aslında amacım buydu. Yani A7SII video için fazlasıyla yeterli ancak ben Canon alayım boşta kaldıkça onunla ml yükleyip raw denemeleri yaparım düşüncesi ile Canona yöneldim. Blackmagic pocket alırım sorun değil, aslında gözüm Mini Ursa 4.6K da ancak onunda yanına çok ekipman gerekiyor. Bir hesap yaptım Blackmagic alınabilecek para ile Sony FS7 alınabiliyor. Blackmagic gerçekten raw konusunda insana cazip geliyor ancak iyi bir verim almak için çok para, iş gücü ve zaman istiyor. Benim yaptığım ve yapacağım işlerde şu an için raw çalışmamaı gerektirecek bir durum yok. Ama kısa film gibi tamamen kendim için yapacağım daha sanatsal yada sinematoğrafik işlerde rawı kullanabilirim. Canon almak istememin sebebi bu açıkcası.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10805
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 20 Mar 2017 19:11

Canon Mark 4'te Raw video olmayabilir, bir arkadaş öyle demiş.
Onu araştırın.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
ericdraven
Dr.Strangelove
Mesajlar: 58
Kayıt: 03 Tem 2015 15:03
Meslek: Yapımcı, Yönetmen
Konum: Osmaniye
İletişim:

Mesaj gönderen ericdraven » 21 Mar 2017 22:09

paciente yazdı:
20 Mar 2017 14:18
Ben cine lens derim.
Samyang ya da rokinon'dan 14mm f2.8, 35mm f1.4, 85mm f1.4 gibi
Bunlarla birlikte bir tane de zoom lens alınır.
Üstad Samyang lesnlerin iki çeşidi oluyor bildiğiniz gibi. standart f değerli lensler ve video için üretimiş t serisi lensler. arada küçükte olsa bir f kaybı var; 14mm f2.8 - 14mm t3.1 gibi. Sizce video lenslerimi seçmeliyim yoksa f değerine bakıp normal lenslerden mi almalıyım. f değeri dışında her hangi büyük farkalrı var mı?

paciente
Moderator
Mesajlar: 2272
Kayıt: 15 Mar 2012 17:57

Mesaj gönderen paciente » 21 Mar 2017 22:46

Cine lensleri yani "t" olanları öneririm. Diğerleri fotoğraf için. Aralarındaki fark netlik takip kolaylığı. 1 metreden 3 metreye netlik takip etmek gerekiyor örneğin fotoğraf lensinde o aralığı kaçırmaman neredeyse imkansız ama cine lenslerde biraz pratikle tam tutturabiliyorsun.

Desperado28
Donnie Darko
Mesajlar: 300
Kayıt: 06 Haz 2010 13:48

Mesaj gönderen Desperado28 » 21 Mar 2017 22:49

Birisi video ve sinema benzeri çekimler için tasarlanmış manuel lenslerdir. Fotograf çekerken manuel olarak diaframı ayarlarsınız oto focusu siz elinizle yaparsınız. Diğer lens ise diaframa makine üzerinden müdahale edersiniz oto focus makine kendi netleme yapacaktır deklanşöre yarım bastıgınızda.geçer. ayrıca diafram aralıkları farklı olur her iki lens de biri sabit bir şelikde yükselirken diğeri sırasıyla yükselip artabilir. sonucta her iki lens de işinizi görecektir önceliğiniz video ise cine lensler t olarak diye adlandırılır. Fotograf için ise diğerini seçebilirsiniz. Amaç ve önceliğinize göre seçim yapabilirsiniz. Eğer eksik veya yanlı
ş bir durum olursa arkadaşlar düzeltsinler

Kullanıcı avatarı
Bağımsız
Alien
Mesajlar: 756
Kayıt: 24 Mar 2015 04:57
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen Bağımsız » 21 Mar 2017 22:54

t değeri biz videocular için gerçek değerlerdir. Lensin içinden geçen ışık miktarının hesabının doğru karşılığıdır aslında. f değeri gerçek karşılığı verebilir kimi modellerde ama çoğu zaman sapar. f değeri 1.4 görülen lensin büyük ihtimalle gerçek değeri 1.5'dir. Cine lens her zaman avantaj, diyafram kontrolünün manuel olması ve netlik halkasının verimi bile yeterli.

paciente
Moderator
Mesajlar: 2272
Kayıt: 15 Mar 2012 17:57

Mesaj gönderen paciente » 21 Mar 2017 22:57

Desperado28 yazdı:
21 Mar 2017 22:49
Birisi video ve sinema benzeri çekimler için tasarlanmış manuel lenslerdir. Fotograf çekerken manuel olarak diaframı ayarlarsınız oto focusu siz elinizle yaparsınız. Diğer lens ise diaframa makine üzerinden müdahale edersiniz oto focus makine kendi netleme yapacaktır deklanşöre yarım bastıgınızda.geçer. ayrıca diafram aralıkları farklı olur her iki lens de biri sabit bir şelikde yükselirken diğeri sırasıyla yükselip artabilir. sonucta her iki lens de işinizi görecektir önceliğiniz video ise cine lensler t olarak diye adlandırılır. Fotograf için ise diğerini seçebilirsiniz. Amaç ve önceliğinize göre seçim yapabilirsiniz. Eğer eksik veya yanlı
ş bir durum olursa arkadaşlar düzeltsinler
Samyang cine lenslerde auto focus yok diye biliyorum. Auto focus lensi var ama onlar fotoğraf için çıkmamış mıydı?

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10805
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 21 Mar 2017 22:59

Otomatik focus yok sinema lensinde, zaten profesyonel kullanım için otomatiğe gerek yok.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10805
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 21 Mar 2017 23:02

Öte yandan arkadaş belgesel çekeceğim demiş. Prime lens yerine değişken odaklı lens alması daha mantıklı. Aktüel çekimler olacağından bahsetmiş. Prime lens zorlayabilir.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Desperado28
Donnie Darko
Mesajlar: 300
Kayıt: 06 Haz 2010 13:48

Mesaj gönderen Desperado28 » 21 Mar 2017 23:07

Oto focus olmaz cine lenslerde netlemr elle yapılır. Aradaki farkı anlatmak isterken doğru ifade edemedim galiba😊

Kullanıcı avatarı
ericdraven
Dr.Strangelove
Mesajlar: 58
Kayıt: 03 Tem 2015 15:03
Meslek: Yapımcı, Yönetmen
Konum: Osmaniye
İletişim:

Mesaj gönderen ericdraven » 21 Mar 2017 23:37

Desperado28 yazdı:
21 Mar 2017 23:07
Oto focus olmaz cine lenslerde netlemr elle yapılır. Aradaki farkı anlatmak isterken doğru ifade edemedim galiba😊
evet demek istediğim buydu. Bir tekip sahnesinde sürekli değişecek netleme noktası ve çekim yaparken bunu manuel olarak yapmak çok zor olmaz mı. Sabit çekimlerde manuel kullanamk tabii ki çok daha iyi

paciente
Moderator
Mesajlar: 2272
Kayıt: 15 Mar 2012 17:57

Mesaj gönderen paciente » 21 Mar 2017 23:37

KEzzAP yazdı:
21 Mar 2017 23:02
Öte yandan arkadaş belgesel çekeceğim demiş. Prime lens yerine değişken odaklı lens alması daha mantıklı. Aktüel çekimler olacağından bahsetmiş. Prime lens zorlayabilir.
Cine lenslerin yanına bir tane de zoom lens önermiştim ama gene de taraf değilim.
Bendekilerin 50mm hariç hepsi değişken odaklı ve keskinlik/kontrast becerileri cidden kötü. Hem de kaliteli lensler olmalarına rağmen.

paciente
Moderator
Mesajlar: 2272
Kayıt: 15 Mar 2012 17:57

Mesaj gönderen paciente » 21 Mar 2017 23:42

ericdraven yazdı:
21 Mar 2017 23:37
Desperado28 yazdı:
21 Mar 2017 23:07
Oto focus olmaz cine lenslerde netlemr elle yapılır. Aradaki farkı anlatmak isterken doğru ifade edemedim galiba😊
evet demek istediğim buydu. Bir tekip sahnesinde sürekli değişecek netleme noktası ve çekim yaparken bunu manuel olarak yapmak çok zor olmaz mı. Sabit çekimlerde manuel kullanamk tabii ki çok daha iyi
Takip sahnelerinde (gündüz için konuşuyorum) 35mm'yi kullanırsınız (ff kamerada) ve diyaframı f11'e denk gelecek şekilde kısarsınız. Bu da size epey net alan kazandırır. Biraz da pratikle netlik halkasına dahi dokunmanıza gerek kalmayabilir. E biraz da netlik kaçsın canım belgeselde kabul edilir o kadarı.

Cevapla

“Kamerayı Bulmak” sayfasına dön