Film Önerisi

Üzerine konuşmak istediğiniz, iyi kötü, eski yeni, arşivlik, kült, vizyondaki, produksiyon aşamasındaki filmlerin hepsini bu bölümde değerlendirelim...
Kullanıcı avatarı
sekko
Mad Max
Mesajlar: 151
Kayıt: 15 Tem 2011 02:23
Konum: Kadıköy

Re: Film önerisi

Mesaj gönderen sekko » 23 Tem 2012 13:39

http://www.imdb.com/title/tt0245929/" onclick="window.open(this.href);return false; buna bir bak. gerçekten iyidir.

Kullanıcı avatarı
Vlad
Man on the moon
Mesajlar: 447
Kayıt: 04 May 2010 18:52

Mesaj gönderen Vlad » 23 Tem 2012 14:53

sekko yazdı:http://www.imdb.com/title/tt0245929/" onclick="window.open(this.href);return false; buna bir bak. gerçekten iyidir.
bu akşam bunu izliyorum.. ışte bu filmleri soruyorum :)

Kullanıcı avatarı
HHK
Braveheart
Mesajlar: 1245
Kayıt: 01 Nis 2010 21:55
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen HHK » 23 Tem 2012 21:13

İnebildiğiniz kadar karakter altmetinlerine inebileceğiniz, farklı uslup ve zengin gösterim sunumlarıyla en büyük deha Trier'ın iki filmi... Koleksiyonunuzda olması gereken uç filmler...


Melancholia

Yönetmen: Lars Von Trier

İlgili başlığı başlığı;

http://www.filmfabrikasi.com/forum/view ... 29&t=10526" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


Antichrist

Yönetmen: Lars von Trier

İlgili başlığı başlığı;

http://www.filmfabrikasi.com/forum/view ... 29&t=10527" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Şunu bir dene...
- Nedir bu?
- Tüm dualarının karşılığı diyebilirim.
Gia (1998)

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 9962
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)

Mesaj gönderen KEzzAP » 23 Tem 2012 22:18

Sweet Sixteen

http://www.criticker.com/film/Sweet_Sixteen" onclick="window.open(this.href);return false;

Kullanıcı avatarı
HHK
Braveheart
Mesajlar: 1245
Kayıt: 01 Nis 2010 21:55
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen HHK » 24 Tem 2012 23:27

Kosmos

Yönetmen: Reha Erdem

ve ayrıca yönetmen bir sanatçı mıdır sorusuna verilmiş çok iyi bir cevap.

İlgili Başlık;
http://www.filmfabrikasi.com/forum/view ... lit=kosmos" onclick="window.open(this.href);return false;

------------------------------------------------

The Elephant Man

Yönetmen: David Lynch

-------------------------------------------------
- Şunu bir dene...
- Nedir bu?
- Tüm dualarının karşılığı diyebilirim.
Gia (1998)

Kullanıcı avatarı
HHK
Braveheart
Mesajlar: 1245
Kayıt: 01 Nis 2010 21:55
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen HHK » 24 Tem 2012 23:35

Müjde Ar'ın Türk Sinema Tarihi'nde ayrı yeri olan iki filmi birden.

Asiye Nasıl Kurtulur?

Yönetmen: Atıf Yılmaz

Filmde tiyatronun havasını solumak hallice mümkündür. Tiyatro oyunundan uyarlama olduğunu ufak bir araştırma sonucunda hemen öğrenebilirsiniz. Epik tiyatrodan kaynaklanan farklılıklar filmin anlatımında ve sunumunda açıkça kendini gösterir. Sinema uyarlamasında akıcılıkta asla kayıp yoktur. Film su gibi akar. Zamanın ilerleyişi konusunda yardımcı unsurlar iyi kullanılmıştır.

Seyirciyle içten içe bir evcilik oyunu oynanır; amaç bir olguyu ispat etmektir hanımefendiye. Ama öyle sözlü anlatım, karşılıklı muhabbet olmamalıdır. Asla. Göze hitap, hanımefendinin beyninin damarlarını besleyecek olan en mümkün yoldur. Ta ki kötü kadın kendi günahının masumiyetini gösterene kadar. Sonra koro gider, oyun biter ve ortaya vicdanı körelmiş bir insan tüccarı ortaya çıkar. Aklı da epey ticari olmuştur artık ve oyunu sunan oyunculara büyük sürpriziyle bu yanını da gösterir.


---------------------

aaahh Belinda

Yönetmen: Atıf Yılmaz


Bak işte, Belinda bu, büyüleyici bir şampuan, öyle bir kafa yapar ki arşa çıkmak bile şöyle kalsın bebeğim. Sana en uzak olan bile dibinde bitiverir bir gün. İşin sırrı ve kurtuluşu, sana uzak olanı alıp koynunda sindirmen gerek ki işte bu uyanışın yegane yoludur. Tabi yapabilirsen. Aaaaaaahahahaha…

Filmde, kimlikte ki ilk geçişin sertliği, seyirciyi etkisi altına almada fevkalade başarılı işlenmiş. Diğer önemli yanı ise Belinda şampuanın büyülü etkisine rağmen film, hiç gerçek hayattan kopmaz. Yaşanılan dönemi ve bugünü hatta yarını da kapsayacak şekilde dahice yerleştirilmiş mesajlar içerir. Senaryo fevkaladenin fevkindedir. Hatta bu filmi ilk izleyenlerin "vay be bizim sinemamızda da böyle filmler var mıymış" dedirtmesi büyük olasılık taşır.

Ha bir de Asiye Nasıl Kurtulur? filminden sonra izlenmesiyle ayrı bir keyif verir. Bizden söylemesi canımıniçi.
- Şunu bir dene...
- Nedir bu?
- Tüm dualarının karşılığı diyebilirim.
Gia (1998)

Kullanıcı avatarı
hellyeah
The Recruit
Mesajlar: 18
Kayıt: 17 May 2012 01:11

Mesaj gönderen hellyeah » 25 Tem 2012 07:34

Sound of Noise'u izlemediysen tavsiye ederim..

Kullanıcı avatarı
HHK
Braveheart
Mesajlar: 1245
Kayıt: 01 Nis 2010 21:55
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen HHK » 28 Tem 2012 22:52

Yeopgijeogin Geunyeo

Yönetmen: Jae-young Kwak


Film seyre gelenlere enfes bir lezzet sunuyor... Sonunda hissettiklerinizi yoğun bir şekilde yaşamanızı sağlayacak çok fazla oyunsal ahenk, yönetmenin bıyıkaltı gülüşüyle önünüze seriliyor... Keyifli ve her daim heyecanlı, merakınız doruklarda dopdolu iki buçuk saatlik muhteşem gösteri... Mutlaka izlenmeli, izlettirilmeli canımıniçi...


Bu filmin bir de Hoollywood türevi var ama aslıyla boy ölçüşecek kıvamda değil. Hatta çok kötü olmuş şeklinde ifadeler kullanılıyor... Asıl hali Kore yapımı mükemmel bir film...
- Şunu bir dene...
- Nedir bu?
- Tüm dualarının karşılığı diyebilirim.
Gia (1998)

Kullanıcı avatarı
KHARON
Mad Max
Mesajlar: 188
Kayıt: 15 Tem 2012 18:41
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen KHARON » 31 Tem 2012 17:50

Steven Spielberg'in yazmış olduğu ve 1982 de yapımcılığını üstlendiği güzel bir film "Poltergeist". İzlemediyseniz bi bakın derim.

http://www.imdb.com/title/tt0084516/" onclick="window.open(this.href);return false;
Camandgraph Entertainment..

hefkere
Dr.Strangelove
Mesajlar: 53
Kayıt: 07 Kas 2011 18:59

Mesaj gönderen hefkere » 01 Ağu 2012 17:42

http://www.imdb.com/title/tt0094226/" onclick="window.open(this.href);return false;

Benim için gerçekten bir baş yapıt... IMDb her ne kadar bana göre güvenilir bir site olsa da; bazı filmlerin 250 listesinde olmasına şaşırırken; bazılarının da olmamasına şaşırıyorum. Onlardan biri de linkini verdiğim "Dokunulmazlar" filmi.. Nasıl olur da listede olmaz?.. Hayret!..Tabi ki bu benim görüşüm...

Kullanıcı avatarı
beetlejuice
Site Admin
Mesajlar: 3669
Kayıt: 28 Eki 2005 15:45
Meslek: Senarist - yönetmen
Konum: istanbul
İletişim:

Mesaj gönderen beetlejuice » 09 Ağu 2012 03:09

Biz susalım onlar konuşsun :)

http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/galer ... d=4369&p=1" onclick="window.open(this.href);return false;
ozgurbakar.com

indietalker
Dr.Strangelove
Mesajlar: 77
Kayıt: 05 Haz 2012 21:20

Mesaj gönderen indietalker » 09 Ağu 2012 17:55

Son mesajlar gözükmüyor ve de birkaç saat önceki haline dönmüş.
Sunucu da bir sorun oldu da forum'un şimdiki hali elinizdeki en son versiyonuna mı döndürüldü acaba

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 9962
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)

Mesaj gönderen KEzzAP » 09 Ağu 2012 19:35

Öyle olmuştur.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 9962
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)

Mesaj gönderen KEzzAP » 09 Ağu 2012 19:40

Aynı işlevlerde olan üç başlığı birleştirdim ve film önerisi başlığı altında bütünleştirdim.

İzlenilesi yabancı filmler, izlenilesi yerli filmler ve film önerisi başlığı birleşti tek bir başlık oldu.
Karışıklık ortadan kalktı.

Ayrıca bu başlık sabit oldu.

Kullanıcı avatarı
beetlejuice
Site Admin
Mesajlar: 3669
Kayıt: 28 Eki 2005 15:45
Meslek: Senarist - yönetmen
Konum: istanbul
İletişim:

Mesaj gönderen beetlejuice » 10 Ağu 2012 17:31

Ara ara hep bu tip başlıklar hortluyor ve ben her seferinde anlamayıp siz bilirsiniz diyorum...
Yani en son izlediğim film başlığında zaten filmi önermiş ya da izlemeyin demiş olmuyor muyuz? Sadece iyileri bir araya toplamak için mi açılıyor anlamadım. Neyse ihtiyaç var ki açılıyor.
ozgurbakar.com

indietalker
Dr.Strangelove
Mesajlar: 77
Kayıt: 05 Haz 2012 21:20

Mesaj gönderen indietalker » 24 Ağu 2012 07:47

Yönetmenlerin seçtiği tüm zamanların en iyi 100 filmi 2012 BFI


Tokyo Story (1953)
Ozu Yasujirô
The final part of Yasujiro Ozu’s loosely connected ‘Noriko’ trilogy is a devastating story of elderly grandparents brushed aside by their self-involved family.

2001: A Space Odyssey (1968)
Stanley Kubrick
Adapting Arthur C. Clarke’s novel, Kubrick took science fiction cinema in a grandly intelligent new direction with this epic story of man’s quest for knowledge.

Citizen Kane (1941)
Orson Welles
Given extraordinary freedom by Hollywood studio RKO for his debut film, boy wonder Welles created a modernist masterpiece that is regularly voted the best film ever made.

8½ (1963)
Federico Fellini
Federico Fellini triumphantly conjured himself out of a bad case of creative block with this autobiographical magnum opus about a film director experiencing creative block.

Taxi Driver (1976)
Martin Scorsese
Martin’s Scorsese’s unsettling story of disturbed New York cab driver Travis Bickle (Robert De Niro) is a classic of 70s cinema.

Apocalypse Now (1979)
Francis Ford Coppola
Transplanting the story of Joseph Conrad’s colonial-era novel Heart of Darkness to Vietnam, Francis Ford Coppola created a visually mesmerising fantasia on the spectacle of war.

Vertigo (1958)
Alfred Hitchcock
A former detective with a fear of heights is hired to follow a woman apparently possessed by the past, in Alfred Hitchcock’s timeless thriller about obsession.

Godfather: Part I, The (1972)
Francis Ford Coppola
The first of Francis Ford Coppola’s epic trilogy about the Corleone crime family is the disturbing story of a son drawn inexorably into his father’s Mafia affairs.

Mirror (1974)
Andrei Tarkovsky
Andrei Tarkovsky drew on memories of a rural childhood before WWII for this personal, impressionistic and unconventional film poem.

Bicycle Thieves, The (1948)
Vittorio de Sica
Vittorio De Sica’s story of a father and son searching for a stolen bicycle on the streets of Rome is a classic of post-war Italian cinema.

Breathless (1960)
Jean-Luc Godard

Raging Bull (1980)
Martin Scorsese
Starring Robert De Niro as the middleweight boxer Jake La Motta, Scorsese’s biopic is widely acknowledged as one of the greatest films of the 1980s.

Persona (1966)
Ingmar Bergman
A nurse (Bibi Andersson) and an actress who refuses to speak (Liv Ullmann) seem to fuse identities in Ingmar Bergman’s disturbing, formally experimental psychological drama.

400 Blows, The (1959)
François Truffaut
The directorial debut of film critic François Truffaut, this autobiographical story of a wayward child marked a fresh start for French cinema.

Andrei Rublev (1966)
Andrei Tarkovsky
The life of a 15th century icon painter takes centre stage in Andrei Tarkovsky’s epic meditation on the place of art in turbulent times.

Fanny and Alexander (1984)
Ingmar Bergman
The grand summation of Ingmar Bergman’s career, this epic family drama drew on the director’s own childhood experiences in early 20th century Sweden.

Seven Samurai (1954)
Akira Kurosawa
Rice farmers hire a band of samurai to defend them against marauding bandits in Akira Kurosawa’s influential epic, a touchstone for action movies ever since.

Rashomon (1950)
Akira Kurosawa
Credited with bringing Japanese cinema to worldwide audiences, Akira Kurosawa’s breakthrough tells the story of a murder in the woods from four differing perspectives.

Barry Lyndon (1975)
Stanley Kubrick
Stanley Kubrick’s exquisitely detailed adaptation of William Makepeace Thackeray’s novel about the picaresque exploits of an 18th century Irish adventurer.

Ordet (1955)
Carl Theodor Dreyer
The penultimate film by the Danish master Carl Theodor Dreyer is a parable on the power of faith, set in a remote religious community.

Au Hasard Balthazar (1966)
Robert Bresson
Robert Bresson’s distinctive pared down style elicits extraordinary pathos from this devastating tale of an abused donkey passing from owner to owner.

Modern Times (1936)
Charles Chaplin
The final outing for Charlie Chaplin’s beloved Tramp character finds him enduring the pratfalls and humiliations of work in an increasingly mechanised society.

Atalante, L' (1934)
Jean Vigo
Newly-weds begin their life together on a working barge in this luminous and poetic romance, the only feature film by director Jean Vigo.

Sunrise (1927)
F. W. Murnau
Lured to Hollywood by producer William Fox, German Expressionist filmmaker F.W. Murnau created one of the silent cinema’s last and most luminous masterpieces.

Règle du jeu, La (1939)
Jean Renoir
Made on the cusp of WWII, Jean Renoir’s satire of the upper-middle classes was banned as demoralising by the French government for two decades after its release.

Touch of Evil (1958)
Orson Welles
Orson Welles’ return to Hollywood after ten years working in Europe is a sleazy border tale in which he takes centre stage as gargantuan detective Hank Quinlan.

Night of the Hunter, The (1955)
Charles Laughton
Actor Charles Laughton’s only film as a director is a complete one-off, a terrifying parable of the corruption of innocence featuring a career-best performance from Robert Mitchum.

Battle of Algiers, The (1966)
Gillo Pontecorvo
Gillo Pontecorvo’s masterpiece about the turbulent last years of French colonial rule in Algeria, seen from the perspective of both the guerrilla revolutionaries and the French authorities.

strada, La (1954)
Federico Fellini
A brutish travelling strongman (Anthony Quinn) acquires a waif-like young assistant (Giulietta Masina) before taking to the road in Federico Fellini’s acclaimed neo-realist fable.

Stalker (1979)
Andrei Tarkovsky

City Lights (1931)
Charles Chaplin

The Tramp wins the affections of a blind flower seller (Virginia Cherrill) in this hilarious but heartbreaking comedy – one of Charlie Chaplin’s uncontested masterpieces.

Avventura, L' (1960)
Michelangelo Antonioni
In Michelangelo Antonioni’s groundbreaking and controversial arthouse milestone, the mystery of a woman’s disappearance from a Mediterranean island is left unresolved.

Amarcord (1972)
Federico Fellini
Federico Fellini returned for inspiration to his own childhood in 1930s Rimini for this colourful comedy-drama about life in a small seaside town under Fascist rule.

Gospel According to St Matthew, The (1964)
Pier Paolo Pasolini
Pier Paolo Pasolini’s third feature abandons the profane in favour of the sacred in a documentary-like retelling of the story of Christ.

Godfather: Part II, The (1974)
Francis Ford Coppola
The expansive second part of Francis Ford Coppola’s Mafia saga continues the Corleone family story, charting in parallel young Vito’s earlier rise to prominence.

Come And See (1985)
Elem Klimov

listeden geri kalanlar:

http://explore.bfi.org.uk/sightandsound ... directors/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

emlcvdv
The Recruit
Mesajlar: 8
Kayıt: 07 May 2013 10:51

Mesaj gönderen emlcvdv » 11 Tem 2013 00:31

Komedi filmlerini çok severim. 'Patrondan kurtulma sanatı' favorimdir. Ama galiba izleye izleye komedi filmi bırakmadım. Aşağıdaki listedeki filmler dışında bana komedi filmi önerecek bir yiğit var mı :)

En iyi komedi filmleri

leicos

Mesaj gönderen leicos » 16 Oca 2014 08:01

Napoleon Dynamite .eşimin zorla izlememe ikna ettiği 2004 yapımı harika bir komedi.

'Blue is the warmest color' ve ' Inside llweyn davis' son hafta favorilerim..

sefalife
The Recruit
Mesajlar: 11
Kayıt: 24 May 2012 18:42

Mesaj gönderen sefalife » 22 May 2014 23:55

Emir Kusturika tüm filmleri

Coldscream07
Man on the moon
Mesajlar: 437
Kayıt: 23 Eki 2012 10:43
Meslek: kamera - kurgu

Mesaj gönderen Coldscream07 » 23 May 2014 01:28

- Children of Men (son umut)

Cevapla

“Uzun Metraj” sayfasına dön