Karakter mi, hikaye mi?

Tamam... Daha çok için kavramsal kısmındasın. Tartışmak istiyosun. Gel o zaman.
Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 9964
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)

Re: Re: Karakter mi, hikaye mi?

Mesaj gönderen KEzzAP » 04 Kas 2017 15:53

Dnd yazdı:
30 Eki 2017 19:07
Çevrenizde eşinize dostunuza bir bakın onun karakterini tanımak ne kadar zamanınızı aldı ?

1 buçuk saatlik bir filmde bir karakterin özelliklerini nasıl anlayıp kavrayabilirsiniz ?

Cevap hikayenin size anlatabildigi kadar ...
Bu yüzden hikaye konu herzaman karakterden önemlidir.

Bu yüzden dizilerdeki karakterler konudan bağımsız daha anlaşılır ve bağ kurulabilir oluyor .
Ama söz konusu bir film ise ancak konu ve hikayenin belirlediği özelliklere göre sempati geliştirilir .

Forest karakteri mesela yaşamından gorduklerimiz üzerine film içinde ancak "haa bunu bundan dolayı yapıyor " diyebiliyoruz. Çünkü karakter hikaye içinde uyumlu ,

Oysa behzat ç yi düşünün, dizi içinde artık onun tüm karakterine vakıf olduğumuz için , kendi aramızda konuşurken "behzat amirim olsaydı şimdi böyle derdi böyle yapardı "diye fikir yurutebiliyoruz .
Dnd'nin bu söylediği düşündüğüm başka bir şeyle birleşti ve aklıma bunu getirdi.
Buna mı alışıyoruz ve ondan mı öyle geliyor bilmiyorum ama son yıllarda sinemasal anlamdaki (popüler kültür ürünlerinde) en iyi işler bence dizilerden çıkıyor. Bunun bir sebebi de iyi hikayelerin geliştirilebilir ve derinleştirilebilir karakterlerle süslenebiliyor olması olabilir.

Başka birçok sebebi var ama bir kısmı da bu bana göre.

Kullanıcı avatarı
Bağımsız
Wizard of Oz
Mesajlar: 555
Kayıt: 24 Mar 2015 04:57
Konum: İstanbul

Mesaj gönderen Bağımsız » 04 Kas 2017 19:20

@KEzzAP Bunun sebebi İlker Canikligil'in de söylediği gibi süper kahraman ve animasyon filmlerin hegemonyası altında kalan sinemada dramayı yaşatmaya çalışan film yönetmenlerinin televizyon işlerine yönelmesi. Darabont, Fincher, Soderbergh öncüleri oldu devamı da geliyor ki Spielberg'in de denemeleri vardı. Woody Allen bile televizyona geçti. Bu sinemacılar yönelmeden önce de diziler iyi yönelimdeydi şimdi sinematografik (Görseli kastetmiyorum) olarak da ciddi çekicilik kazanmaya başladılar. Ama hala sinemanın tadı başka bana göre.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 9964
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)

Mesaj gönderen KEzzAP » 04 Kas 2017 20:00

Ana sebep dediğin gibi bu.

halostendap
Last Samurai
Mesajlar: 3989
Kayıt: 04 Mar 2012 22:41
Meslek: komedyen
Konum: Düzce

Mesaj gönderen halostendap » 04 Kas 2017 20:08

bu dedikleriniz üzerine düşününce film olarak en sevdiğim türün(genelde dizi izlerim) neden biyografi türü filmler olduğunu daha iyi anladım. orada karakter öne çıkarılıyor çünkü. tabi biyografi türü filmler de kısıtlı bi tür, herhangi uydurma bir karakter anlatılmıyor. aslında denemek lazım bi karakter uydurup biyografi türünde film çekiyor gibi onu anlatmak lazım. sanki bu dediğimi yapan B türü filmler vardı. bilen biri yardımcı olursa sevinirim :D
eski nickim intercapiller.

Halo Standup | https://www.youtube.com/c/HalitYalçın

Kullanıcı avatarı
reznovrun
Dr.Strangelove
Mesajlar: 51
Kayıt: 20 Tem 2014 00:18
Meslek: İsviçre Çakısı

Mesaj gönderen reznovrun » 04 Kas 2017 21:39

Konu karakter hikaye ekseninden film formu mu dizi formu mu karakter yaratmaya daha uyguna evrilmiş.

Şöyle sorayım; 1 saat 50 dakikalık Taxi Driver'da karakterin nasıl davranacağını kestiremiyor muyuz? There will be blood 150 küsur dakikada karakteri yeterince anlatamıyor mu? Popüler olmayan son zaman işlerinden Toni Erdmann, The Second Mother gibi filmler ya da daha popüler son zaman işlerinden Split, John Wick, Gifted gibi filmler karakteri derinlemesine anlatmada başarısız mı? Tabi Marvel filmleri falan bambaşka mevzu.

Mesele hangi formda olduğundan çok, kimin yaptığıyla, hangi gayeyi güttüğüyle alakalı bence.

Öte yandan konu başlığındaki soruya dönersek, iyi hikaye ve iyi karakteri birbirinden ayrı düşünemiyorum. İyi karakter kendi hikayesini çağırıyor zaten. Diyelim ki tam tersi oldu senaristin aklına önce hikaye geldi sonra ona göre bir karakter yarattı, iyi bir senarist o karakteri derinleştirmeden rahat edemez, oldu bittiye getirirse de hikayesi hayal ettiği yere ulaşamaz, çünkü karakterin sürükleyici etkisinden yoksun olur. Film boyunca meydana gelen olaylar inandırıcılığı yakalayamaz. Soru Onur Ünlü'nün sözünden yola çıkılarak sorulmuş son zamanda onun yaptığı işlerde de aceleye gelmişliğin, karakteri derinleştirmeden bir hikaye yaratmanın verdiği yavanlık soruyu cevaplıyor aslında.

Kullanıcı avatarı
KEzzAP
Site Admin
Mesajlar: 9964
Kayıt: 31 Eki 2005 17:07
Meslek: Akademisyen (Siyaset Bilimi)

Mesaj gönderen KEzzAP » 04 Kas 2017 22:14

Elbette başarılılar, öyle bir şeyden bahsetmiyorum. Sinema filmleri karakter anlatamaz demiyorum.
Dizilerde daha fazla karaktere, daha yoğun eğilme fırsatı olduğundan bahsediyorum. Dnd o açıdan haklı yani. Yoksa onlarca çok iyi karakter var sinema tarihinde.
Son dönemlerde popüler işlerden film olarak beni çok etkileyen iş sayısı dizilerle karşılaştırılmayacak kadar az.
Bu dönüşüme işaret etmek istedim sadece. Belki de geçicidir.

Kullanıcı avatarı
hegel
Braveheart
Mesajlar: 1143
Kayıt: 25 Oca 2007 10:10
Meslek: İşçi
İletişim:

Mesaj gönderen hegel » 04 Kas 2017 22:20

intercapiller yazdı:
04 Kas 2017 20:08
...
bi karakter uydurup biyografi türünde film çekiyor gibi onu anlatmak lazım. sanki bu dediğimi yapan B türü filmler vardı. bilen biri yardımcı olursa sevinirim :D
W.Allen'ın Zelig'i var. Borak var. Genelde bir komedi aracı olarak kullanılır. Bu kurmaca belgesele mockumantary diyorlar. Varolmayan bir rock grubu uydurulup onun belgeseli bile yapılmıştı. "This ls Spinal Tap" isminde. Millet gerçek sanıp albümlerini aramış o zamanlar. Bunlar A sınıfından filmler.
Kalem Oynatan İle Ayı Oynatanın Buluştuğu Yer

http://kalemoynatanileayoynatannbulutuu ... pot.com.tr

Kullanıcı avatarı
reznovrun
Dr.Strangelove
Mesajlar: 51
Kayıt: 20 Tem 2014 00:18
Meslek: İsviçre Çakısı

Mesaj gönderen reznovrun » 04 Kas 2017 22:46

KEzzAP yazdı:
04 Kas 2017 22:14
Sinema filmleri karakter anlatamaz demiyorum.
Hayır, hayır, bunu kastetmediğinizi anladım.

Aslında bana o algıyı veren Dnd'nin şu cümlesiydi; "1 buçuk saatlik bir filmde bir karakterin özelliklerini nasıl anlayıp kavrayabilirsiniz?"

Bu cümle anladığım şeyi kastetmese bile olumsuz bir genelleme anlamı verdi bana. "Dizi daha iyi anlatır" dan çok "film iyi anlatamaz" anlamı çıkardım.

Yine ["haa bunu bundan dolayı yapıyor " diyebiliyoruz. ] cümlesine bakarak, "karakter dediğimiz şey zaten bir olay karşısında neyi neden yaptığımız sorusunun karşılığı" olduğundan öyle yazdım.

Yanlış anladıysam sorun yok.

halostendap
Last Samurai
Mesajlar: 3989
Kayıt: 04 Mar 2012 22:41
Meslek: komedyen
Konum: Düzce

Mesaj gönderen halostendap » 05 Kas 2017 08:47

hegel yazdı:
04 Kas 2017 22:20
intercapiller yazdı:
04 Kas 2017 20:08
...
bi karakter uydurup biyografi türünde film çekiyor gibi onu anlatmak lazım. sanki bu dediğimi yapan B türü filmler vardı. bilen biri yardımcı olursa sevinirim :D
W.Allen'ın Zelig'i var. Borak var. Genelde bir komedi aracı olarak kullanılır. Bu kurmaca belgesele mockumantary diyorlar. Varolmayan bir rock grubu uydurulup onun belgeseli bile yapılmıştı. "This ls Spinal Tap" isminde. Millet gerçek sanıp albümlerini aramış o zamanlar. Bunlar A sınıfından filmler.
doğru evet zelig i ve borat'ı izlemiştim zamanında, valla unutmuşum o yorumu yaparken :D diğerini de duymuştum. onu da izliyeyim bi. bizde yok ama galiba değil mi :) 90 lı yıllarda kendine sayfa yapan bir Türk vatandaş yurtdışında fenomen olmuş. Borat'ın ona olan benzerliği- fiziksellik ve karakter olarak tartışılıyordu bi yerde...

not: aslında ben düzcede ilginç insan bulamıyorum, onun yerine ilginç karakterler uydurup belgesel tadında çekebilirim. deneyeyim kısa kısa...
eski nickim intercapiller.

Halo Standup | https://www.youtube.com/c/HalitYalçın

Cevapla

“Filmcilik Üzerine Tartismalar Yorumlar” sayfasına dön