Göksel Çoban - Dön ...
 
Bildirimler
Tümünü temizle

Yeni siteye ilk kez gelen eski üyelerin, giriş yapabilmek için şifrelerini sıfırlamaları gerekiyor.

Şifre sıfırlamak için buraya tıklayın

Göksel Çoban - Dön Artık

Hasbatur
(@hasbatur)
Forrest Gump

Şu çekim işlerine ben de bulaşayım dedim ve tanıdığım bir sanatçıya bir klip çektim. Çekim işleri zormuş bayağı, ekip de kısıtlı olduğundan bayağı bir hamallık yaptım. Ama sonunda bitirdim ve bugün itibariyle Play Music YouTube kanalında yayınlanmaya başladı.

Bu güne kadar hep ben sizlerin yaptıklarını eleştiriyordum, şimdi de siz benim yaptığımı eleştirin.

Ekipman:

Sony A7 SII kameda, Atomos shogun kayıtçı, Moza Air 2 Gymball, Rokinon 35mm f1,4 ve Sony 24-70 f2,8 G Master lens

İyi seyirler

Alıntı
Başlığı açan Gönderildi : 04/12/2020 8:14 pm
KEzzAP
(@kezzap)
Godfather Admin

Bazı yerlerde renk düzenlemesi cidden problemli. Bir de sanırım başlarda sharpening efekti var, o da rahatsız etti. Bunlar gördüğüm kusurlar. Kurgu olarak iyi bana kalırsa. 

CevapAlıntı
Gönderildi : 05/12/2020 4:22 pm
Hasbatur
(@hasbatur)
Forrest Gump

@kezzap Aynen öyle, doğru. Çekimlerin çoğu akşam karanlığında olduğu için özelikle otofocus ile yaptığımız çekimlerde netleme olayı en büyük sorunum oldu. Flu çıkan yerleri haliyle saharpening ayarıyla düzeltmeye çalıştık. Sharpening normalde en sevmediğim efekttir. Renk düzeltmeleri de çok yaptık. Renklerle bu kadar uğraşmak görüntünün doğallığını bozuyor haliyle. Neyse, ilk denememiz olarak kabul ettiğimiz için daha çok tecrübe amaçlı çalıştık. Ama ikincisinde daha planlı bir iş çıkartacağımızdan eminim. Sanırım Sony kamerayı satıp Blackmagic 6K alacağız. Otofocus olmadığı için onda da netleme sorunlarımız devam edecek, bakalım nasıl aşacağız? 14 ya da 17mm geniş açı lens alarak birçok yeri onunla kurtarmayı düşünüyorum. Ama genelde 35mm kullanacağım yine.

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 06/12/2020 5:21 pm
sade vatandas
(@sade-vatandas)
Jack Torrance

6K çekip 4K kurgulamak bazı durumlarda baya büyük bir avantaj sağlıyor. Zaten Blackmagic'in de nerdeyse aynı gövdeye bir de 6K sensör yapmasının temel sebebi bu. Diğer yandan ise crop faktöre karşı 4K'da kullanılabilen x0,64 çarpan adaptörler hem 1 stopa yakın avantaj hem de açı avantajı sağlıyor. Kısaca ikisinin de bir mantığı var.

Netleme içinse Tilta'nın çok güzel follow focus tekerleri var. Gerçi kullanımı incelik istiyor ama çözünce profesyonel seviyede sonuç alınıyor. Bakmanızı öneririm.

CevapAlıntı
Gönderildi : 07/12/2020 2:44 am
corvallis
(@corvallis)
Leon

Klip tarzı bir iş çekmeyi düşünüyorsanız farklı kameralara odaklanmanızı tavsiye ederim. Blakmagic sizi klip işlerinde yorar. Auoto Focus için harici bir follow focus ve focus puller ihtiyac duyarsınız ayrıca harici video aktarıcsı da satın almanız gerektiğini unutmayın. Klip tarzı işler için yarı amatörler için auoto Focus iyi yapabilen kendi stabilzasyonu olan elde cekime izin veren Sony canon ve Panasonic gibi griş seviyesindeki kameralar işinizi görür. Blakc magic ile Elde cekim yapamayacağınız için harici gimbal satın almak durumda kalırsınız. 6k işleyecek bir pc toplamanız gerektiğinde unutmayın.ayrıca Bolca ssd yanınızda taşımak zorundasınız. Blakc magicin en buyuk sorunu pil oldugunu aklınızda tutun  harici bir pil bağlamak zorunda oldugunuzu unutmayın ekstra masraf.  bu klip çalışmasını pek sevdiğimi söyleyemem. Dengesiz anlam bütünlüğü olmayan bir video klip olmuş. Pozlama sıkıntıları olduguda aşikar. Şarkıyı söylen kişinin sesini ve bestesinden de hoşlanmadığım belirtmek isterim. Sony a7 s serileri gh5 ve s gibi.. Fuji film xt4.. Klip için yeterli olacaktır. 6 k nın esprisi sahne içerisinde crop yapmak içindir. Kamera tavsiyem red komodo 6k dır...ben ona geçiş yapacağım 

CevapAlıntı
Gönderildi : 07/12/2020 12:37 pm
Hasbatur
(@hasbatur)
Forrest Gump
Gönderen: @sade-vatandas

6K çekip 4K kurgulamak bazı durumlarda baya büyük bir avantaj sağlıyor. Zaten Blackmagic'in de nerdeyse aynı gövdeye bir de 6K sensör yapmasının temel sebebi bu. Diğer yandan ise crop faktöre karşı 4K'da kullanılabilen x0,64 çarpan adaptörler hem 1 stopa yakın avantaj hem de açı avantajı sağlıyor. Kısaca ikisinin de bir mantığı var.

Netleme içinse Tilta'nın çok güzel follow focus tekerleri var. Gerçi kullanımı incelik istiyor ama çözünce profesyonel seviyede sonuç alınıyor. Bakmanızı öneririm.

Biz de zaten ağır çekim gerektiren yerler hariç tamamen 4K çekip 1080 kurguladık bu çalışmayı. Sony A7SII kamerada 4K ile ancak 25p çekilebiliyor çünkü.

Netleme için Tilta'nın güzel ürünleri var, biliyorum. Ama sorun onları kullanabilmekte. Netleme işi tamamen el becerisi isteyen bir şey çünkü. Bizde çok güzel bir manuel follow Focus aleti var ama dediğim gibi, hassas bir iş olduğu için tamamen el becerisi gerek. Focus işini bir bilene bırakmak daha doğrusu bence. Her şeyi tek başımıza yapmaya kalktığımızda bu gibi sorunların ortaya çıkması normal.

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 07/12/2020 2:45 pm
Hasbatur
(@hasbatur)
Forrest Gump
Gönderen: @corvallis

Klip tarzı bir iş çekmeyi düşünüyorsanız farklı kameralara odaklanmanızı tavsiye ederim. Blakmagic sizi klip işlerinde yorar. Auoto Focus için harici bir follow focus ve focus puller ihtiyac duyarsınız ayrıca harici video aktarıcsı da satın almanız gerektiğini unutmayın. Klip tarzı işler için yarı amatörler için auoto Focus iyi yapabilen kendi stabilzasyonu olan elde cekime izin veren Sony canon ve Panasonic gibi griş seviyesindeki kameralar işinizi görür. Blakc magic ile Elde cekim yapamayacağınız için harici gimbal satın almak durumda kalırsınız. 6k işleyecek bir pc toplamanız gerektiğinde unutmayın.ayrıca Bolca ssd yanınızda taşımak zorundasınız. Blakc magicin en buyuk sorunu pil oldugunu aklınızda tutun  harici bir pil bağlamak zorunda oldugunuzu unutmayın ekstra masraf.  bu klip çalışmasını pek sevdiğimi söyleyemem. Dengesiz anlam bütünlüğü olmayan bir video klip olmuş. Pozlama sıkıntıları olduguda aşikar. Şarkıyı söylen kişinin sesini ve bestesinden de hoşlanmadığım belirtmek isterim. Sony a7 s serileri gh5 ve s gibi.. Fuji film xt4.. Klip için yeterli olacaktır. 6 k nın esprisi sahne içerisinde crop yapmak içindir. Kamera tavsiyem red komodo 6k dır...ben ona geçiş yapacağım 

Belli bir tarzımız yok; klip de düşünüyoruz, kısa film de. Hatta internet dizisi bile yapmayı düşünüyorum. Sinematik görüntü kalitesi yakalayabilmek için düşünüyoruz Blackmagic kamerayı. Otofocus için DJI'ın yeni çıkan RS2 modelini almayı düşünüyoruz, onun her kameraya uyarlanabilecek oto focus sistemi var, bayağı da güzel çalışıyor. Ama kısa film ve internet dizisi işleri için bir görüntü yönetmeni ve Focus Puller tutmayı düşünüyoruz. Zaten ekip en azından yarı profesyonel olacak o işlerde. Ben sadece yönetmenlik yapacağım ve yönetmenin işi de en başta oyuncuyu yönetmektir, kamerayı değil.

PC konusunda sıkıntımız yok, 32 GB Ram'e sahip bir MAC bilgisayarımız var. Yeni aldık zaten. Önceki de MAC'di ama düşük özellikle ve küçük ekrandı, onu satıp 26 inçlik olanını aldık.

Elimizde bir Gymball var zaten; MOZA AIR2. Gayet güzel ve Canon C300'e kadar her kamerayı rahatça taşıyabilen bir ürün. Blackmagic'i de taşıyabilir ama biz onu satıp DJI'ın yeni ürünü RS2'i almayı düşünüyoruz. Ama karar da vermedik daha.

Pil sorunu aynasız kameraların hepsinde var. Biz SONY A7SII için büyüklerinden dört adet bil kullanıyoruz. Benzer pilleri LED lambalar ve harici kayıtçı için de kullanıyoruz. Yani çekime yaklaşık 8 adet pille gidiyoruz.

Kayıtçı için iki adet 128GB harici SSD diskimiz var. Ayrıca kameranın yine 128GB'lık kendi hafıza kartı da var. Hepsi şu anda yetiyorlar bize.

Bu klibi belli bir senaryo dahilinde çekmedik. Aslında benim bir senaryom vardı ama bütçe nedeniyle onu rafa kaldırmak zorunda kaldık. Daha ziyade gerilla yöntemiyle ve doğaçlama mizansenlerle çekildi.

Şarkıyı söyleyen kişinin sesi ve bestesi ise konumuzun dışında.

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 07/12/2020 3:05 pm
KEzzAP
(@kezzap)
Godfather Admin

Otofokusa bel bağlamayın. Otofokus sadece plansız işlerde kullanmak için. Filmde, klipte falan otofokus kullanmak elbette mümkün, ama esas işi bu değil. Olmazsa olmaz değil. Genelde etkinlik çekimlerinde haber tarzı çekimlerde işe yarar. 

GH5’in pil sorunu yok bu arada. 

Bu arada hala kameralar çerçevesinde dönüyor tartışmalar, biraz radikal ve abartarak konuşacağım artık tüm kameralar aynı çekiyor. Işığı anlamaya vakit ayırmalısınız. Şu klipte tüm sorun aslında ışık. İzlediğimiz kötü görüntülü her şeyde sorun ışık. Emin olun red de alsanız başka bir şey de ışık üzerine çalışmadan iyi görüntü elde edemezsiniz. Ben kimsenin ışık üzerine çalıştığını görmüyorum. Logu anlamaya çalıştığını görmüyorum. Işık üzerine teorilere, ışığın resim be heykeldeki kullanımına baktığını görmüyorum. Mecbur değilsiniz. Ama o zaman görüntü yönetmenliğini başkasına yaptırın. Kendiniz de görüntü yapıyorsanız tüm bunları öğrenmeye çabalamanız gerekiyor. 

CevapAlıntı
Gönderildi : 07/12/2020 8:07 pm
corvallis
(@corvallis)
Leon

Sabit çalışacaksa auto focusa ihtiyac yok. Ama hareketli sahnelerde bu takip olabilir obejeye yakınlaşma ve uzaklaşmak istediğinizde auto focus işimize yarar. Bütçe açısından katkı sağlar. Basit orta format işlerden bahsediyorum. Yoksa bazı durumlarda mecbur kalabiliyorsunuz , ışgın amacını ve doğru pozlamayı yaptığını farz ediyorum bundan sonraki işlerinde. Kezzap ışıgı ve dogru pozlama  yapamazsan leş gibi görüntü elde edersin arri olsa ne çare..orda sonuna kadar haklısın. Klip işleri okdar abartılacak bir durum değil ve sürekli hareket halinde olması gerekir tabi bu şarkının veya hikayenin durumuna göre değişkenlik gösterebilir. Netlik kactıgında büyük problemlerle karşılaşıyorsun.. Harici wireles bir follow focus harici bir video aktarıcıya ihtiyac duyduğumu söyleyebilirim bu benim ihtiyac duyduğum bir durum. Black magic iyi hoş ama bana yeterli gelmiyor. Dinamik aralığın farkını algıladıktan sonra.. Sinematik görüntü almanın bir çok farklı yolu vardır. Ayrıca Filterelerin önemine girmeyeceğim  .. Ses için önerim olacak elinizdeki gimbal fazlasıyla işinizi görecektir onun yerine zoom f8 kayıt cihazı alın bütçe varsa ama genede alacaksınız.. Yada kiralayacaksınız. boom mıkrofon önerim senhıser mkh 416 bu ikili ile nokta atışı yapmış olursunuz. Deneme fırsatım oldu. Şimdi uzun uzadıya yazmak istemiyorum. Mıkrofon artı kayıtcı 2 bin dolar tutuyor. Işığın önemi oldugu kadar sesinde sinemaya etkisini düşünmeyen kişilerin de oldugunu götürüyorum ilk iş zoom hn4 veya muadili kayıtcı ve ntg 2 veya seri düşünülüyor. Düşük bütçe ama yanlış seçim. Bana göre.. Bütçenizi delecek bir problem de ışık türevleri olacaktır. Ne yazıkki dış mekan çekimlerinde en az 2000 wat ışık kaynağı bile yeterli olmadıgını söylemeliyim buda projeye göre değişkenlik gösterecektir. Işık satın almayın direk kiralama yöntemine gidin tavsiyem ışıkla ilgili bu olur. Ses için ses muhendisi ne iyi bir operatör ihtiyac duyacaksınız. Bu opoeratorde  günlük 1000 veya 2000 TL arası geldiğini göreceksiniz o zaman bir karar vermek durumunda kalıyorsunuz mecbur seti satın alıp işi çekirdek ekip ile devam etmek zorundasınız. Ayrıca ses işini öğrenmek yada birine teslim etmek zorundasınız . Görüntü yönetimi ve sette çalışan insan sayısı artık ca masraf artacaktır. Ayrıca posta harıcayacagınız parayıda lütfen unutmayın. Bizim gibi bagımsız sponsorsuz. Sinema yapmak isteyen insanların büyük problemi budur. Destek bulamayan arkadaşların yaşayacağı malum sorunlar bunlardır. maddi imkansızlıklardandır. Zoom f8 ve mkh 416 mıkrofon siparişi verdim. Elimdeki ekipmanlar ile inandığım projelere ücretsiz destek veririm. Kamera lens herşey mevcut, sadece sizin projenizi gerçekleştirip gerçekleştirimiyeceginze baglı. Ben bu forumun bagımsız sinemacılara destek vermesini ve forumdaki arkadaşların birbirlerine yardımcı olmalarını istemekteyim. Şahsi düşüncem, ama projeden projeye fark gösterir. Sinema kolektif bir iştir. Her işi kendi imakmlarımızla yapamayız.

CevapAlıntı
Gönderildi : 07/12/2020 9:14 pm
reznovrun
(@reznovrun)
Mad Max

Sabit çalışılmayacaksa da otofokus şart değil. Objeye belirli bir mesafede durmaya dikkat ettiğiniz sürece sorun yok. Örneğin yaklaşıp uzaklaşarak bir plan çekmek istiyorsunuz diyelim; birkaç adım ileri ya da birkaç adım geriye yürümeniz lensin net alan derinliği içinde kaldığınız sürece neti bozmaz. Diyaframı da örneğin lensimiz 1.4 diye son raddesine kadar açmadığınızda üstünden gelinmeyecek şey değil. Sony ve Canon otofokus meselesini çok iyi yaptığı için zul geliyor bize artık yoksa başka şeyden değil.

MKH416 cardioid'in hakkını veren bir mikrofon dolayısıyla işi bilmeyen birinin elinde sorun yaratabilir. Rode NTG4 ya da NTG 3 ile yapamayacağınız şey yok. Üstelik sennheiser kadar keskin biçimde cardioid değiller. Dolayısıyla bilmeyen birinin elinde bile boom ile dialog kaydetmesi daha kolay. Hem Sennheiser'ı hem Rode'u bilen demek istediğimi anlamıştır.

Eğer çok fazla mikrofon takmayacaksam, canlı orkestra falan kaydetmeyeceksem mesela f8'i de önermem. f8'de tam 8 preamp var. Ama preamplarının sessizliği, limiter ve compressor başarımları Sound Devices Mixpre serisinin yanında çok başarısız. Fiyatları da hemen hemen kafa kafaya. 3 ya da 4 mikrofon girişi yeterli diyenlerin mixpre 3 ya da 6 alması en iyisi. İlla Zoom alınacaksa da f6, f8'den daha başarılı. f8'i aldıracak tek şey 8 preamp mecburiyeti bana göre.

CevapAlıntı
Gönderildi : 07/12/2020 10:39 pm
Hasbatur
(@hasbatur)
Forrest Gump

@kezzap Oto focus konusunda haklısın, zaten belirli yerlerde kullanıyorum onu. Genelde 35mm manuel sabit lens lens kullanıyorum çekimlerde. Lensleri çeşitlendirmeyi düşünüyorum, bir tane 17mm şart gibi.

Işık konusunda da haklısın, zaten bütün olay ışık. Işığımız neyse kameramız da onu kaydediyor haliyle. Biz bu klipte bir tane panel LED kullandık, bir tane de hem destek dolgu ışığı için hem de farklı renkler elde etmek için cep telefonu boyutlarında RGB Led kullandık. Klipteki mavi ışıklı yerleri onunla yaptık mesela. Başka ışıklar da vardı ama onlar için şebeke cereyanı gerektiği için kullanmak istemedik.

Bir sonraki klibi ağırlıklı olarak kapalı mekânda çekmeyi planlıyoruz, o zaman daha güzel ışıklar yapmayı planlıyorum, olur inşallah. Bu arada yorumlar ve düşünceler için herkese teşekkürler.

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 08/12/2020 12:38 am
Cem123
(@cem123)
Mad Max

Öncelikle hayırlı olsun, kolay gelsin, eline sağlık. Çekim işleri hep zor, ekip hep kısıtlı, hamallık hep var maalesef işin içinde. 🙂

İzledim bu arada tamamını. Ben genel olarak müzik klibi seven ve izleyen biri olmadığım için(ne kadar ustaca çekilmiş olursa olsun), teknik pek bir eleştiri yapmak istemiyorum, en nihayetinde ben çeksem daha iyisini çekemem. Eleştiri ve yorumdan çok ben kendi fikrimi, senin klibin üzerinden değil de, genel olarak müzik kliplerine yönelik belirtmek istiyorum. Tamamen işitsel bir sanat olan müziği, görsel bir dille zenginleştirdiğimizde bana göre onu ister istemez hantallaştırabiliyoruz, sıkıcı olabiliyor. Çok sevdiğim sayısız şarkının klibine katlanamam mesela, YouTube'dan dinliyorsam bile izlemem, sadece dinlerim; sıkılıyorum izlerken. Bu arada ben bu tarz klasik bir müzik klibi hiç çekmedim bir şarkı ve sanatçı için. Düğün klipleri çekiyorum sadece, ya da tamamına şarkı yapıştırdığım, seçilen şarkıya uygun kurgusunu yaptığım çok düşük bütçeli tanıtım filmleri hazırlıyorum. Dikkat etmeye özen gösterdiğim şey şu oluyor, olabildiğince çok farklı planı, olabildiğince kısa göstermeye çalışıyorum ki izleyen sıkılmasın. Ben klip çekseydim, herhalde şeye dikkat ederdim, mesela o sanatçının özellikle göstermek istediği, ya da hayranlarının görmek istediği bir detayı var mı? Örneğin bir özel bir mimiği, kendine has bir hareketi vs. Tekrar ellerine, emeğine sağlık. 

CevapAlıntı
Gönderildi : 10/12/2020 7:26 am
Paylaş: