Blackmagic Cinema Camera 2,5K&4K

MiniDV, HDV, HD, 4K formatında kayıt yapan kameralar.
paciente
Moderator
Mesajlar: 2272
Kayıt: 15 Mar 2012 17:57

Re: Blackmagic Cinema Camera

Mesaj gönderen paciente » 01 Mar 2013 01:11

Hayırlı olsun. Çekimleri sabırsızlıkla bekliyoruz.

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2468
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 01 Mar 2013 16:43

Siyah Ok kameranız hayırlı olsun. İş akışı konusundaki mesajlarınızı görüyorum. Bana kalırsa iş akışınızı belirlemek için öncelikle ne yapacağınıza karar vermelisiniz. Örneğin kurguyu hangi programda yapacaksınız, After Effect'e aktarmaya neden ihtiyacınız var, renk düzenlemesinden başka efekt uygulamalarınız da olacak mı, olacak ise muhtemelen sadece sahne bazlı yani 2-3 saniyelik görüntülere ihtiyacınız olacaktır. Filmin tamamını AE'ye aktarmanıza gerek kalmayacaktır.

Kısaca bir iki fikir vermek isterim. Bence renk işleri için tamamen Davinci Resolve'u kullanabilirsiniz. Renk işleri için AE'ye aktarma yapmanıza gerek olduğunu düşünmüyorum. Eğer aktarmanız gereken sahneler olacaksa, kullandığınız değerlerden bir üst sıkıştırma ya da sıkıştırılmamış bir görüntü aktarmalısınız. İki ihtimalden daha iyi olan ise image sequance yani kare kare alınan çıktılarla transfer yapmanızdır. Ayrıca kurgu için proxy yöntemini tavsiye ederim. 4K sinema filmleri dahi bu yöntemle çalışırlar. Sizin de hem görüntü bilgisi, hem de çözünürlük açısından epey yüksek bilgiler barındıran dosyaları işleyeceğinizden dolayı küçük dosyalarla çalışmak iş akışınıza hız kazandıracaktır.

Ayrıca unutmayın çıktı alırken ve iş akışını kurarken bit derinliğini yüksek seçmenizde yarar var. Canon dslr kameraların ürettiği görüntüler 8bit renk derinliğinde olduğundan bu konu pek gündeme gelmiyordu. Ancak sizin daha derin renkler üreten ve kaydeden bir iş akışınız var. Bu verileri son çıktıya kadar kaybetmemeye çalışmalısınız. Raw DNG kodeğine sahipseniz, H264 gibi bir sıkıştırmayı iş akışınıza dahil etmenizi önermiyorum. H264 ve varyasyonları izlemek için üretilmiş sıkıştırma yöntemleridir. Yani elinizde bulunan bir çok görüntü verisini çöpe atar ve en küçük dosya boyutuna odaklanır.

Aslına bakarsanız bu içinde bulunduğunuz konu, baştan aşağı bir teknik bilgi gerektiren önemli bir daldır. Deneme yanılmalarla doğru kararları bulmak için epey vakit harcamanız gerekir. Eğer yabancı diliniz müsade ediyorsa konuyla ilgili bir kitap okumanızı öneririm.

Kullanıcı avatarı
Siyah Ok
Raging Bull
Mesajlar: 211
Kayıt: 25 Tem 2010 16:26

Mesaj gönderen Siyah Ok » 01 Mar 2013 18:01

Karatasa yazdı:Siyah Ok kameranız hayırlı olsun. İş akışı konusundaki mesajlarınızı görüyorum. Bana kalırsa iş akışınızı belirlemek için öncelikle ne yapacağınıza karar vermelisiniz. Örneğin kurguyu hangi programda yapacaksınız, After Effect'e aktarmaya neden ihtiyacınız var, renk düzenlemesinden başka efekt uygulamalarınız da olacak mı, olacak ise muhtemelen sadece sahne bazlı yani 2-3 saniyelik görüntülere ihtiyacınız olacaktır. Filmin tamamını AE'ye aktarmanıza gerek kalmayacaktır.

Kısaca bir iki fikir vermek isterim. Bence renk işleri için tamamen Davinci Resolve'u kullanabilirsiniz. Renk işleri için AE'ye aktarma yapmanıza gerek olduğunu düşünmüyorum. Eğer aktarmanız gereken sahneler olacaksa, kullandığınız değerlerden bir üst sıkıştırma ya da sıkıştırılmamış bir görüntü aktarmalısınız. İki ihtimalden daha iyi olan ise image sequance yani kare kare alınan çıktılarla transfer yapmanızdır. Ayrıca kurgu için proxy yöntemini tavsiye ederim. 4K sinema filmleri dahi bu yöntemle çalışırlar. Sizin de hem görüntü bilgisi, hem de çözünürlük açısından epey yüksek bilgiler barındıran dosyaları işleyeceğinizden dolayı küçük dosyalarla çalışmak iş akışınıza hız kazandıracaktır.

Ayrıca unutmayın çıktı alırken ve iş akışını kurarken bit derinliğini yüksek seçmenizde yarar var. Canon dslr kameraların ürettiği görüntüler 8bit renk derinliğinde olduğundan bu konu pek gündeme gelmiyordu. Ancak sizin daha derin renkler üreten ve kaydeden bir iş akışınız var. Bu verileri son çıktıya kadar kaybetmemeye çalışmalısınız. Raw DNG kodeğine sahipseniz, H264 gibi bir sıkıştırmayı iş akışınıza dahil etmenizi önermiyorum. H264 ve varyasyonları izlemek için üretilmiş sıkıştırma yöntemleridir. Yani elinizde bulunan bir çok görüntü verisini çöpe atar ve en küçük dosya boyutuna odaklanır.

Aslına bakarsanız bu içinde bulunduğunuz konu, baştan aşağı bir teknik bilgi gerektiren önemli bir daldır. Deneme yanılmalarla doğru kararları bulmak için epey vakit harcamanız gerekir. Eğer yabancı diliniz müsade ediyorsa konuyla ilgili bir kitap okumanızı öneririm.



Çok teşekkür ederim Karatasa... Yazdıklarınızın tamamına katılıyorum...bu başlı başına bir meslek bir uzmanlık alanı.... 3 yıldır AE kullanıyorum..DaVinci ye yabancıyım..programa hakim olmam zaman alacaktır...AE nin Türkçe eğitim cdleri vardı,net dede bolca eğitim videoları...After Effects e aktarmak isteyişimde bundandır...oraya hakimim...DaVincinin arayüzüne hakim olduktan sonra dediğiniz
gibi efectler dışında her şeyi onda yapıp direkt montaja geçerim...yabancı dilim maalesef o kadar iyi değil :/ montajda proxy yöntemini mutlaka öğrenip uygulayacağım...Önerileriniz için gerçekten çok teşekkür ederim...

Aşağıdaki görüntü...Raw DNG 12 bit DaVinci de ana renk ayarlarını yaptım...Tracker ile danscıyı maskeledim ve ayarlarını yapıp..Quiktime Uncopressed RGB 10bit 2400-1350 çıktımı alıp AE de bildiğim pluginlerin de yardımıyla son renk ve kadrajını yapıp..youtubeye yüklemek için H264 10bit çıktı aldım...benim içime sindi gibi...daha iyi çıktı alabilirmiydim_? şimdilik bilemiyorum...ama varsa da en yakın zamanda mutlaka öğreneceğim :)

[youtube]
[/youtube]
yasına Siyah'ım...

Kullanıcı avatarı
Siyah Ok
Raging Bull
Mesajlar: 211
Kayıt: 25 Tem 2010 16:26

Mesaj gönderen Siyah Ok » 01 Mar 2013 21:35

morpheus yazdı:Görüntüler çok güzelde hocam dansçının ten rengini mi açtın AE'de?

Birde konuyla alakası yok ama AE'ye hakimim demişsin. Önümüzdeki hafta AE'nin greenscreen bölümünde çok işim olacak. Bu konuda önerebileceğin herhangi bi tutorial var mıdır? Türkçe olursa daha iyi olur, İngilizcede olur ama işin inceliklerini öğrenebilmeliyim izleyince.
Danscıyı Davincide tacker ile maskeleyip...keskinlik kontrast ve aydınlık verip,arkaplanıda koyulttum...AE ye hakimim derken....profesyonel iş çıkartabiliyorum...ha uzman falan değilim elbetde...Hiç greenscreen uygulaması yapmadım...çünkü kameram 7d idi...kayd ettiği renk bilgisi yetersiz kaldığı için hiç denemedim...ama burada forumda greenscreen ile ilgi başlıklar olması gerekir..Hatta Fulgura bey çok güzel detaylı bir şekilde gerekli uyarılarını yapmıştı...diye hatırlıyorum :)
yasına Siyah'ım...

halostendap
The Legend
Mesajlar: 4136
Kayıt: 04 Mar 2012 22:41
Meslek: komedyen
Konum: Düzce

Mesaj gönderen halostendap » 01 Mar 2013 21:44

alkışı az olmuş ama bunun dışında harika bi gösteriydi, senin ellerine dansçı bayanın ayaklarına sağlık :)
renklerini felan da beğendiğimi söylememe gerek yok sanırım :D

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2468
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 01 Mar 2013 21:56

Bana kalirsa yesil perde uygulamasindaki en onemli puf nokta, kontur isiklandirmasi denen arkadan isiklandirma teknigidir. Konuyla ilgili videocopilot'un youtube'da guzel bir videosu var ona goz atmanizda yarar var.

Kullanıcı avatarı
ilkersn
Braveheart
Mesajlar: 1513
Kayıt: 27 Ağu 2012 01:45
Konum: Samsun

Mesaj gönderen ilkersn » 01 Mar 2013 22:56

önden ışıklandırma ile çok zorlandım ben. Ciddi anlamda ince işçilik isteyen bir iş. Çekim öncesinde de sonrasında da. Mavi kullandım Morpheus un dediği gibi çarşaf bildiğin :D
filmleriniz için müzikler
Son Kısalarımız: Kader & Eris

ukyo_tachibana
Mad Max
Mesajlar: 153
Kayıt: 28 Oca 2012 22:34

Mesaj gönderen ukyo_tachibana » 01 Mar 2013 23:11

Görüntüler güzel elinize sağlık, dış çekim paylaşımları da olursa memnun kalırız. Yalnız hanımefendinin yüzüne dikkat eden olmamış sanırım, teknik olarak nedenini bilemesem de çizgi şeklinde bozulmalar farkediliyor.

Kullanıcı avatarı
Siyah Ok
Raging Bull
Mesajlar: 211
Kayıt: 25 Tem 2010 16:26

Mesaj gönderen Siyah Ok » 01 Mar 2013 23:59

ukyo_tachibana yazdı:Görüntüler güzel elinize sağlık, dış çekim paylaşımları da olursa memnun kalırız. Yalnız hanımefendinin yüzüne dikkat eden olmamış sanırım, teknik olarak nedenini bilemesem de çizgi şeklinde bozulmalar farkediliyor.
Youtubeden tekrar tekrar izledim...bir bozulma göremedim...en net belli olduğu yerin saniyesini söyleyebilirseniz...oraya bakim...lakin bendeki görüntüde bir bozulma yok..netten izlediğimdede yok...16 snde bayanın yüzüne saçları geliyor..spota yakın olduğu için de sert gölgeside yüzüne denk gelimiş...bi tek orada.2 çizgimsilik gördüm.. :roll:
yasına Siyah'ım...

Kullanıcı avatarı
Siyah Ok
Raging Bull
Mesajlar: 211
Kayıt: 25 Tem 2010 16:26

Mesaj gönderen Siyah Ok » 02 Mar 2013 00:00

Bu arada BMCC Kiralanmaya başlamış bile :)

http://filmekipmanlari.com/kiralik-black-magic-kamera/
yasına Siyah'ım...

Kullanıcı avatarı
Siyah Ok
Raging Bull
Mesajlar: 211
Kayıt: 25 Tem 2010 16:26

Mesaj gönderen Siyah Ok » 02 Mar 2013 00:28

10 kiralamada parası çıkıyor,kar etmeye başlıyor....ama bu ticaret,serbest piyasa :)
yasına Siyah'ım...

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2468
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 03 Mar 2013 20:47

morpheus yazdı:
Karatasa yazdı:Bana kalirsa yesil perde uygulamasindaki en onemli puf nokta, kontur isiklandirmasi denen arkadan isiklandirma teknigidir. Konuyla ilgili videocopilot'un youtube'da guzel bir videosu var ona goz atmanizda yarar var.
Teşekkürler. Dediğin videoyu bulamadım ama şunu buldum. http://www.videocopilot.net/tutorial/ba ... or_keying/

10 gün sonra yapacağım çekimde, arkadan strafora 500 watt ışık vuruyum, straforun önünede koyu yeşil nevresim geriyim diye düşünüyorum. Deneme yanılma yoluyla doğru yolu bulacağım artık. Sen arkadan ışıklandırma diye yazmsan aklıma gelmezdi bu yöntem :)

Saol tekrar..
Bahsettigim videonun linki:


Umarim yardimci olur.

ukyo_tachibana
Mad Max
Mesajlar: 153
Kayıt: 28 Oca 2012 22:34

Mesaj gönderen ukyo_tachibana » 04 Mar 2013 01:18

Dediğiniz gibi saç kaynaklı da olabilir. Hayırlı olsun tekrar, diğer çalışmalarınızı da bekliyoruz.
Siyah Ok yazdı:
ukyo_tachibana yazdı:Görüntüler güzel elinize sağlık, dış çekim paylaşımları da olursa memnun kalırız. Yalnız hanımefendinin yüzüne dikkat eden olmamış sanırım, teknik olarak nedenini bilemesem de çizgi şeklinde bozulmalar farkediliyor.
Youtubeden tekrar tekrar izledim...bir bozulma göremedim...en net belli olduğu yerin saniyesini söyleyebilirseniz...oraya bakim...lakin bendeki görüntüde bir bozulma yok..netten izlediğimdede yok...16 snde bayanın yüzüne saçları geliyor..spota yakın olduğu için de sert gölgeside yüzüne denk gelimiş...bi tek orada.2 çizgimsilik gördüm.. :roll:

Kullanıcı avatarı
Siyah Ok
Raging Bull
Mesajlar: 211
Kayıt: 25 Tem 2010 16:26

Mesaj gönderen Siyah Ok » 08 Mar 2013 07:41

BMCC ile ilk deneme çekimimin bitmiş hali...DaVinceye henüz hakim olamadığım için bu kadar olabildi...
(Canon 16-35mm f2.8 ile 85mm f1.2 ile çektim)



[youtube]
[/youtube]
yasına Siyah'ım...

Kullanıcı avatarı
Siyah Ok
Raging Bull
Mesajlar: 211
Kayıt: 25 Tem 2010 16:26

Mesaj gönderen Siyah Ok » 11 Nis 2013 16:03

İlk Blacmagic cinema camera da yaşanan gecikmeler bu sefer olmayacakmış... ;)

- Super35mm sensör
- 4K ve Ultra HD video kayıt
- Global shutter
- 12 stop dinamik aralık
-1080i 50fps

- 3995$

http://www.blackmagicdesign.com/product ... ncamera4k/
yasına Siyah'ım...

Kullanıcı avatarı
Dragon
Mad Max
Mesajlar: 138
Kayıt: 15 Ara 2007 20:40
Konum: Konya
İletişim:

Mesaj gönderen Dragon » 11 Nis 2013 16:19

red de bitmiştir :)
http://seyitaliyaprakci.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vimeo.com/13771597" onclick="window.open(this.href);return false;

muhammeta
Mad Max
Mesajlar: 179
Kayıt: 19 Haz 2012 21:35

Mesaj gönderen muhammeta » 11 Nis 2013 18:05

Bence de bitsin artık. DSLR'de geri dönsün fotoğrafa. Blackmagic allah senden razı olsun :)
"Su Akar, Yatağını Bulur."

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10805
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 11 Nis 2013 19:23

Gerçekten çok iyi gözüküyor. crop için "minimal" diyor, kaç acaba?
Lütfen özel mesaj ile genel sorular sormayınız, cevaplamıyorum. Aynı soruyu forumda sorunuz. Ancak benimle ilgili bir sorunuz varsa özel mesaj ile sorunuz.

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
Hepa
Kurgu/Efekt
Mesajlar: 5977
Kayıt: 13 Nis 2006 21:47
Meslek: Mid Digital Compositor
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Hepa » 11 Nis 2013 23:22

super35 1.4 olsa gerek
*our AC-130 in the air

Kullanıcı avatarı
copen
Great Dictator
Mesajlar: 917
Kayıt: 04 Kas 2011 05:23
Meslek: Tasarımcı
Konum: Ankara

Mesaj gönderen copen » 12 Nis 2013 00:45

RAW RAW RAW ne crop umurumda ne baska bir sey birde fiyat tabii :) ikiside super ...
kötü iş kötü iştir en iyi teknoloji kullanılsa bile; iyi iş iyi iştir sadece kağıt kalem olsa bile....

Cevapla

“Yarı-Profesyonel ve Profesyonel Kameralar” sayfasına dön