Blackmagic Pocket Cinema Camera / BMPCC4K

MiniDV, HDV, HD, 4K formatında kayıt yapan kameralar.
Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10408
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Re: Blackmagic Pocket Cinema Camera / BMPCC4K

Mesaj gönderen KEzzAP » 06 Tem 2018 16:04

Bu kadar basit işte, neler neler yapıyor insanlar.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

serkan_istanbul
The Recruit
Mesajlar: 15
Kayıt: 09 Haz 2018 17:33

Mesaj gönderen serkan_istanbul » 24 Tem 2018 19:12

Arkadaşlar şu videoda
blackmagic kamelarla ilgili bir sorundan bahsediyor sanırım kamera ısınınca sensörde bir sorun oluştuğundan ve kötü çekim yaptığından bahsediyor bu konuda bilgisi olan varmı acaba?

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10408
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 24 Tem 2018 19:34

Bu sorun Blackmagic Pocket'ta yok bildiğim kadarıyla, en azından ben karşılaşmadım, 4K'nın bazı modellerinde var.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

serkan_istanbul
The Recruit
Mesajlar: 15
Kayıt: 09 Haz 2018 17:33

Mesaj gönderen serkan_istanbul » 28 Tem 2018 21:06

Yanıt için teşekkürler KEzzAP. Sanıyorum sizde pocket kamera mevcut, yeni çıkacak modeli ile ilgili bir kaç sorum olacaktı belki bir yorumunuz olur.
1) resmi sitesinde depolama hızları konusunda şu bilgiler yer alıyor
Depolama Hızları
4096 x 2160 CinemaDNG RAW - 272 MB/sn
CinemaDNG RAW 3:1 - 129 MB/sn
CinemaDNG RAW 4:1 - 97 MB/sn
sizce burda belirtilen 4096 x 2160 CinemaDNG RAW - 272 MB/sn saniyede 30 kare içinmi geçerli yoksa 60 kare içinmi? eğer 30 kare içinde 60 kare çektiğinde 544 MB/sn olarak kaydedek sanırım doğrumu?

2) Diyelimki 4096 x 2160 CinemaDNG RAW - 272 MB/sn bir kayıt yaptık ve bunu, 250 gb ssd disk ve 1 tb normal hdd olan yeni model bir bilgisayarda ortalama saniyede 130 MB veri aktarabilen 5400 rpm bir harddiske yukledik. davinciyi ve premier pro yu vs 250gb lık bir ssd ye kurduk ancak kamera kaydını dev dosya boyutlarından dolayı normal harddiskimize yukledik, normalde davinci veya premiere pro ya düşük kalitede oynat dediğimizde bu videoyu oynatabilirmiyiz? normal harddiskin saniyede 272/MB veri aktarma hızı olmadığı için, düşük kalitede oynatsak bile yine sorun yaşarmıyız? illa ssd disk kullanmak yada dosyaları yeniden daha kucuk bir boyuta sıkıştırmakmı gerekiyor?

3)Elinizdeki pocket kamera en yuksek kapasitede saniyede kaç MB Depolama hızına sahip? bir pocket 4k kamera alıp ortama 3 4 saatlik en yuksek kapasitede raw video çekmek ve kurgu montaj yapmak için birde 4 tb samsung ssd almak gereklimi sizce?

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10408
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 28 Tem 2018 23:51

1) Sitede saniyede 30 kare için diyor. Evet aşağı yukarı o şekilde olacaktır.
2) Muhtemelen SSD gerektirecektir, ama 4K Raw çekmek hele 3:1; 4:1 gibi olasılıklar varken bence pek gerekli olmaz çoğu zaman.

Ben 7200 rpm'de, işlenmemiş HD Raw'u eş zamanlı oynatıyorum. Renk attığında, SSD bile zaman zaman zorlanabiliyor eş zamanlı oynatmada.

Ama söylediğin koşullar altında eş zamanlı oynatma pek mümkün olmayacaktır. Proxyle olabilir. 5400rpm denemedim hiç.

3) İlla 4Tb gerekli diyemem. Ne yapacağınıza bağlı. Fazlasına da ihtiyaç duyabilirsin. Ben uzun projelerde prores çekiyorum zaten. Ama HD dahi şu an elimde çok bir şey olmamasına rağmen 1,5 TB'lık yer kaplıyor çektiklerim. Maksimum 1,5 saatlik görüntü vardır elimde. Bu dosyaları atıp renk ile işlediğinizde bir de çıktı için yer ihtiyacı olacağından her görüntü aslında sahip olduğunun 2 katı yer kaplıyor olacak.

ProRes Raw diye yeni bir format var. Bunu desteklemesi bekleniyor 4K'nın. O zaman işler biraz daha kolaylaşacak.


Fakat elimizdeki depolama imkanlarıyla bizim seviyemizdeki kişiler Raw kamerayla çok zor çalışırlar.
O nedenle ben aslında Raw kamera önermem, ya da önersem bile Raw çekmeyin 3:1; 4:1 Raw çekin derim.
Prores Raw geldiğinde bu yüzden işler çok değişecek.

Fikir olması açısından söyleyeyim. Rengini yaptığım uzun metraj 80 dakikalık bir filmin yalnızca filmin kurgusunda kullanılan CinemaDng Raw 4K dosyalarının toplamı 8 TB'tı. Kullanılmayan dosyaların ne kadar olduğunu bilmiyorum, ama 3-4 katı bile inanılmaz bir rakam yapıyor bizler için. 7200 rpm'de öyle çok yoğun oynatma sorunu yaşamadım ama. Renk attığımda 24 kare 14-15'e düşüyordu. Renk için yeterli bir sayı zaten bu çoğu zaman tek kareden yapıyorsun.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

serkan_istanbul
The Recruit
Mesajlar: 15
Kayıt: 09 Haz 2018 17:33

Mesaj gönderen serkan_istanbul » 29 Tem 2018 00:22

Anlıyorum benim laptoptaki 5400 rpm harddisk hız testinde 140MB hız yapmış gorunuyor, aynı harddiskin 5gb olamı var ama doldukca ağırlaşıyormuş, ben 3 4 saatlik muzik videoları çekip onları kurgulamayı planlıyorum, esasen sony a7s3 kamera almayı planlıyorum 1 ay içinde duyurulacak dediler sony deki arkadaşlar. 10 bit ve 60p olacakmış.
Zhiyun Crane plus ve yeni 90 gramlık samyang af lensler ile toplamda 1600 gram ağırlıkla gimbalda otofokus yaparak telefonla yuz takibi yaparak kullanma imkanı var. ancak raw video ile arasında muazzam fark olursa pocket kamerayı almayı yada enazından ikinci kamera olarak sabit sahneler için otofokus gerekmeyen sahneler icin almayı planlıyorum.

malesef imkanları ne kadar zorlarsak zorlayalım yinede yetmiyor gtx 1060 ekran kartlı 6 çekirdekli 8 nesil 8750 işlemcili oldukça yuksek bir rakama laptop aldım ama red kameranın sitesinden 8k ve 4k video indirdim işlemci 100 oluyor premierede ancak kaliteyi dusurursem takılmadan oynatıyor. klite codec yukledim ve ekran kartına ağırlık ver diye bir secenek yaptım bu sekilde premiere de ekran kartıda yuzde 80 oranında dahil oluyor ama davinci de sadece video oynatımında işlemcide herşey ekran kartı yuzde 10 kadar dahil oluyor. ancak bendeki ssd sata değil nwm dedikleri ssd den 3gb yakın saniyelik hızı sony a6500 ile çekiğim 4k videoda renk vs hiç bir işlemde zorlanmıyor. şuan için a7s3 ile pocket4k kamerayı dikkatle takip ediyorum ilk aşamada birinden birini tercih etmem diğerini ilerleyen zamana bırakmam gerekiyor, sony a6500 kameram var ama 8 bitlik düşük kapasite dosyalar henüz profösyonel kameralarle çekilen videolarla yarışacak duzeyde degil.
Ayrıca ayrıntılı yanıt için teşekkürler

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10408
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 29 Tem 2018 01:02

Laptop her zaman zordur.
Bence laptop ile uzun süreli kurgu işi falan yapılmaz. Yani yapan vardır muhakkak ben de yaptım zamanında ama hiçbir şekilde masaüstüne değişmem.

a6500 fazlasıyla yeterli bir kamera.
a7s2 ya da 3 de öyle.

Profesyonel kameralarla çekilen işlerde kameranın etkisi bizim düzeyimizde çok az.

Blackmagic ile çekeceğin görüntünün çok yakınını a6500 ile alamıyorsanız bu emin olun kameradan kaynaklanmıyor.

Artık elimizdeki bu fırsatı görmemiz ve doğru şeye çaba sarf etmemiz lazım.
Bence sizin yeni kameraya ihtiyacınız yok.







Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

serkan_istanbul
The Recruit
Mesajlar: 15
Kayıt: 09 Haz 2018 17:33

Mesaj gönderen serkan_istanbul » 29 Tem 2018 13:13

Yanıt için çok teşekkür ederim. İnsan elbette kendindede kusur arıyor ancak sirkeci de Sony konsept mağazası var, sony marka butun fotograf makineleri ve lensler var ve dilediğin makineyi ve lensi mağazada istediğin gibi deneyebiliyorsun kapının önüne vs çıkabiliyorsun yani hem dış çekim hem iç yapabiliyorsun, sonra eve gelip sonuçlara bakabiliyorsun ve aynı lensi iki farklı makineye takıp aynı anda video yada fotograf bile çekebiliyorsun. ve Sony a6500 ü yeni çıkan model olan Sony a7,3 ile kıyasladığında düşük ışıkta gerçekten kayda değer muazzam bir fark var helede videoda.

Ben müzik videoları çekiyorum, müzik videosu çekerken genelde insan yüzü çekiyorsun,yani bir nevi vesikalık yüz fotografı çekiyorsun adeta, ve video çektiğin insanlar sanki bir kumaşla kaplanmış gibi kırışıksız prüssüz bir cilt talep ediyor, özellikle alexa ile çekilmiş demet akalın ve tarkan kliplerini izleyince :) Sony a6500 kesinlikle guzel makine ancak fotograf çekerken 24 megapiksel raw çekiyor ama video çekerken çok küçük dosya boyutlarında fotograf çekiyor. yaklaşık 1 megapikselin bile yarısı civarı, yani nerdeyse 50 kat daha küçültülmüş dosya boyutu, bunuda nerden anlıyoruz maksimum 1 dakikalık dosya boyutu 1gb en fazla.
24 megapiksel bir raw fotografta insanın yüzünü baştan yaratabilirsiniz, ama 1 megabaytın bile yarısı fotografta bu mümkün değil. Örnek vermem gerekirse
bu videoda demet sağıroğlunun yüzüne boynuna bakarsanız tek bir kırışık yok ve cildi bembeyaz normalde elbette böyle değil bu bir ilizyon, bu videoda blackmagic mini pro kullanılmış ve raw çekilmiş.

Siz söylediklerinizde çok haklısınız elbette sony a6500 ilede çok güzel sinematik çekimler yapılabilir, ama ne yazikki benim yaptığım iş için çok uygun degil video anlamında, ütülenmiş yada duvar kağıdı ile kaplanmış gibi prüssüz bir cilt için ve göz altı morlukları vs yok etmek icin hele boyun ve göğüs bölgelerindeki kırışıklıkları tamamen düzeltmek için ne yazıkki yetersiz,enazından raw çekilmiş bir videoya göre çok daha zahmetli ve ustalık istiyor düzeltmesi. ve bulutlu havada az kapalı havada vs 3200 isolarda gezmeniz gerekiyorki buda noise demek. 3200 isoda 24 mekapiksel raw fotograf çekiyorsanız yine sorun yok ama videoda iş değişiyor. Sony a7 3 tartışmasız bir şekilde a6500 den çok çok daha üstün düşük ışık performansı rüya gibi. Bunuda bizzat deneyerek gördüm aynı anda aynı lens ile 6500 ve a73 ile bir modeli çektim ve inceledim, benden kaynaklansa sony a7, 3 tede sonuç aynı olmalıydı. Bu kadar detaylı yazmamın nedeni hazır konusu açılmışken bilgi paylaşmak, ve a6500 almayı düşünen arkadaşlara kesinlikle bir sd kart alıp sirkecideki sony mağazasına gitmelerini ve sony a7, 3 ü denemelerini ve imkanları varsa kesinlikle a6500 yerine sony a7, 3 almalarını öneririm.

Yeni çıkacak blackmagic pocket kameranın benim için en buyuk dezavantajı otomatik odaklama olmayışı ve şimdilik dji ronin s gibi nerdeyse 2 kilo gelen bir gimbal ile kullanılmak gerekliliği makinenin kendiside 800 gram civarındaymış lens ile birlikte nerdeyse 3 kiloyu buluyor. Gimbal ile çekim yapmaya başladığınızda 100 gram ağırlık bile önem arzediyor, tabi vucut geliştirme yapan çok kaslı güçlü biriyseniz ozaman başka. İnsan çektiğiniz zaman tekrar tekrar çekim yapmanız gerekiyor dış çekimlerdede güneş önemli olduğu için beş dakka çekim yapıp 15 dakka dinlenemiyorsunuz İbrahim tatlısesin tabiri ile güneş gidiyor. ronin s ve yeni pocket kamera ile 1 saat çekim yaptığınızda omuz ve bilek kaslarınızı ciddi anlamda zorlamanız kaçınılmaz. Ancak bu kadar sıkıntısına rağmen raw fotografın cilt kırışıklarını düzeltme konusundaki önemini bildiğim için pocket kameraya yönelmek zorunluluğu doğuyor.

Son olarak bilgisayar başında kurgu vs ile uğraşan arkadaşlara bilek ağrıları çekiyorlar ise vertical(dikey mause) mause tavsiye ederim. 500 liraya evoluent marka üst düzey modelleri olduğu gibi 50 tl yede bulabilmek mümkün, herkese sinema ve sanat dolu günler dilerim.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10408
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 29 Tem 2018 21:17

Şimdi işler karışıyor. Ben düşük ışık performansından bahsetmedim. Zaten düşük ışık performansını tartışacaksak o kameraları diğer bütün kameralardan ön plana çıkaran özellik bunlar.

Demet Sağıroğlu'nun klibine gelince, elbette Raw çekerler, çekecekler çünkü onlar profesyonel ve depolama yerleri var bu birincisi.

Ama en önemlisi o klibin çekildiği yerde kullandıkları devasa yapay ışıklar, çekildiği lens ve makyajıi hesaba katmadan sorumluluğu kameraya yüklersek yine yanılmış oluruz.

Yani post müdahlesinin düşünüldüğü kadar çok yoğun olduğunu düşünmüyorum.

Öte yandan söylediğin konularda çok yoğun bir fark oluşmaması gerekir iki kamera arasında zira ikisi de 8-bit çekiyor a6500 de a7III de bildiğim kadarıyla.



Neticede söylemek istediğim:

Lens, ışık, depolama, sanat yönetiminden sonra geliyor kameranın kalitesi.

Burada kastım farkın "sizden" kaynaklandığı değildi asla. Kamera haricindeki yan faktörlerden kaynaklı olduğuydu her şeyin. a6500 ile a7III arasında fark elbette vardır, aradaki fiyat farkı ile değişen sizi tatmin ediyorsa benim söylediklerimin zaten pek bir önemi yok, sizin şahsi somut kriterleriniz daha değerli sizin için.

Ama ben aradaki farkın bir kameraya verilmesinden ziyade, lense ve diğer ekipmanlara verilmesinden yanayım. Çünkü kalıcı olan onlar. Esas farkı yaratan da onlar.

Fujifilm X-H1 de düşünebilirsiniz. Bu aralar ön plana çıkıyor. GH5S de deneyin derim, ekstra keskinlik verir Panasonic kameraları, o da işinize yarayabilir.

Öte yandan, Youtube'ta a6500 ile çekilmiş müzik videoları da var Türkiye'de iyi bir kamerayla çekilen birçok müzik videosundan kaliteliler.


Neticede mühim olan bütçe: Pocket 4K'yı alıp iyi bir lens ve depolama şansına sahipseniz, elbette çıkıp a6500 ile devam edin demem. Ama karşılaştırdığımız skala çok geniş ve bu nedenle adaletsiz.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

serkan_istanbul
The Recruit
Mesajlar: 15
Kayıt: 09 Haz 2018 17:33

Mesaj gönderen serkan_istanbul » 29 Tem 2018 23:12

Yanıt için teşekkürler, bende sizlerden fikir almak depolama olarak ssd yerine hdd ile çözüm bulabilirmiyim diye fikirlerinizi almak istedim. Şupesiz hepimizin öncelikleri işin durumuna göre değişiyor, misalen 11 bin tl yi bir diz üstü bilgisayarına yatırmak yerine masa üstü almayı tercih ederdim ancak, iş dolayısı ile tasınabilir bir bilgisayar almam lazımdı zira ne cektiğimi oyuncu ile birlikte izleyebilmem, pozlandırmaya bakmak için davincide waweform monitorden çekimi anında kontrol edebilmem için gerekliydi ve evim dışımdada kurgu yapabilmem lazımdı ve yonetmen monitoru yada atomos tarzı birşey almam almam lazımdı, ustelik sony nin yeni çıkardığı bir yazılımla laptopu direk kayıt monitoru olarak kullanmak kamerayı laptoptan kontrol etmek bile mumkun olunca leptop almak zorunda kaldım, bazen işimiz bizi farklı ürünlere yonlendiriyor.

a6500 den genel anlamda memnun olsamda düşük ışık performansından fotograf ve video olarak memnun değilim bir 18 105mm f4 sony lens ile akşam hava hafifçe karardıktan sonra profösyonel aydınlatma vs olmadan tek lambalı bir odada 6400 isoya getirmeden çekilen görüntüler sadece anı fotografı olabilir, 6400 iso ile çekilen fotograflarda yine anı fotografı olabilir müşteriye iş olarak sunulacak kalitede değil hiç ışık olmayan bir sokak çekiminden hiç bahsetmiyorum bile. elbette ilave ışıkla ve f1.4 bir lens ile durum daha iyi hale getirilebilir vs ama a7 3 ile noise konusunda düşük ışık konusunda çok belirgin bir fark var. yanyana aynı lens ile test yaptım kendi makinem dısında başka a6500 ilede test yaptım, hatırı sayılır fark var her anlamda. sony a7 3 ile 12800 isoda tertemiz görüntüler gün doğumu gün batımı vs sokak çekimleri için bulunmaz nimet. a6500 ışık yeterli ise hava yeterince güneşli ise evde aydınlatma varsa studyoda flaslı çekim yapıyorsanız vs gayet sorunsuz bir cihaz.

Demet Sağıroğlu klibi hakkında değerlendirmeleriniz çok yerinde, kesinlikle haklısınız raw çekim makyaj yoğun ışık çok önemli etkenler, ancak müşteri benimkide böyle olacakmı deyince, hayır olmayacak çunki bendeki kamera ile raw çekemiyorum, ayrıca çok iyi bir makyöz lazım, ve pahalı ışıklar kiralamalıyız o sebeple kesenin ağzını açman lazım dediğinizde işi alamayacağınız için elinizdeki tek imkan alabileceğiniz en yuksek kalitede fotografı almak ve fotograf ustunde oynama yapmak oluyor. ve belirttiğiniz gibi lens çok çok önemli bir etken. o olmadan zaten hiç birşey olmaz.

Kamera öneriliriniz içinde çok teşekkür ederim esasen yeni duyurulucak a7s3 10 bit video 60p 4k video muhteşem olacağı belirtilen duşuk ışık performansı ve yeni otamatik odaklanma sistemi ile gh5s den ve fujiden ve diğer apsc makinelerden üstün görünüyor,(tabi kağıt üstünde ürünü henuz gormedim) ayrıca yeni duyurulan 90 gram ağırlığında samyang 24mm ve 35mm 2.8 af lens ve 900 gramlık crane plus ile birlikte 1700 gram ağırlında full sete sahip olabilme imkanı var. ancak raw fotograf benim için hayati önem taşıdığından 10 bit yeterli olursa ilerleyen zamanda ikinci kamera olarak 10 bit yeterli olmaz isede ilk aşamada yeni çıkacak olan pocket kamerayı almam we raw çekmem gerekiyor.

o sebeplede pocket kamera ve raw kayıt hakkında sizlerden değerli bilgiler almaya çalışıyorum, ve söylediklerinizin tamamına katılıyorum.

pocket kamera lens ve depolama alma imkanına sahibim ama gün doğarken gün batarken vs düşük ışıkta dış çekim yapıyorum, o sebeple düşük ışık performansı ve hareketli obje çekimi için otofokus özelliği ve zhiyun crane plus kamera ve telefonu eşleştirerek telefonla obje takibi özelliği ve hafifliği nedeni ile ilk aşamada a7s3 mü alsam pocketmi alsam onun kararı vermeye çalışıyorum aslında en doğrusu ikisinide almak ama aynı anda okadar yatırıp yapabilme imkanım yok.

Kullanıcı avatarı
Bağımsız
Blade Runner
Mesajlar: 675
Kayıt: 24 Mar 2015 04:57
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen Bağımsız » 30 Tem 2018 04:03

Yüksek iso değerlerine çıkılınca kadraj içindeki ışık kaynaklarında artan duyarlılık nedeniyle patlama durumu da olacaktır. Bir alev olduğundan daha harlı, bir lamba olduğundan daha parlak olacaktır. Bu ışık kaynaklarının etrafı da bu patlamalardan etkilenecektir doğal olarak. Yüksek iso değerlerine çıkabilen kameralar özel durumlarda ve anı kurtarmak gerektiğinde işe yarıyor olabilir ama sunduğu çözüm sinema disiplinine, görsel alışılmışlığa pek uygun değil. Ki yukarıdaki klipte de olduğu gibi birçok müşteri tipi kadrajın her yeri ışıl ışıl, cam gibi görüntü talep ediyor. Zaten bu tarz prodüksiyon işlerinde en mantıklısı müşteri taleplerine göre ekipman, stüdyo ve diğer kurulumların teminini kiralık olarak yapıp sonra diğer işe geçmek.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10408
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 30 Tem 2018 13:35

Benim anlamakta güçlük çektiğim nokta şu, elinizde raw bir kamera olduğunda ve müşteri bu klipteki gibi olacak mı dediğinde evet olacak diyebilecek misiniz? Bence derseniz yine hayal kırıklığına uğrarsınız, çünkü bu klipteki gibi olmaz. (klip çok iyi olduğu için söylemiyorum, ama klipteki genel sterillikten bahsediyorum) Evet a6500'den daha iyi olur muhtemelen
ama müşterinin memnuniyetinden emin olamam. Artık müşterinin de beklentilerini bütçeye göre tutması gerektiğini öğrenmesi lazım.

Bana geçenlerde bir rock grubu bir klip gösterdi. Klibi şu an hatırlayamıyorum ama fikir oluşturabilmesi açısından söyleyeyim, şu düzeylerde bir klip, ışıklandırması falan:




Bunu sordukları bir yönetmen 30.000 TL'ye bu kalitede bir şeyi çekerim demiş. Kendi alacağı para değil, her şey dahil. Müşteriyi kaçırmama odaklı bir yaklaşım.
Güldüm yani. Mümkün değil. Bana mümkün mü diye danıştılar, çok mantıklı gelmemiş onlara, hayır değil yani.
Bu ülkede özellikle müşteri seviyesinde bu işler çok basite indirgeniyor. Ama bununla paralel olarak üretici de parayı kameraya basıp iyi olacağını düşünüyor. Öyle bir şey olmayacak.

Bu kliplerde kullanılan lenslerin bir tanesinin fiyatı en az 20.000 liradan başlıyor. (Canon cinema prime series fiyatı. Arri falan girmiyorum bile onlara 100.000 TL en az bir lens) Kiralamanız gerekir ama kira fiyatları da 1000 TL falandır muhtemelen.
HMI ışık kaynakları kullanılıyor. Bunları temin edebilmek imkansız.

Ya da makyajcım yok demenizle raw çeken kameranın ne alakası var. Raw video çeken kameralarda makyaja ihtiyaç olmayacak, yüzü fotoğraflarda olduğu gibi esnetebilecek miyiz? Hayır.



Size gelen müşteri bu klip gibi olur mu benim klibim diye geliyorsa hiçbir şey bilmiyor demektir. Israrla a6500 klipleri göstermemin sebebi bu. O kliplerden daha iyisini sizin alabileceğiniz kameranız ne olursa olsun çekemezsin. Farklar olur mutlaka. Ama müşterinin "haaa süper böylesi daha iyi olmuş" diyeceği farkı biz ancak lens ve ışık düzeyinde yaratabiliriz.

Ben doğrudan sizinle konuşmuyorum tabi bunları yazarken, sonradan okuyacaklara da bir rehber olması açısından, benim yıllar sonra değişen algımdan onlar da faydalansın diye yapıyorum. Size bir şey söyleyeyim mi, şu an pocket kullanan bir kişi olarak, pocket'ın görüntüsünün 550D'den kaliteli olduğunu elbette biliyorum, ama şimdi geri dönsem pocket'a para vermezdim, lens alırdım ve 550D kullanmaya devam ederdim. Ha aslında pocket almak beni renk düzenleme konusunda çok eğitti, o açıdan ciddi bir faydası oldu ve amacına da ulaştı. Ama şu dakikadan sonra raw kamera almam için kameranın prores raw ya da 3:1, 4:1 raw çekmesi lazım.

Neticede pocket 4K da, sony a7s3 de kendilerine has avantajları ile gelecekler ve evet a6500'den daha kaliteli olacaklar.
Ama a6500'den %80 alanda çok büyük bir fark yaratmayacaklar.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

serkan_istanbul
The Recruit
Mesajlar: 15
Kayıt: 09 Haz 2018 17:33

Mesaj gönderen serkan_istanbul » 30 Tem 2018 18:59

Değerli yorumlarınız için çok ama çok teşekkür ederim. iyi birşeyler çekmenin tek başına kamera ile olmadığı ve ayrıca iyi lens setiniz yoksa kameranın tek başına birşey ifade etmediği gerçeğine yüzde yüz katılıyorum, iyi bir yetenek en kötü kamerayı bile alexa ile yarıştırır, (sanatsal olarak) bugun profösyonelve yetenekli bir yonetmene iyi bir cep telefonu verin, amator birinede 100 bin dolarlık kamera, kesinlikle cep telefonu ile çekim yapan usta yonetmenin çektiğini beğenirsiniz, ona şüphe yok,burda yazdıklarımdan yanlış bir algı oluşmasın, klibinizin sanatsal kalitesi kameranın fiyatı ile tamamen alakalı değildir çok çok haklısınız.Elbette a6500 ile öyle bir yönetmen öyle bir klip çekerki sizde 100 bin dolarlık kamera olsa nafile.

Burada bahsettiğim (müşteri benimkide böyle olacakmı diye soruyor) derken, klibin genel ve sanatsal kalitesini kastetmedim, sadece yüzdeki kırışıklıkları ve göz altı morluklarını kastettim.

mesala bakın şu klipte
erkek sanatçıda çok yuzeysel bir fondoten dışında hiç birşey yok ve dış çekimlerde enazından her yerde dev ışıklar kullanılmamış, görüntüler davincide bölgesel olarak seçilip daha slik bir hale getiriliyor, ve göz altı bolgesi özellikle seçilip göz altı morluklarından arındırılabiliyor, eğer gerçekten iyi br kamera ve lens ile raw olarak çekilmiş bir videoyu gercekten davinciyi iyi kullanan birine verirseniz, cilt duzeltme göz altı morluklarını yok etme boyundaki kırışıkları yok etme konusunda, makyaj yapılmamış olsa bile gerçekle hiç alakası olmayan bambaşka bir insan yaratabiliyor, bunun için ortalama bir ışık yeterli makyajsız cilde makyaj bile yapılabiliyor.

Ben şahsen her bir kareyi 11 megapiksel raw olarak çekebilen (atomos monitor ile harici olarak) sony fs5 ile her bir kareyi 750 kilobayt çeken a6500 ile insan yüzünü video olarak aynı lens ile 3 tane softbox ışık yakarak çektim ve (sadece ciltteki ve boyundaki kırışıkları ve göz altı morluklarını alın çizgilerini yok etmek konusunda) iki görüntüyü profösyonel olarak color yapan birine test ettirdim ve profösyonel bir renk monitorunde izledim. 750 kilobaytlık bir jpeg ile 11 megabaytlık bir raw fotografı alıp davincide kırışık düzeltmeye kalktığınızda aradaki kalite farkının %20 den fazla olduğunu hatta yüzden 50 den fazla olduğunu gözlerimle gördüm, ben sadece kendi deneyimime dayanarak konuşuyorum.

iyi klip çekmek başka şey sanat yapmak başka şey, yüzdeki alındaki boyundaki kırışıkları ve göz altı morluklarını yok etmek başka şey, ben sadece ciltteki kırışıklıkları düzeltmek konusunda raw fotografın belirgin bir oranda daha iyi olduğunu düşündüğümü belirttim. ve iyi bir kamera ve lens ile çok yüksek kalitede çekilmiş bir raw fotografta çok buyuk değişimler ve cilt duzeltmeleri yapılabileceğini hatta tanınmaz hale gelecek derecede yapılabileceğini cildine photoshopta makyaj bile yapılabileceğini çok rahat söyleyebilirim. ki benim söylememe gerek yok youtube dan bakılabilir.

Günümüzde ne yazıkki manadan çok madde baskın hale geldi, özel gün düğün müzik videosu vs gibi işlerde insanların önceliği sinematik görüntü filan değil, kırışıklıkları düzelecekmi göz altı morlukları gidecekmi saçları daha sık görünebilirmi boyundaki kırışıklıklar duzelebilirmi daha ince görünebilirlerimi vs vs . ve ne yazıkki a6500 bu konuda enazından raw çeken bir kamera kadar başarılı değil (sadece video konusunda) keşke raw çeken bir kameraya gerek olmadan a6500 ile işi çözebilsem, hazır elimde var tepe tepe kullanırım, ben pocket kameranın 4k raw sıkıştırmasız en yuksek kalitede iyi bir lens ile yapılacak kaydının, (sadece kırışık ve gözaltı morluklarını sonradan düzeltmek konusunda) sony a6500 den belirttiğiniz orandan daha yuksek bir oranda başarılı olacağını enazından yuzde 50 civarında fark olacağını düşünüyorum ortalama 10 megabaytlık bir fotograf ile 750 kilobaytlık bir fotograf, üstünde işlem ve duzeltme yapmak konusunda rekabet edebilir gibi gelmiyor bana, ve burada yazdığım herşey benim kişisel görüşümdür, bilimsel bir gerçek ispatlanmış bir akademik makale değildir, bu yazıyı okuyan biri olursa yazdıklarıma düşünmeden inanmak yerine sorgulamasını öneririm.
En son serkan_istanbul tarafından 31 Tem 2018 00:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

serkan_istanbul
The Recruit
Mesajlar: 15
Kayıt: 09 Haz 2018 17:33

Mesaj gönderen serkan_istanbul » 30 Tem 2018 19:36

Burdan bu vesile kamera alacak arkadaşlara şunu belirtmek isterim. Kamera ve lens alırken Youtubdan izlediğiniz videolara göre karar vermeyin, bir tane hafıza kartı alın gidin almak istediğiniz kameraları,almak istediğiniz lensler ile deneyin,acele karar vermeyin. Misal sirkecide Sony tanıtım mağazasında istediğiniz bütün kameraları ve lensleri hiç bir ücret ödemeden deneyebilirsiniz, bir arkadaşınızla beraber gidip onun video görüntüsünü ve fotograflarını çekip evde değerlendirin, bizzat sonuçları kendi gözlerinizle görün, sizi neyin mutlu ettiğini, nasıl bir makine aradığınızı, nasıl bir lens aradığınızı, denemeden yotubdan video izleyerek tercih etmeyin.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10408
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 31 Tem 2018 02:04

serkan_istanbul yazdı:
30 Tem 2018 18:59

Ben şahsen her bir kareyi 11 megapiksel raw olarak çekebilen (atomos monitor ile harici olarak) sony fs5 ile her bir kareyi 750 kilobayt çeken a6500 ile insan yüzünü video olarak aynı lens ile 3 tane softbox ışık yakarak çektim ve (sadece ciltteki ve boyundaki kırışıkları ve göz altı morluklarını alın çizgilerini yok etmek konusunda) iki görüntüyü profösyonel olarak color yapan birine test ettirdim ve profösyonel bir renk monitorunde izledim. 750 kilobaytlık bir jpeg ile 11 megabaytlık bir raw fotografı alıp davincide kırışık düzeltmeye kalktığınızda aradaki kalite farkının %20 den fazla olduğunu hatta yüzden 50 den fazla olduğunu gözlerimle gördüm, ben sadece kendi deneyimime dayanarak konuşuyorum.

Bu konuda anlaştık. Megapiksel kilobayt bazı kavramlar karışmış ama anladım ana fikri.
söylediğiniz gibi bir fark oluşur elbette, ben bunu reddetmiyorum zaten.
Ama bu saydıklarınız arasında yoğun bir fiyat farkı var.
detayları işlemek konusunda elbette arada fark olacak.

Bunlar zaten net ve bilinen gerçekler. Böyle spesifik bir yönelim varsa ve size para kazandıracak şey buysa o halde zaten sony'nin diğer modellerini düşünmenize gerek yok doğrudan Raw'a yönelmeniz lazım.

Benim söylediğim "arada o kadar da fark olmaz ifadesi" bu spesifik alanları dışarıda bırakıyor zaten. Ben daha genel bir farktan bahsediyorum.

Ki dediğim gibi burada tartıştığımız ve yazdığım şeylerin doğrudan size cevap gibi bir noktası da yok. Size verilen cevaptan sekerek daha genel bir soruna sıçrıyorum. Sizin ihtiyacınızın raw olduğu çok açık ama bir de işin içine sony a7s3 girince böyle genel bir daha iyi kamera isteğinde olup olmadığınızı anlayamadım.

Eğer insanlar klibe bakıp böyle olacak mı dediğinde yüz detaylarından bahsediyorlarsa, o zaman yapacak bir şey yok, elbette Raw'a yöneleceksiniz. Ben açıkçası bu video face refinement olaylarını da pek bilmiyorum, gelişti son dönemlerde elbette ama henüz o noktada bir müdahaleye ihtiyacım olmadı. Ama videoda o noktada yapılan müdahalelerin fotoğraftan farklı olarak üzerlerinde bir yapaylık olduğunu düşünüyorum. Anlayacağınız ben biraz daha dijitalden çok manuelciyim bu konuda. Fakat sizi tatmin ediyorsa anlattığınız gibi, benim buna söyleyecek bir sözüm yok. Ama sıfır makyajlı bir görüntü de olmayacaktır herhalde diye düşünüyorum yani raw çekiyoruz diye, söylemeye çalıştığım şey oydu :)

Şunu da anlayabiliyorsunuzdur diye düşünüyorum, dediğim gibi bunca yazıyı bilmem neyi biraz tartışmayı sürdürebilmek için de yapıyorum. Böylelikle bilgi paylaşımı artacaktır. İlk mesajınızda Pocket 4K'nın düşük ışık performansı da sony'i aratmayacak diyorlar o yüzden bunu alın, hem de raw diyerek geçiştirebilirdim ama bunun burayı okuyacak arkadaşlara vereceği mesaj çok doğru olmaz, siz bu işi profesyonel yapıp para kazanıyorsunuz ve size verilecek cevap bazı arkadaşları yanlış yönlendirebilirdi ve ellerindeki esas cevheri kaçırmalarına sebep olabilirdi. Dolayısıyla elinizdeki kamera en iyidir mesajını vermek için sizi biraz fazla zorladıysam da kusura bakmayın.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10408
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 31 Tem 2018 10:00

Evet yeni haberler ve ürünler gelmeye devam ediyor.
45 dakikalık pil ömrü olduğunu iddia ediyorlar ve bu bence yine çok az.
Ya yine bir sürü pil taşıtacaklar, ya da ekstra güç kaynaklarına ihtiyaç duyacağız.
239 dolarmış bu meret:

Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

serkan_istanbul
The Recruit
Mesajlar: 15
Kayıt: 09 Haz 2018 17:33

Mesaj gönderen serkan_istanbul » 31 Tem 2018 12:57

Kameralar hakkında söyledikleriniz ve diğer anlattığınız her konuda hemfikirim. Özel gün, düğün, müzik videosu, gibi çalışmalarda, kısa film gibi çalışmalardan harici olarak, daha çok fotograf çekimi gibi bir çalışma yapılıyor, bir nevi portre fotografçılığının videoya dönüşmüş hali. iki ışık yak Bir boy plan bir bel plan bir yüz plan çek işlem tamam. Fotografta gelişen teknoloji raw çekimi,greenbox ve photoshop un devreye girmesiyle, butun cilt kusurlarının kırışıkların morlukların, aslında insana dair gerçek hallerin silindiği, arka planın değiştirildiği bir ilüzyona dönüşen portre fotografçılığı, artık video alanınada sıçradı. İnsanlar hem fotograf hem video çektiriyorsa ikisinide aynı kalitede ve aynı oranda düzeltme uygulanmış olarak talep etmeye başladı.

Bende kendi adıma bu tip işlerle uğraşan arkadaşlara bilgi vermek adına bunları yazdım onlarında a6500 den video konusundaki beklentileri raw fotograftaki gibi olmasın diye. İnanın ticari anlamda video çeken arkadaşların sayısı kısa film çeken, sinema ile uğraşan arkadaşlardan, çok büyük oranda daha fazla, onlarlada bilgi paylaşmış olduk bu vesile ile.

sinema ile kamera ile lens ile ile söylediklerinizin hepsine katılıyorum. iyi bir film için illa pahalı kamera gerekmiyor doğru ekipmanın bir bütün olarak bulunması önemli, bütün parayı kameraya verip lens ışık vs başka bir sürü ekipmandan fekadarlık yapmak kesinlikle iyi sonuç vermez, çok haklısınız.

Benim burda bu konuyu açma nedenim pocket kamera ile ilgili biraz daha detaylı bilgi almak aslında,elbette yeni kamera almaya gerek yok elinizdeki idare edin diyebiliriz, a7s3 alınca ocsar almassınız diyebiliriz, paranız cebinizde kalsın lens alın yada dolar alın kenara koyun diyebiliriz, ve daha pek çok öneri ve fikir verilebilir muhakkak ama bu başlık zaten bir kamera adına açılmış bir başlık, o sebeple bu konuda fikir alışverişinde bulunabilir diye ümid ediyorum, yoksa söylediğiniz herşeye aynen katılıyorum.


Konuya dönersek örneğin yeni duyurulacak olan sony a7s3 gibi kameraya atomos gibi harici kaydetme özelliği olan bir monitor ile waweform kullarak olabilecek en doğru pozlamayı yaparsak ve yuksek kalitede prores olarak kaydedersek,(prores inde kalite çeşitleri varmış ve sony kameraların kendi dosya formatından çok daha buyuk dosya boyutlarında kayıt yapıyormuş, örneğin en çok kullanılan sony dosya formatı yaklaşık xavcs nin 5 katı)tüm bunların yanında full frame sensörün ve 10 bit kaydın avantajlarıda hesaba katıldığında yeni duyurulan 4k pocket ile çekilecek raw dosya arasında sonradan renk duzenlemesi yapmak konusunda ne kadar esneklik ve sonuç farkı olabilir?

Ayrıca 10 bit sinyal veren bir kamere ileve atomos monitor ile yeni duyurulan prores raw çekilebilirmi?(muhtemelen bu mümkün olmayacak)

Pocket Kamera da Sony a7s3 te buyuk ihtimalle 1 ay sonra piyasada olacak ve aralarında büyük bir yarış başlayacak, kamera alsın yada almasın, parası olsun yada olmasın, video çeken insanlar merak edecek, nikon canon vs de aynasız kamera duyurucak, ama video çeken insanlar için a7s3 kamera ve raw çekimi ve daha pek çok değerli özelliği dolayısı ile pocket kamera diğer makinelerle arayı açacak, yeni kamera almak isyeten pek çok insanda (ben dahil) iki kamera arasında kıyaslama yapıyordur diye düşünüyorum, elbette ikisine almak ikisininde farklı avantajlarından yararlanmak güzel olurdu, ki ben öyle yapmak durumunda kalacağım.

Düşük ışık performansı, otomatik odaklanma, ve zhiyun crane plus ile ve yeni samyang af lens ile 1700 gram ağırlı ile full gimbal seti kurabilme hafifliği. ve telefon ile otomatik obje takibi özelliği avantajlarına rağmen raw çekmeyen bir kamera.

Öte yandan düşük ışık performansının düzeltilmiş olsada enazından sony a7s3 ile muhtemelen rekabet edemeyecek olmasına küçük sensörüne, yaklaşık 800 gramlık iri gövdesine, gimbal ile hareketli nesne çekerken zorlayacak olan otomatik netleme özelliğinin olmayışına, ve şimdilik ronin s gibi 2 kiloluk bir gimbal ile çalışma zorunluluğu ile nerdeyse 3 kiloluk bir gimbal seti kullanmaya zorlamasına rağmen, raw ın dayanılmaz cazibesini içeren, 5 inc monitoru ve çeşitli ses bağlantıları ve thunderbolt3 özelli ile harici ssd disklere kayıt yapabileceğiniz 4k pocket kamera.

Sizin seçimleriniz öngörünüz yorumlarınız tavsiyelerenizi nedir belirtmek isyeten arkadaşlar olursa fikir alışverişinde bulunmuş oluruz.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10408
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 31 Tem 2018 21:53

Şu aşamada ne söylesek farazi olur, çünkü pocket kağıt üstünde iyi duruyor ama gerçek kullanım her zaman farklıdır. Ben her iki kamerayı görmeden çekim anında sağladığı operasyonel rahatlık ile sony a7s3 derim. Yani 12 bit raw ile 10 bit sıkıştırma arasında fark olur ama görüntüyü ne kadar esneteceginize bağlı bu. Çünkü ben hiçbir görüntuyu söylediğiniz kadar esnetemedim. Blackmagic 4K görüntüsünün düşük ışıkta çok kötü olduğunu raw 12 bit falan fark etmediğini ve kötü olduğunu söyleyebilirim ama. Neticede ben her iki kamerayı da kiralayıp deneme yapmanızı öneririm. Su an a7s2 ile de deneme yapabilirsiniz. Fakat bence özellikle hız isteyen işlerde operasyonel rahatlık çok önemli. Pocket yine güç ve depolama konusunda canımızı sıkacağa benziyor. Ek güç kaynağı olmadan kullanılamayacak gibi. O da ekstra ağırlık. Bi de depolama için ssd tercih ettiğini düşün, bir sorun daha.

Pocket panasonic gh5s in sensörünü kullanacak. Düşük ışık için ona bakın fikir verir.
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

serkan_istanbul
The Recruit
Mesajlar: 15
Kayıt: 09 Haz 2018 17:33

Mesaj gönderen serkan_istanbul » 01 Ağu 2018 01:08

Yanıt için teşekkürler, pocket konusunda pil ile ilgili yorumunuza şunu ilave edeyim bende 5.7 inc monitor var, içine pil takılabilir şekli sony np f batarya gibi olan pil kutusu aldım ve içine 6 adet aa pil konabiliyor bu kutunun. Ben bu pil kutusuna 6 tane en yuksek kalitede 2600 mah şarjlı pil koyduğumda sadece monitor maksimum 30 dakka çalışıyor oda parlaklığı yarıda tutarsam yani en fazla parlaklık seviyesi 500 iken ben yarı seviyesinde tutuyorum. ustelik sadece monitoru çalıştırıyor o piller kamera kendi pili ile çalışıyor, pocket in 5 inc lik koca ekranı o küçücük pil ile 45 dakka çalışacak bu bana pek inandırıcı gelmedi doğrusu. taktiğim 6 adet pilin her biri o pilin kapasitesinde. 45 dakika kullanımda monitor ile ilgili ciddi kısıtlamalar vs olacaktır.

Sony konusunda bende bekleyip sony i sony konsept mağazasında defalarca test edip blackmagic ide satın almayı düşünen bir kaç arkadaşımın yapacağı testleri bekleyeceğim, full frame bir kamera sensörü ve 1.4 bir lens ile, özellikle gün doğumu gün batımı gibi güneşin oldukça yatay ve zayıf olduğu anlarda gimbal ile dış çekimlerde düşük ışık konusunda a7s3 ün avantaj sağlayacağını düşünüyorum. Gh5s sensör olarak oldukça gelişmiş gözüküyor bakalım sony nin yeni sensörü nasıl olacak.

Slog çekimlerininde raw çekimleri gibi fazla pozlandığında aşağı çekildiğinde epey duzeldiğine dair bir video gördüm.
reklam yada pazarlama taktiği değilse güzel bir durum.

5.7 için harici bir monitorum almış olmama rağmen yeni çıkan 5 inc atomos monitoru ve prores kaydı araştırıyorum ama raw çekmedikten sonra proresin sony nin kendi dahili kaydı ile arasında kayda değer bir fark yaratmadığını gözlemledim, bu durumda atomos monitorun sadece kayıt anında waweform monitor özelliğinden yararlanma avantajı var elimdeki diğer monitore göre, (bendeki monitorde waweform özelliği yok histogram var) zaten hep 1,yada 2 stop fazla pozlayarak çekeceksem ozaman waweform ile kaydı kontrol etmenin bir anlamı olurmu sizce?

Yani siz hep sağa doğru pozladığınızı belirtiyorsunuz derslerde, sanıyorum harici waweform monitor kullanmıyorsunuz kayıt anında bu sebeple, sağa pozlamanızı kayıt anında kontrol altında tutmuyorsunuz muhtemelen. siz sağa pozlamanıza davincide baktığınızda waweform ile, yaptığınız kayıt waweform sınırları dahilindemi oluyor yoksa 1023 ten yukarı taşıyormu? eğer fazla pozlamada waweform un yukseklik sınırını mesela 900 leri geçmeyecek 1023 dayanmayacak derecede hassas sağ pozlama olması gerekiyorsa, ozaman waweform özellikli bir monit ile kayıt yapmak buyuk onem taşıyor ama 1023 ü gecip sağa dayansada sorun olmuyor aşağı çekebilir diyorsanız, ozaman waweform özellikli harici kayıt monitoru kullanmanın büyük bir avatajı yok gibi.

Kullanıcı avatarı
JeanG
Moderator
Mesajlar: 1422
Kayıt: 23 Şub 2015 05:56
Konum: antalya-izmir

Mesaj gönderen JeanG » 01 Ağu 2018 09:07

kezzap gg5s sensoru kullanilacak demissin bu iso performansi tamamen ayni olacak demekse 5s'inki kotu. s2 gibi olacak falan demislerdi ama degil hele bir de fps yukselince fena gren veriyor. sony croplu bodylerle ayni diyebiliriz anca. 6400 8000 civarlarinda iso kullanılabilir bemce. bu da cogu durumda yeterlidir gerci.

ben pil olayi yuzunden almayabilirim bunu. 8 bit 100 mbit kaydeden aletler anca pili yetiriyor. 1080 rawa nasil idareli pil yapabilcekler bilmiyorum.

mbit seceneginin artmasi en iyi gelisme bence. pocketya yoktu hatirladigim kadariyla. boylece onemsiz islerde 97 ve yuz kusur mbit prores cekip depolamadan yirtilabilir. pil omrunu de uzatir.

enerji depolama ve islemede belli oluyor segmentimiz. rawa ulasmak kolay da gerisi hala endustriyel.

Cevapla

“Yarı-Profesyonel ve Profesyonel Kameralar” sayfasına dön