Adobe Premiere CS5'te CUDA'yı Aktif Hale Getirmek

Allahın Cezası Adobe Premiere montaj programının inceliklerini buradan sorup öğrenin.
Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10496
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Re: Adobe Premiere CS5'te CUDA'yı Aktif Hale Getirmek

Mesaj gönderen KEzzAP » 17 May 2011 17:54

GPUSniffer.exe'yi çalıştırdığımda CUDA driver too old yazmış.
Sanırım cidden sürücü güncellemesiyle alakalı sorun.
Ki girdim baktım gerçekten güncelleme gelmiş.

Ya bu Windows 7'de sürücüler için arattığında "güncelleme var mı panpa" diye kendisi bulmuyor muydu?
Ben bu şekil denediğimde yok panpa güncel senin ekran kartı dedi.
Şimdi siteye girdim baktım varmış. Tüm yanıltan bu oldu aslında.
Bakalım, yüklüyor sürücü güncellemesi. Bakalım olacak mı?

Düzeltme: Oldu. :)
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
homeros
The man who knew too much
Mesajlar: 2226
Kayıt: 22 May 2010 20:19

Mesaj gönderen homeros » 17 May 2011 17:57

Hee süper, darısı biz ATI'cilerin başına. Şöyle bir Mercury de bize çıksa, biz de faydalansak ama nerdeeeee? :?

Kullanıcı avatarı
homeros
The man who knew too much
Mesajlar: 2226
Kayıt: 22 May 2010 20:19

Mesaj gönderen homeros » 09 Haz 2011 09:50

Şöyle bir siteye rastladım; http://ppbm5.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Premiere üzerine bir benchmark listesi var hemen sol taraftaki linklerde, en dikkat çekeni de Mercury Playback Engine performanslarının da göz önünde olması. Kart-bilgisayar vs. alırken göz atmak gerekir.

Kullanıcı avatarı
anilcagin
Ankara Film Ekibi
Mesajlar: 862
Kayıt: 11 Haz 2010 11:03
Konum: Antalya

Mesaj gönderen anilcagin » 09 Haz 2011 18:20

benim makine benchmark sayfasını açarken takılıyor brakıyım en iyisi bu işleri :D

ama 2. sıradaki elemanla aynı kartı kullanmak teselli oldu sadece 20gb ram, raid ve i7 eksiğim var elemandan :D
‎"Giydikçe açılır" diyen tezgahtar, "uzadıkça şekil alır" diyen kuaför, "zamanla unutursun" diyen arkadaş... Bunların hepsi aynı örgüte üye...

Kullanıcı avatarı
homeros
The man who knew too much
Mesajlar: 2226
Kayıt: 22 May 2010 20:19

Mesaj gönderen homeros » 09 Haz 2011 23:43

Yahu bir de bunların çoğu kişisel bilgisayarlar, adamlar da ne para var abi yani. O bilgisayarların ortalama fiyatı 3000$'dan başlıyordur ki o da yurt dışında, burada olsa en az 5000$ olur. Neyse ben de bundan sonra Proxy ile çalışmaya karar verdim, CS5.5 ile birlikte artık benim bilgisayarda kaldıramıyor eskisi gibi yaşlanmaya başladı (Çok manidar oldu :lol: ). Lakin şu ATI, tabiri caizse g*tlük yapmayıp CS4'te çıkardığı export plugin'ini CS5.5 için falanda çıkarsa çok ama çok iyi olacak.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 10496
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)
İletişim:

Mesaj gönderen KEzzAP » 10 Haz 2011 00:03

Proxy'le çalışmak kurguyu kalitesi düşük görüntüyle yapıp, çıktı alacakken kaliteli görüntüyle yerini değiştirmek mi demek?
Dosya isimlerini aynı tutarak kalitesiz görüntünün klasörüne kaliteli olanı aynı isimle yapıştırırsan olur bence.
Böyle bir şey mi?
Youtube sinema eğitim kanalım: https://www.youtube.com/user/GerillaFilmYapimi

Kullanıcı avatarı
homeros
The man who knew too much
Mesajlar: 2226
Kayıt: 22 May 2010 20:19

Mesaj gönderen homeros » 10 Haz 2011 00:33

Ona benzer bir şeymiş. Mesela 1920x1080 görüntüleri 480x270'e (1/4) çevirip (Tercih sıkıştırılmamış AVI diyorlar), onları da projeye atıp onlarla kurgu yapıyorsun. Lakin ben de böyle kurguyu onlar üzerinden yapıp sonra tekrardan tek tek dosyaları diğerleri ile değiştireceğini sanıyordum ama adamlar öyle her export işlemi sırasında tekrar değiştirmekle uğraşma diye otomasyon yapmışlar. Hem yüksek çözünürlüklü dosyaları hem de düşük çözünürlükleri atıyorsun Premiere'e, timeline'a düşük çözünürlükleri atıp, projeden de onun yüksek çözünürlüklü halini seçip timelinedakine sağ tuş tıklayıp replace with clip -> from bin'e tıklıyorsun. O onun proxy'si oluyor. Daha sonra export ederken vs. orijinalini baz alıyor.

Acaba dedim After Effects'te, özellikle tracker işlemlerinde sorun çıkarır mı diye ama başka başlık da bir arkadaş yok olmaz dedi. Ben de bir deneyeyim de içim rahatlasın ve gerçekten de sorun çıkarmıyorsa ben de Proxy ile çalışmaya başlarım, çünkü artık yetmiyor bilgisayar. Bu bilgisayardan da daha iyisi 2500 TL civarından falan başlıyor, gidip o kadar para da veremem yani böyle mis gibi çalışırım.

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2466
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 10 Haz 2011 00:59

Proxy ile çalışacağınız dosyalar sıkıştırılmamış avi olursa performans düşer, sıkıştırılmış bitrate'i düşük dosyalar ile çalışın ki saniyedeki veri akışı düşsün performans artsın. Günümüzdeki en iyi sıkıştırmalardan biri h264'dür.

Kullanıcı avatarı
homeros
The man who knew too much
Mesajlar: 2226
Kayıt: 22 May 2010 20:19

Mesaj gönderen homeros » 10 Haz 2011 01:13

Zaten çözünürlük çok düşük olacağından bu dosyaların bitrate'leri de PAL, NTSC DV'ye falan yaklaşmayacak ve bilgisayarın rahatça kaldıracağı cinsten olacak. Öte yandan bu formatın işlemci tarafından en çabuk işlenebilen formatlardan biri olmasından ötürü üzerine efekt-filtre vs. ekledikçe performansı düşmeyecek ve aynı zamanda tekrardan sıkıştırılmadığından görüntü bozulma vs. olmayacak ve bu görüntü diğerinin bire bir önizlemesi gibi olacak. Yani asıl sorun veri akışı değil işlem akışı diyebilirim.

Şahsen bu benim aklıma yattı diyebilirim. Çünkü işlemci görüntüyü her seferinde decode ediyor ve efektleri uyguluyor, bu noktada sıkıştırılmamış avi'yi decode etmesi h264'ü etmesinden çok daha kolay, adamlar da bundan bahsediyorlar.

Hadi bitrate'i NTSC veya PAL DV kadar olsa bile sonuçta günümüzün en ortalama hard disklerinin okuma oranı 50 MB/s öte yandan DV ise 25 Mbps yani 3,125 MB/s. Yani çok ama çok rahat kaldırır diye düşünüyorum.

Dipnot: Tabi bu da bir varsayım, gerçekten doğru bir sonuç elde etmek adına detaylı bir şekilde test etmek gerekir.

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2466
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 10 Haz 2011 09:53

Dipnot olmasa yılların proxy üstadı yazıyor sanacağız :)

Mantık olarak şöyle düşün, elindeki dosyayı dört de bir çözünürlükte sıkıştırılmamış avi'ye çevirirsen elinde diyelim ki 1gb'lık bir video parçası olacak. Aynı dosyayı aynı şekilde, h264 ile çalışırsan 100mb bir video dosyası ile çalışacaksın. Bu durumda hangisini tercih edersin?

Kullanıcı avatarı
homeros
The man who knew too much
Mesajlar: 2226
Kayıt: 22 May 2010 20:19

Mesaj gönderen homeros » 10 Haz 2011 10:36

Yahu veri boyutu kısmana zaten en ufak bir lafım yok o konuda haklısın. Benim bahsettiğim (ve senin de bahsettiğin) konu veri akışı (Yani bitrate) ve hard diskin okuma hızı zaten çok rahat AVI'nin de bitrate'ini karşılar ama iş saniyedeki işlem sayısı ile işlem akışına geldiğinde işte AVI'nin avantajı ortaya çıkıyor. Dediğim gibi AVI h264'e göre çok ama çok daha hafif bir format olduğundan işlemci tarafından çok daha kolay decode edilir, işte ben bu yüzden AVI'nin daha başarılı olacağını düşünüyorum. Yani efekt vs. olmadan kullanılırsa her ikisi de sorun çıkarmaz ve h264 hatta dediğin gibi boyut açısından daha büyük bir avantaj sağlar lakin üstüne colorista, mojo ve looks, belki de başka şeylerde ekleyince işte o vakit AVI bence h264'e sağlam tur bindirir diye düşünüyorum. Ama dipnotu tekrardan hatırlatıyorum ve denemek gerekir diye ekliyorum.

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2466
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 10 Haz 2011 10:55

Dene öyle gel Barış :)

Sonra sana 2004 model, 512ram, 80gb hdd ve paylaşımlık grafik, ses kartına sahip bir laptopta nasıl hdslr videosu kurguladığımı da anlatırım.

Kullanıcı avatarı
homeros
The man who knew too much
Mesajlar: 2226
Kayıt: 22 May 2010 20:19

Mesaj gönderen homeros » 10 Haz 2011 11:23

Birader zaten denemek lazım diye sonuna ekliyoruz böyle konularda. Yani parçaların spesifikasyonlarının bile aynı olduğu 2 farklı bilgisayar arasında bile deli gibi performans farkı olabiliyor üreticilere, üretim kalitelerine ve materyallerine göre ki üstüne işletim sisteminin kendi performansı vs. gibi yazılımsal değerleri katmadan söylüyorum. Ayrıca bazı sistemler de yapısal olarak h264'ü, AVI'ye göre daha hızlı kodlayabiliyor mesela, bu da "GPU Accelerated Software" denilen yazılımsal zımbırtılar sayesinde oluyor. Yani biz burada ne dersek boş, denemedikten sonra ne senin dediğinin bir önemi var, ne de benim dediğimin aslında.

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2466
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 10 Haz 2011 11:39

Denemesem yazmam, denedim diyorum. Azcık araştırsan sen de sıkıştırmasız avi ile proxy editing'in ne kadar alakasız olduğunu göreceksin. Zaten pratikte de elinde sıkıştırmasız görüntü yok senin, hdslr ile çektiğin görüntü zaten h264 olarak sıkışmış bir görüntü. Sen al bu 100mb'lık dosyayı sıkıştırmasız avi yap olur sana 1gb o zaman da bilgisayarın hiç kaldırmaz. Proxy ile ilgilenen arkadaşların yapacakları cineform vs.. gibi codec satın alacaklar veya bulacaklar alıp bulamıyorlar ise veri başına en sağlam sıkıştırmayı veren codeği seçecekler. Bir de ne desek boş diye bir şey olmaz bu teknik konularda, iki kere iki dörttür. Madem ne desek boş yazmayalım o zaman olur mu öyle şey, ayrıca denedim diyorum. Zombi gibi bilgisayarı ayağa kaldıracak iş akışı oturttum diyorum sen hala dediğimi ciddiye alıp dediklerimi google'lamıyorsun. Neyse sen bir dene, dediğim gibi bir düşük h264 ile bir de sıkıştırması avi ile dene eğer aynı çözünürlükteki sıkıştırmasız avi daha iyi performans verirse, sana sakalımı posta ile yollayacağım.

Kullanıcı avatarı
homeros
The man who knew too much
Mesajlar: 2226
Kayıt: 22 May 2010 20:19

Mesaj gönderen homeros » 10 Haz 2011 11:52

Yahu usta denediysen ve nedenleriyle böyle sunarsan zaten lafım yok, yukarıdaki mesaja denedim diye yazmamışsın yada en azından ben öyle anlamadım. Böyle diyorsan can kurban. Ben de dediğim gibi internetteki genel kanı üzerine bir mantık oturtarak yorum yaptım -ki bunu da belirttim zaten- ve bana doğru geldi. Ama sen denedim evet böyle iyiymiş diyorsan bir lafım yok, en azından ben de adam akıllı oturup senin gibi deneyene kadar.

Kullanıcı avatarı
homeros
The man who knew too much
Mesajlar: 2226
Kayıt: 22 May 2010 20:19

Mesaj gönderen homeros » 10 Haz 2011 12:00

Hee bu arada dayanağımın da dayanak noktası da şu. Özellikle h264 HD kurgulamak zaten genel kanı olarak zor, hatta her yerde bu dosyaların başka bir formata çevirilerek kurgu yapılması tavsiye ediliyor ki MagicBullet'ın da sadece bu iş için geliştirilmiş programı dahi var. Yani bu noktada AVI bana h264'ten çok daha mantıklı geliyor (Hala daha) ama sen denedim diyorsun ve onun üstüne dediğim gibi ben de denemeden yorum yaparsam asıl usturupsuz sallama olur.

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2466
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 10 Haz 2011 12:17

barisferah yazdı:sen denedim diyorsun ve onun üstüne dediğim gibi ben de denemeden yorum yaparsam asıl usturupsuz sallama olur.
E yapıyorsun hala :D

Kullanıcı avatarı
homeros
The man who knew too much
Mesajlar: 2226
Kayıt: 22 May 2010 20:19

Mesaj gönderen homeros » 10 Haz 2011 12:21

Yok yorum değil o, sadece çıkış noktamın dediğin gibi usturupsuz sallama olmadığını belirtmek için söyledim.

Kullanıcı avatarı
homeros
The man who knew too much
Mesajlar: 2226
Kayıt: 22 May 2010 20:19

Mesaj gönderen homeros » 12 Haz 2011 14:49

Bugün kafama takılan 2-3 nokta için denemeler yaptım Premiere ve After Effects'te. Şahsen kendi adıma proxy ile kurgu yapmanın son derece lüzumsuz olduğuna karar verdim. Neden olduğuna geçmeden önce biraz yaptığım testten ve sonuçlardan bahsedeyim. Ana dosyamı 3 farklı formata çevirdim, Pal DV widescreen AVI, Sıkıştırılmamış Microsoft Avi, 480x270 mpeg2 ve 480x270 h264. Her biri için bunların ayrı birer sekans açtım ve üstlerine birbirinin aynısı olan efektler ekledim. h264 ve Mpeg2 4. kanala geldiğinde 17 sn'lik videoda toplamda sadece 10-15 kare yakalar hale geldiler, Pal DV ise 6. kanalda bu kadar yavaşlamaya başlarken, sıkıştırılmamış Avi ise 5. kanalda yavaşlamaya başladı. Ancak dosya boyutları göz önüne alındığında ise en avantajlı format h264 ve Mpeg2 diyebilirim, keza Pal DV'nin yaklaşık 10'da biri iken, sıkıştırılmamışın 80'de biri kadar oluyor.

Ki aslında bu veriler benim Proxy'ye olan iştahımı iyice kabartmıştı lakin Dynamic link ve Audition testini yapana kadar (Ki aslında durumunda böyle olacağını biliyordum ama şu arkadaşın bu iddialı girişi bayağı inandırıcıydı), Dynamic Link ile AFX'te yapılan motion/position işlemleri proxy'yi kaldırırken tamamen allak bullak oluyor, öte yandan Audition'daki işlemler sırasında da zaten ses dosyası tekrar işlenip kaydedildiğinden orijinal dosyanın değil proxy dosyasının sesi üzerinde oynama yapmış oluyorsunuz. Bu sorunları aşmanın da yolu, kurguyu tamamen bitirdiğinizden emin olduktan sonra AFX ve Audition işlemlerine girişmek.

Kısaca tüm bunların ışığında şahsen ben bayağı hayal kırıklığına uğradım diyebilirim proxy konusunda, bayağı ümitliydim aslında. Neyse artık şu hazırladığım web sitesi şablonunu satabilirsem oradan gelecek parayla artık doğru düzgün bir masaüstü toplarım içine de bir tane gtx 570 falan koyarım ve mercury ile çalışırım.

Kullanıcı avatarı
Karatasa
The man who knew too much
Mesajlar: 2466
Kayıt: 13 Ara 2006 17:57
Meslek: Sinema
Konum: 47°21′43″N 1°56′26″W

Mesaj gönderen Karatasa » 12 Haz 2011 15:32

Barışcım bana kalırsa para biriktirmeye başlayacaksan mümkünse Mac için para biriktir, madem video işlerinde kullanacaksın hiç PC ile filan uğraşma. Çünkü ben dahil bir çok arkadaş çılgın PC'ler toplayıp hayal kırıklığına uğradılar sonradan Apple ürünlerine geçtiler.

Denemekle iyi yapmışsın, ne kadar okusak, araştırsak da kendi tecrübemizin yerini tutmuyor. Proxy için nasıl bir iş akışı işlediğini bilemiyorum ama AE'nin kendi için oldukça başarılı bir proxy sistemi olduğunu söylemek istedim, belki gözünden kaçmıştır. Neden Proxy videoların AE'ye aktarıldığında Dynamic Link'in çalışmadığını tam olarak anlayamadım ama çalışmazsa bile AE'ye atılan ham dosyaları AE içerisinden proxylenebilir.

Bir de ben bunları denediğim zaman Audition'nın şimdiki özelliklerini filan barındırmayan eski sürümlerde denemiştim, yeni sürümlerde ne gibi sorunlar çıktığını bilemiyorum.

Cevapla

“Adobe Premiere” sayfasına dön