NOT ALONE. Zombili ...
 
Bildirimler
Tümünü temizle

Yeni siteyle ilk kez karşılaşanların giriş yapabilmek için şifrelerini sıfırlamaları gerekiyor.

Şifre sıfırlamak için buraya tıklayın

NOT ALONE. Zombili korku tarzına yeni bir soluk.

Sayfa 2 / 2
whirlpooldeep
(@whirlpooldeep)
Django

Eğer bir şeyi geliştirip değiştireceksen, bunun alt metnini de yazmalısın. Yani baştan beri dediğim şey; sebep-sonuç ilişkisini kuracaksın. Red-Kid'in ağzından sigarayı aldıklarında bile bunu bir alt metne, bir sebebe bağladılar, öyle değil mi? Oturup "ben yaptım oldu, eleştirmeyin" derseniz, kendiniz çalıp kendiniz oynarsınız, kimse de sizi kaale almaz. Her şey güncellenebilir, her şey farklı anlam, içerik ve boyutta ele alınabilir, Zombiden Superman bile yapabilirsiniz; ama bunu nasıl, neden, hangi şart ve koşul altında yaptığınızı da özellikle vurgulamak şartıyla. Bu, hikâyeyi doğru anlamamız ve bir mantığa oturtmamız için gerekli bir şeydir; yoksa adamla dalga geçerler. O Warm Bodies filmini iyi izleyip çözümlerseniz benim dediğim noktaya gelirsiniz.... Sadece sinemada değil, her şeyde 5N1K vardır. Hangi filmi yaparsanız yapın; konunuz, içeriğiniz ve yönteminiz ne olursa olsun; bu yöntem şöyle ya da böyle mutlaka uygulanır. Groundhog Day filminde bile aynı yöntem vardır, bu yöntem olmadan duvar yazısı bile yazamazsınız.... Tekrar ediyorum; zombi diye bir canlı türü yoktur, bunlar birer hayal mahsulüdürler ve haliyle bir tasarımcıları vardır. Bu bir şahıs olmayıp bir stüdyo da olabilir, ama sonuçta bir yazar ya da çizer bunu düşünüp tasarlamıştır. Tıpkı sinema, çizgi roman, roman ya da sinemadaki tüm diğer yaratıkların ve süper kahramanların tasarlandıkları gibi. Bir tasarım kendince bir gerçeklik sınırı içinde tasarlanır. Zombiler eğer oyun oynayacaklarsa; bu kültürü, eğitimi, alışkanlığı ya da yeteneği nereden aldıkları da belirtilmelidir. Ölmüş ve sonradan salt mekanik beden olarak dirilip beslenme peşinde koşan doğa dışı bu canlılar, asla insani davranışlar ve eğilimler içinde olamazlar. Çürümüş etleri üzerlerinden lime lime sarkan, gözleri pörtlemiş, dilleri-kulakları kopmuş bu yaratıkların beyinleri nasıl oluyor da sağlam kalıyor ve oyun oynayıp halay çekecek kadar beceri sahibi olabiliyorlar. O zaman bunlara Zombi demeyelim, Mahmut Amca diyelim. Hatta okeye dördüncü yoksa onlardan birini çağıralım. Zombi olayı zaten zırvalamanın dibidir, hal böyleyken tutup bir de adam yerine koyarsak bunları, iyice tırlattığımızın resmidir. Lütfen sinemamızı bu tür deli saçmalıklarından koruyalım, doğru dürüst konulardan bahsedelim.

Tek bir soru : Groundhog Day filminde 5n1k nerede? mesela Bill Murray'in başına gelen bu özel hadisenin kaynağı neydi? Komik ama 5N1k yapalım şimdi. Kim: Bill murray- ne: Bill Murray'İn her gün aynı günü yaşaması- nerede: bir kasabada-ne zaman: bir kış günü-nasıl: Bak işte onu bilmiyoruz, nasıl oluyor acaba? neden : aa bunu da bilmiyoruz bak sen şu işe, filmi yapmıyoruz arkadaşlar, yapımcı firmayı arayın. Dİyeceğim o ki ,her zaman herşey açıklanmaz, bazen gizemli kalması filmi film yapar, bazen de açıklayabilmesi ama senin dediğin gibi 5N1K yöntemi kullanan yoktur sektörde.. Belki sen bir ilk olursun, başarılar.

CevapAlıntı
Gönderildi : 10/04/2020 5:10 pm
Stroboskop
(@stroboskop)
Django

Dışardaki zombiler hariç gerisi süper olmuş tebrik ederim. Gayet güzel.

Yorumunuz için teşekkürler. Dışarıdaki zombilerin tam olarak nesini beğenmedinizi yazarsanız çok sevinirim.

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 12/04/2020 2:48 pm
Stroboskop
(@stroboskop)
Django

Giriş biraz uzun. İzleyiciye ileri sardırma hissi veriyor. Dışarıyı daha erken görmek gerekli. Filmin süresi kısılabilirmiş.

Girişte kanlı oyuncak göstererek ilgi ve merağı biraz daha uzun tutabileceğimizi düşünmüştük. Çerçevedeki fotolar ve kamera kullanan kişinin saklandığı hissini vermemiz gerekiyordu. Filmin süresi kısılabilirmiş yazmışsınız. Giriş dışında başka uzun bulduğunuz yer varsa neresi çok merak ettim. Yorumunuz için teşekkürler.

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 12/04/2020 2:55 pm
Stroboskop
(@stroboskop)
Django

Hem Türkiye'de yapılmaz diyorsunuz hem de Amerika'da yapılmış gibi sunuyorsunuz. Filmin ismi ve jenerik dahil her şey İngilizce. Herkes kendi dilinde ve kendi kültürel kodlarıyla Zombi ya da korku filmleri yaparken biz neden gidip gelip İngilizceye saplanıyoruz anlamıyorum. Neden bir Alman, bir Yunan, bir Fransız, bir İsveçli vs. kadar milli olamıyoruz acaba?

İngilizce dili artık bir dünya dilidir. İsmini Türkçe yapsaydık yabancı izleyicilerin ön yargılarına takılıp kalırdık. Amacımız daha çok seyirciye ulaşmaktır. Birde sinemanın millilik sınırları içinde kısıtlı kalmaması gerektiğini düşünüyorum. Filmi de o yüzden diyalogsuz yaptık.

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 12/04/2020 2:59 pm
Stroboskop
(@stroboskop)
Django

Bunun için 5N1K kuralını uygulamamız gerekiyor: Ne, nerede, niçin, nasıl, ne zaman, kim? Salonda bir televizyon var, ekranında anlamsız bir görüntü titreşip duruyor. Oysa ki bu ekranda anlamlı bir görüntü, bir haber vesaire dönebilirdi ve biz de nasıl bir hikâye içinde olduğumuzu anlayıp olanlar hakkında fikir sahibi olurduk. Bir virüs salgını mı var, Dünya'yı uzaylılar mı fethetmiş bilemiyoruz.

TV ekranında olup bitenleri anlatmaya çalışan bir haber veya bir klip olması şart değil. Titreşen anlamsız bir görüntü bile kendi başına bir anlam üretebilir. Üstelik o görüntü herhangi bir görüntü değil, TV kanallarının yayın kesintisi sırasında uyguladıkları renk skalasıdır. Yani TV'de öyle bir görüntü varsa herkes bilir ki bir şeyler ters gitmiştir. Zaten filmin başında dışarıdaki zombileri gören izleyici genel resmi beyninde anında tamamlar. Bazen herşeyi göze sokmak yerine izleyicinin hayal gücüne bırakmak en iyisi oluyor.

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 12/04/2020 3:07 pm
Stroboskop
(@stroboskop)
Django

Bu filmin tek plan havasında çekilmesini çok beğendim öncelikle, tam nerelerde kesme yapıldığı belli olmuyor ki bu da filmi başarılı yapıyor. Hikayedeki plot twistler derinlik katmış. Gerilimi korkuyu merakı tetiklediğini düşünüyorum..genel olarak başarılı buldum. Tebrikler.

Tek plan havasını kesintisiz bir şekilde izleyiciye aktarabilmek amaçlarımızdan biriydi. Kesme yerlerini iyi gizleyebildiysek ne mutlu bize. Plot twisti de sırf plot twist olsun diye koymadık. Hikayenin bir parçası olsun ve bir duygusallık katsın istedik. Çünkü amacımız sadece korkutmak veya germek değildi. Bir dram anlatmaktı.

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 12/04/2020 3:12 pm
Stroboskop
(@stroboskop)
Django

Bu filmin tek plan havasında çekilmesini çok beğendim öncelikle, tam nerelerde kesme yapıldığı belli olmuyor ki bu da filmi başarılı yapıyor. Hikayedeki plot twistler derinlik katmış. Gerilimi korkuyu merakı tetiklediğini düşünüyorum..genel olarak başarılı buldum. Tebrikler.

Tek plan havasını kesintisiz bir şekilde izleyiciye aktarabilmek amaçlarımızdan biriydi. Kesme yerlerini iyi gizleyebildiysek ne mutlu bize. Plot twisti de sırf plot twist olsun diye koymadık. Hikayenin bir parçası olsun ve bir duygusallık katsın istedik. Çünkü amacımız sadece korkutmak veya germek değildi. Bir dram anlatmaktı.

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 12/04/2020 3:15 pm
Stroboskop
(@stroboskop)
Django

Zombileri pek beğenmedim kim tasarladı?

Aşırı iyi bir film olmamış ama bunu devam ettirebilirsin üstüne düşersen iyi işler çıkartabilirsin diye düşünüyorum.

Zombilerin tam olarak nesini beğenmediğini yazabilir misiniz? Ne olsaydı daha iyi olurdu sizce?
Aşırı iyi bir film olmamış demişsiniz. Kötü bir film olmuş mu demek istediniz? Üstüne düşersen derken hangi konular üzerine düşmem gerekiyor? Lütfen daha detalı yazarsanız, eleştirinizden ders çıkarmamız daha kolay olacaktır. Teşekkürler.

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 12/04/2020 3:24 pm
Stroboskop
(@stroboskop)
Django

Eline sağlık, güzel bir film olmuş. Sanat yönetimi, dekorları, makyajı, zombi tasarımı, oyunculukları daha kötü sinema filmleri var yurdumuzda. Geçenlerde Netflix’de bir korku filmi izledim, yeni düştü hatta, adını hatırlayamacağım şimdi, rahipli şeytan çıkarmalı falan, senin filminden 10 kat daha amatör. Ama Netflix’e çıkmış, izleniyor ve para kazanıyor. Burası Türkiye, burada herkes konuşur, eleştirir. Yorumlara takılma, alınma, gül geç. Herkesin yaptığı ve yap(ama)dığı işler ortada. Zaten yurdumda sinemanın, dizilerin, kısa filmlerin durumu da ortada. Sen çalışmaya, kendini geliştirmeye, çekmeye devam et. Bırak millet boş boş “Kubrick abiiğ yeaa” diyip dursun bir 1.500 yıl daha, sen kariyerine odaklan.

Öncelikle motive edici sözleriniz için çok teşekkür ederim. Açıkçası eleştiri ve yorumlara takılıyoruz, ama alınmıyoruz, alınmamaya çalışıyoruz. Haksız ve yersiz olsa bile analiz edip gerekli dersleri çıkarmaya bakıyoruz. Filmin kötü, olmamış veya iyi değil diyenlerin neden öyle dediklerini anlamaya çalışıyoruz. Çünkü onlar da neticede birer izleyici. Bir sonraki filmimizle onların da kalplerini kazanmak istiyoruz. Biz bu yaklaşımla bu yola çıktık ve meyvelerini toplamaya başladık bile. Aslında 5 Haziran'da bir sonraki kısa filmimizi bitirecektik. Ama korona yüzünden askıya almak zorunda kaldık. Birde uzun metrajımız var üstelik. O da artık seneye kaldı 🙂 Olsun, yeter ki sağlık olsun, gerisi bir şekilde olur.

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 12/04/2020 3:43 pm
Cem123
(@cem123)
Mad Max

Yolun açık olsun.

CevapAlıntı
Gönderildi : 12/04/2020 7:08 pm
Dr.reko
(@dr-reko)
Leon

Dışardaki zombiler hariç gerisi süper olmuş tebrik ederim. Gayet güzel.

Yorumunuz için teşekkürler. Dışarıdaki zombilerin tam olarak nesini beğenmedinizi yazarsanız çok sevinirim.

Soyle söyleyeyim izleyici olarak daha ağır hareket etmeleri tek bacakları topal olsa topallasa veya tek kolunu kullanamasalar daha bı inandırıcı olur. Resident evila bak mesela ordakile sallana sallana yürüyorlar son ana kadar. Hani gasp edecek gibi saldiriyolar . Kızma ama nacizane yorumum 🙂

CevapAlıntı
Gönderildi : 13/04/2020 7:25 pm
whirlpooldeep
(@whirlpooldeep)
Django

Eğer bir şeyi geliştirip değiştireceksen, bunun alt metnini de yazmalısın. Yani baştan beri dediğim şey; sebep-sonuç ilişkisini kuracaksın. Red-Kid'in ağzından sigarayı aldıklarında bile bunu bir alt metne, bir sebebe bağladılar, öyle değil mi? Oturup "ben yaptım oldu, eleştirmeyin" derseniz, kendiniz çalıp kendiniz oynarsınız, kimse de sizi kaale almaz. Her şey güncellenebilir, her şey farklı anlam, içerik ve boyutta ele alınabilir, Zombiden Superman bile yapabilirsiniz; ama bunu nasıl, neden, hangi şart ve koşul altında yaptığınızı da özellikle vurgulamak şartıyla. Bu, hikâyeyi doğru anlamamız ve bir mantığa oturtmamız için gerekli bir şeydir; yoksa adamla dalga geçerler. O Warm Bodies filmini iyi izleyip çözümlerseniz benim dediğim noktaya gelirsiniz.... Sadece sinemada değil, her şeyde 5N1K vardır. Hangi filmi yaparsanız yapın; konunuz, içeriğiniz ve yönteminiz ne olursa olsun; bu yöntem şöyle ya da böyle mutlaka uygulanır. Groundhog Day filminde bile aynı yöntem vardır, bu yöntem olmadan duvar yazısı bile yazamazsınız.... Tekrar ediyorum; zombi diye bir canlı türü yoktur, bunlar birer hayal mahsulüdürler ve haliyle bir tasarımcıları vardır. Bu bir şahıs olmayıp bir stüdyo da olabilir, ama sonuçta bir yazar ya da çizer bunu düşünüp tasarlamıştır. Tıpkı sinema, çizgi roman, roman ya da sinemadaki tüm diğer yaratıkların ve süper kahramanların tasarlandıkları gibi. Bir tasarım kendince bir gerçeklik sınırı içinde tasarlanır. Zombiler eğer oyun oynayacaklarsa; bu kültürü, eğitimi, alışkanlığı ya da yeteneği nereden aldıkları da belirtilmelidir. Ölmüş ve sonradan salt mekanik beden olarak dirilip beslenme peşinde koşan doğa dışı bu canlılar, asla insani davranışlar ve eğilimler içinde olamazlar. Çürümüş etleri üzerlerinden lime lime sarkan, gözleri pörtlemiş, dilleri-kulakları kopmuş bu yaratıkların beyinleri nasıl oluyor da sağlam kalıyor ve oyun oynayıp halay çekecek kadar beceri sahibi olabiliyorlar. O zaman bunlara Zombi demeyelim, Mahmut Amca diyelim. Hatta okeye dördüncü yoksa onlardan birini çağıralım. Zombi olayı zaten zırvalamanın dibidir, hal böyleyken tutup bir de adam yerine koyarsak bunları, iyice tırlattığımızın resmidir. Lütfen sinemamızı bu tür deli saçmalıklarından koruyalım, doğru dürüst konulardan bahsedelim.

Tek bir soru : Groundhog Day filminde 5n1k nerede? mesela Bill Murray'in başına gelen bu özel hadisenin kaynağı neydi? Komik ama 5N1k yapalım şimdi. Kim: Bill murray- ne: Bill Murray'İn her gün aynı günü yaşaması- nerede: bir kasabada-ne zaman: bir kış günü-nasıl: Bak işte onu bilmiyoruz, nasıl oluyor acaba? neden : aa bunu da bilmiyoruz bak sen şu işe, filmi yapmıyoruz arkadaşlar, yapımcı firmayı arayın. Dİyeceğim o ki ,her zaman herşey açıklanmaz, bazen gizemli kalması filmi film yapar, bazen de açıklayabilmesi ama senin dediğin gibi 5N1K yöntemi kullanan yoktur sektörde.. Belki sen bir ilk olursun, başarılar.

Hasbatur arkadaşımızın sorduğum şu soruya neden cevap veremediğini buldum ."Soru şuydu :Groundhog Day filminde 5n1k nerede?" Cevap veremedi çünkü o filmde 5N1K yok. Belki hala arıyordur tabi 🙂

CevapAlıntı
Gönderildi : 03/05/2020 4:30 pm
Sayfa 2 / 2
Paylaş: