KAÇIŞ 2: DÖNÜŞ YOK
 
Bildirimler
Tümünü temizle

Yeni siteye ilk kez gelen eski üyelerin, giriş yapabilmek için şifrelerini sıfırlamaları gerekiyor.

Şifre sıfırlamak için buraya tıklayın

KAÇIŞ 2: DÖNÜŞ YOK

Sayfa 1 / 3
Stunt TV
(@bruce544)
Leon

KAÇIŞ 2: DÖNÜŞ YOK Yeni bölümüyle 19 ocakta yayında.

KAÇIŞ(2015):

http://filmfabrikasi.com/forum/arsiv/kacis-kisa-2015/

Alıntı
Başlığı açan Gönderildi : 03/01/2021 8:11 pm
paciente
(@paciente)
Barry Lyndon Moderator

Röportajı çok sevdim. Filmi de izlicez o ayrı tabi. 

CevapAlıntı
Gönderildi : 06/01/2021 1:13 pm
Hasbatur
(@hasbatur)
Forrest Gump

Filmin birinci bölümünü izledim. Dövüş sahneleri ve kurgusu iyi. Fakat görsellik ve özellikle de renk konusuna biraz daha eğilmen gerekiyor. Ama bir filmde asıl olması gereken şey, yani inandırıcılık ve drama boyutu çok zayıf. Bunlar olmayınca seyirciyle herhangi bir iletişim kurman zor. İnsanlar izler geçerler, o kadar.

Örnek vermek gerekirse; hiçbir mahkûm cezaevinden elinde eldivenleri ve üzerinde Bruce Lee özentisi kıyafetleriyle kavgaya hazır ve nazır olarak kaçmaz. Kavgadaki polisler gerçekten polis midir yoksa kahveden kopup gelen mahalle kopilleri midir belli değil... Ve kim olursa olsun hiç kimse bir helikoptere atladığı gibi "Haydi bakalım çek Hollanda'ya" diyemez. Ali Baba'nın çiftliği mi burası?

Bir başka tuhaflık da Hollanda'daki sevgilide. Çocuk onca yıl hapis yatmış gelmiş pat diye karşısına çıkıyor, kızcağızda en ufak bir şaşırma ibaresi dahi yok; sanki az önce ayrılmışlar. Aralarındaki diyaloglar ve çocuğun şirket konusundaki tuhaf ve anlaşılmaz tutumu ise bu sahneyi boşa düşüren unsurlar.

Bir de tüm filmlerde ve dizilerde yaygın olarak yapılan temel bir hata var; oyuncuların kamera karşısında sanki ezberden senaryo okuyorlarmış gibi düz, didaktik, tonlamasız ve anlam derinliğinden yoksun diyalog okumaları. Böyle oyunculuk olmaz. Türkçe, tonlamayla anlam kazanan bir dildir. Tonlama olmadan hiçbir cümle bir anlam ifade etmez, etmiyor da zaten. Buna bir de papağan gibi bırdı-bıdı şeklinde İlkokul müsameresi kıvamında konuşmalar eklenince, izlenen şeyin hiçbir tadı tuzu kalmıyor. Sadece dövüş sahneleri çekin, olsun bitsin. Drama çekmek, dövüş sahnesi çekmekten daha zordur. Yönetmenlik de esasen oyuncuyu yönetmektir, onu yoğurmaktır. Salt kamerayı ya da mizansenleri yönetmek yönetmenlik değildir.

Neyse... İşin bu yönlerine de gereken özeni gösterirsen, yaptığın şey tadından yenmez bir hale gelebilir. Yine de eline sağlık, kolay gelsin.

CevapAlıntı
Gönderildi : 06/01/2021 5:54 pm
Cem123
(@cem123)
Mad Max

Filmi ve belgeseli izledim, YouTube kanalını inceledim, ikinci filmi de izleyeceğim. Öncelikle eline sağlık ve başarılar dilerim. Eleştirecek de beğenilecek şey de çok, ortaya karışık ifade edeceğim kendimi ki, daha sağlıklı anlaşılsın. Hepsinden önce sen bir dövüş sporcusu ve dublörsün anladığım kadarıyla, ki bu sana özellikle dövüş sahneleri üretmende devasa bir imkan sağlıyor; bence bunun üzerine daha çok eğilmelisin. İlk filmin dövüş sahnelerini soluksuz izledim, ancak geri kalan kısımlarında sahneler bir an önce geçsin ve tekrar dövüş olsun istedim. Bunun sebebi de drama unsurlarının (oyunculuklar, senaryo, diyaloglar...) zayıf olmaları. Şimdi drama unsurlarının zayıf olması aslında bir kusur değil, onların zayıf olarak var olmaları bir kusur. Şöyle ki, Hardcore Henry filmini izlemişsindir; izlemediysen izle. Film tamamen aksiyon ve pek bir konu yok, inanılmaz izletiyor kendini, drama unsurlarını da elemiş. Oyunculuk ve diyalog gerektiren sahneleri sadece minimumda tutmamış, minimumda tuttuğu drama unsurlarını gerçekten işini bilen oyunculara emanet etmiş. Türk yapımı bir örnek üzerinden devam edeceğim ki daha iyi anlaşılsın. Panzehir filmindeki baş karakteri canlandıran, dünyaca ünlü bir dövüşçü. Filmde de çok iyi dövüş sahnelerine imza atıyor; ancak bir oyuncu değil. Diksiyonu kötü, Türkçesi kötü... Mesela o filmdeki baş karakter dilsiz olsaydı, hem film daha dramatik olurdu, hem de ortada kötü bir oyunculuk olduğu pek belli olmazdı. Dilsiz ve dövüşen baş karakter nasıl oluyor diye merak edenler, yakın zamanda Netflix'de çıkan Mute filmini izleyebilirler. Bazen çok iyi bir senarist, çok iyi bir senaryoyla çıkıyor, filmi kendisi yönetiyor ve konusu çok güzel olan kötü bir film çıkabiliyor. Bazen çok iyi bir görüntü yönetmeni çıkıp, kendi senaryosunu çekiyor, görsel ve teknik olarak mükemmel bir film oluyor ancak konu zayıf kalıyor. Kısacası herkesin bir uzmanlığı, herkesin teknisyen olduğu bir alan var. Çok iyi bir yönetmen, istese de senin gibi dövüşemez, sen de belki onun gibi film yönetemezsin. Bu noktada zaten her işi, kendi alanlarında kendilerini geliştirmiş "teknisyenlere" bırakman gerekiyor. Senaryonu mutlaka bir senaristle yaz, kamerayı mutlaka bir görüntü yönetmenine emanet et, kurguyu mutlaka bir editöre yaptır, kendi filminin yine yönetmeni ol, ama hobi olarak ol, sana uyarılarda ve tavsiyelerde bulunan, kukla da olsa bir yönetmenin olsun. Dövüş sahnelerini yine sporcu arkadaşlarınla çek, ama dramatik öğeleri profesyonel oyunculara bırak. Stallone, The Expendables serisinde tam olarak bu şekilde çalışıyor. En önemli işi yapıyor, ünlü dövüşçüleri topluyor bir filmde, en ön vitrini kuruyor, ancak işin hammalığını, detaylarını, parçaların bir araya getirilmesini, kendi kontrolündeki uzmanlara ve teknisyenlere bırakıyor. Başka bir konu da şu ki, sen eğer gerçekçi olmasını istediğin, gerçek hayatta karşılığı olabilecek bir film yapıyorsan, içerisinde istihbaratçı, mafya ve polis gibi karakterler bulunan bir film yapmadan önce bin kere düşünmen lazım. Herşeyden önce ne yazdığını, ne çektiğini bilmen lazım. Scorsese filmlerinin neden inandırıcı olduğunu, neden izleyenlerde "evet bir mafya babası böyle konuşur gerçekten" etkisi oluştuğunu anlaman lazım. Eğer fantastik bir film çekiyorsan, bilim-kurgu çekiyorsan, kimse sana "bu mantıksız" diyemez. Ama polis karakterlerin varsa, içini yeteri kadar dolduramadıysan, izleyen bir polis sana "biz asla böyle konuşmayız, böyle davranmayız" diyebilir. Ya da çok iyi polis karakterleri izlemiş sıradan bir izleyici "beğenmedim ve inandırıcı gelmedi" diyebilir. Bir tarzın olmalı, yani illa Jason Bourne sahneleri çekmek zorunda değilsin. Belki Black Dynamite gibi bir film çekersin, kötü filmlerle dalga geçen, komedi unsurları yüksek bir dövüş filmi olur, izleyen bir daha izler. Ciddi film çekmek çünkü gerçekten zor bir şey. Bizim sinemada komedi kültürümüzün çok gelişmiş olmasının, drama türünün ağlak filmlerden öteye pek geçememesinin sebebi de biraz bu. Komedi filmlerinde kimse inandırıcılığı sorgulamaz, teknik kusurlar daha az belli olur, eleştiriler daha yüzeysel gelir, senaryo neredeyse kurşun geçirmezdir... Arka Sokaklar, Kurtlar Vadisi, Sıfır Bir gibi diziler, Av Mevsimi gibi filmler aslında hiç olmamış işler. Benim ailemde mesleği polis olan insanlar var, cinayet büroda çalışan yok ama cinayet büroda çalışan polisle de karşılıklı oturup muhabbet etmişliğim, sinema konuşmuşluğum var. Askerliğimi asayiş jandarma olarak yaptım, orada da komutanlarımla hep sinema sohbetleri yaptık. Kimle konuştuysam herkes gülüp geçiyor bu ülkede çıkarılan ciddi polisiye işlere.

CevapAlıntı
Gönderildi : 08/01/2021 8:54 am
Omerist beğendi
Stunt TV
(@bruce544)
Leon

Yorumlar için teşekkürler.

Neden içerdeydi?

Neden kaçtı?

Helikopteri nereden buldu? Kim ayarladı?

İleriki bölümlerde herşey anlaşılacak, sabır, dostlar. Yorumlarınız için tekrar teşekkürler.

Bir nokta daha, Hollanda değil Polonya. 

Selamlar.

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 09/01/2021 10:17 pm
Hasbatur
(@hasbatur)
Forrest Gump

Bu yorumlara bakıp da ileriki bölümleri "geriye dönüşlerle" işleyeceksen başka bir durum. Ama daha birinci bölümde tonlarca mantıksızlık yapıp seyirciyi kaçırırsan ileriki bölümlerde yapacağın şeylerin hiçbir anlamı olmaz, çünkü kimse o bölümleri seyretmez. Hollanda ya da Polonya üzerinden bir eleştiri yapılmadı, anlamsız bir ayrıntı üzerinden savunma geliştirip onca haklı ve sana yol gösterecek eleştiriyi ıskalaman doğru değil.

CevapAlıntı
Gönderildi : 10/01/2021 5:09 pm
Cem123
(@cem123)
Mad Max

Evet yani sana uzun uzun geri dönüşler yazıldı, pek faydalı olmadı sanırım.

CevapAlıntı
Gönderildi : 11/01/2021 5:55 pm
KEzzAP
(@kezzap)
Godfather Admin

Arkadaşlar kimi üyeler forumu bir şeyler öğrenmek, öğretmek paylaşmak için kullanıyor, kimisi ise sadece içeriğini paylaşıp reklam yapmak için. Yapsınlar, sorun yok. Zaman zaman bizim de işimize yarıyor bu paylaşımlar çünkü. O paylaşımdan alabildiğinizi alın. Ama biraz da paylaşımı yapan üyeye göre davranın, belki de bu kadar yorumu hak etmiyordur. Benim yıllar içinde öğrendiğim şeylerden biri bu. Ama yazdıklarınız da boşa gitmiyor tabi, okuyoruz, en azından eleştirinin gittiği yere değil de okuyan üçüncü şahsa bir katkısı olduğunu bilin.

Neyse adamlar kungfucu daha çok konuşmayayım da ağzıma ağzıma vurmasınlar gördükleri yerde 🙂 

CevapAlıntı
Gönderildi : 11/01/2021 8:18 pm
Cem123, spidervis ve Omerist beğendi
ilkersn
(@ilkersn)
Barry Lyndon

bu arkadaş bayağıdır bu tarz işlerle ve koreografilerle uğraşıyor, biliyorum projelerini.  Bu videoları çekip cv olarak sunuyor sanırım film, dizi vb işler için. Öyle bir mesaj aldım ben bu işlerden. hani bakın bunları yapabiliyoruz gibisinden. Yoksa kendi özgün çalışmasını yapacak olsa senaryolu, hikayeli, baya bi ekiple işe girişirdi dimi?

filmleriniz için müzikler

Son Kısalarımız: tesir Kader Eris
Kısa filmlerimiz, ücretsiz müzikler ve kendin yap videoları

CevapAlıntı
Gönderildi : 11/01/2021 11:07 pm
Cem123 ve spidervis beğendi
Cem123
(@cem123)
Mad Max

Evet, ikiniz de haklısınız sanırım, böyle düşünmemiştim.

CevapAlıntı
Gönderildi : 12/01/2021 2:37 pm
Stunt TV
(@bruce544)
Leon

@ilkersn 

Merhaba

Yola çıkış mesleğim dublörlük ve aksiyon yönetmenliği ve 2006 yılından beri Türkiye, Polonya, Almanya ve ABD de çeşitli projelerde, çeşitli pozisyonlarda görev aldım.

Burada ve youtube kanalımda sunduğumuz çalışmalar amatör olup CV/Portfolyo niteliğindedir, tespitiniz doğrudur. Bu projeler üzerinden sadece koregorafi değil, sinematografi ve kurgu bilgimizi de göstererek daha büyük projelere sunma ve iş alma şansımız oluyor.

Herkese yorumları için teşekkürler.

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 16/01/2021 11:14 pm
Stunt TV
(@bruce544)
Leon

2. bölümle yayındayız!

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 21/01/2021 8:37 am
ilkersn beğendi
Stunt TV
(@bruce544)
Leon

3. Bölümle karşınızdayız!

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 02/02/2021 10:27 pm
Hasbatur
(@hasbatur)
Forrest Gump

Bölümler çok boş geçiyor. Karakterin kadınlarla olan sudan muhabbetleri gereğinden fazla uzun ve uzadıkça da ipin ucu kaçıyor. Seyirciye dert anlatmayı bırakıp konuya dalarsan daha iyi olur. Her ne anlatacaksan olay örgüsü sürerken anlat. Oyuncular berbat oynuyorlar; kamera karşısında ezberden senaryo okumayı bırakıp yaşayan birer karakter olsunlar. Hikâyeyi inandırıcı kılan bunlardır, sergilediğin kavga stilleri değil. Evet, kavga sahnelerinde başarılısın ama drama olmadan bunun hiçbir anlamı ve akılda kalıcılığı olmuyor ne yazık ki. Bu temel konulara da dikkat edersen yaptığın işi daha ilerilere taşıyabilirsin.

CevapAlıntı
Gönderildi : 03/02/2021 2:34 am
Halil100ibo beğendi
Stunt TV
(@bruce544)
Leon

Yapım süreci hakkında bir bölüm:

CevapAlıntı
Başlığı açan Gönderildi : 03/02/2021 2:58 am
Sayfa 1 / 3
Paylaş: