BlackmagicUrsa ve Ursa Mini Kameralar

MiniDV, HDV, HD, 4K formatında kayıt yapan kameralar.
Fulgura
Moderator
Mesajlar: 5158
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Re: Blackmagic URSA Mini 4K & 4,6K

Mesaj gönderen Fulgura » 03 Ara 2015 22:15

Bunlar RAW kaynaklı mı ProRes/DnxHD mi? ProRes ise kamerada digital gain uygulanıyor zaten. Ben RAW'dan bahsediyorum.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

Kullanıcı avatarı
Bağımsız
Alien
Mesajlar: 756
Kayıt: 24 Mar 2015 04:57
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen Bağımsız » 03 Ara 2015 22:51

Bunlar Prores HQ. Daha önce de yazdım, Raw pek denemedim, Prores'i düşünerek söylemiştim.

rave4
The Recruit
Mesajlar: 2
Kayıt: 17 Ara 2015 19:34

Mesaj gönderen rave4 » 17 Ara 2015 20:56

Merhaba
Ben Blackmagic ursa mini 4.6k almayı düşünüyorum yaptığı işlere göre kameranın fiyatı gayet iyi ben Almanyada yaşıyorum birçok şeyi ebay de daha ucuza bulabiliyorum ama bu Blackmagic için geçerli değil :)) kamera gayet ucuz fakat sırf gövde 1 adet kart geliyor bunun extralarını almaya kalktınmı işin içinden çıkılmaz bir hal alıyor ortalama yazıyorum kamera 4.6k EF 5000$ vizör 1500$ omuz ve elcik aparatı 395$ Pili Kartı Lenslerİ derken fiyat uçuyor
ben birkaç kişi bir araya gelip kendi çapımızda ciddi birşeyler çekeriz diye kendimce iyi bir ekipman dizdim
7 adet ışık aldım bunlardan üçü 2. el 1 ad 2000 watt 2 kademeli, 2 ad 800 watt. iç mekan için 2 ad 50x70 8 duylu softbox 2 adette ucuz olduğu için şemsiye tipi aldım
1 ad boom pole rüzgarlıklı 40cm ve 60 cm
1 ad shoohgun mic
1 ad lilliput 7 inç monitör
2 adet cinematics profi monitör güneşliği
1 ad Proaim kit 4 extra full zoom focus mattebox
1ad proaim 5500 steadicam
1ad bilora 936 tripod
1ad 2.el zeck kamera üstü uhf alıcı
1ad 2.el sony wrt 820a uhf bel tipi mic
1ad panasonic AG-AC 120EN AVCHD Kamera aldım
daha jimmy jib, slider, şaryo, ses kayıt cihazı ve birde iyi bir kamera lazım İnşallah bunlarıda alıp sonra oturup izlemek zorunda kalmam :))

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10810
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 17 Ara 2015 23:20

Ne güzel, umarım memnun kalırsınız biz de alırız.
Ben de bekliyorum.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10810
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 21 Ara 2015 19:11

Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10810
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 27 Oca 2016 23:49

Birkaç güzel video paylaşayım Ursa Miniciğimden:

https://www.youtube.com/watch?v=-m13NdGBcvM

https://www.youtube.com/watch?v=iq_NZoRYbdQ

https://www.youtube.com/watch?v=tQutT-Ax5Us

https://www.youtube.com/watch?v=wYmdto5hNyk

https://www.youtube.com/watch?v=5DFHX0rU8AA

Şaka maka kamera görüntüleri izledikçe gözümle gördüğüm görüntüye bile oha dinamik aralığı çok yüksek dedim bugün 3-5 saniyeliğine sonra koptum kendi kendime. :)
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10810
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 03 Şub 2016 13:52

Çok hoş:

https://www.youtube.com/watch?v=UDMCceJKLOU

Pocket gelsin ben de vuracağım kendimi yollara böyle. :)
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
McFly
Donnie Darko
Mesajlar: 328
Kayıt: 21 Şub 2010 17:24

Mesaj gönderen McFly » 03 Şub 2016 14:59

Blackmagic kameralarından çıkan ilk defa böyle renk karşıtlığı yüksek ve siyahlar tam siyah olan bir video gördüm. Özellikle pocket videolarında anlayamadığım bir siyah yokluğu mevcut. Sanki 0-16 aralığı hiç yok ve siyah olması gereken yerler gri. Zaten kameralardan kaynaklanmadığını tahmin ediyordum ama bu üstteki videoyu görünce emin oldum.
"Pain is temporary, film is forever."
"You can't stop what's coming."

Fulgura
Moderator
Mesajlar: 5158
Kayıt: 19 Oca 2011 20:25

Mesaj gönderen Fulgura » 03 Şub 2016 15:44

O dediğiniz flat ya da raw çekimden kaynaklanıyor. Alt sınır genelde 10 IRE'nin altına düşmez ve siz isterseniz altı 0'a dayarsınız. Aslında böylesi daha iyi çünkü diplerde gürültü azalıyor.
Sinema hem bir hastalık hem de tedavisinin ortak adıdır.

Sorularınızı özel mesaj yerine forum üzerinden herkese açık sormanızı rica ediyorum.

inyourmind
The Recruit
Mesajlar: 19
Kayıt: 27 Eyl 2015 00:23

Mesaj gönderen inyourmind » 17 Mar 2016 23:00

http://nofilmschool.com/2016/03/blackma ... ing-update

Üzücü haber geldi. Global shutter olmadan dağıtıma başlamışlar...


" With the release of URSA Mini 4.6K, customers will be able to choose between two very different models of URSA Mini. Originally URSA Mini 4K was intended to be the entry level model and the URSA Mini 4.6K to be the higher end model with more features. However, now these two cameras are targeted for different kinds of work as customers can choose between URSA Mini 4K if they want global shutter for fast action sports and URSA Mini 4.6K if they want wide dynamic range for high end digital film work. "

Resmen biz aynı özelliği iki kameraya da ekleyemedik, o yüzden ayrı ayrı iki model çıkarıyoruz demişler... URSA serisi en baştan falso idi production versiyonlarının üzerinde durmaları gerekiyordu daha sensörü bile geliştirmemişlerdi gerçi ama indie film maker'ları vuracağız diye tripe girdiler fakat tutmadı...

Kullanıcı avatarı
MimFilm
Raging Bull
Mesajlar: 235
Kayıt: 08 Şub 2014 22:56

Mesaj gönderen MimFilm » 03 Nis 2017 17:24

Arkadaşlar konu çok küllenmiş ama yeni konu açmak istemedim:
Ursa 4k ile Ursa mini 4k arasında hacim ve ağırlıkları dışında temel fark var mı? Tercih sebebi olabilecek temel farkları söyleyen olursa memnun olurum.
Teşekkürler.
EDIT: iki ilan paylaşıyorum
1)Ursa 4K
https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci- ... 465/detay/
2)Ursa Mini 4K
https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci- ... 628/detay/
ben kuzeyemir

Kullanıcı avatarı
Bağımsız
Alien
Mesajlar: 756
Kayıt: 24 Mar 2015 04:57
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen Bağımsız » 03 Nis 2017 22:07

Ursa 4K
https://www.blackmagicdesign.com/tr/pro ... /W-URSA-01

Ursa Mini 4K
https://www.blackmagicdesign.com/tr/pro ... /W-URSA-08

Biraz inceledim, ben de bir fark göremedim. Çift ekran ve bir ekranın büyük olması, buna bağlı focus pullerin çalışma kolaylığı var ayırt edilebilen.

Kullanıcı avatarı
MimFilm
Raging Bull
Mesajlar: 235
Kayıt: 08 Şub 2014 22:56

Mesaj gönderen MimFilm » 03 Nis 2017 22:33

Evet, bir de xlr girişler var belirgin olan.
Dinamik aralık, fps hızı, iso, kayıt kalite ve modlar vesair hep aynı. 7,5 kg yi taşımak için bilemiyorum.
Bu kameralara bir hayli niyetlendim. Kullanan birileri Canon Mark III ve Sony A7s II ile kıyaslasa iyi olurdu.
ben kuzeyemir

Kullanıcı avatarı
Bağımsız
Alien
Mesajlar: 756
Kayıt: 24 Mar 2015 04:57
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen Bağımsız » 03 Nis 2017 23:20

Özellikle büyük kamera tercih edenler var, müşterilere gösterecek kamera olarak koskoca Ursa daha profesyonel duruyor. Canon Mark 3 ve Sony A7S2 profesyonel açıdan, hem fotoğraf hem video işlerine çözüm, BMCC'nin o açıdan bir dezavantajı var. Onun dışında BMCC salt bir sinema kamerası olmasının karşılığını veriyor yeterince. Sony'nin iso performansıyla vaad ettikleri sinema disiplinine çoğu zaman uygun düşmüyor. Gerçek ortam ışığı kullanacağım ben deniyorsa ya da Blair Cadısı gibi karanlık mekanda dolaşmalı bir plan düşünülüyorsa ideal. Bu üç kamerayla da sinematik sonuç almak mümkün ama en yüksek standart doğal olarak BMCC'de. A7S2 yerine A7R2 kabul edersen, üçünü de kullanmış biri olarak söylüyorum.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10810
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 03 Nis 2017 23:23

Bu kameralar çok daha üst segment kameralar.
Karşılaştırılmaz söylediğin kameralarla, bunlar Alexa'larla falan karşılaştırılıyor.
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
MimFilm
Raging Bull
Mesajlar: 235
Kayıt: 08 Şub 2014 22:56

Mesaj gönderen MimFilm » 12 Nis 2017 18:52

Teşekkür ederim KEzzAP
Bağımsız,
Bağımsız yazdı:
03 Nis 2017 23:20
A7S2 yerine A7R2 kabul edersen, üçünü de kullanmış biri olarak söylüyorum.
İncelemelere göre a7S II videoda daha iyi gözüküyor, a7R II yi önermenin özel bir sebebi var mı?
Bir de a7 yi metabones-speedbooster ile Canon lenslerde kulllanan oldu mu? düşünceniz bu konuda nedir?
teşekkürler
ben kuzeyemir

Kullanıcı avatarı
Bağımsız
Alien
Mesajlar: 756
Kayıt: 24 Mar 2015 04:57
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen Bağımsız » 12 Nis 2017 19:59

A7s2 videoda daha iyi. Çözünürlükten feragat ettikleri için videoya uygun sensörle kayıt alabiliyor A7S2. A7R2 42 mp fotoğraf çekiyor, videoda çarpanlı modda ancak A7S2 gibi sonuç alınabiliyor. Ben fotoğraf amaçlı A7R2 kullandığım için, videosunu denediğimde gördüğümden öyle söyledim. O yüzden onun yerine onu sayarsan dedim. Kezzap'ın dediği gibi BMCC 4K A7S2'ye göre başka seviye. Bir de Sony'nin AVCHD codecle devam etmesi handikap.

Kullanıcı avatarı
MimFilm
Raging Bull
Mesajlar: 235
Kayıt: 08 Şub 2014 22:56

Mesaj gönderen MimFilm » 12 Nis 2017 20:44

AVCHD için birkaç cümle söyler misin.
Bir de en önemlisi Canon 24-70, 50mm, 70-200 gibi EF lenslerle kullanacağım (Canon Mark 3 de kullanılmaya devam edecek çünkü) Bu lensleri kullanabilmem için aparat durumunu merak ediyorum. speedbooster almak mı gerekiyor?
ben kuzeyemir

Kullanıcı avatarı
Bağımsız
Alien
Mesajlar: 756
Kayıt: 24 Mar 2015 04:57
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen Bağımsız » 12 Nis 2017 22:00

AVCHD, Canon'un MOV'undan çok daha yetersiz bir codec. Renk düzenlemede biraz kurcalamayla bunu anlamak kolay. A7S2'de log lar var bunu biraz tolare edebiliyor ama "film" için yeterli düzeyde olduğunu düşünmüyorum.

Tabi speedboster almanız gerek Canon lensleri kullanmak için. Mümkünse metabones. Bu kadar masrafa değen bir kamera olduğunu düşünmüyorum A7S2'nin. Bana göre BMCC ile beraber geceli gündüzlü bir birini tamamlayan harika ikili ama tek başına çözüm olan bir kamera değil, harika iso performansına rağmen. A7R2 muadili olan Canon Mark 4 ve Nikon D810'u fotoğraf sonuçlarında geride bırakan çok güzel bir fotoğraf makinesi. Ama A7S2 için videoda o başarıyı göremiyoruz. 10 bit olsaydı bu makine iş değişirdi muhtemelen. GH5'in değiştirebileceği gibi.

Kullanıcı avatarı
homeros
The man who knew too much
Mesajlar: 2226
Kayıt: 22 May 2010 20:19

Mesaj gönderen homeros » 13 Nis 2017 14:23

Canon'un MOV'UNUN codec'i AVCHD zaten. Format ve Codeci 2 ayrı şey MP4 de bir format yani container'dır ama codec'i AVCHD yani h264'tür. Hatta a7s'te kullanılan xavc s de yine bir h264 türevidir. Hepsi aynı şeyin varyasyonlarıdır. Aradaki kalite farkı kullanılan işlemcilerin kuvvetine bağlı olarak değişen encode algoritmasıdır.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Cevapla

“Yarı-Profesyonel ve Profesyonel Kameralar” sayfasına dön