Kamera Tavsiyesi
-
- Moderator
- Mesajlar: 2272
- Kayıt: 15 Mar 2012 17:57
Re: Kamera Tavsiyesi
Ben olsam:
Kamerayı teke düşürüp lense yatırım yapardım.
İlle de çift kamera düşünüyorsam da A7'nin yanına B kamera olarak A6300 alıp gene lense yatırım yapardım.
Kamerayı teke düşürüp lense yatırım yapardım.
İlle de çift kamera düşünüyorsam da A7'nin yanına B kamera olarak A6300 alıp gene lense yatırım yapardım.
- ericdraven
- Dr.Strangelove
- Mesajlar: 58
- Kayıt: 03 Tem 2015 15:03
- Meslek: Yapımcı, Yönetmen
- Konum: Osmaniye
- İletişim:
-
- Moderator
- Mesajlar: 2272
- Kayıt: 15 Mar 2012 17:57
Ben cine lens derim.
Samyang ya da rokinon'dan 14mm f2.8, 35mm f1.4, 85mm f1.4 gibi
Bunlarla birlikte bir tane de zoom lens alınır.
Edit: Cine lens demişim ama alışkanlık f lensleri yazmışım pardon.
f1.4 / t1.5
f2.8 / t3.1
Samyang ya da rokinon'dan 14mm f2.8, 35mm f1.4, 85mm f1.4 gibi
Bunlarla birlikte bir tane de zoom lens alınır.
Edit: Cine lens demişim ama alışkanlık f lensleri yazmışım pardon.
f1.4 / t1.5
f2.8 / t3.1
En son paciente tarafından 21 Mar 2017 23:01 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- ericdraven
- Dr.Strangelove
- Mesajlar: 58
- Kayıt: 03 Tem 2015 15:03
- Meslek: Yapımcı, Yönetmen
- Konum: Osmaniye
- İletişim:
a7sii alacaksanız mark 4 neden alıyorsunuz? 2. kamera gerekiyorsa yine sony neden tercih etmiyorsunuz? a7 de a7siiye yakın sonuç veriyor ve 10 bin iso civarı sıkıntı yok. 6500'de de iso başarımı buna yakın. 6300 bile isoda fena değil. raw düşünmüyorsanız ben aynasızdan ilerleyin derim. panasonic ya da sony. metabones ile sadece sonylerde olan odak yardımcısı çalışmıyor. onu da kullanmanıza pek gerek olacağını sanmıyorum. fotoğraf çekmeyecekseniz canona ne gibi bir lüzum olacak ki?
- ericdraven
- Dr.Strangelove
- Mesajlar: 58
- Kayıt: 03 Tem 2015 15:03
- Meslek: Yapımcı, Yönetmen
- Konum: Osmaniye
- İletişim:
Haklısınız benim amacım şu, almışken gerçekten kulvarındaki iyi makineleri alayım ve uzun süre kullanabileyim. Yani daha düşük bir makine de alabilirim dediğiniz gibi. İkinci kamera olarak düşünmüyorum sadece bazı işlerde Sony bazılarında ise Canonu kullanırız, yeri geldiğinde de ikinci kamera olarak değiştirerek kullanabiliriz?JeanG yazdı: ↑20 Mar 2017 17:39a7sii alacaksanız mark 4 neden alıyorsunuz? 2. kamera gerekiyorsa yine sony neden tercih etmiyorsunuz? a7 de a7siiye yakın sonuç veriyor ve 10 bin iso civarı sıkıntı yok. 6500'de de iso başarımı buna yakın. 6300 bile isoda fena değil. raw düşünmüyorsanız ben aynasızdan ilerleyin derim. panasonic ya da sony. metabones ile sadece sonylerde olan odak yardımcısı çalışmıyor. onu da kullanmanıza pek gerek olacağını sanmıyorum. fotoğraf çekmeyecekseniz canona ne gibi bir lüzum olacak ki?
ama a7sii yerine mark dördü tercih edeceğiniz iş ne mesela? atıyorum raw ya da prores çalışıyor olsanız o kameranın yanına bir a7 ya da tercihen bir canon alırım video bazlı işlerde pratik bir şekilde kullanırım deseniz tamam. fotoğraf dışında canonun yaptığı işi fazlasıyla yapıyor zaten a7sii ve daha fazlasını da veriyor. canon video olayına yatırım yapmıyor.
bence sony'nin yanına bir tane blackmagic alın bütçeye göre. raw çalışma imkanı da doğar ve o zaman yeri gelince birini diğerine tercih edersiniz.
bence sony'nin yanına bir tane blackmagic alın bütçeye göre. raw çalışma imkanı da doğar ve o zaman yeri gelince birini diğerine tercih edersiniz.
- ericdraven
- Dr.Strangelove
- Mesajlar: 58
- Kayıt: 03 Tem 2015 15:03
- Meslek: Yapımcı, Yönetmen
- Konum: Osmaniye
- İletişim:
Aslında amacım buydu. Yani A7SII video için fazlasıyla yeterli ancak ben Canon alayım boşta kaldıkça onunla ml yükleyip raw denemeleri yaparım düşüncesi ile Canona yöneldim. Blackmagic pocket alırım sorun değil, aslında gözüm Mini Ursa 4.6K da ancak onunda yanına çok ekipman gerekiyor. Bir hesap yaptım Blackmagic alınabilecek para ile Sony FS7 alınabiliyor. Blackmagic gerçekten raw konusunda insana cazip geliyor ancak iyi bir verim almak için çok para, iş gücü ve zaman istiyor. Benim yaptığım ve yapacağım işlerde şu an için raw çalışmamaı gerektirecek bir durum yok. Ama kısa film gibi tamamen kendim için yapacağım daha sanatsal yada sinematoğrafik işlerde rawı kullanabilirim. Canon almak istememin sebebi bu açıkcası.JeanG yazdı: ↑20 Mar 2017 18:13ama a7sii yerine mark dördü tercih edeceğiniz iş ne mesela? atıyorum raw ya da prores çalışıyor olsanız o kameranın yanına bir a7 ya da tercihen bir canon alırım video bazlı işlerde pratik bir şekilde kullanırım deseniz tamam. fotoğraf dışında canonun yaptığı işi fazlasıyla yapıyor zaten a7sii ve daha fazlasını da veriyor. canon video olayına yatırım yapmıyor.
bence sony'nin yanına bir tane blackmagic alın bütçeye göre. raw çalışma imkanı da doğar ve o zaman yeri gelince birini diğerine tercih edersiniz.
- KEzzAP
- Site Admin
- Mesajlar: 10805
- Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
- Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
- İletişim:
Canon Mark 4'te Raw video olmayabilir, bir arkadaş öyle demiş.
Onu araştırın.
Onu araştırın.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi
- ericdraven
- Dr.Strangelove
- Mesajlar: 58
- Kayıt: 03 Tem 2015 15:03
- Meslek: Yapımcı, Yönetmen
- Konum: Osmaniye
- İletişim:
Üstad Samyang lesnlerin iki çeşidi oluyor bildiğiniz gibi. standart f değerli lensler ve video için üretimiş t serisi lensler. arada küçükte olsa bir f kaybı var; 14mm f2.8 - 14mm t3.1 gibi. Sizce video lenslerimi seçmeliyim yoksa f değerine bakıp normal lenslerden mi almalıyım. f değeri dışında her hangi büyük farkalrı var mı?
-
- Moderator
- Mesajlar: 2272
- Kayıt: 15 Mar 2012 17:57
Cine lensleri yani "t" olanları öneririm. Diğerleri fotoğraf için. Aralarındaki fark netlik takip kolaylığı. 1 metreden 3 metreye netlik takip etmek gerekiyor örneğin fotoğraf lensinde o aralığı kaçırmaman neredeyse imkansız ama cine lenslerde biraz pratikle tam tutturabiliyorsun.
-
- Donnie Darko
- Mesajlar: 300
- Kayıt: 06 Haz 2010 13:48
Birisi video ve sinema benzeri çekimler için tasarlanmış manuel lenslerdir. Fotograf çekerken manuel olarak diaframı ayarlarsınız oto focusu siz elinizle yaparsınız. Diğer lens ise diaframa makine üzerinden müdahale edersiniz oto focus makine kendi netleme yapacaktır deklanşöre yarım bastıgınızda.geçer. ayrıca diafram aralıkları farklı olur her iki lens de biri sabit bir şelikde yükselirken diğeri sırasıyla yükselip artabilir. sonucta her iki lens de işinizi görecektir önceliğiniz video ise cine lensler t olarak diye adlandırılır. Fotograf için ise diğerini seçebilirsiniz. Amaç ve önceliğinize göre seçim yapabilirsiniz. Eğer eksik veya yanlı
ş bir durum olursa arkadaşlar düzeltsinler
ş bir durum olursa arkadaşlar düzeltsinler
- Bağımsız
- Alien
- Mesajlar: 756
- Kayıt: 24 Mar 2015 04:57
- Konum: İstanbul
t değeri biz videocular için gerçek değerlerdir. Lensin içinden geçen ışık miktarının hesabının doğru karşılığıdır aslında. f değeri gerçek karşılığı verebilir kimi modellerde ama çoğu zaman sapar. f değeri 1.4 görülen lensin büyük ihtimalle gerçek değeri 1.5'dir. Cine lens her zaman avantaj, diyafram kontrolünün manuel olması ve netlik halkasının verimi bile yeterli.
-
- Moderator
- Mesajlar: 2272
- Kayıt: 15 Mar 2012 17:57
Samyang cine lenslerde auto focus yok diye biliyorum. Auto focus lensi var ama onlar fotoğraf için çıkmamış mıydı?Desperado28 yazdı: ↑21 Mar 2017 22:49Birisi video ve sinema benzeri çekimler için tasarlanmış manuel lenslerdir. Fotograf çekerken manuel olarak diaframı ayarlarsınız oto focusu siz elinizle yaparsınız. Diğer lens ise diaframa makine üzerinden müdahale edersiniz oto focus makine kendi netleme yapacaktır deklanşöre yarım bastıgınızda.geçer. ayrıca diafram aralıkları farklı olur her iki lens de biri sabit bir şelikde yükselirken diğeri sırasıyla yükselip artabilir. sonucta her iki lens de işinizi görecektir önceliğiniz video ise cine lensler t olarak diye adlandırılır. Fotograf için ise diğerini seçebilirsiniz. Amaç ve önceliğinize göre seçim yapabilirsiniz. Eğer eksik veya yanlı
ş bir durum olursa arkadaşlar düzeltsinler
- KEzzAP
- Site Admin
- Mesajlar: 10805
- Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
- Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
- İletişim:
Otomatik focus yok sinema lensinde, zaten profesyonel kullanım için otomatiğe gerek yok.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi
- KEzzAP
- Site Admin
- Mesajlar: 10805
- Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
- Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
- İletişim:
Öte yandan arkadaş belgesel çekeceğim demiş. Prime lens yerine değişken odaklı lens alması daha mantıklı. Aktüel çekimler olacağından bahsetmiş. Prime lens zorlayabilir.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi
-
- Donnie Darko
- Mesajlar: 300
- Kayıt: 06 Haz 2010 13:48
Oto focus olmaz cine lenslerde netlemr elle yapılır. Aradaki farkı anlatmak isterken doğru ifade edemedim galiba
- ericdraven
- Dr.Strangelove
- Mesajlar: 58
- Kayıt: 03 Tem 2015 15:03
- Meslek: Yapımcı, Yönetmen
- Konum: Osmaniye
- İletişim:
evet demek istediğim buydu. Bir tekip sahnesinde sürekli değişecek netleme noktası ve çekim yaparken bunu manuel olarak yapmak çok zor olmaz mı. Sabit çekimlerde manuel kullanamk tabii ki çok daha iyiDesperado28 yazdı: ↑21 Mar 2017 23:07Oto focus olmaz cine lenslerde netlemr elle yapılır. Aradaki farkı anlatmak isterken doğru ifade edemedim galiba![]()
-
- Moderator
- Mesajlar: 2272
- Kayıt: 15 Mar 2012 17:57
Cine lenslerin yanına bir tane de zoom lens önermiştim ama gene de taraf değilim.
Bendekilerin 50mm hariç hepsi değişken odaklı ve keskinlik/kontrast becerileri cidden kötü. Hem de kaliteli lensler olmalarına rağmen.
-
- Moderator
- Mesajlar: 2272
- Kayıt: 15 Mar 2012 17:57
Takip sahnelerinde (gündüz için konuşuyorum) 35mm'yi kullanırsınız (ff kamerada) ve diyaframı f11'e denk gelecek şekilde kısarsınız. Bu da size epey net alan kazandırır. Biraz da pratikle netlik halkasına dahi dokunmanıza gerek kalmayabilir. E biraz da netlik kaçsın canım belgeselde kabul edilir o kadarı.ericdraven yazdı: ↑21 Mar 2017 23:37evet demek istediğim buydu. Bir tekip sahnesinde sürekli değişecek netleme noktası ve çekim yaparken bunu manuel olarak yapmak çok zor olmaz mı. Sabit çekimlerde manuel kullanamk tabii ki çok daha iyiDesperado28 yazdı: ↑21 Mar 2017 23:07Oto focus olmaz cine lenslerde netlemr elle yapılır. Aradaki farkı anlatmak isterken doğru ifade edemedim galiba![]()